Actualitate Recomandări

În câteva zile ar trebui să fie gata pistele pentru cicliști de pe 28 de străzi. De ce nu s-a turnat asfalt

Lucrările din cadrul proiectului ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1” , începute în 2020, ar trebui finalizate în 26.08.2022, conform anunțului postat pe site-ul Primăriei Bistrița. În realitate însă, constructorul nu a turnat asfaltul roșu nici măcar pe pistele la amenajarea cărora a lucrat anul trecut, cele de pe strada Subcetate fiind doar un exemplu.

Timp Online l-a contactat pe managerul companiei CML.RO, Vasile Roș, executantul lucrărilor, care a câștigat licitația în asociere cu Caterpilar Transilvania SRL și a semnat contractul de lucrări nr. 76/L/26.06.2020 cu o valoare de 19.962.302,22 cu TVA pe care l-a întrebat ce se întâmplă.

”E ceva problemă tehnică vizavi de proiectare, dar cum se rezolvă, a doua zi turnăm tot ce e pregătit. Nu ne-a dat voie proiectantul, nu beneficiarul, proiectant fiind ceva firmă din București. Dacă era proiectant de aici sau dacă eram noi, lucrurile erau rezolvate demult. Am avut și eu o discuție cu inginerul care se ocupă și i-am spus că suntem de circul lumii. Pe lângă noi mai sunt și alții au răscolit tot orașul. Pistele noastre nu încurcă foarte tare că am lăsat curat după, dar vrem să terminăm, să ne dea drumul. Vă dați seama că anul trecut am pregătit, am turnat, am pregătit, am turnat. Trebuie să terminăm proiectul toamna aceasta. Când ne dă verde, suntem pe poziție și turnăm asfalt”, a spus Vasile Roș.

Am încercat să aflăm ce problemă tehnică este de la Primăria Bistrița, beneficiarul lucrării, însă sursele noastre au declarat că nu ar exista așa ceva.

”De proiectele de investiții se ocupă Direcția Tehnică, nu noi. Din discuțiile pe care le-am purtat cu CML.RO, când termină de amenajat, vor turna asfalt pe toate odată. Acum lucrează pe Ion Rațiu, pe Împăratul Traian că mai au o porțiune de la Pietrosul până la Valer Braniște care e terminat, deci rămâne numai de turnat stratul dea sfalt”, a explicat directorul Direcției de Servicii Publice (DSP) Ioan Crețiu.

Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1” presupune:

  • amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, atât pe trotuar cât și pe carosabil, semnalizate corespunzător, pe 28 de străzi din municipiul Bistrița, în vederea îmbunătățirii infrastructurii de circulație pentru bicicliști și creșterea siguranței în trafic a acestora, respectiv de a facilita mobilitatea populației, pentru reducerea numărului de deplasări cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% după al 5-lea an de durabilitate a proiectului.
  • instalarea a 7 stații de închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice. Stațiile vor avea terminale inteligente și suporturi / elemente de andocare pentru cele 175 de biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare după implementarea proiectului.
  • achiziționarea a 165 de biciclete mecanice ergonomice unisex și 10 biciclete electrice, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele / traseele pentru biciclete.

În anul 2020 s-au amenajat piste pentru biciclete pe următoarele străzi:

  1. str. Eroilor;
  2. str. Romană;
  3. str. Dimitrie Cantemir;
  4. str. Grănicerilor (parțial);
  5. str. Drumul Dumitrei Vechi;

În anul 2021, pe următoarele străzi:

  1. str. Ghinzii;
  2. str. Avram Iancu;
  3. str. C.R. Vivu;
  4. str. Vasile Lupu;
  5. str. Tudor Vladimirescu;
  6. str. Cimitirului;
  7. str. Drumul Cetății;
  8. str. Ion Slavici;
  9. str. Subcetate
  10. str. Garoafei;
  11. str. Pescarilor;
  12. str. Împăratul Traian (parțial).

În 2022 se amenajează piste pe străzile:

  1. str. Împăratul Traian (finalizare);
  2. str. Valeriu Branişte;
  3. Aleea Sălciilor;
  4. str. Petru Maior;
  5. str. Al. Odobescu;
  6. str. Ioan Rațiu;
  7. str. Codrișor și str. Victor Onişor;
  8. str. Alba Iulia;
  9. Aleea Șieului;
  10. str. Ștefan Octavian Iosif;
  11. str. Panait Cerna;
  12. str. Gheorghe Pop de Băseşti;
  13. str. Axente Sever.

Stațiile de Bike-sharing (NEFĂCUTE) urmează să fie amplasate în următoarele locații:

  1. Parcul Municipal Bistrița (zona stadionului);
  2. Parcul „Eminescu” (zona EMI Center);
  3. Parc „Han” (fântâna arteziană);
  4. str. Cuza Vodă (zona Piața Decebal);
  5. str. Poligonului (zona de acces către Pădurea Schullerwald);
  6. Parcul „Big” (lângă Biserica Sfânta Ana);
  7. Piața Calea Moldovei.

