Cheltuielile de personal la Primăria Bistrița au crerscut anul acesta cu 8,3%, față de anul trecut, a atras atenția consilierul PMP Oana Săcălean care l-a întrebat pe primarul Bistriței, în ședința de buget, de ce s-a întâmplat lucrul și de ce estimările pentru următorii ani arată în continuare creșteri, ea vrând să știe și care este strategia edilului în această privință.
”Noi, la solicitarea domnului primar, am votat acel audit de personal și financiar nerealizat nici azi și am alocat 80.000 de lei tocmai pentru a eficientiza cheltuielile, inclusiv cele de personal, care reprezintă o treime din totalul cheltuielilor de funcționare”, a spus Oana Săcălean.
Primarul Ioan Turc i-a răspuns că respectiva creștere de la capitolul cheltuieli de personal are două cauze.
”Pe de o parte, este vorba de creșterea cheltuielilor cu asistenții personali în urma unor procese pierdute. De asemenea, începând cu 1 septembrie 2020 s-au făcut angajări cu caracter temporar pe perioada pandemiei la creșe, iar aici cheltuielile au crescut cu 34%. Discutăm despre motive absolut obiective. În ce privește structura de personal suntem într-o matrice pe care am moștenit-o. Îi asigur și pe consilierii locali și opinia publică despre faptul că, imediat ce depășim momentul adoptării bugetului, ne vom concentra și pe organigramă. Atât”, a răspuns Ioan Turc, fără să se refere la audit și la suma alocată în acest scop despre soarta căreia s-a interesat și Augusta Săsărman (PSD.
”Să întrebi ce s-a întâmplat cu o sumă prinsă în bugetul anului trecut e un nonsens. Noi discutăm de bugetul anului în curs. Dacă am fi rectificat bugetul anului trecut, ați fi putut să mă întrebați”, a adăugat Turc.
Ce frumos! Reforma în primărie promisă de Ioan Turc se întâmplă.
Nu mai avem nici cerșetori prin oraș, curățeniea și străzile în oraș sunt ceas, totul e perfect!
Vrem bideuri și în wc-urile publice, doar nu suntem cetățeni de mâna a doua!
Nu se poate să facem bideuri pentru toată prostimea!
Bideurile sunt doar pentru cei ce participă la întâlnirile la cel mai înalt nivel, așa cum îi place primarului să le numească.
Bideurile nu sunt pentru orice kururi.
Nu se stie in ce fel si cum va schimba primaru organigrama, sau doar va renunta la 1-2 sefi sau 1-2 soferi si va zice gata! Am redus numarul de sefi si sau personal.
La cat de bine se intelege cu sefii si la ce simbioza s-a creat intre ei…. sa fim seriosi… credeti ca Monicuta va pleca?
Credeti ca tehnicul va avea mai putini sefi? Partia se va desfiinta?
Fondurile europene nu vor mai fi?
Lucrurile ramsn asa cum sunt, personalul va fi acelasi iar conducatorii iubiti vor ramane si pentru urmatoarea decada.
Primarul nu va face absolut nimic pentru ca este un slabanog prin definitie. Uitati-va ce persoane il inconjoara in ale consilierii…,
Ai dreptate! Acum trebuia să bată vântul schimbării în primărie, dat din păcate nu este așa. Slabă mișcare! Slab primar!
Esti convins tu ca exista o simbioza, participi tu la disccutiile din interior si stii ce e acolo?
Faptul ca primarul e un diplomat si ii lasa pe fiecare sa se creada convingatori nu inseamna ca nu vede si discerne cine e bun si cine doar se preface a fi.
Cat despre consilierea de care zici, daca nu-ti place nici doamna de fier a administratiei, laudata de toata lumea si de toata presa pentru competenta, ce sa mai cred despre tine?
Din afara, se vede tare ca esti din interior si te temi de ce va urma. Teme-te, stii tu de ce!
Are balta peste. Hotararile se iau in C.L. Dumneavoastra l-ati votat. Asteptati alegerile urmatoare unde va asteapta spumoasa Sosoaca! Pana atunci, „cainele latra si ursul trece”.
Auditul si reforma personalului in primarie este o alta gargara tipica a primarului vorbaret (mai putin eficient). O alta gargara ca si auditul multiplelor variante al PUG-ului prin care secretara si altii sefi din primarie si-au premiat sponsorii. Din gura dom’ primar le faceti pe toate. Dar fara constructia unei echipe in spate care sa faca treaba vor ramane doar cu vorbele. Sunt muuuuult prea multi in primarie, familii intregi, cumetrii, fiice, nepoti etc angajati cu complicitatea serviciului Personal care sunt degeaba. Cu asa echipa nu vei face niciodata performanta. Din punct de vedere managerial deocamdata sunteti mult sub dl. Cretu, poate inca nu v-ati trezit din euforia victoriei. Nu uitati ca fostul primar dl. Cretu a vrut sa faca exact acelasi lucru si nu a facut nimic. De aici si succesele minunate ale primariei Bistrita in mandatul lui si nevoia continua de a face micromanagement. Mai aveti 3 ani sa motaiti, sa-i lasati pe directorii din primarie sa-si „faca treaba” , dupa care puteti sa va culcati din nou. Somn usor.
Stai linistit, vine noua organigrama si vei putea renumara apoi neamurile si pilele din primarie.
Te iluzionezi degeaba crezand ca acolo se doarme.
Poate doar femeile de serviciu pot pune linistite capul pe perna, restul tot calculeaza ce au facut sau n-au facut bine, ca deja vine CAPACITATEA.
