Actualitate

Pasaj subteran Gării – Tărpiului în loc de centru intermodal. ”Era o altă pârtie de schi”

În locul centrului intermodal (foto), proiect cu fonduri europene aprobat în mandatul fostei administrații și stopat de cea condusă de primarul Ioan Turc, municipalitatea intenționează să realizeze un pasaj subteran care să facă legătura între străzile Gării și Tărpiului. Finanțarea ar putea veni prin programul guvernamental Anghel Saligny.

”Intenţionez să demarăm un proiect, nu ieftin, un proiect scump legat de o subtraversare care să lege strada Gării de Tărpiului. Nu am fost de acord cu continuarea lucrărilor pe intermodal. Vreau ca bistriţenii să ştie: ce am putut stopa am stopat. Intermodalul era o altă pârtie de schi. Imaginaţi-vă ce însemna pentru oamenii care stau în blocul Dallas să tureze şoferii motoarele în geamurile lor sau care ar fi fost confortul celor care locuiesc pe strada Tărpiului, care ar fi rămas sub pod. Nu cred că Bistrița este un oraș în care să se petreacă asemenea lucruri. Nu cred în asemenea soluţii, cred în soluţiile noninvazive, care aduc rezolvări de probleme şi nu încurcă de fapt mai mult situația. Deci încercăm să construim un pasaj subteran”, a declarat primarul Bistriței, Ioan Turc.

Contractul de finanțare aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei” a încetat prin acordul părților, conform unui proiect de hotărâre aprobat de Consiliul Local Bistrița în luna iunie. Investiția s-ar fi ridicat la 10,3 milioane euro, din care 6,3 milioane euro bani europeni. Conform proiectului, centrul intermodal presupunea realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – str. Gării, str. Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – str. Tărpiului și str. Industriei. Această platformă urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, pentru a deservi transportul public local și cel extern și pentru a asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord. Aici detalii.

18 comentarii

    • Ați aruncat pe geam 7 milioane de euro tembelilor si acum veniți cu gogonate că faceți pasaj subteran care costă de două ori mai mult. In blocul Dallas sunt spații comerciale la mezanin, nu locuiesc cetăteni decat de la nivelul 3 deștepților. Nu le lua nimeni panorama. Rampa de pe Tarpiului nu afecta decat o crâșmă si o spalatorie auto. Orasul e blocat la trecerile peste calea ferata in orele de varf si voi ati renuntat la un pasaj suprateran peste calea ferata in cea mai aglomerata zona. In doi ani putea fi gata, dar unde nu e cap, vai de buzunare.

  • Desigur ca sa rasufle putin orasul nu avea ce cauta o HARABABURA numita centru intergalactic de autobuze aici la doi pasi de centul Bistritei. O astfel de lucrare trebuia scoasa din oras undeva pe camp langa Viisoara- Unirea sau pe campurile cu balarii si betoane de prin zona industriala. Ceea ce gandeste Primaria este absolut corect si trebuie avuta in vedere si deschiderea circulatiei pe str, Romana asa cum a mai fost odata. Si str. Garii cu Tarpiului cand avea continuitate nu vedeai atatea ambuteiaje in zona . Atata de f–t a fost orasul asta de specialistii lu peste de la circulatie impreuna cu desteptii din Primarie de la DSP ca te ingrozesti. Si Primarii care le stiau pe toate impreuna cu masinaria de vot habarnista numita consilierii de partid. Noi bistritenii nascuti aici va putem sugera multe idei bune, ramane doar sa ne ascultati.
    Constat ca domnul Primar IOAN TURC are vointa si capacitatea sa faca acest lucru, iar demersurile noastre curg deja si se simt.
    Tocmai de aceea il rog pe domnul Primar si il atentionez ca mai are de STOPAT doua mizerii de asa zise proiecte dusmanoase cu mediul.
    1. Retragerea definitiva si rediscutarea proiectului miselesc de MINERALIZARE (distrugere) a Pietei Centrale.
    2. In vecii vecilor un Parc ca cel din EMINESCU sa nu poata fi distrus prin proiectarea vreunei parcari. Nu putem face la nesfarsit loc pt. masini in detrimentul NATURII URBANE binefacatoare noua.

