Economie

Peste 1500 de oameni vor ca Bistrița să se extindă pe orizontală. Primăria însă …

Rombat

Primăria Bistrița a primit peste 1500 de cereri de la cetățeni care solicită ca zona intravilană să se extindă odată cu aprobarea noului Plan Urbanistic General (PUG), însă municipalitatea este mai degrabă interesată să încurajeze dezvoltarea pe verticală a orașului prin schimbarea regimului de înălțime până acolo încât să permită ridicarea unor blocuri cu 20 de etaje.

Intravilanul reprezintă partea din teritoriul unei localități destinată construcțiilor și dezvoltării urbane (locuințe, străzi, instituții, servicii, spații verzi, zone industriale etc.). Este zona unde se poate construi legal, cu respectarea reglementărilor urbanistice. Limitele intravilanului se stabilesc și se actualizează prin documentații urbanistice aprobate de consiliul local.

În prezent, la Bistrița, este în lucru noul PUG, în prezent fiind depășită faza de consultări.

”PUG trebuie să treacă prin mai multe etape. Sunt peste 1500 de solicitări din partea cetățenilor de intrare în intravilan. Am solicitat elaboratorului PUG să le suprapună peste intravilanul existent să vedem dacă sunt cazuri justificate sau sunt cazuri izolate. Este cert un lucru. Dacă ne raportăm la nivelul de ocupare a suprafeței intravilane, nu ar fi justificată o extindere a intravilanului pentru că toți specialiștii în urbanism spun că extinderea intravilanului e justificată când nivelul de ocupare a suprafețelor de teren e mai mare de 70%. La Bistrița, pe intravilan suntem undeva la 30%, încă se poate construi în intravilan fără probleme. Sunt cazuri justificate: și-a făcut cineva o casă și trece linia pe proprietatea lui și pe o parte intravilan, pe alta extravilan. Dezvoltatorii imobiliari vor încerca să cumpere teren într-o zonă mai periferică, unde e mai ieftin, după care să îl introducă în zona intravilană, dar asta nu înseamnă că noi trebuie să cedăm presiunilor”, a spus primarul Gabriel Lazany.

Edilul susține că mărirea suprafeței pe care se poate construi trebuie făcută ”cât de cât coerent”, în așa fel încât să aibă legătură și cu geometria orașului, dar și cu posibilitatea de extindere a rețelelor de utilități.

”Dacă cedăm la fiecare solicitare, apar presiuni pe municipalitate. Ei spun când cer extinderea că nu le trebuie apă și canal, dar după ce se văd în intravilan vin și spun că plătesc impozit de intravilan și vor apă, canal, lumină, gaz. Primăria nu poate să țină pasul și atunci vom încerca să ținem intravilanul cât de cât într-o zonă confortabilă pentru administrație și să permitem o dezvoltare mai mare pe verticală. Pentru noi este mult mai rentabil într-o zonă unde avem utilități să schimbăm regimul de înălțime și din P+2 să facem P+10 sau P+20 decât să ne mai extindem cu încă 30 de km”, a declarat Lazany la Decisiv Online.

Etichete

31 comentarii

  • Sa faci casa pe toate coclaurile și sa nu te gândești cine îți va face drumul, canalizarea, rețeaua de gaz și electricitate ca tu ești ca cucamacaii ca acolo ai găsit pământ ieftin, este inconstienta. Când îmbătrânești cine îți face cumpărăturile, cum te deplasezi in oraș sa mergi la biserica, la o plimbare prin oraș? Chemi mereu taxi?
    Sunt pline dealurile de case pe pământ care nu este stabil, pot fi alunecări de pământ oricând la ce ploi sunt acum. Lăsați extravilanurile la locul lor.

    35
    9
  • Aici are dreptate primarul cu schimbatul regimului de înălțime. Dar nu numai unde sunt utilități, ci și în zonele optime pentru locuit, cu școli, spitale, magazine aflate la o distanță de câteva minute de mers pe jos.
    Și aici dau exemplu zona reprezentanței Dacia-Renault, unde proprietarii vor să construiască un bloc iar vecinii se opun. Ce va face Primăria in cazul ăsta? Va asculta de vecini și va bloca o zonă ideală pentru locuit pentru beneficiul câtorva familii care și-au construit vile în zonă?

    19
    11
  • Extinderea intravilanului este doar o afacere pentru speculanti. Au cumparat teren extravilan la pret foarte ieftin si acum vor sa creasca valoarea terenului pe banii primariei si pe banii cetatenilor. Au construit case si vile pe toate dealurile care stau sa vina la vale ca a fost intravilan si acum asteapta asfaltarea. Si la Cluj se duc vilele la vale ca s-a construit pe pamant care nu este pentru constructii. Primaria nu mai trebuie implicata sa faca parte din afacerile dezvoltatorilor si a negustorilor de terenuri. Vrei sa faci cartier de case pe dealuri le faci pe bani cumparatorilor dar nu pe banii cetatenilor.
    Lasati afacerea extravilanului deoparte. Faceti cate o coliba de lemn pe extravilan si stati si admirati cum creste iarba

    27
    4
  • O administratie civilizata si onesta nu ar emite autorizatii de construire pe terenuri unde nu asigura ea insasi utilitatile. Dar nici nu ar avea pretentia sa fie cerute autorizatii separate pentru constructie, pentru instalatia de curent, pentru cea de apa, pentru cea de gaz si altele. Din burgul bistritean conducerile inepte ale primariei au facut o satra dupa modelul indian. Priviti ce au fost in stare sa face pe str. Crinilor: un bloc albastru, unul mov, unul alb cu negru, constructii cu 10 etaje peste drum de case cu un singur nivel. In absenta totala a unor idei ori cunostinte despre urbanism, singura disciplina este aceea facuta de spaga.