27 comentarii

  • Tot orașul e vraiște. Constructorii lucrează doar cum vor și când vor. Nu se respectă termenele de execuție a lucrărilor și nici cerințele tehnice impuse de proiecte, totul pentru ca profiturile firmelor de casă să fie mai mari.
    Turc mai face câte o postare de pe șantiere să ne arate cum își încoardă mușchii la ei, asta pentru fraierii care mai pun botul la așa ceva.
    În realitate șantierele băltesc, se lucrează în dorul lelii cu câțiva muncitori pe fiecare șantier iar calitatea lucrărilor lasă mult de dorit.
    Din păcate pentru bistrițeni, actuala administrație este incapabilă să gestioneze aceste proiecte și acest oraș.

  • Da asa zace in bataie de joc sí pista de pe Avram Iancu inceput printre primele sí neterminat nici azi. Doar portiunea strict din fata biserici! Pe cand se finalizeaza?

  • Măcar puteau să marcheze cu vopsea albă pistele de biciclete deja făcute că imediat vine la Bustrița Turul Românie și iar ne facem de cacao în toată România cu piste de Biciclete nefinalizate un bun exemplu este primul tronson al pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății care este gata și se circulă foarte bine pe ea cu bicicleta deși nu este marcată. Este destul de hilar că vi cu bicicleta de pe pista Drumul Dumitri Vechi marcată și intri pe o pistă la fel de bună dar nemarcată.

    • Întrandevăr se circulă foarte bine pe primul tronson al pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății, este lată cât trebuie nu există autovehicule parcate pe ea, este o pistă ca la carte , Bravo proiectanților și costructorilor:
      Poate să fie marcată fără probleme
      https://vimeo.com/741544158

    • O mică rectificare la lista din articol : În 2021 Pista de Biciclete de pe strada Drumul Cetății a fost asfaltată doar parțial . A fost asfatat doar primul tronson. Pe celelalte două tronsoane ale piste de biciclete de pe strada Drumul Cetății nici până acum nu sa început vreo lucrare. Primul tronson este folosit de atuncea foarte bine după care noi bicicliștii suntem nevoiți iar să coborâm pe șosea și să ne continuăm drumul în nesiguranță printre autovehicule.
      Filmuleț din 2021:
      https://vimeo.com/615360169

  • Pe strada Ghinzii nu exista nici macar un metru de pista! Cum indraznesc sa spun ca au terminat in 2021? S-a inceput intens lucrarile anul trecut, au spart drumul, au distrus intrarile in curtile oamenilor, si cam atat! Nici macar beton nu au turnat, au pus doar niste bolovani! De atunci nu am mai vazut tipenie de om pe aceasta strada! Verificati va rog si in teren!

    • Lăsati ca în Unirea, în fata magazinului Fierul nu au trotuar pentru pietoni”Poate ne răspunde domnul Nelu Cretiu” asa a prevazut proiectantul, sa nu ii stricați parcarea magazinului, v-aș dori sa ieșiți de pe străzile adiacente sa vedeți la că va expuneti” dacă se va intimpla vre-un accident personal în acționez în instanta pe directorul Cretiu Ioan”.
      Chiar nu analizați nimic cu simț de răspundere, iar margeti pe aranjamente.

  • Primarul a spus că va ridica mașinile parcate pe pistele de biciclete. De atunci nu sa întâmplat nimic sunt pline pistele de mașini parcate pe ele.

    • Nu ai să vezi niciodată de la mocofani ăștia vreo mașină ridicată de pe pistele de biciclete doar gura este de ei.

    • Stau mașinile parcate una lângă alta pe pista de pe Împăratul Traian și nu le ridică nimeni.

    • Pistele de biciclete trebuie să fie construite acolo unde trebuie și nu pe străzile înguste unde vor enerva pe toată lumea din Centru, Înpăratul Traian, Victor Onișor, Codrișor, Ioan Rațiu, Petru Maior etc. Pentru siguranța circulației pistele de biciclete trebuie construite peste linie unde sunt foarte utile și nu încurcă pe nimeni, vedeți și voi numai trebuie să deschideți ochii ce bine se circulă acum pe pistele de pe Drumul Cetății ( porțiunea deja făcută ), Drumul Dumitri Vechii, Eroilor și Romană. Însa unde nu este cap vai de picioare.

  • Unele piste sunt bune și se pot deja marca alte nu sunt gata. Cine oare din primărie trebuie să urmărească construcția lor ?

  • Pista de biciclete Dimitrie Cantemir este bună dar nu sau făcut și intrările la proprietăți și sari acolo cu bicicleta de zici că ești pe Cocoșu.

    • Pentru a putea fi acoperit tot orașul o stație de închiriere biciclete tip Bike-Sharing ar fi foarte util să fie făcută pe str. Subcetate, este o parcare lângă Spa-ul Schreiner numai potrivită pentru stația de biciclete. Țin să precizez că stația de biciclete de lângă Schullerward este foarte depărtată de str. Subcetate pentru a putea acoperi această parte a orașului

  • Și din poza atașată se vede că pistele din Centru se fac până în ușa magazinelor atunci cum mai pot eventuali clienți din ce în ce mai rari să intre sau să iasă din magazine sau de la alte bussines-uri ?!
    Totul este făcut doar în favoarea crâșmelor că numai bețivi mai vin în Centru.

  • Sper ca după terminarea pistelor de biciclete cât mai mulți copii să abandoneze telefoanele mobile și playstation-urile și să iasă din case să se dea cu bicicletele pe piste.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.