Guvernul a aprobat trei hotărâri importante pentru debutul anului şcolar şi în perspectivă pentru începutul anului universitar. Studenţii vor avea reducere de 90% pe transportul feroviar. Se majorează şi vârsta până la care se acordă facilitatea, până la 30 de ani.
Elevii din învăţământul preuniversitar beneficiază de gratuitate la serviciile de transport public local precum şi feroviar, pentru toate categoriile de trenuri clasa a II-a, pe tot parcursul anului şcolar.
S-a decis introducerea unei noi categorii de beneficiari la gratuitate privind transportul, şi anume şcolile înscrise în registrul special al unităţilor de învăţământ preuniversitar care funcţionează după un curriculum străin.
Pentru transportul feroviar, operatorii de transport vor emite elevilor titluri de călători pentru toate categoriile de tren, clasa a II-a pe orice relaţie de călătorie, pe perioada anului şcolar.
În ceea ce priveşte gratuitatea la transportul public local, judeţean şi interjudeţean, elevii beneficiază de transport public între localitatea de domiciliu şi localitatea în care sunt şcolarizaţi. În cazul în care nu există serviciu de transport public şi nici transport al unităţii de învăţământ sau al administraţiei locale, se vor acorda sume forfetare, cum se acorda în cazul navetei. În acest caz, acordarea gratuităţii se face prin decontarea de la bugetul Ministerului Educaţiei.
Legat de transportul studenţilor, în primul rând creşte procentul de acoperire al abonamentelor, reducere de 90% faţă de 50% cât era anterior, pentru toate categoriile de trenuri, la clasa a II-a.
Se majorează şi vârsta până la care se acordă aceste facilităţi, până la 30 de ani, iar pentru studenţii cu unul sau ambii părinţi decedaţi, sau cei proveniţi din centrele de plasament beneficiază de gratuitate la toate categoriile de trenuri, pe tot parcursul anului calendaristic.
Deci, un elev merge cu trenul de la Bistrița la Sfantu. Biletul pt adulti costa 5,5 lei.
Elevii au reducere de 90% si platesc 55 bani.
Incurca pe toată lumea;
-coada la casa de bilete va fi mai lunga, ii încurca pe ceilalți călători.
– au nevoie de adeverința de la instituția de învățământ, încurca secretara de la școala
– încurca vânzătorul de la ghișeul CFR (timpul este bani, biletele elevilor nu acoperă salariile vânzătorilor)
– consum de hârtie, uzura imprimantă, cartuș imprimanta.
Totul pentru încasare de 0,55 lei!
E mai ieftin să îi lași sa circule gratis, decât sa te încurce si sa iti dea 0,55 lei.
Iar daca plătesc cu cardul, si banca ia comision de tranzacționare, de 10 bani/plata cu cardul?
Parerea mea este ca ar trebui sa aibă reducere de 50%.
Un bilet de tren Bistrița -Cluj costa 19 lei.
Daca un student ar beneficia de reducere de 50%, cum am zis eu, ar plăti 9,5 lei duminica seara.
Vine înapoi sâmbăta plateste încă 9,5 lei .Face acest lucru de 4 ori pe lună , plateste 76 lei pe lună!!!
Nu e mult!
Trebuie sa poată trăi si CFR-ul si studentul. Reducerile astea de 90% omoară CFR-ul.
Încasezi 0,55 lei si încurci vânzătorul de bilete cu munca suplimentară si vânzări de doi bani.
încurci controlorul de bilete cu munca suplimentară, care controlează mai multe bilete de doi bani.
încurci omul de la salubrizare (se face mai multă mizerie in tren si încasări de doi bani.
Trenul se uzează mai repede, scaune, uși, geamuri, pardoseala, vopsea etc
Totul pentru 0,55 lei in plus.
Bine, Companiile de transport pe calea ferată, primesc diferența de bani de la Stat sub forma de subvenție.
Dar: 2 miliarde lei pt Metroul
1 miliard lei subvenție pt CFR
1 miliard lei subvenție pt Poștă
Sute de milioane subvenție pentru Tarom
Miliarde pentru încălzirea Bucureștenilor.
Se construiește Metrou la Cluj, miliarde si pentru el, pentru că altfel iese in pierdere.
Cu câteva zile in urma am citit ca un Buzău sau Bacău, populatia plateste doar 10% din factura la încălzire.
Restul de 90% plateste statul sau primăria.
Nu se poate asa ceva, oameni buni!
Ajungi la deficit de 70 miliarde lei pe an!
Ajuti populatia, si subventionezi cu 10%, 20% , 30% iar restul plateste consumatorul.
Consumatorul trebuie să plătească mai mult ca statul/primăria, nu invers.
Si eu vreau sa merg la Baile Figa sa platesc 10% la intrare ( 3 lei in loc de 30 lei).
Si sa plătesc 40 lei pe m3 de lemn de foc, in loc de 400 lei.
Și la reîncărcarea unei butelii de aragaz să plătesc 10% ( 10 lei in loc de 100 lei.)
Statul să plătească restul!
Nu vedeti cat de carsghios si de greșit este?
Este dezmăț pe bani publici!
Îl ajuți pe om, dar nu platesti 90%.
Elevul are gratuit biletul,doar studentul are 90%.
Si în plus sunt mulți care își cumpără și online biletul deci nu se face coada.
Eu dacă plătesc cu cardul nu imi ia niciun comision,nici măcar un 10 bani.
Si tu spui numai de rute scurte
Eu la CFR cu 50% plăteam 36 de lei!
Cum poți sa spui sa avem doar 50%???
Ți se pare puțin 36 de lei la ce preturi sunt în ziua de azi?
Mai bine ai tăcea din gura.
Bine ar fi să aveți și altceva de oferit.
Pe data de 3 septembrie am plătit preț întreg pe calea ferată dus-întors pentru student. Nu s.a mai aplicat nici măcar reducerea de 50%.
La muncă,vreți toți pomană,ce studenți,toți sunteți salariați,tot ce este gratis nu plătește nimeni niciodată diferențele,deci condițiile din tren nu o sa se schimbe niciodată clar,numai anul electoral contează!