Deputatul PNL Diana Morar a participat la o întâlnire de lucru cu reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), având ca temă drumul de mare viteză care va lega județele Satu Mare, Maramureș, Bistrița-Năsăud și Suceava, așa-numita Austostradă a Nordului, obiectiv de investiții aprobat prin lege.
”În ceea ce privește tronsoanele care vor tranzita județul nostru, Baia Mare – Bistrița și Bistrița – Vatra Dornei, se vor face studiile de fezabilitate în urma cărora va rezulta varianta optimă pentru această investiție (autostradă sau drum expres). Totodată, va fi prezentată și soluția recomandată pentru traseu, având în vedere că nu se va lucra pe infrastructura existentă, ci va fi un drum nou, care va îmbunătăți conectivitatea la nivel regional și va crea condițiile necesare pentru creșterea investițiilor și dezvoltarea turismului. Voi urmări îndeaproape derularea acestui obiectiv deosebit de important pentru România, pentru Bistrița-Năsăud”, a menționat Diana Morar.
Conducerea CNAIR le-a comunicat celor prezenți stadiul fiecărui lot al viitorului drum expres sau autostradă Baia Mare – Suceava.
În vederea semnării contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic necesare demarării licitației pentru proiectarea și execuția lotului 1, Baia Mare – Bistrița, se așteaptă soluționarea contestației depuse după desemnarea câștigătorului procedurii de achiziție publică. Semnarea contractelor pentru lotul 2, Bistrița – Vatra Dornei, și pentru lotul 3, Vatra Dornei – Suceava, este estimată în cursul lunii martie.
”Avem nevoie de o nouă abordare în ceea ce privește organizarea procedurilor de achiziție publică și mai ales a modului de tratare a contestațiilor. Este nevoie să se scurteze timpul alocat de instanțele de judecată analizării respectivelor contestații pentru obiectivele strategice care vizează siguranța națională. Pe viitor trebuie să sprijinim prin initiațive legislative implementarea marilor proiecte, ținând cont de caracterul strategic al acestora”, a declarat Mariana Ioniță, directorul general CNAIR.
Multă baftă în construirea Autostrăzi Nordului, să sperăm printre primele loturi care se vor construi va fi atât de necesara noua centură prin afara Bistriței.
Aoleoooooo!!!
Cata lume acolo care freacă menta pe salarii babane!!!
Și nu fac nimic concret!!!! Doar povesti!!!!
Nici 1000 km de autostrada în mai mult de 30 ani.
Și ne miram ca un directtoras de liceu agricol din Bistrița decontează o lopata pe școală!!!!
Este nevoie și de un studiu de impact pentru a evalua suprafața scoasă din circuitul agricol, efectul poluării aerului, efectul zgomotului iar la final ar trebui construită nu o autostradă ci o linie de cale ferată de mare viteză pe piloni.
Singurul traseu posibil pentru centura Bistriței este cel pe lângă localitățile Monari – Jelna, așa cum a rezultat din toate studiile specialiștilor și Ministerului Transporturilor.
Nici vorbă. Livezile, Dealul Târgului, Blajeni, Sintereag. Fara poduri peste rau si calea ferată și cu zeci de km mai scurta pentru tranzit.
Prin definitie, sintagma ”Drum de mare viteză” se referă deopotrivă atât la „autostrăzi”, cât si la „drumuri expres”. In cazul traseului Baia Mare – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava, fie că este vorba de „Autostrada Nordului” sau de un „Drum Expres”, rezultă clar impărtirea distantei respective in 3 loturi si anume: Lot 1, Baia Mare – Bistriţa; Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3 Vatra Dornei – Suceava”. Pentru Judetul Bistriţa-Năsăud sunt importante lotul 1 si 2, care includ si centurile ocolitoare ale oraselor Beclean si Bistriţa. Acest lucru este important, având in vedere că in sedinta din 11 iunie Guvernul a aprobat o Ordonanţă de Urgenţă, prin care primăriile şi consiliile judeţene vor putea prelua în gestiune şi execuţie proiecte de centuri ocolitoare, drumuri naţionale, precum şi alte lucrări de infarstructură rutieră sau feroviară. Astfel, după finalizarea studiilor de fezabilitate ar putea fi demarate mai repede lucrarile la centura Bistriței pe traseul: DN17 – Sărățel – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Ghinda –Livezile.
Faptul că Bistrita nu are până in prezent o centură ocolitoare se datorează primarului Cretu, care din 2010 s-a cramponat prosteste de varianta 2 Sud prin Padurea Codrisor, o solutie idioată ce nu respectă criteriile minime pentru o centură ocolitoare, si in plus era extrem de costisitoare, datorită problemelor legate de alunecarile de teren, ca să nu mai vorbim de cerintele impuse de protectia mediului, datorită poluării cu noxele produse de traficul de tranzit.
Președintele Consiliului Județean, Radu Moldovan, a fost un părtas al „gândirii intelepte” a colegului sau de partid Ovidiu Cretu, fiind si el un sustinător inversunat al variantei (ne)ocolitoare 2-Sud prin padurea Codrisor:
( https://timponline.ro/radu-moldovan-bistrita-blocata-cauza-unor-nenorociti-gandesc-bicicleta/)
Azi circulam pe centură și mă simțeam ca pe Valea Prahovei. Deci nu trebuie să parcurgem mulți kilometri pentru a fi în „concediu”. 🙂
Mai lăsați dracului discuțiile. Faceți ceva.
Timp de 4 ani PSD ne-a aratat ce poate : trei premieri schimbati de ei, fara bugete aprobate cu greu chiar de ei, fara investitii majore la nivel national, ne-a scos in strada la proteste sa aparam legile, ne-a ametit cu cresteri economice bazate pe consum sustinut prin cresteri salariale ale bugetarilor, sustinute in buget prin deficite, imprumuturi, n-au avut curaj sa stabileasca o relatie ec. cu premierul Japoniei, au vrut sa privatizeze pilonul 2 de pensii, au vrut sa vanda rezerva de aur pastrata la Londra,populismul, fuga dupa voturi trebuia scump platita de noi si de urmasii nostrii, niste iresponsabili, numai Radu Moldovan le-a mai spalat fata prin realizarile din judet , cu ajutorul ministrilor bistriteni , bravo d-lui, iar PNL sa ia aminte, sa fie responsabil, sa faca investitiile pe care le asteptam si pe care le promite, altfel vor primii si ei nota de plata. Inca sper…. si le urez succes !!!
Tot asa speram cand Dragnea ne promitea …fiindca el este doar fiu de taran.
AMR… 20 DE ANI
Cine da mai mult?
Astia nu vor face nici in 20 de ani o autostrada, Ceausescu ar fi facut in acest timp Canalaul Dunare -Baia Mare!
Da, ai dreptate, facea canalul…. cu jumatate din populatie sclavi in el ca si la canalul Dunare-Marea Negra. Restul stateau la coada sa primeasca portia lunara de paine neagra. Doar cei mai bine pusi, cu relatii o duceau un pic mai bine pe spatele la restul, dar pe tine poate nu te intereseaza ca erai unu din ei?!