    • Balan vrea sa plantam arpagic peste tot. Închidem bulevardele, dărâmăm clădirile sa punem brusturi. Bre, vezi că ai luat-o pe arătură, între timp suntem în 2021 Ceaușescu a căzut, s-a inventat mașina, au apărut magazine, una, alta. Iar Bistrița e teoretic un municipiu, nu tarla rurală cu boscheți.

    • Normal că au renunțat la proiect deoarece dacă se făcea noua clădire a autogării ” doctorul ” amicul lui Turc nu mai putea să pună mâna pe actuala clădire a autogări că doar omul va da şi el nişte bani parandărăt cui trebuie.

  • @ vasile, Iară vorbeşte gura fără tine în toate țările civilizate : autogările sunt în mijlocul oraşului de obicei lângă primarie. Din nefericire la noi autogara nu este lângă primărie ar trebui să fie mutată acolo pentru ca toți oameni să poată din toate coluțurile oraşului să se deplaseze cât mai rapid cu autobuzele.
    Dau aici numai un exemplu Londra unde Autogara Victoria este fix în spatele palatului reginei Buckingam. Ce vrei un exemplu mai bun vasile trezeştete odată din prostie.

  • Eu cat am umblat prin lumea civilizata am vazut doar statii multimodale, adică tren lângă autocar lângă transport in comun si eventual rent a car + parcare de biciclete si doar prin lumea a 3-a autocarul e in vreo 5 autogări private diferite de la marginea orasului si gara rămasă din perioada coloniala in centru. De asemenea transportul in comun este încurajat in detrimentul celui particular cu mașină, creator de aglomerație si poluare.

  • Europenii au zis că e bun proiectul și drept urmare ne-au acordat și banii, dar noi suntem mai deștepți, ca de obicei. In loc sa facem o lucrare modernă și utilă rămânem cu tarabele alea langa gara ca în anii 90, ca la tara. Pasarela nu afecta pe nimeni, pentru că în zonă sunt doar niste crâșme și tarabe darapanate iar în blocul turn la primele etaje sunt niste magazine, era loc suficient, încăpea chiar lejer, dar de ce să îți bați capul sa faci ceva când poți mai bine sa dormi. Ăștia fac doar proiectele lăsate de ceilalți, nu cumva să-și folosească aia doi neuroni care-s plecați și ei în vacanță.

  • Nu o să se facă niciodată pasajul ăla în primul rând că este foarte scump în al doilea rând că nu îți va da nimeni bani pentru un lucru pe care l-ai refuzat o dată pentru care aveai proiectul aveai constructorul, aveai bani.
    Da o să se facă studi de fezabiliate alte hârti fără nicio valoare pentru care nişte firme de casă vor lua nişte bani.
    Aşa că nu ştiu dacă minciuna cu pasajul supteran ha, ha va ține şi la următoarea campanie electorală.

    • Alt motiv pentru care nu se va face niciodată acel pasaj este că CFR-ul nu îți va ceda nicio linie fiindcă acuma ştie că se poate face un internodal prin care rămâne cu toate linile intacte. Ştiți vorba când eşti fraier eşti fraier.