@ Igoroaia, poate ar trebui sa-l ajuti cu ceva util pe dl primar in calitate de consilier. Esti mai util/utila daca faci ceva pozitiv, de ex. sa mergi in teren sa vezi ce se construieste, cum se construiește, problemele legate de proiectele in garantie, activitatea unora dintre angajatii care sunt responsabili cu cele de mai sus. Sunt multe lucruri de facut in afara de intrigi la palat… Cu alte cuvinte du-te fa-te ca lucrezi! Stiu ca este greu si ca este mai simplu sa faci ceea ce faci acum, dar ca o regula, presa si „comentacii” ar trebui sa critice ceea ce nu se face bine, nu sa-l impusionam pe primar sa faca ceva. Daca primarul te-a angajat doar pentru asta este mult sub ceea ce se spune despre el, asta ca sa ma exprim elegant. Este adevarat ca Bolojan este unul singur, dar totusi exemplul de „bune practici” poate fi luat de la el. Bolojan la Cluj probabil ca ar fi facut de 3 ori mai mult decat Boc, iar Clujul era acum in stratosefera. Da na, ce alegem, aia avem…
Igor,
Ai mare dreptate! Celalalt dormea in parlament, dar asta doarme la primarie, ceea ce ne afecteaza direct pe noi bistritenii.
Primaru a dovedit ca este omul vorbelor, si inca ce vorbe frumoase.
Drumurile is praf si pulbere, dar directoru e inca director, ala de la Dsp, vesnicul.
Economicul e pe pozitii si da unda verde primarului sa se imprumute pentru perpetuarea bazoconiilor lui Cretu.
La Centrul social il mentine pe burduhosul ala va de el, care este pe langa subiect.
Nu avem drumuri, strazile is in bezna, rondourile de flori cu vesnicele panselute, cred ca Cretiu are o placere nebuna pentru panselute, dar vom avea Linie albastra. Mai bine o numeau Magistrala albastra!
Macar nu mai vorbi de proiecte marete ca vei face ca vei drege.
Turcule, nu iti vine nici tie sa crezi ca si ajuns primar.
Iar consilierul tau, ala cu mare greutate, este de departe cel mai mare habarnist, oportunist si ma opresc aici!
Ai si tu rabdare, abia are omul bugetul, se lucreaza si la organigrama si poate iti vezi si directorii pe care ii urasti mutati la locul lor.
Nu poate nimeni face peste noapte tot ce si-a propus pentru 4 ani.
D-ul Cretu are relizari marete, struti , veverite, pista pentru schi, taxe mici la parcari etc.
Sa speram ca aceste tipuri de realizari marete nu se vor repeta
Dar vom vedea
Ati uitat cum o fost cu primarul Drujba ?
Dar angajarea acelor consilieri (personali – 4 la numar ?) nu a contribuit oare la cresterea cheltuielilor ? Sa fim seriosi dom primar , „cestiunea” cu numarul consilierilor (personali) nu are nicio legatura cu matricea mostenita. Este numai contributia D-vs. pentru „scaderea” cheltuielilor de personal …
4 consilieri a avut si Cretu, desi codul administrativ facut de Suciu permite 6.
Ce ai fi vrut, sa pastreze Turc consilierii personali ai lui Cretu? Normal ca i-a inlocuit, om cu om, dar asta nu are cum sa fi dus la cresterea cheltuielilor
Asa ca judeca un pic inainte sa te arunci la analize pripite.
Daca si pensionarele expirate se mai pot numi doamne de fier, atunci e gata de ea lume si de ea primarie. Nu mai exista tineri competenti in tara asta?
Secretara se pare ca isi mentine pozitia si in msndatul asta, chiar daca se calca una pe alta la propriu si la figurat cu aialalta fosta secretara. De rasul lumii, poate se verifica una pe alta sau poate mai aduce cate un director la fiecare director, asa sa fie.
Primaria in mandatul primarului cu multe vorbe nu numai ca nu va fi pe linia de plutire, se va scufunda rau de tot. Atata timp cat exista atat de multi incompetenti platiti super colosal nu are cum fi bine. Basme!
Si din zvonuri se pare ca pana si femeile de servici au studii superioare, deci le pot crea posturi de conducere si lor, ca mai multi is sefi decat executanti.
Sefi din tata-n fiu, familii, neamuri si clanuri.
Oricum mai mult de jumate dinte angajati dar si consilieri is scoliti pe bani….. la facultati de genu Bogdan voda, cantemir, Spiru Haret si pe la marele centru universitar Nasaud.
Si culmea, dupa ce ca is scoliti asa cum sunt, multi is sefi, directori, administratori …..
cu totii sunteti mai ieftini decat un bideu. vai de voi comentaci .
pentru banii platiti ca impozite pentru 2021 imi permit o injuratura de mama si o mweeee celor ce sunt vinovati de aceasta neglijenta sau deturnare !
Consigliereee,
Lasa viisoreni sa spuna daca a fost sau nu strada acolo.
Iti spun eu ca acea strada este de pe vremea sasilor drumul care ducea la vie si nu l a facut primarul drum public.
Daca se pietruieste ce e rau in asta?
In Zavoaie s a pietruit si Niculaie a asfaltat strazi care acuma sunt varza dupa o iarna, dar na ti sarit de cur in sus.
Rusine sa va fie, ar trebui primarul sa se descotoroseasca de voi, va sta Peteleu in coaste pentru ca a scos la iveala abuzurile facute de unii?
Domnule Peteleu mergeti pana la capat piate asa scapa primaria de mafie si lichele.
Acuma ca tot si a tras primarul pe doamna de fier pretena arhitectei suntem curiosi ce se va intampla.
Domnisoara asta este cu un scop clar acolo.
Primare iar ne ai dezamagit ai inlocuit un pensionar cu altul.