Actualitate Economie

Modernizarea vechii şosele de centură, un proiect pe care Primăria Bistriţa l-a amânat pentru 2025

În această perioadă în care se discută mult despre traseul variantei ocolitoare a oraşului Bistriţa, multă lume se întreabă de ce nu poate fi modernizată vechea centură a oraşului care se desprinde din DN 17 la Viişoara, traversează zona industrială şi iese în DN 17 C. Municipalitatea spune că aceasta este deja o stradă din oraş care va fi modernizată, dar nu spune când.

Găsim însă răspunsul la întrebare dacă răsfoim Strategia de dezvoltare a municipiului Bistriţa până în anul 2030. Aici scrie negru pe alb că transformare actualei şosele de centură, Drumul Cetăţii, în stradă urbană de clasă tehnică II şi lărgirea ei la patru benzi, precum şi prelungirea acesteia în drum de ocolire a cartierului Unirea până în comuna Livezile cu scopul de a fluidiza traficul acumulat din localităţile componente, este prevăzută a se realize abia în anul 2025, suma estimată că ar urma să fie cheltuită pentru această investiţie fiind de 23 de milioane de lei.

Ceva mai repede, în 2020, am putea avea, în schimb, pasaje subterane pietonale la principalele intersecţii cu probleme majore de trafic: Piaţa Petru Rareş cu Bulevardul Republicii,  Bulevardul Independenţei cu str. Gării, str. General Grigore Bălan cu str. Avram Iancu şi Calea Moldovei, str. 1 Decembrie cu Calea Moldovei şi cu str. Năsăudului. Întreaga investiţie pentru realizarea lor este estimată la 11,5 milioane de lei.

Dar, dacă tot vorbim de strategie, putem observa cât de inutilă e a doua întrebare de pe buletinul de vot de la referendumul care ne aşteaptă în 29 septembrie, cea referitoare la pietonal. În strategie scrie că municipalitatea şi-a propus în 2015 extinderea zonei pietonale din centrul istoric Bistriţa prin amenajare pietonal cu suma de 2,5 milioane de lei, respectiv interzicerea accesului autovehiculelor în centrul istoric, cu excepţia autovehiculelor nepoluante, măsură prevăzută pentru acelaşi an 2015 şi pentru care s-a prevăzut suma de 5000 de lei. Tot în strategie mai scrie şi că Piaţa Petru Rareş va fi modernizată în 2016 şi că în 2017 vom avea, în sfârşit, în Piaţa Centrală o parcare subterană pentru construcţia căreia autorităţile au estimat că vor cheltui 6,7 milioane de lei.

Articularea zonei medievale intramuros la zonele de agrement prin realizarea de bretele verzi, plantaţii de aliniament şi favorizarea acceselor pietonale care să lege zona de NV a centrului istoric de parcul municipal este şi ea prevăzută însă abia peste şapte ani, iar legarea Parcului municipal de Pădurea Codrişor cu încă cel puţin două punţi pietonale si pentru biciclete în zona stadionului pentru 2030.

Construcţia de noi parkinguri sub şi supraterane adiacente Centrului istoric şi în zonele de locuinţe colective: Mihai Eminescu, Bistricioarei, Petre Ispirescu, Piaţa Decebal, Str. Gării, Piaţa Independenţei Nord, Aleea Iasomiei este o idee lăsată pentru 2025.

În schimb, în strategie scrie că anul 2015 este cel în care va fi realizată şoseaua ocolitoare de centură care va lega Parcul Industrial Sărăţel, Parcul Industrial Bistriţa -Sud, Aerodromul, a zona de agrement Codrişor, lacul de agrement şi zonele rezidenţiale noi – Zăvoaie, Valea Budacului, Valea Jelnei, Valea Ghinzii.

Punerea în valoare a legăturii rutiere între DJ 173 şi DJ 173C în zona Codrişor va fi realizată tot peste doi ani cu 750.000 de lei, iar crearea unui acces rutier între str. Arţarilor şi str. Lucian Blaga e lăsată pentru 2016, investiţia urmând să fie de 1,2 milioane de lei.

Modernizarea trecerilor la nivel de cale ferată de pe str. Libertăţii, Cuza Vodă, Ioan Slavici, Lucian Blaga este un proiect pentru 2016 pe care municipalitatea vrea să-l realizeze cu 460.000 de lei, iar realizarea etapizată a unei reţele de piste de biciclete, care să facă legătura între zonele de locuinţe, zonele comerciale, zonele industriale, zonele de agrement, zonele turistice şi localităţile componente cu municipiul Bistriţa (min 80 km) e amânată pentru 2017, fiind evaluată la 2,5 milioane de lei. Modernizarea bulevardelor: Independenţei, Republicii, Decebal e lăsată pentru 2010, suma prevăzută fiind de 2,3 milioane de lei.

Aşadar, lucruri mari scrise în Strategia de dezvoltare locală, unele aparent degeaba, doar de dragul de a fi scrise. În aceste condiţii, totuşi, de ce mai facem referendum? Ca să cheltuim aiurea 200.000 de lei?

Cristiana Sabău

6 comentarii

  • Cum de ce mai facem referendum?? Degeaba!!! sa mai cheltuim niste bani care ar putea fi folositi in alte scopuri! In Bucuresti de ce se face referendum pentru maidanezi odata ce este lege?? Ca sa mai sifonam niste bani….. de ce sa nu plantam un copac sau sa amenajam un spatiu de joaca…. de ce? Raspuns:
    ca sa avem referendum…..

  • Vine dl.Ponta la inaugurarea noii capacitati de productie Rombat – vizita anuntata de d-na Pana ca si cum guvernarea ar avea vreun merit . Oare ii va placea d-lui Ponta drumul actual de centura, considerat strada in oras?

  • Ce e aia varianta ocolitoare? Sa ocoleasca ce? Tot Orasul? Vrem neaparat sa ne ocoleasca drumul european? Sa nu uitam ca cei de la Geiger-Boegl au reparat Drumul European prin oras si cartierele Unirea si Viisoara, in total 15 km lungime. Cine mai repara atata amar de drum dupa ce se muta traficul departe de oras? Intrebari fara raspuns.
    Ca sa vedeti ca nu trebuie neaparat o varianta ocolitoare complet, sa stiti ca prin mijlocul Madridului, chiar pe sub stadionul lui Athletico trece o autostrada..
    Actuala centura largita la 4 benzi si prelungita pe langa Unirea pe sub deal, e cea mai buna si ieftina varianta de fluidizare a traficului european din oras. Problema in acest caz e ca are casa ER Moldovan pe traseul prelungirii Centurii pe sub deal la Valea Rusului.. De asta tine Cretzu atat la noua varianta, si prelungeste repararea centurii, sa nu-si deranjeze seful.!!

  • D-ul Primar ar fi bine sa dea o fuga pina la Cluj si sa vada ca drumul care preia traficul greu spre Zalau, dela Apahida, este tot o strada, dar a fost modernizata, nu s-a asteptat anul 2025. Eu cred ca e vorba de neseriozitate. Acest primar chiar vrea sa bage traficul greu pe Republicii sau Decebal?

  • Domnilor, argumentele logice, de bun simţ, practice, etc nu-şi au rostul!

    Primarul a cumpărat pământ ieftin la groapa de gunoi a oraşului şi acum vrea să îl vândă la un preţ bun pe banii bistriţenilor. Asta e tot.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.