Actualitate

Pasajul Gării – Tărpiului va fi făcut cu 8,5 milioane euro. Ce presupun lucrările

Primăria Bistrița primește 43 de milioane de lei prin Programul Național de Investiții “Anghel Saligny” pentru derularea a două proiecte asumate de municipalitate: pasaj rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului (circa 8,5 milioane euro) și modernizarea str. Tărpiului (250.000 euro).

”PNI “Anghel Saligny” devine un instrument real pentru dezvoltarea orașelor și comunelor județului. În municipiul Bistrița, prin acest program, va fi realizat un pasaj subteran pentru traficul auto, care va lega străzile Gării și Tărpiului, obiectiv de investiții ce va contribui semnificativ la fluidizarea circulației și, implicit, la reducerea emisiilor poluante. De asemenea, o altă sumă va fi repartizată pentru continuarea lucrărilor la drumul Tărpiului, un alt important proiect de investiții pe care l-am asumat”, spune primarul Ioan Turc.

Pasaj rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului (41.806.829,34 lei)

Se propune realizarea unui pasaj subteran (450 m lungime și 7 m lățime) pe sub calea ferată care să lege cele două zone ale orașului separate de structura feroviară, realizarea unei legături directe și facile pentru transportul auto între partea de NV și partea de SE, descongestionarea traficului în zona Gării CFR și Autogării, modernizarea parcării de pe str. Gării și dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, zone pietonale, piste de biciclete.

Anul acesta, municipalitatea a scos la licitație contractul de elaborare a documentațiilor tehnico-economice aferente obiectivului de investiții ”Pasaj rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului”, valoarea estimată a realizării studiilor fiind de peste 550.000 de lei.

Conform temei de proiectare, relația cu str. Rodnei se va face prin sensul giratoriu propus la intersecția dintre str. Gării cu bd. Decebal. Tot prin acest sens giratoriu se va face relația și cu str. Arțarilor (paralel cu calea ferată) și cu str. Trandafirilor (zona de locuințe). Proiectantul va stabili varianta optimă de realizare a sistemului rutier, iar trotuarele aferente vor fi din pavaj.

Pasajul subteran va presupune două benzi de circulație, câte una pe fiecare sens (2×3,5 m), trotuare de 1,5 m (pe ambele părți dacă pasajul pietonal existent se înglobează în pasajul nou proiectat), piste de biciclete pe ambele părți (1 m), parapet de protecție pietonal, sisteme de aerisire și filtre, sisteme de drenaj, realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu bd. Decebal, modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier, realizarea legăturilor din pasaj cu străzile laterale, modernizarea parcării situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market după conceptul „Park & Walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice, asigurarea iluminatului public inteligent, cu sistem de telegestiune, camere de supraveghere.

Reabilitarea și modernizarea str. Tărpiului (1.193.170,66 lei)

Lucrări pe 2,73 km: reabilitarea, modernizarea și remodelarea străzii prin refacerea întregii structuri rutiere; amenajarea trotuarelor; amenajarea pistelor de cicliști; reamenajarea parcărilor existente; amenajarea stațiilor de autobuz; realizarea unei rețele de canalizare pluvială; realizarea unor drenuri longitudinale de-a lungul traseului; realizarea unor ziduri de sprijin din beton armat de debleu; reabilitarea podului existent de la km 0+005 prin realizarea unei plăci de suprabetonare, precum și amenajarea trotuarelor pe pod; înlocuirea instalației de iluminat public existentă; reamenajarea acceselor la proprietăți; realizarea unei canalizații subterane pentru cabluri de curenți slabi.

Municipalitatea a demarat în toamna anului trecut modernizarea străzii Tărpiului, investiție de anvergură de aproape 14 milioane lei ce include lărgirea, consolidarea și asfaltarea drumului (parțial, la trei benzi de circulație), amenajarea de trotuare, a unei piste de biciclete și a unor locuri de parcare, unde este posibil. Investiția mai cuprinde realizarea canalizării pluviale și a sistemului de iluminat public. Tronsonul de drum care va fi reabilitat are o lungime de 2,73 km, rețeaua pluvială va fi pe 3,31 km, iar sistemul de iluminat public de pe strada Tărpiului, cu cabluri îngropate și stâlpi zincați, se va întinde pe 3,13 km.

51 comentarii

  • Este o propunere de priect de toată jena, este necesar să fie reconfigurată toată circulația din zonă și realizarea unei legături directe și atât de necesară între străzile Rodnei-Arțarilor-Gării și nu ocoliri aiurea pe la mama sărăpaniei.
    Vedeți mai jos utilitatea acestei legături mai ales acum când strada Gării și bulevardul Decebal vor fi sparte:
    https://www.youtube.com/watch?v=xOAa27nOCEw

    88
    7
    • Să facă loc acestei ” fabuloasei ” intersecții prevăzută în această ciornă de proiect elaborată de un copil de clasa doua vor trebui să demoleze magazinul Măgura casa unde este magazinul de suveniruri și casa roșie de lângă.

