Actualitate

Pasajul subteran auto din zona Gării ar putea rămâne la stadiul de desen

Pasajul auto subteran de la Gară, un proiect care are asigurată finanțare de 8,5 milioane euro, ar putea fi revizuit de noul primar al orașului care consideră că nu este justificat din punctul de vedere al traficului feroviar. ”Mult mai justificată ar fi o trecere la nivel cu calea ferată pentru că trenul trece doar de două ori pe zi”, crede Gabriel Lazany.

Întrebat ce proiecte va continua dintre cele începute deja de municipalitate, Gabriel Lazany a răspus: ”Voi continua toate proiectele bune ale Primăriei Bistrița. Toate trebuie duse la bun sfârșit. Pasajul auto subteran de la Gară mi se pare o investiție inoportună. Nu este justificat din punctul de vedere al traficului feroviar, nu auto. Acolo trebuie făcută o punte de legătură între cele două străzi, dar cred că mult mai justificată ar fi o trecere la nivel cu calea ferată pentru că trenul trece doar de două ori pe zi, dimineața și seara și s-ar face cu bani mult mai puțini. Voi vedea care este stadiul proiectului, dacă poate fi modificat, fiindcă nici nu trebuie renunțat la surse de finanțare care sunt deja alocate”.

Proiectul prevede: realizarea unui pasaj rutier subteran pe sub calea ferată; modernizarea pasajului pietonal existent; realizarea legăturilor din pasaj cu strazile laterale; modernizarea parcării publice situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market, după conceptul ”Park & walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice; asigurarea iluminatului public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului și zonelor adiacente, atât pentru infrastructura rutieră, cât și pentru cea pietonală și ciclistă; implementarea unor măsuri destinate creșterii siguranței în trafic pentru bicicliști și pietoni; extinderea sistemului de management al traficului în zonă.

Deja, Primăria Bistrița a cheltuit suma de 472.728 lei fără TVA pentru realizarea Planului Urbanistic Zonal al acestui proiect. PUZ a fost realizat de Altemis SRL şi G&T Creator SRL care a propus în cadrul investiției:

1. Realizare pasaj rutier subteran pe sub calea ferată;
2. Realizarea sensului giratoriu de pe str. Gării la intersecția cu b-dul Decebal;
3. Modernizarea pasajului pietonal existent sau integrarea acestuia în pasajul rutier pentru asigurarea traversării pietonilor și bicicliștilor, în vederea asigurării continuitații pistelor de bicicliști care se creează prin alte proiecte;
4. Realizarea legăturilor din pasaj cu strazile laterale;
5. Modernizarea parcării publice situate pe str. Gării lângă magazinul Carrefour Market, după conceptul ”Park & walk”, inclusiv dotarea acesteia cu stații de încărcare electrice;
6. Asigurarea iluminatului public inteligent, modern și eficient, cu sistem de telegestiune aferent pasajului și zonelor adiacente, atât pentru infrastructura rutiera, cât și pentru cea pietonală și ciclistică;
7. Implementarea unor măsuri destinate creșterii siguranței în trafic (inclusiv camere de supraveghere) pentru bicicliști și pietoni în zona de acțiune a proiectului;
8. Extinderea sistemului de management al traficului în zona de acțiune a proiectului.

Finanțarea pentru această investiție, circa 8,5 mil. euro, a fost aprobată de Guvern prin Programul ”Anghel Saligny”.

Anterior, și primarul actual a renunțat la un proiect al fostei administrații PSD, condusă de Ovidiu Crețu: Centrul intermodal care presupunea realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, pentru a deservi transportul public local și cel extern și pentru a asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord. 

40 comentarii

  • Ce vrea Lazany, trecere la nivel cu calea ferata, se poate face pe la strada Romana cu Eroilor. Pe amplasanentul pasajului subteran nu ai cum sa faci pentru ca trebuie sa demolezi un peron. Sper ca a fost la fata locului, a vazut si nu vorbeste aiurea. Cred ca cea mai buna solutie e o pasarela peste calea ferata, vechiul proiect al lui Vasile Moldovan.

    22
    69
  • Cred ca viitorul primar habar nu are cate trenuri trec,sau fac manevra in zona. In loc de catastrofala lucrare din Decebal, era mult mai bine sa se faca o lucrare de anvergura in aceasta zona care ar rezolva multe probleme pentru locuitorii municipiului ( decongestionarea circulatiei cu toate efectele benefice,economie de timp,combustibil,etc).

    27
    54
  • Da.. si o sa circulam cu 5km/h peste calea ferata si o sa stam in ambuteiaje ca asa vrea Lazany. Avem finantare. Hai sa ne folosim de banii aia. Incepi cu stangul mandatul?

    34
    68
  • A avut si Turc o initiativa buna si da de gard cu ea acuma Lazany.
    Mai mare prostie mi se pare sa bagi o gramada de bani intr-o cladire imensa, dupa care sa o demolezi. Dupa care sa cheltui alta caruta de bani sa faci ceva acolo. Daca nu era scumpa ziceam, dar asa…
    Sa nu fiu inteles gresit, o parcare e binevenita in zona, dar spatii se mai gasesc daca cauti, in fata la trezorerie, langa policlinica terenul celor de la Sanovil. Terenuri pe care poti construi fara sa mai fie nevoie sa dai bani si sa darami cladiri imense si scumpe. Toate aceste terenuri se pot lua exact cu metoda cu care se vrea a lua si actuala cladire Emi/ Metropolis sau cum s-o numi ea acuma.

    43
    70
    • se va lua pe dracu !! daca era mare ,,menajer de spital ,lazany cumpara casele din jurur spitalului si facea acolo parcare subterana ..Vise ,,maica,vise !!

      28
      13
    • Aşa cum a fost fuşărit de mari ” specialişti ” din primărie şi mari arhitecți din marele oraş Dej pasajul sunteran Gării Tãrpiului are probleme grave de proiectare . Poate nu întâmplător pe arhitectă tot Turc o cheamă.

      53
      10
    • Parcarea supraetajată Eminescu este extrem de urgentă . Ea rezolvă criza gravă a locurilor de parcare de la Policlinică, Licee, Măgura, Centru Vechi, Poliție etc…..

      48
      19
    • Proprietari caselor din jurul spitalui are trebui să şi vrea să vândă, nu mai suntem în comunism să mai fie luate case cu japca în schimb proprietarii clădiri din Eminescu vor să o vândă aşa că nu este nici-o problemă să se facă parcare acolo.

      44
      7
    • Vor sa vanda o ghena, aia vor sa vanda proprietarii din Eminescu.

      De ce trebuie sa cumparam cu bani publici un ansamblu de betoane lasat in paragina de zeci de ani?
      De ce nu vorbim de parteneriat public privat?

      Prioritatea #1 este centura, restul sunt nimicuri care s-ar rezolva chiar si cu Păcală primar.

      18
      22
  • Borfasii din psd ne-au cadorisit cu partia celebra, si ne-au inglodat in datorii!! Sa vezi de acum sifonare de fonduri ,,ca si fetele juoaca handbal!!

    52
    24
  • Primarul ales Lazany le mulțumeşte frumos astfel locuitorilor din blocul Dallas fără voturile cărora nu ar fi ajuns primar. Mulțumim şi noi domnule primar.

    35
    16
    • @Dallas
      absolut .. 16 pensionari + diaspora
      un bloc comunist rămâne un bloc comunist cu tot cu locatari

      15
      28
    • pai si cu ce bani cumpara cladirea lui Dragan!!?? daca e pentru utilitate publica se pot expropria cu justa despagubire …La Oradea de ce se poate?

      13
      26
    • ion tu vrei să spui că în Oradea nu este democrație Ups ! Nici-o utilitate publică nu justifică să nenoroceşti nişte oameni !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      27
      6
    • Ups…pe principiul asta nu se va face nimic!! Niciodata!! nici autostrazi ,nici drumuri..nimic..Poate vezi cu cat despagubeste Consiliul Judetean ..proprietarii din Dumitra!! pentru reabilitare DN 17 C…!! Dar ma intreb cum o sa reuseasca sa cumpere de la Dragan , Acuma a promis!!! ….si de la Urs ,Stadionul. S-o fi sfatuit cu marea avocata Stere…inainte de a veni cu marile proiecte..

      12
      25
    • Tocmai pentru a nu deranja oamenii se fac Centurile şi Autostrăzile total în afara localităților.

      Dacă cei din Dumitra aceptă o a treia bandă prin mijlocul comunei şi vor să vãndă este numai şi numai problema lor ei o să constate ce bine o să lei fie pe viitor dacă acum sau vândut pentru bani.

      19
      3
    • Cum sa darami casele din jurul Spitalului? Cum sa omori vaca de muls(pulimea platitoare de taxe)? In jurul spitalului (in afara de proprietarul cu Service Auto), sunt Cabinete Medicale Individuale, unde, esti consultat de medici care, sunt pontati in Spital, cu norma de 7 ore/ zi! Daca nu sunt C.M.I., sunt Centre de Recoltare si Analiza si, bineinteles, beserica, construita pe terenul „donat” de un alt manager priceput. De abia astept sa vad picturile din interiorul viitoarei capele ce se construieste la Spital(vezi …….Sfantul Buta, pictat in Capela de la Spitalul de pe strada Alba Iulia)!

      5
      2
  • Pentru a nu ne mai deplasa pe jos cu încărcați cu bajele cu cumpărături de pe Calea Moldovei este necesar construitea treceri auto de cale ferată Bozga-Pletosu.

    29
    2
  • „Pasajul auto subteran de la Gară mi se pare o investiție inoportună. ”

    HCL Nr. 45 din 21.03.2024 privind aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru realizare ”Pasaj rutier subteran strada Gării-strada Tărpiului” în municipiul Bistrița

    ART.5. Prezenta hotărâre a fost adoptată de către Consiliul local al municipiului Bistriţa în şedinţă ordinară, cu respectarea art.139, alin.3, lit”e” din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului României nr.57/2019, respectiv cu număr de 18 voturi „pentru” și o abținere.

    Ambele partide au votat pentru acest PUZ.

    Sa ne ajute membri de partid cu concluzia fiindca eu nu mai inteleg.

    15
    18
    • @ Sergiu, Nu este greu de înțeles în consiliu local se votează orbeşte la comanda primarului, consilieri habar nu au ce votează.
      Vezi şi votarea bugetelor care sau votat în unanimitate deşi erau toate prostiile evidente în ele. Vezi votarea şi tâmpenile cu pârtia de schi şi cu pietonalizarea străzi Liviu Rebreanu care au fost votate de ambele partide.

      32
      3
  • Și eu zic ca ca si Lazany ca este cea mai bună varianta. Atât timp ca s-a renunțat la centrul intermodal prin care am fi avut autogara, și traversare peste linia ferata asta este soluția optima.

    17
    9
  • Ceea ce nu știe Lazany din instrucția CFR :
    Unde nu se admit treceri la nivel : la intersectarea următoarelor elemente ale infrastructurii feroviare: aparate de cale; liniile de
    cale ferată electrificate care ar urma să se intersecteze cu linii de tramvai sau trasee de troleibuze;
    un grup de trei sau mai multe linii de cale ferată;

    În zona respectivă sunt mai mult de trei linii de circulație /manevră plus aparate de cale.

    Dl.primar ar trebui întâi să învețe să răspundă atunci cand este salutat! A trecut pe lângă mine , i-am dat bună ziua și nu mi-a răspuns , foarte nepoliticos pentru o persoană publică!

    21
    28
  • După ce se va construi Lidl în față la Dedeman va fi o nebunie să ieşim din Cartierul Compozitorilor aşa că ar fi potrivit să se facă o nouă ieşire din cartier să se facă terecerea peste calea ferată Sergiu Celibidache.

    18
    2
  • Păi TOȚI din primnărie sunt pupincuriști PeSeD-iști.
    Cum să-i schimbe, ei i-au tăiat craca lui Turc, ei i-au furnizat informații confidențiale lui 8 Voturi.
    Cum crezi că și-ar permite să-i schimbe?
    Ei l-au votat, pentru ca să: Dormi liniștit, PeSeDe, veghează!

    10
    18
  • Pasajul de la Gară trebuie făcut , se vede din avion cât e de natural la locul potrivit.
    Nu va aglomera sensul de lângă blocul dalas, din contra.

    4
    27
    • Am luat un avion de la Aerodromul de la Unirea şi am trecut pe deasupra pe acolo şi am constat că presupusul pasaj subteran se va bloca şi astfel va bloca partea de Sud a oraşului că tăntălăi nu au reuşit să construiască altă rută alternativă est-vest prin partea de sud bonus au mai blocat şi Centru .

      19
      3
    • Deoarece presupusul pasaj subteran Gării-Tărpiului va bloca sensul giratoriu de la Winmark astfel blocând bl. Decebal asta va duce ca tot traficul auto se va muta pe DN17/E58 Republici. Pentru a nu bloca traficul auto nici pe Rebubicii este necesar ca pe Republicii să se îngusteze insula de pe mijloc şi să fie adăugată încă o bandă pe fiecare sens plus locuri de parcare.

      15
  • Va rog sa consemnati ca in urma disputelor intre primari nici pana in 2034 acolo nu se va face nimic!
    Ca e mai usor sa te certi, sa vi cu povesti cu ce trebuie facut decat sa faci efectiv ceva.
    Ne auzim in 2034.

    2
    5
  • Părerea mea de ne-specialist este că acolo cel mai bine ar merge o pasarelă simplă. Nu va bloca niciun sens giratoriu, în schimb va decongestiona traficul și va debloca intersecțiile de la celelalte treceri, pe unde se înghesuie acum toată zona industrială. Iar prin asta vor scădea timpii de așteptare în intersecții, timpii petrecuți în trafic => consum mai mic de carburant => mai puțină poluare.

    2
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.