Autobuzele de pe linia 13 nu ajung aproape niciodată la timp în staţii, au recunoscut reprezentanţii firmei de transport public local Transmixt Bistriţa. Se întâmplă fiindcă au cel mai lung traseu de străbătut şi cel mai aglomerat, motiv pentru care managerul Transmixt, Melente Horoba, a venit cu o propunere pentru Primăria Bistriţa, cea care stabileşte traseul autobuzelor.
„Traseul 13 e cel mai greu de transport public astăzi de pe raza municipiului Bistriţa. Are 13,5 km şi generează un timp foarte îndelungat de deplasare a cetăţenilor. Trece prin sensul giratoriu de la Vamă unde trebuie acordată prioritate şi acolo se întârzie uneori şi de 2 minute dacă e oră de vârf, e Bd. Decebal, cu Năsăudului şi Bd. Republicii. Sunt cele mai aglomerate artere şi creează întârzieri. Dacă mai adăugăm şi lungimea acestui traseu, aş spune că nu e în regulă. Aş propune ca acel traseu să fie fracturat ca şi 1 şi 1 barat. Traseul 1 merge în Ştefan cel Mare, iar de acolo 1 barat merge pe Valea Ghinzii şi Ghinda. Prin urmare, v-aş ruga să analizaţi fracturarea acestui traseu 13 poate până la Tribunal, până la bază sau poate la spălătoria Ficos, iar de acolo, cu un mijloc de transport de capacitate mică, fiindcă discutăm de 3-4-10 călători, în orice caz nu mai mult de 30 pe zi, să fie duşi la destinaţie”, a cerut Melente Horoba la dezbaterea pe tema transportului local.
Din 2018, Primăria Bistriţa vrea să mărească şi mai mult traseul 13. ” Linia 13 e prelungită până la RAAL şi strada Muşcatei. E imposibil să se facă transport pe strada Muşcatei pentru că e blocaj, nu e posibilitate de întoarcere, de viraj, nimic. La fel, partea de sus, a RAAL-lului, dacă va rămâne staţia acolo, va trebui modernizată şi găsit alt spaţiu. Altfel, întâmpinăm probleme cu proprietarii caselor fiindcă suntem obligaţi să tragem autobuzul cât mai aproape de casă. Acolo proprietarul şi-a pus sort sau pietriş şi am stârnit nemulţumirea că i-am creat un deranj în faţa casei”, a adăugat Horoba.
Managerul Transmixt a atras atenţia că este un traseu acum, 10 B, între Viişoara şi Calea Clujului şi pe care circulă foarte puţini călători. La fel e şi traseul 14 vine care de la Stilexprima şi traversează Bulevardul Decebal până la Gară. Ambele ar trebui regândite.
În schimb, ar fi nevoie de autobuze care să ducă spre Calea Moldovei, în zona centrelor comerciale noi.
„Odată cu deschiderea noilor centre comerciale, acolo e un flux fantastic şi de călători şi de cetăţeni care se deplasează cu autovehiculele. Nu există posibilitatea din Traian Banciu, Ştefan cel Mare ca cetăţeanul să se deplaseze spre acele centre comerciale. Nici din Decebal nu există”, a mai spus Horoba.
Potrivit reprezentanţilor Transmixt, mai sunt şi suprapuneri de trasee. Spre exemplu, traseul 6 se suprapune cu linia 8. Linia 6 va pleca de pe Rodnei – Independenţei – Sigmirului şi va merge pe Drumul Cetăţii, însă se va suprapune în proporţie de 80% cu linia 8 Sigmir care e paralelă cu linia 3. Traseul 10A va merge în zona Parcului Industrial de la Sărata, dar şi el se suprapune cu linia 10 care merge la Sărata.