      34
      5
    • Nu-i problemă se vor demola Casa Someșană și Magazinul Depozit și se rezolvă și această intersecție.

      25
      4
    • Mie mi-ar fi fost rușine să mă prezint cu așa ceva, să nu fie în stare să rezolve unele din intersecțile importate din oraș respectiv Rodnei, Arțarilor și Gării și respectiv Industrie, Dimitrie Cantemir și Tărpiului. Să te mulțumești doar să muți gunoiul dintr-o parte în cealaltă asta înseamnă nu numai că au un grad de retard înseamnă că nu au nici o educație frumoasă.

      41
      2
  • O simpla pasarela poate era o solutie mai buna decat pasajul subteran. Dar, daca vor sa se complice, macar sa termine treaba desi am ferma convingere ca tot ce vor realiza va fi doar un proiect scump ce va fi aruncat la cos de viitorul primar.

    11
    7
  • Procesul de distrugere a parcărilor în Bistrița continuă. De această dată se distruge parcarea de lângă linie și Magazinul Depozit. Ha,ha
    Parcă Turc se lăuda că va face parcări nu că distruge și alte parcări ha, ha

    43
    5
    • DE TOT CIRCUL, LUCRARI CARE O SĂ AGLOMEREZE TRAFICUL. AM VĂZUT SI NE-AM LĂMURIT. JAF LA DRUMUL MARE DIN BANUL PUBLIC.

      18
      2
    • nu, fiindca inca se screm sa o deseneze probabil!!!!!!!!!!!!!!! va fi un pasaj inundat mereu si poluat maxim. Toti care vor trece pe jos in orele de varf se vor sufoca de la gaze de esapament!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! numa sa nu fie cum a vrut Cretu! pe deasupra! Sa fie cum vrea el Pasa Turc!

      51
      3
    • Nu puteți vedea fiindcă nu există, nu au așa ceva. De fapt nu există nimic, niciun studiu de impact, nicio analiză de trafic, niciun aviz. Există doar promisiuni de la București.

      52
      3
  • Cărei nevoi răspunde această propunere de investiții? Cine a cerut așa ceva? A cerut măcar cineva? S-a făcut o Notă de Fundamentare? Un studiu de prefezabilitate în care să se pună în balanță costurile, nu doar cele de investiții dar și cele ulterioare și dezavantajele și riscurile cu potențialele beneficii? Analiză cost-beneficiu care să fundamenteze investiția din care să reiasă că avantajele pentru comunitate sunt mai mari decât dezavantajele??? Domnilor, nu cheltuiți banii voștri, aduși de acasă și chiar dacă ați aduce bani de pe lună impactul acestei propuneri pentru comunitate este unul negativ. Primarul și consiliul local ar trebui să lucreze pentru apărarea intereselor comunității nu împotriva ei punând în pericol viitorul pe termen lung pentru niște idei aberante și interese veroase.

    35
    5
    • N-au fost in stare sa semaforizeze trecerea la nivel de pe Slavici si acuma vin sa ne spuna ca le pasa de iobagii care merg sa muceasca pe minimul pe economie in zona industriala.

      33
      2
  • Vorbe de guriști: Astai tare cu parcarea ” Park and Walk” , nu se dau fonduri europene pentru parcări în oraș cel puțin puteau fi făcute la intrările î Viișoara și Unirea. Este o altă vorbă de gurist putea să spună că va face o parcare și era de ajuns este la fel cum sunt denumite toate bazaconile care se fac în oraș ca ” smart „.

    19
    3
  • Vă chinuiți degeaba să le explicați celor din primărie să facă lucrurile ca lumea și cu cap că tot o struțo-cămilă ca și aberația de pe Șincai va rezulta până la urmă fiindcă „specialiști” din primărie sunt consegvenți în prostie.

    53
    4
  • Totul va arata foarte bine cand se vor finaliza lucrarile iar bistritenii vor realiza ca este un lucru util pentru ei si fluidizarea circulatiei in zonele Garii si Tarpiului- Decebal.
    Asa ca nu pot decat sa felicit Administratia TURC pentru luarea acestor decizii pe care doar bistritenii autentici o pot intelege.

    4
    65
    • Bălane Ai comiso și tu pasajul subteran Decebal. Tot nu mi-ai răspuns cum va putea trece prin pasaj o mămică cu cărucior sau un cetățean mai în etate ?! A era să uit cum vei putea trece chiar tu prin pasaj în eventualitatea că se va termina vreodată ? Sau poate că răspunzi la aceste întrebări numai la laboratorul secret de trăznăi din primărie ?

      42
    • @ Distrugerea Parcărilor, Nu este problemă că s…. de la Bistrița Civică vor face parcare în mijlocul Păduri Codrișor pe strada Tabără așa că ne vom parca acolo bolizi disel.

      31
    • Îți răspund eu că Bălan nu poate că are gura plină de felicitări și nu poate vorbi : va trece cu drona

      29
  • Dar cu el Crețu cu pasajul suprateran cum a fost,?
    N ați îndrăznit să comentați, ați stat ascunși, cu pârtia și hangarele lui Tănasă ce ați făcut.
    Suntem un neam de traista,

    7
    10
  • Oare sa prezentat cineva la această licitație la un proiect care are mari lacune de concepție încă din faza caietului de sarcini și dacă da cine este ?
    Bănuiesc că este cineva că vorba aia ” banii nu au culoare ” și că ” pentru o mică sumă de bani poți să faci orice prostie” ( nu- așa Turc ?) iar cu rușine că a trebuit că ai fost silit proiectezi bazaconii se poate trăi în continuare.
    Apropo, ce firmă a proiectat bazaconile Linia Verde și îgustarea străzilor Gării-….-Năsăudului că cine este executatul știm sunt gateriști care taie pădurile din județ, ăia nu au rușine din naștere,

    32
    2
  • alex, Tu ai vrut să fi ironic dar în esență ai dreptate chiar așa ne dorim să avem în mijlocul orașului : străzi late să putem circula rezonabil, locuri de parcare mult mai multe și ușor accesibile fiindcă numărul de mașini din oraș va crește, pistele de biciclete să se facă acolo unde trebuie și este loc pentru ele și da intr-adevar se poate să ne mai gândim cu cine votăm la următoarele alegeri și suntem câțiva, este suficient să mergeți la oficiu de taxe de la primărie și impozite să vedeți cât familia au mașini și veți putea vedea câți oameni vor vota în funcție de ce faceți prin acest oraș care a fost supus la multe mutilări în ultima vreme.

    48
  • A fost vreo dezbatere publică pe tema acestui pasaj ? Sau așa sa trezit unu să facă după o noapte de beție pe strada Liviu Rebreanu ?

    33
  • Salut Prietenii ,sau demarat o grămadă de proecte cele 80% dintre ele sunt de 3-4 ani făcute si sub o altă administrație ,și acuma puse în practică dar e ok și așa ,proiectul care viza a se face parcare supa etajată pe toată zona gări cu 8,6 milioane Euro nu a fost bună ,acuma cu 8,5 milioane Euro se face un pasaj subteran .foarte tari și înțelepții ,Tunurii după Tunurii .o fi și acesta realizat tot de firma Mis grup .că alte firme nuși mai au locu pe piață din cîte vedem în acest moment .bariere semaforizate la toate linile de cale ferată cel puțin la drumurile Național Europene se tărăgănează de ani de zile ,pe str ion slavici trebuie pusă neaparat ca la orele de vîrf e un coșmar să treci pe acolo sar fluidiza traficu ,fostele centrale termice trebuie date toate jos ,in unele din ele sunt închiriate și luați bani lunar cîne încasează bani ,pers necunoscută în ghilimele mai ales zona pieței big ,și Năsăudului jumate din Ea e plină de masini .la noi merge si așa anu viitor se reabilitează strada năsăudului și parcăei ioc .ceea de pe cerbului lîngă grădiniță ,Năsăudului și Sucevei ar fi 150 de loc de parcare

  • În opinia mea de șofer care circul prin Bistrița altele ar fi fost intersecțile ce trebuia făcute în zonele cu adevărat aglomerate ale Bistriței și nu Gării-Tărpiului pe care nu a ceruto nimeni.
    Una din aceasta este podul Jelnei unde se circulă extrem de greu și unde este necesar un nou pod cu încă două benzi auto.

    29
    1
  • Care sunt intersecțile sau alte lucrări de infrastructură rutieră care trebuie realizate de urgență în Bistrița ?

    29
    1
    • Amplasarea de semnale luminoase și acustice la trecerea de cale ferată Slavici.

      48
      1
    • Asfaltarea străzilor Constantin Brăiloiu, Nicolae Bretan și unirea acestora cu strada Industriei pe sub Pasarelă.

      43
      1
    • Asfaltarea străzi Matei Corvin și unirea acestea cu strada Valea Căstăilor.

      40
      1
    • Aleg varianta „NICIUNA DIN VARIANTELE ENUMERATE”. Și scrie corect sau nu mai scrie deloc, de atâtea ori ai scris „STRĂZI” în loc de „STRĂZII”, de îmi sângerează ochii. De altfel nu e o surpriză, toți care se împotrivesc la proiectele primăriei nu se știu exprima și scriu cu greșeli de ortografie de clasa întâi. Asta înseamnă că mai sunt speranțe, totuși semianalfabeții sunt puțini, doar că sunt vocali. Gura mare = capul gol.

      29
  • Concluzia dupa 52 de comentarii facute total aiurea fara asumare.
    Felicitari IOAN TURC !
    Mergem inainte si mai facem inca trei pasaje subterane la HAN si la liceul INFOEL pe Calea Moldovei si inca una pe Independentei la trecerea spre Kaufland.
    Sunt cele indicate de mine lui OTC intr-o sedinta cu scantei in CL.

    2
    32
  • Vai omule.
    Ii fac mult mai mult rău primarului felicitările dvs din fiecare articol.
    Sunteți penibil.
    Continuați activitatea pe linie ecologica, orice, dar mai terminați cu felicitările.
    Mai este cineva care exagerează așa?

    11
    1
Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Specialiști din primărie 😂 Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS