contact@timponline.ro
  • Prima pagină
  • Știri din Bistrița
  • Știri din județ
  • Timp de gândire
  • Dezvăluiri

TimpOnline.ro

Prima pagină   »   Știri   »   Doua familii care au lucrat in strainatate au aflat pe piele ...

Două familii care au lucrat în străinătate au aflat pe pielea lor cât de bine e primită acasă Diaspora


18 februarie 2021 de Cristiana Sabău   40 comentarii

trehos.ro

Două familii care au plecat departe de țară să muncească au strâns bani ca să ridice o casă ceva mai mare pentru ele și copiii lor, dar s-au ciocnit de aparatul birocratic al Primăriei Bistrița care, de doi ani, îi poartă pe drumuri și le cere noi și noi hârtii pentru un imobil pe care vor să-l ridice pe strada Năsăudului.

”Mă numesc Vasile Varvari, am lucrat 25 de ani în străinătate, doamna se numește Opriș și soțul dânsei e tot în străinătate. După mulți ani, noi am vrut să facem ceva pentru noi și copiii noștri. Eu am trei copii. Am găsit proprietatea respectivă (de pe strada Năsăudului nr. 8 -n. a.) și am apelat la specialiști să ni se realizeze o construcție. De aici încolo eu nu văd … Nu e nicio construcție waw, mare … nu găsesc… probabil trebuie să îmi spuneți dumneavoastră …. De doi ani de zile, noi încercăm să obținem un certificat de urbanism, un aviz, un … fără sens. Probabil dumneavoastră trebuie să ne lămuriți. Eu nu pot să acuz o nouă administrație care probabil vede lucrurile altfel. Pe vechea administrație pot. Așteptarea mea e să fac ceva. După 25 de ani de străinătate, copiii mei o avut tată, dar fără tată. E simplu. Ce să vă spun altceva?”, a spus cetățeanul respectiv.

Arhitecta Marcela Tamaș, care a realizat proiectul, a explicat că, în 12 august 2019, a fost depusă prima cerere pentru realizarea unei construcții P+2+Mansardă sau etaj retras conform prevederilor PUG din acea zonă.

”PUG-ul prevedea o astfel de realizare. În 2 septembrie 2019 i s-a răspuns beneficiarului că i se restituie documentația respectivă în vederea solicitării unui PUZ. Având în vedere că beneficiarul cerea ce era prevăzut legal, a fost ciudată restituirea respectivă”, a spus Marcela Tamaș.

Totuși, proiectanții au decis să analizeze problema în detaliu ”pentru că strada Năsăudului e una principală a orașului”.

”Eu consider orașul ca și casa noastră. Avem străzi principale, care pot însemna camera de zi, de primire, avem dormitoare, care înseamnă toate cartierele de locuit, avem bucătării, care înseamnă toate zonele industriale sau tot ce derivă din treaba asta, și am avea și debarale în care am pute face parcări, cum fac orașele mari, la intrare sau ieșire din oraș, care nu sunt specifice pentru locuirea respectivă. Având în vedere că str. Năsăudului face parte dintr-o zonă mai de prestanță, am zis să o studiem mai detaliat. Dacă ne întoarcem la detaliul de sistematizare, toată zona respectivă prevedea blocuri, fiind lăsate doar trei case de-a lungul străzii acesteia – așa a fost atunci, erau anumite prescripții cu demolările fiind case sănătoase la vremea aceea, aveau niște indicații – ciudat mi s-a părut că sistematizarea de la vremea respectivă nu cuprindea extinderile și întregirea frontului străzii. Mi s-ar fi părut normal ca strada respectivă, care începe cu un P+10 și se termină cu un P+8, are P+4 de-a lungul ei, să nu aibă trei găuri sau știrbituri, dar am spus că poate se pot rezolva în timp. Problema aceasta așteptam să o rezolve PUG-ul aprobat și care, spre suprinderea mea, a lăsat locuințele respective”, a explicat arhitecta.

Marcela Tamaș a mai spus în cadrul dezbaterii publice că, atunci când se analizează UTR, e necesară raportarea la o zonă generală cu aceleași probleme.

”Într-o zonă în care am și case și blocuri, și P+8, și P+4, și 5 case, nu e un confort pentru toată lumea. Blocurile înalte atrag comerț și alte probleme. Am considerat că putem analiza treaba și să vedem cum ar putea ca lucrurile să deranjeze cât mai puțin pe toată lumea din jur. I s-a cerut beneficiarului să facă un PUZ. În 2019 a depus o cerere pentru realizarea PUZ, ceea ce înseamnă mai mult decât o parcelă, dar acolo nu exista decât parcela respectivă pentru că parcelele învecinate au deja imobile P+4 sau P+6 asupra cărora nu se putea interveni să le micșorezi înălțimea sau le-o mărești. Ele, în momentul de față, rămân așa cum cum sunt. Ideea, din punctul nostru de vedere, a fost pentru întregirea frontului pentru că casa care era acolo și care avea și niște brazi. Casa de acolo era la fel de înaltă cum o propunem și noi în momentul de față, doar că masivitatea ei era demisol, parter și un acoperiș foarte înalte. Noi am aliniat imobilul respectiv la alineamentul străzii. Parcela era de 667 de mp. Ideea de la care s-a pornit la PUZ-ul respectiv a fost P+4, dar care nu e în PUG. Conform legii, ca să se schimbe datele din PUG inițial, trebuie alt PUG. Studiindu-se parcela, s-a ajuns la concluzia că un P+2 cu masardă sau etaj retras ajunge la înălțimea respectivă. P+3 presupune aceeași înălțime ca P+2 cu etaj retras sau P+2 cu mansardă care pot ajunge la o înălțime destul de mare. La P+3 , propus de noi, am considerat că, decât să fie o stradă știrbită, mai bine un aliniament, o arhitectură care să intre în contextul străzii și care să ne ajute la o imagine a străzii mai adecvată. S-au luat toate avizele necesare și s-au studiat toate deranjamentele care ar putea apară vizavi de vecinătăți. Cu Poliția s-au stabilit niște circuite care să nu deranjeze nici strada Năsăudului, nici aleea care aprovizionează parcările. Strada Năsăudului va intra în modernizare și va avea 4 benzi și pistă de biciclete. Funcțiunile nu deranjează fiind specifice zonei. Avem spațiu verde 30%, spațiu de joacă, parcări. Beneficiarul a dorit ca 6 parcări să fie la subsol. Proiectul a fost anunțat, la fața locului au fost două panouri în care se arăta ce vrem să facem acolo, plus discuțiile pe care le-am avut cu oamenii din zonă. Sigur că ei nu ar vrea să se facă nimic. De ce să se facă? Majoritatea însă nu au avut nimic împotriva construcției respective”, a spus Marcela Tamaș.

Prezent la discuții, Marius Bălan a cerut administrației să le dea oamenilor voie să construiască fiindcă, din punctul său de vedere, imobilul respectă condițiile de urbanism din zonă.

În cadrul dezbaterii publice pe care o puteți urmări AICI au fost mai multe discuții despre acces, locuri de parcare și gardul care ar urma să îngrădească proprietatea. Dezbaterea, care a durat mai mult de o oră, s-a încheiat cu ”mulțumim, mai trebuie să studiem accesul”.

  • Despre
  • Ultimele Postari
Cristiana Sabău
Cristiana Sabău
A absolvit Universitatea "Babeş-Bolyai" Cluj-Napoca, Facultatea de Litere, secţia română-franceză. În 1996 a debutat în mass-media. A colaborat de-a lungul timpului cu mai multe instituţii de presă printre care Ziua, România Liberă, Europa FM, Radio 21,Radio România, Mediafax, NewsIn, Realitatea TV. În 2011, anul în care a fondat publicaţia Timp Online, a primit distincţia "Jurnalistul bunei guvernări", decernat de Asociaţia pentru o Românie Curată pentru investigaţia care a dus la demisia unui ministru din Guvernul României.
Cristiana Sabău
Ultimele postari ale lui Cristiana Sabău (vezi toate)
  • Via Transilvanica, singurul proiect al societății civile menționat nominal în Planul Național de Redresare și Reziliență - 21 aprilie 2021
  • VIDEO Spot pro-vaccinare, lansat de Prefectura Bistrița-Năsăud. Cine sunt tinerii care l-au realizat - 21 aprilie 2021
  • 10.000 de lei amendă centrului de la Cușma după ce 6 bătrâni au murit de Covid și peste 20 sunt infectați - 21 aprilie 2021

Categoria:  Știri   Etichete:  bistrita, năsăudului, urbanism
40 comentarii  Vizualizări: 6.312

GA – sub articol -responsive

Comentarii

  1. Autorizatia

    18 februarie 2021 la ora 09:38

    Io cred ca povestea cu locuinta ,,ceva mai mare” pentru 2 familii cu 3 copii,e perdea de fum.Mai ales ca apare si ,,etaju retras”. Sa nu apara si aici un heliport sa il confunde Arafat cu ala de pe spital.

    26

    Răspunde
    • corect

      18 februarie 2021 la ora 11:25

      dar nu ai dreptate
      oamenii vor sa traiasca linistiti din chirie jos si deasupra sa locuiasca cele doua familii care au cate doi copii, adica 6 apartamente
      PROPUN CA IN APARTAMENETELE UNDE STAU MAI MULT DE DOUA PERSOANE SA SE FACA EVACUAREA FORTATA CA NU AU VOIE SA TRAIASCA ALATURI DE FAMILIE

      -3

  2. Gogu

    18 februarie 2021 la ora 09:48

    Acolo cu siguranta se vor face apartamente de vanzare si spatii comerciale, de ce nu spun adevarul proprietarii terenului!!?? Cred ca de aici pleaca totul, si se mai mira cum merg treburile la noi!

    39

    Răspunde
    • Autorizatia

      18 februarie 2021 la ora 09:54

      Domnu Balan mai nou face lobby pentru dezvoltatori?ne asteptam sa militeze ca un ecologist adevarat pentru altceva.

      11

  3. PUG,PUZ și ce dracu' or mai fi

    18 februarie 2021 la ora 09:53

    La toate rudele,la toți prietenii plecați afară le sugerez la discuții două sfaturi,nu vă mai tocați banii și munca de 30 de ani în țară că nu o să vă mai adaptați birocrației născute din anii 90 încoace și după nici doi ani petrecuți în țara lor se reântorc lefteri de unde au venit și o iau iarăși de la zero,sau când vă reântoarceți veniți toți odată și să-i dăm jos odată ptr.totdeauna lucru aproape imposibil.Mă doare rău când un român revine în țară și este batjocorit de această mafie născută din 90 încoace,trist foarte trist.

    21

    Răspunde
    • cucu

      18 februarie 2021 la ora 11:06

      da aia batjocuriti zilnic si care le si platesc lunar lefurile,cum crezi ca se simt?barem capsunarii au plecat dupa ciolanu gros si lasat tara si parintii in plata noastra.
      asa ca nu va mai dati victime,sictir.

      3

  4. Balan Marius -Horea

    18 februarie 2021 la ora 09:55

    Fiind prezent la acea dezbatere am facut front comun cu bistritenii nostri care intorsi acasa cu bruma de banuti dupa ei, vor sa investeasca in orasul lor si sa construiasca ceva frumos si util pe str. Nasaudului intr-o gaura intre blocuri unde s-a dat odata o Autorizatie de demolare a unui imobil a unei vechi familii de bistriteni. Am simtit nevoia sa intervin si verbal pt. acesti oameni cu ganduri deschise si viitori proprietari cu ganduri curate. Sa fie platit de mine batjocura celor de la HURBANISM si JURIDIC care mi-au blocat din 2007 eliberarea propriei mele Autorizatii si si-au batut joc de mostenirea mea. Nu mai suport ca cineva sa pateasca ce am patit eu si familia doar pt. o chichita juridica si aceea facuta tot de Statul roman prin Primaria B-ta. Desigur in alte timpuri facute de altii nu de cei actuali, insa acel inscris FRAUDULOS persista inca pt. ca nici JUSTITIA (Judecatoria B-ta) nu se grabeste deloc sa imi judece cazul. Am cerut ferm ca bistritenii sa fie serviti si nu sa li se gaseasca mereu nod in papura. Acolo pe Nasaudului chiar da bine o astfel de constructie ca si cea prezentata la dezbatere si vine sa completeze o stirbire a strazii. Mult succes dragi bistriteni ! Mai vin si va mai sustin daca este cazul !

    -22

    Răspunde
    • Bistrițean

      18 februarie 2021 la ora 15:03

      Parcă era anunțat că se fac spații comerciale acolo și nu am văzut să fie prevazute parcări alocate și nici spațiu verde. Deci hai să încurajăm îngrămădirea? Într-o lume într-o continuă aglomerare, cu fenomene meteo apocaliptice din cauza defrișărilor, a poluării, a creșteri numerice a populației globului, a încălzirii globale, avem nevoie de orașe aerisite,trebuie să trecem în alt nivel al gândirii arhitecturale, avem nevoie de parcări etajate sub/supraterane, de mult spațiu verde, de parcuri, de mijloace de transport în comun tip metrou, de blocuri cu grădini amenajate pe acoperiș (https://m.digi24.ro/stiri/sci-tech/natura-si-mediu/solutie-in-calea-poluarii-la-milano-va-fi-inaugurata-prima-padure-verticala-din-lume-106548. http://www.monitorulcj.ro/actualitate/76218-apartament-la-bloc-sau-casa-la-padure-pentru-amandoua-la-un-loc-intrebati-la-studium-green-p. https://odu.ro/acoperis-verde-bloc-vechi-bucuresti/. https://www.renovat.ro/acoperisurile-tip-terasa-alegerea-perfecta-pentru-casa-ta-p-960/Acoperis-verde-la-bloc-cu-terasa-amenajate-pp-10220/. Etc.)

      12

    • Bistrițean

      18 februarie 2021 la ora 15:30

      Trebuia de la bun început să fie informați despre ce au voie și ce nu au voie să construiască. Așa ar trebui să fie pentru toți. Un ghid cu ce, unde, în ce condiții se poate construii în acest oraș. Astfel nu ar mai fi așa dezastru arhitectural, peisagistic, etc. în acest oraș. Astfel fiecare să se poată informa înainte să își facă planuri, să investească în teren sau într-un imobil vechi, cu speranța de construcție.

      9

  5. Activistu

    18 februarie 2021 la ora 09:57

    Poi de ce nu se propune demolarea blocurilor din jurul proprietatii ?sa fie loc destul sa se joace ,,copilasii”…

    13

    Răspunde
  6. Marmota

    18 februarie 2021 la ora 10:01

    Cum naiba ajungi să te victimizezi ? Pei una e sa vrei sa îți faci casă de locuit și alta sa dregi busuiocul că de fapt tu vrei spațiu comercial de inchiriat și la mansardă faci si spațiu de locuit că vrei sa pară casă. Adică ai cumpărat spațiul ca e zonă centrală la stradă (chiria mare la spații) ai plătit pe teren un preț pe care dorești să îl amortizezi în timp din chirii. Astfel de manevre am văzut și pe alte străzi. Mda… și marmota impaturea ciocolată 🙂

    45

    Răspunde
    • un neinteles care nu intelege

      18 februarie 2021 la ora 10:49

      dar care e problema daca intr-o zona unde sunt blocuri cu spatii comerciale la parter iti doresti sa faci un spatiu comercial la parter si sa TRAIESTI DIN CHIRII si deasupra faci 2…3 apartamente ca vorba aia….au copii si poate inchiriezi unul….
      MAAAAAAAAAA…O TARA DE RAHAT
      AICI SE VEDE FOARTE CLAR CA STATUL NU E SA TE AJUTE CI SA TE F….TA…CAT MAI TARE…prin angajatii sai care participa la orgii birocratice!
      Eu nu inteleg nimic. Intre blocuri nu poti face blocuri si intre case nu mai poti face case!
      Aici de ce trebuia sa faca puz sau pug cand e foarte clar ce se doreste?

      -2

    • gicu

      18 februarie 2021 la ora 11:27

      Acolo esti intre blocuri, o casa obisnuita nu merge. Tu ai locui acolo, sa n-ai pic de intimitate si sa-si arunce toti firimiturile si chistoacele la tine in curte? Si e pacat si de zona sa o privezi de niste facilitati gen magazine,servicii ce ar rezulta de la cladirea propusa, ca e circulata si dens populata.

      5

    • Pt Gicu

      18 februarie 2021 la ora 23:51

      Și unde anume ar fi parcarea pentru spațiile comerciale?

      2

    • gicu

      19 februarie 2021 la ora 07:59

      Acolo nici un spatiu comercial nu are loc de parcare. Lasi masina la strada sau intre blocuri si vii pe jos. Ca in aproape tot orasul. Cei din zona trebuiau sa cumpere ei acea proprietate daca doreau acolo o parcare sau altceva (loc de joaca, parculet). Dar lasa sa dea altu banii si noi sa ne opunem sa construiasca.

      2

  7. Radu

    18 februarie 2021 la ora 10:42

    e ciudat pe de o parte sa faci parte din CTU, iar pe de alta parte sa profesezi ca si arhitect pe acceasi tarla

    8

    Răspunde
  8. Balan Marius -Horea

    18 februarie 2021 la ora 10:44

    Comentacii neavizati care nu ati fost la dezbatere , nu cunoasteti subiectul, nu ati vazut proiectul ar fi elegant sa va abtineti de a improsca cu venin. Va recomand sa mai lasati rautatile in cui si sa nu va pierdeti timpul tastand povesti pline de rautati si invidie . Puneti-va voi o clipa in locul acestor bistriteni care nu pot progresa la ei in tara fiindca nu au pile si nu sunt nici macar politruci plini de avantaje. Nu fiti rai !Acesti oameni care asteapta o hartie sunt oameni de buna credinta si nu ascund nimic rau din moment ce au un proiect afisat, dezbatut pe care il vor respecta . Se vede de la o posta ca sunt de buna credinta si aici nu este vorba de a sustine IMOBILIARII ci doua familii de bistriteni trecuti prin greu atatia ani in strainatate.

    -11

    Răspunde
    • Autorizatia

      18 februarie 2021 la ora 11:11

      Asa l-ai vazut si pe Ciobanica,de la o posta,sau de la posta…?pe 7 arii pot construi cele 2 familii un imobil pentru locuit cu demisol ,parter si eventual mansarda cu amprenta la sol de 480 de mp.restul parcari ,spatii verzi…asta o sa iasa un micut bloc cu vreo 4 sau 5 nivele cu tot cu etajele retrase..cam la fel cu ala de pe imparatul traian unde pot da mana locatarii de la ferestre.Te apropii foarte mult de postura de impostor pe care o tot clamezi pe aici la adresa altora.Povestea asta lacrimogena cu bietii romani care nu pot progresa in tara lor nu se potriveste in cazul asta.Propaganda tip stefan gheorghiu.

      22

    • Paul

      18 februarie 2021 la ora 11:23

      Domnule Bălan Marius – Horea, va întreb asa de bun simț cum spuneți ca sunt și acei dezvoltatori, sau defapt nu putem sa le spunem așa… Sunt de acord sa își asume faptul ca nu vor acolo sa fac bloc de locuințe pentru a le vinde? Dacă semnează ca într-adevăr vor casa pentru familia numeroasa pe care o au și jos vor sa facă spațiu comercial unde tot afacerea lor sa funcționeze, înțelegeți, adică sa nu înstrăineze în vreun fel niciun mp din acel imobil ii înțelegem supărarea domnului. Dar dacă nu este asa…si vrea sa le vândă speculând poziția și prețul și mai se plânge ca o mironosița, atunci sa fie sănătos.

      10

    • vasile

      18 februarie 2021 la ora 15:00

      Oameni buni faceți prea multă analiză pe text! Nu are nicio importanță de unde are omul banii (atât timp cât provin din afaceri legale) și ce vrea să facă cu ei (casă pt copii sau apartamente de vânzare), sau dacă face sau nu jocurile cuiva.
      Rezolvarea trebuia să fie simplă: să-i spună SE POATE și-ți trebuie următoarele hârtii, niciuna în plus sau în minus, sau să-i spună NU SE POATE și argumente pt asta.
      Ar trebui să înceteze plimbatul omului de mai multe ori pt aceeași problemă. Există și aici o rezolvare – o lege care să spună ceva de genul: „dacă după prima solicitare s-au cerut documente suplimentare și petentul le-a adus/prezentat orice altă solicitare de acte să se facă de către sau pe costul funcționarului respectiv”.

      7

  9. Gica

    18 februarie 2021 la ora 10:59

    Fa-ti domnule casa in Livezile, Jelna ori peste deal la Budacu de Jos … ca acolo vei reusi mult mai repede si este ozona linistita si apropiata de oras . Eu am fost nevoit sa incep constructia ilegal, fara autorizatzie de constructie, ptr ca si ptr mine, constituirea comisiei de autoriare a durat 1,5 ani spunandu-mi de fiecare data ba ca nu-i prezent unul, ba celalalt… din comisie …
    Pe stia-i doare fix in c*r de ‘mata si de problemele pe care le ai … Ba au fost trimisi ( de gurile rele ) cei de la Politia de disciplina in constructii si mi-au dat amenda … dar care am reusit s-o anulez prin Instanta de judecata, ptr ca nu a fost vina mea ca desi aveau documentatia completa, n-au reusit 1,5 ani de zile sa se ” adune ” si sa dezbata cererile noastre ( ca nu numai eu am fost in cauza ) .
    Am reusit sa-mi fac acte pe casa construita si sa mi-o intabulez pe mine , abia dupa 3 ani de zile … Asta-i birocratia noastra specifica si ne miram de ce strainii efectiv refuza sa mai vina aici si sa mai investeasca in ceva …

    17

    Răspunde
  10. Dodo

    18 februarie 2021 la ora 11:00

    Trist, dar adevărat, asta este România, și este așa cu girul și nepăsarea noastre! Probabil că se aștepta vreo mică atenție, vreun stimul, vreun spor, că tot sunt la modă în această perioadă. Un stat corupt, un stat plin de bujetari foarte bine plătiți, dar care taie frunză la câini, bujetari care, în marea lor majoritate, te tratează când îi abordezi de zici că ei ți-ar face ție un favor sau că tu ești în slujba lor și nu ei în slujba ta. Te tratează cu un dispreț și cu o lehamite cum rar îți e dat să vezi în altă situație, iar noi pe ăștia îi plătim, în veniturile acestor inși se risipesc taxele și impozitele noastre. Pentru a rezolva probleme curente, care țin de fișa postului lor, pentru care, vezi Doamne, sunt acolo, trebuie să le fie mărite veniturile, să se mai adauge un spor, atunci poate ar fi motivați, nu-i așa? Toată birocrația creată are rolul de a motiva nemunca acestor oameni și de a justifica nerezolvarea problemelor, ea nu a fost creată de pomană. De fiecare dată când este invocată nerezolvarea unei probleme, răspunsul vine pe loc, birocrația este de vină, bat-o necazul! Sancțiuni există numai în cazul nostru, dacă nu ne achităm obligațiile către stat, de regulă, cele care presupun plata de taxe și impozite, în cazul angajaților statului și a inactivității instituționale, sancțiunile lipsesc, nu pot fi trași la răspundere, doar cine face legea o face pentru sine și nu pentru proști, din prisma avantajelor, dezavantajele sunt pentru populime. Este exact ca și în cazul pensiilor speciale, speciali sunt cei ce fac legea și care o aplică, iar restul, adică noi toți, suntem tâmpiții care-i plătesc pe speciali. Statul român este făcut să te omoare și nu să te protejeze, are rolul de a te fura și nu de a te ajuta, a fost croit să creeze inechități și nu dreptate. Până la urmă avem statul pe care-l merităm: un stat corupt, ineficient, birocratic și aservit castelor sale privilegiate!

    12

    Răspunde
    • Paul

      18 februarie 2021 la ora 11:26

      Domnule Bălan Marius – Horea, va întreb asa de bun simț cum spuneți ca sunt și acei dezvoltatori, sau defapt nu putem sa le spunem așa… Sunt de acord sa își asume faptul ca nu vor acolo sa fac bloc de locuințe pentru a le vinde? Dacă semnează ca într-adevăr vor casa pentru familia numeroasa pe care o au și jos vor sa facă spațiu comercial unde tot afacerea lor sa funcționeze, înțelegeți, adică sa nu înstrăineze în vreun fel niciun mp din acel imobil ii înțelegem supărarea domnului. Dar dacă nu este asa…si vrea sa le vândă speculând poziția și prețul și mai se plânge ca o mironosița, atunci sa fie sănătos.

      1

  11. Activistu

    18 februarie 2021 la ora 11:14

    Pana acum sareau in sus de kour astia cu casele ca se fac blocuri pe langa ei…acum trebe demolate blocurile sa faca o ,,casuta” din ,,bruma de banisori agonisita prin straini ” vorba lui dom Balan.

    3

    Răspunde
  12. Leo

    18 februarie 2021 la ora 11:53

    Sugerez proprietarilor sa-si uneasca eforturile cu ale unui mare dezvoltator imobiliar , sa zicem d-l Negrea Marius dar evident pot fi si altii . Acesti dezvoltatori stiu sa”innobileze” terenurile de constructii iar ALINIEREA si REGIMUL de INALTIME nu prezinta vreo problema pentru dansii. Astfel obtinerea avizelor , certificatului de urbanism si autorizatiei de constructie nu ar avea niciun impediment. Si asa , incet , incet , „casuta” (cu multe etaje) va fi gata mai repede decat spui BILKA !

    15

    Răspunde
    • Anonymus

      18 februarie 2021 la ora 12:18

      Domnu Leo ,ori stiti ceva ori e la noroc.Se aude ca e cam asa cum spuneti numai ca in sens invers.Adica ,,necunoscutii ” salveaza dezvoltatoru,ca mno la a doua iei cu executare.Cred ca terenul in cauza are un istoric foarte agitat in privinta proprietarilor.Macar au luat notarii partea si au dat-o la stat.

      3

    • james bond

      18 februarie 2021 la ora 22:38

      Nu a-ti vazut cum umbla ca pe sarma functionarimea de la taxe si impozite locale cand apare M.N. in incinta. Si nu numai de aici. Mobilizare genrala. Are omul unse toate usile asa ca nu e o problema obtinerea avizelor, certificatelor si ce naiba o mai trebui.

      5

  13. Balan Marius -Horea

    18 februarie 2021 la ora 12:06

    ANCA. Aceasta MATROANA fiind de sexul tau iti sugerez sa faci tu lobby pentru ea si sa te duci pana in Tenerife sa o cauti . Noroc Bun ,si poate ca te stabilesti acolo in vreo locatie bine platita.

    -9

    Răspunde
  14. Tenerife

    18 februarie 2021 la ora 15:42

    faceti si acolo o benzinarie .

    parcari si spatiu verde pe troutuar

    2

    Răspunde
  15. Autorizatia

    18 februarie 2021 la ora 18:36

    Ia uite domnu Balan…au inceput lucrarile pe Balcescu.Acolo erai foarte vehement si revoltat.S-au ti- a trecut subit supararea?Si pe Balcescu tot un biet roman cu copilasi si cu bruma de banuti construieste?Numa gradinita i-a luat soarele unui mare ,,fruntas”bistritean?

    7

    Răspunde
    • Mihai

      18 februarie 2021 la ora 19:10

      Pe Balcescu e celalat fariseu…Chereji…
      Astia nu se baga unu peste altu”…Civicii..!!
      Fiecare cu Parohia lui..
      Numa capcaunu de Ciobanica n-a inteles…de l-o faultat pe Junele Balan …

      -1

  16. Bistritean

    18 februarie 2021 la ora 19:10

    Adevarul
    Ăștia care vor să construiască sunt din Feldru si ambele familii au case..”Anchi” cum ii spun concetățenii are casa de vreo 270 m2 chiar pe drumul de centură peste drum de Terra..a făcut mulți bani în Irlanda de pe spatele oamenilor care el ii ducea la muncă iar ei erau plătiți 130euro pe zi si le dădea oamenilor doar 100euro pe zi ..caci toți banii muncitorilor intrau în contul lui de la irlandez..iar muncitorii ne știind limba engleză se mulțumeau si cu 100 pe zi..avea si mai are cel puțin 15 ,20 români la muncă × 30 euro după fiecare 450 ,600 euro pe zi..asa a făcut Anchi banii pentru blocul cu pricina..toata lumea știe că se face pentru vanzare acel bloc..si stați liniștiți ca până la urmă tot o sa-l faca

    2

    Răspunde
    • Anchi

      19 februarie 2021 la ora 22:13

      A era sa uit acuma mai am doar 43 de oameni nu 15 /20 si daca mai ai nevoie de informati suplimentare o sa ìti raspund

      1

    • pentru bistritean

      19 februarie 2021 la ora 22:55

      vazi ca azi ai fost si ai cumparat o camasa de la magazin cu 130 de euro si ala a cumparat o cu 100 de euro si te-a pacalit
      daca stiai engleza o gaseai pe net cu 100
      as putea sa spun ca esti fraier?

      4

  17. Leo

    18 februarie 2021 la ora 19:21

    Da , se incepe constructia unei „mici casute” pe Balcescu .Am vazut si eu azi . Bascule cu balastru si trotuar plin de noroi , evident blocat pentru trecatori. Probabil autorizatia de construire permite acest lucru si admite si ca autobasculantele sa duca noroiul pe strazile adiacente. Asteptam punctul de vedere al autoritatilor competente (Primaria Bistrita , Inspectoratul pentru Controlul in Constructii etc.)

    3

    Răspunde
  18. Autorizatia

    18 februarie 2021 la ora 19:56

    @Mihai,Ciobanica are mai multa onoare .Daca a fost prins ca s-a murdarit cu rahat,a fost discret si a mers si s-a sters in liniste.Civicii astia cand se baga in rahat vor sa ne faca pe toti sa ne placa putoarea.

    2

    Răspunde
    • Feldrihan 2

      18 februarie 2021 la ora 20:37

      Sa verifice statu provenienta banilor la proprietari

      -1

  19. Pt dl Balan

    18 februarie 2021 la ora 20:11

    Domnule Bălan de ce critici blocul de pe Bălcescu a lui Negrea?
    Cu asta de pe Nadaudului edti de acord iar vu cel de pe Bălcescu cu 7- 8 ap nu esti de acord.
    Cand esti sincer si impartial?
    S au te a pus Tanu Moldovan sa l sustii pe acest domn cu blocul pe Nasaudului. Doar consilierul personal Moldovan este numai interes in primarie.
    Se vede de la o posta cat sunt de îngrămădite si cu iesirea in st de autobuz.

    2

    Răspunde
  20. Balan Marius -Horea

    19 februarie 2021 la ora 09:27

    Neinformatule, esti paralel la toate. fii linistit baiatule ca am facut galagie cat casa si conferinta de presa cu B-ta Civica am trimis in presa opozitia VERZILOR atunci pe vremea lui Cretu cand s-a dat autorizatia de demolare la casele bistritenilor de pe Balcescu, insa pesedistii din CL cu Cretu in frunte si tot aparatul Primariei condus de el a fost puternic . Pune-te tu cu ei ca eu nu am reusit. Si domnul Chereji a depus tot felul de atentionari. Sti ce ? In definitiv daca toti cetatenii de pa Balcescu erau uniti, asa ca adevaratii occidentali si depuneau in scris opozita lor fata de astfel de constructii Urbanismul se calma si acolo era acum liniste. Insa cum romanii dorm, sunt dezinteresati acuma sa sufere aglomeratie cat incape. Ne meritam soarta cea mai rea, si este numai inceputul. Cei care se implica ca mine ca si Chereji suntem blamati de niste impostori care isi fac aparitia din cand in cand pe acest online, insa sunt total pe langa subiecte aproape de fiecare data.

    1

    Răspunde
  21. Anchi

    19 februarie 2021 la ora 22:09

    Ìl salut pe Bistritean as dori sa te ìnformezi mai bine cu cìti bani platesc eu oameni si nu cred ca ìi problema ta eu nu oblig pe nime sa lucreze pentru mine …cel mai putin om este platit ci 17,15 €centi pe ora multumesc mult..acri sunt struguri pentru vulpea care nu ajunge la ei..multumesc!!

    1

    Răspunde

Lasă un răspuns la Balan Marius -Horea Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reguli pentru comentarii. Click aici.

Cautare

KissFM

KissFM

Carliont

Carliont

GA – Vertical

Ultimele articole

  • Cum merg afacerile TeraPlast
  • Diana Morar: Legea privind monitorizarea agresorilor cu brățări electronice merge la promulgare
  • Via Transilvanica, singurul proiect al societății civile menționat nominal în Planul Național de Redresare și Reziliență
  • VIDEO Spot pro-vaccinare, lansat de Prefectura Bistrița-Năsăud. Cine sunt tinerii care l-au realizat
  • Doliu la Maieru. Reputatul profesor Sever Ursa a părăsit ”Cuibul Visurilor”
  • Situația cazurilor, vaccinărilor și incidența în Bistrița-Năsăud. Alte trei decese
  • 10.000 de lei amendă centrului de la Cușma după ce 6 bătrâni au murit de Covid și peste 20 sunt infectați

Cele mai citite

  • Primarul Nicolae Moldovan și senatorul Ioan Deneș, în doliu
  • După 30 de ani, s-a pus lacătul pe Librăria ”George Coșbuc”. Vânzarea de carte a scăzut dramatic...
  • Imagini dezolante. Zeci de pui de cioară morți pe trotuar după ce au fost toaletați platanii de pe I...
  • Se ridică restricțiile de week-end pentru Bistrița. Sălile de sport, redeschise
  • Circulație interzisă de la 20 și magazine închise la 18 în Bistrița, Beclean și patru comune, în wee...
  • Comelf Bistrița a pierdut peste 130 de angajați în pandemie, nu și directori

Cele mai comentate

  • După 30 de ani, s-a pus lacătul pe Librăria ”George Coșbuc”. Vânzarea de carte a scăzut dramatic...
  • Imagini dezolante. Zeci de pui de cioară morți pe trotuar după ce au fost toaletați platanii de pe I...
  • Patinoar sintetic, pump track, bike park, dar și o dronă, pe lista de investiții a municipalității...
  • Președintele PNL, Ludovic Orban, îndemn de la Bistrița. ”Asta așteaptă oamenii de la noi!”
  • S-a prăbușit turnul bisericii reformate din Tonciu, monument istoric din secolul al XVIII-lea (FOTO)...
  • De ce au crescut cu peste 8% cheltuielile de personal la Primăria Bistrița

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookie
  • Politica de confidențialitate

Facebook -static

FB

Copyright © 2021 · TimpOnline.ro - Știri din Bistrița