  • Legătura intre strazile Gării – Tărpiului si centrul intermodal de transport călători sunt două chestiuni diferite.
    Prin definitie, centrul intermodal de transport reprezintă un sistem de terminale care să permită utilizarea in mod succesiv a două sau mai multe moduri de transport: rutier, feroviar, aerian si naval. Până aici lucrurile sunt clare. Numai că în intentia de a rezolva si problema legăturii intre strada Gării si strada Tărpiului, prin includerea celor două obiective într-un proiect comun s-a ajuns la o monstruozitate cu acea platformă de beton cocotată peste peroanele de tren ceea ce reprezintă o solutie aberantă, complicată, costisitoare si inutilă.
    In plus, în gara Bistrita mai există si activitatea de transcontainere CFR, care nu-i altceva decât un terminal intermodal de transport marfă.
    De aceea, o solutie mai ratională si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevră care ies din gară spre Unirea, astfel incăt să ramană doar linia principală care duce spre Bistrita Bargăului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a gării prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela nouă. Dacă va fi mutată inclusiv activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, atunci platforma de beton pentru centrul intermodal devine absolut inutilă deoarece in locul rămas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogară, fără a mai fi nevoie de platforma suspendată. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajată precum Gara de Nord din Bucuresti in care intră si ies doar trenurile de călători. Circulatia feroviară spre Bistrita Bargăului fiind extrem de redusă, legătura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza prin eliminarea liniilor de manevră ceea ce ar permite deschiderea circulatiei auto printr-o trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea, solutia cu un pasaj subteran pe sub calea ferată este mai ratională decât monstruozitatea cu platforma de beton peste peroanele de tren. Până atunci, ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona străzii Romană, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferată.

  • Da, niste schite reale de ce nu ne-au aratat si noua? Sa fi vazut si noi ce era cu adevarat acolo. A circulat doar imaginea care insoteste articolul iar daca acel centru arata asa, atunci putea fi modificat de un specialist bun. Numai primarul stie ce era in acel proiect, dar eu raman la concluzia ca am dat pasarea din mana pe cioara de pe gard. Am renuntat la un obiectiv care avea finantare si se construia imediat pentru ceva incert, care e doar la stadiul de promisiune.

  • Centrul intermodal arată bine pe schiță. Ar fi fost un lucru bun, mai ales că se făcea pe bani europeni. Dar na dacă se făcea, cum se pute lăuda actualul primar cu proiectul altcuiva?

  • Da Vasile, Doresc să se mute autogara în jurul primărie şi în Piața Centrală pentru a fi aproape de oameni aşa cum este în fiecare oraş civilizat din Europa. Nu văd că ar fi nimic de râs în asta. Nu numai că oameni vor ajunge foarte uşor la autogară şi de aici mai departe în toate cartierele oraşului dar şi comerțul şi afacerile dim zona centrală ar reînflori aşa cum au fost odată când autogara era la locul ei lângă clădirea fostei prefecturi.

  • Eu cred ca un acel centru intermodal era util orasului si dezvoltarii lui viitoare. Bistrita ar fi devenit un oras modern cu posibilitatea dezvoltarii unui sistem de transport modern, conectat.

  • Amicul liberalilor.
    Peste tot vezi numai mită, bani parandarat.
    Ce trebuia o platforma spânzurată la nivel a 3,4etaje sa se urce trei autobuze.
    Am înțeles că bani europeni erau 50% iar restul împrumut.
    Pentru o investiție proasta, casele de pe Tărpiului ar fi rămas sub pasarela.
    Asta e la fel că pârtia.
    Bine că eu renunțat.
    De ce Crețu a întins demararea investitiei să își de-a altcineva cu stângul.?
    Direcția de integrare europeană a demarat cele mai proaste proiecte pe care cu siguranță au încasat sume în plus la salariu.
    Mă întreb cât au încasat gașca lui Crețu?

  • pe langa faptul ca acel pasaj va trebui sa aiba doua sensuri, plus o banda ptr biticli, plus doua trotuare!!! pe care trec zilnic mii de oameni dinspre zona industriala.va dati seama ce poluare se va produce acolo in subteran si va fi inhalata de fraierii lui Turc? doar din ambitia de a nu merge mai departe cu intermodalul care chiar era ceva….asa….ca in alte orase civilizate!!! sa vedem cum fac ei un subteran care va iesi pe Tarpiului fix in Casa somesan sau in casa de vis-a vis!!!! si se mia intersecteaza si cu Industriilor, starda extrem de circulata!!!

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Niciodată Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS