Târgul de mașini de la Livezile a fost plin în ultima duminică din an, mulți dintre cei care i-au trecut pragul fiind interesați să vândă sau să cumpere un autoturism bun și cu bani puțini până nu mai introduce Guvernul vreo nouă taxă pe fondul lipsei de bani la buget.
Cei cu care am stat de vorbă aveau pregătiți între 2.000 și 10.000 de euro pentru achiziția unei mașini la mâna a doua, iar unii chiar și-au cumpărat un autoturism după ce au văzut că prețurile sunt chiar și cu 20% mai mici față de începutul anului.
Mașinile s-au ieftinit pe fondul lipsei de bani la final de an, când toată lumea cheltuiește mai mult pe mâncare și cadouri, dar și al temerii că Guvernul Orban ar putea introduce noi taxe. Acest lucru ar duce la blocaje pe piața auto, cred atât vânzătorii, cât și potențialii cumpărători.
Într-un comunicat publicat la începutul lunii noiembrie a.c. pe pagina de Facebook a PNL se făceau următoarele precizări:
”Noul Guvern nu se va grăbi cu o nouă “taxă de poluare” sau “taxă de mediu” pentru a nu se ajunge, din nou, în situația de a restitui miliarde de lei, bani încasați de la cetățeni pe taxe ce au fost declarate ulterior nelegale de către Curtea Europeană de Justiție.
Reamintim că ȋncepand cu anul 2017 până în prezent, ANAF a restituit taxe auto în valoare totală de 6,16 miliarde de lei, pentru 1,91 de milioane de cereri depuse și aprobate.
„Cred că trebuie să fie concepută ca o taxă de poluare și cuantumul taxei să depindă de cantitatea de noxe care sunt eliberate în atmosferă. Formulele care au fost încercate în mod evident au intrat în contradicție cu reglementările de la nivel european. Se știe că taxele indirecte trebuie să respecte reglementările europene. Această taxă este o taxă indirectă. Evident, ea poate fi gândită și ca un impozit pe proprietate variabilă în funcție de… Dar și aici există riscul să contravenim principiului că o taxă depinde de valoarea unui bun. Și, repet, când vom ajunge la o formulă care să fie acceptabilă la nivelul Comisiei Europene o vom anunța public. (….) Decât să venim cu o taxă ca să mai luăm niște bani de la proprietariii de mașini și după aceea să trebuiască să-i dăm înapoi, mai bine măsurăm de șapte ori și stabilim ceea ce suntem siguri că va fi acceptat la nivelul instituțiilor europene”, a spus premierul Ludovic Orban.
Anul 2020 este un an electoral.
PNL nu îndrăznește sa introducă taxe și impozite in 2020 pt ca risca sa piardă alegerile.
Eu in Danemarca plătesc taxa de poluare de 200 € pe an, la o mașina cu motor mic 1200 cm3.
Ai mașina cu motor de 2000m3 sau diesel, plătești 400€ pe an.
Strainatate: salariu de 2500€ – taxa de poluare 200€.
România: salariu 2500 lei – taxa de poluare ar trebui să fie de 200 lei/an.
Nu știu la ce fel de mașină e taxa 400euro pe an, că eu dau aproximativ 1000euro pe an în Danemarca. 3600Dkk pentru 6 luni motor 1,9 diesel