Profesorii care au protestat în fața Instituției Prefectului au purtat ecusoane și au afișat pancarte cu mesajul ”#Eu îndrăznesc”, asemănător cu #Rezist.
L-am întrebat pe Alexandru Șerban, profesor la Liceul de Arte ”Corneliu Baba” din Bistrița, cunoscut publicului larg pentru că a conceput un joc de societate foarte apreciat, DEXplicaţii, dacă nu e și o tentă politică în acest mesaj.
”#Eu îndrăznesc! ne aduce într-adevăr aminte de politică, clar, dar de politica aceea bună care s-a făcut și la Revoluție când ne-am dobândit niște drepturi care acum ne sunt încălcate. Dacă tot se practică hârtiile fără valoare, propun să semnăm și noi un memorandum prin care să spunem că nu ne vom întoarce la clasă până când nu pun în aplicare Legea 1 din 2011 prin care se alocă, teoretic, 6% din PIB pentru educație”, a răspuns Alexandru Șerban.
El s-a referit și la preocuparea politicienilor față de generația care are de susținul examenul de bacalaureat.
“Anul acesta se împlinesc 12 ani de când nu aplică legea amintită, cea din 2011, în care se prevede acordarea a 6% din PIB educației. Deci nu pot mima păsarea pentru o generație de elevi după 12 ani de ignorat și nebăgat în seamă”, a adăugat el.
Din postura de cadru didactic, Alexandru Șerban a predat desen, modelaj, educație vizuală, procesarea computerizată a imaginii elevilor de aproape toate vârstele de la clasa a V-a până la clasa a XII-a.
El a inventat și jocul de societate DEXplicații: ”Am ajuns să am public necunoscut, un semn foarte bun. Practic nu mai sunt nici cunoștințe directe, nici indirecte. Jocul are succes, în Săptămâna altfel unele școli m-au invitat și am jucat împreună cu elevii care și ei au fost încântați. Există și o variantă bilingvă. Pe cartonașe avem cuvinte și în română, și în engleză, se poate juca individual în fiecare limbă sau, cu ajutorul lui, se poate învăța o limbă străină”.
Hai și tu în învățământ daca e așa ușor cum zici…
O masă întreagă de comentatori (de manevră?) este împotriva profesorilor, dar nu am văzut niciun comentariu referitor la neimpozitarea salariilor din domeniile IT, construcții, agricultură.
Nu poți educa forțat un popor care nu dorește să fie educat.
IT, Construcțile şi Agrigultura indirect produc venituri mari în PIB-ul României în schimb învățământul românesc preuniversitar şi o parte din cel Universitar ( învățământul universitar tehnic face excepție ) produce doar MEDITAȚII.