Şoferii care circulă pe liniile 11 şi 12, unde se folosesc autobuze articulate, vor avea probleme la capătul de traseu care e dat până pe strada Lavandei. Această stradă e foarte greu accesibilă cu autobuze de capacitate mare fiindcă nu există infrastructura necesară în zonă ca să poată fi manevrat un autobuz articulat în capătul de linie, specificat în noul program de transport public local.
Întrucât în prezent nu se poate face abonament pe toate liniile, Transmixt a cerut să fie creată şi această oportunitate: „Poate ar fi bine să se stabilească şi un cost per abonament din start care să fie valabil pe toate liniile. Tot mai multe oraşe au astfel de abonamente. O fi cu 20-30% mai scump, dar cetăţeanul are posibilitatea cu acel abonament să meargă pe toate liniile”, a spus Melente Horoba.
Bună ideea cu abonamentul pt toate liniile. Sa speram ca se va lua in calcul.
Toate orasele au abonamente pe toate linile . In bistrita mai Raú ca in África la transport
Bune ideile de analiza a fiecarui traseu in parte in functie de numarul de calatori , as vrea sa fac o solicitare pentru transport pe strada Tarpiului,de la Leoni (nr.24 sus pe deal ) tot inainte pe drumul neasfaltat,pietruit proaspat si care speram sa se asfalteze cat de curand,aici s-a format deja un adevarat cartier de locuinte ( aprox.100 de case ) chiar si blocuri,fiind in dezvoltare aceasta zona, locuiesc foarte multe familii tinere care in mod firesc au si copii,aproximativ 30/40 la numar care frecventeaza scoala,majoritatea merg la scolile din oras ( Sc Generala nr1 si Andrei Muresanu ) , macar pentru ei sa se faca ceva,sunt nevoiti sa mearga pe jos chiar si o ora face un copil de clasa 1 de la Sc.General nr.1 pana acasa ( care este la aprox. 1 km de la Leoni ) de multe ori merg prin ploaie …vant …mizerie, lipsa trotuarelor din soseaua de centura in sus pe str. Tarpiului ii expun la foarte mari pericole , noi ca si parinti suntem neputinciosi avand in vedere ca serviciile nu ne permit sa ii ducem si sa ii aducem acasa in fiecare zii,de acea speranta noastra este sa se ia in calcul si acest traseu sau extinderea unuia dintre trasee si pe aceasta strada (Tarpiului), cu un minim efort din partea autiritatilor se poate realiza daca se vrea bineinteles,solicitarea noastra ar fi , un transport dimineata la ora 7:30 sa ii duca si inca 3 transporturi ,cand ies de la scoala la 12:30 …13:30 .. 14:30,inchei cu speranta ca o sa se rezolve aceste cerinte.
Ar fi o solutie buna sa avem abonament valabil pe toate liniile.
Problema va fi la numarul de calatorii. Transmixt vinde in prezent abonamente LUNARE pe o linie cu DOUA calatorii/ZI.
Ironic vorbind probabil s-au ganditi ca asa vor descongestiona traficul in oras…
Sunt curios la cate calatorii/ZI v-ati gandit la abonamentul valabil pe toate liniile? Trei calatorii/zi? Patru/zi? Poate 5,99/zi?
In ceea ce priveste panou informativ din statii, acesta nu este completat corect. Atunci cand e vacanta, autobuzele circula dupa un program misterios, acesta nefiind mentionat pe panou…
Am inteles ca s-au strans semnaturi pentru infiintarea unei statii de autobuz si Subcetate la blocurile construite de Negrea,unde sunt multi copii care fac naveta la scolile din oras. Mai sunt si persoane cu handicap locomotor cu copii care trebuie insotiti la scoala si se deplaseaza destul de greu pana la statia de autobuz de la ANL-uri. Oare in ce stadiu se afla infiintarea statiei?
Si in alte orașe sunt abonamente pe toate liniile, dar nu sunt mai scumpe, de ce sa fie mai scumpe cu 20-30%, suntem totuși în România, Bistrita mai exact, preturi ca în Vestul Europei, salarii ca în Africa.