    36
    3
  • Primaria prin serv. Urbanism este total defazata in ce priveste viitorul acestor constructii pe verticala .
    Desi la televiziuni vedem zilnic care este viitorul acestor mastodonti in caz de grave crize financiare si mai ales de conflicte armate.
    Practicile razboiului din UCRAINA de arata un lucru evident.
    Rusii bombardeaza cu mare succes in special cladirile inalte.
    De notat insa si gradul crescut in care noile generatii aleg sa traiasca cat mai aproape de NATURA si de sol nu de inghesuiala in betoane cu 20 etaje.
    Bagati mare numa ca doar asa o sa lasati planetei locuri numai bune pentru refugiatii climatici .Aceste GHETOURI vor face cu ochiul celor care se vor muta gratis in ele dand un picior la usa de la intrare.
    Si nu vede nimeni studiul NATALITATII in Romania cand este anuntat pentru 2050 ca populatia nu va trece de 13-15 milioane locuitori de cetatenie romana in Romania.
    Foarte proasta gandire in materie de viitor urbanistic.

    15
    94
    • Amprenta omunui ecologic pe planeta e mai mic daca traieste in blocuri de cit in case individuale.
      In plus multe blocuri ramase din comunism o sa dispare in curs de 10-20 de ani cel tirziu pentru ca cu tot cu izolare numai au standardele nici ecologice si nici de confort. Asa ca lumea tinera se va muta preponderent in blocui noi de clasa A ci nu in chestii remediate optic de clasa energetica G sau H.

      19
      4
    • Dl Balan, exact asta e diferenta intre orase si sate. De aia la oras apar si blocuri, pentru ca se numeste oras. Singura chestie e sa fie delimitate mai bine zonele de case de cele de blocuri. Iti faci casa in mijlocul orasului si apoi esti suparat ca ai blocuri pe langa. Ipotetic zic. Eu ca cetatean nascut si crescut la bloc in Bistrita, daca vreau casa fie aleg o zona gen Sigmir sau ma mut undeva la tara, dar nu imi fac casa In decebal sau la Han si apoi fac circ ca sunt inconjurat de blocuri. Orasul e oras. E normal sa se emita autorizatii de construire de cartiere, blocuri, satele saracesc pentru ca lumea prefera sa se mute la oras unde sunt alte posibilitati. Sunt o suta de case parasite in oras, multe dintre ele se darama si in locul lor se fac blocuri. Asa functioneaza. Tineretul din Bistrita iti pleaca la Cluj pentru ca vor posibilitati, posibilitatile iti vin cu o populatie crescuta, daca voiau natura plecau in Cormaia nu la Cluj. Eu cred ca aia e pentru persoane satule de munca dupa o viata la oras, sa se retraga undeva in natura.

      18
      2
    • Du-te Bălane şi veziţi urâţenia de pasaj subteran şi sensul giratoriu de Hala că cu prostiile tale ai distrus oraşu nostru frumos.

      51
      3
  • Am vazut. Si cand voiau oamenii sa faca cartiere de blocuri IN ORAS, ca de aia e oras, au sarit toti ca la oras nu se fac numai case. Daca tot e oras de case macar sa se lungeasca pe orizontala. Ca de se face un bloc de 10 etaje iar vine tetea din Alunis sa spuna ca asa ceva nu a mai vazut. “Bistritenii” sunt oameni de case, daca se poate pe un nivel. Pe ei blocurile in oras ii deranjeaza.

    10
    12
  • Păi cum a trecut faza de consultări în elaboarea PUG-ului că eu nu am vazut pe nimeni din primăria Bistriţa nici măcar să încerce să consulte cetăţenii oraşului ?
    Nu am văzut nici-o schiţă nu am văzut nici-un principiu , nu am văzut nimic ?

    63
    1
    • M-am uitat în cutia poştală şi nu am văzut nici-o scrisoare de la primărie prin care să fiu informat că se fac consultări pentru PUG !

      16
  • Sa analizam putin situatia, din punct de vedere al infrastructurii:
    – construiesti pe verticala, blocuri cu mai mult de 10 etaje, trebuie sa asiguri locuri de parcare, deoarece sub cladire nu vor fi suficiente. Lipsa spatiului “pe orizontala” va ingradi si posibilitatea asigurarii locurilor de parcare suficiente, asadar unii locatari din noile “zgarie-nori” isi vor parca masinile pe unde vor apuca;
    – retelele de apa si canalizare au fost concepute sa furnizeze, respectiv sa preia o anumita cantitate de apa/dejectii. In momenul in care mergi pe inaltime, practic suprasoliciti ambele retele…la alimentarea cu apa iti va trebui presiune, sa ajunga pana la ultimul etaj, la canalizare sa preia intreaga cantitate de ape uzate. Inseamna ca, in cativa ani de la “inaltarea” acestor blocuri, Aquabis va incepe noi lucrari de inlocuire a retelelor, deci alte sparturi pe strazile din oras.
    – parcul auto se va mari, ceea ce inseamna ca strazile si bulevardele vor deveni si mai neincapatoare. Daca pana acum, au injurat bistritenii in aglomeratia din trafic, dupa etapa “zgarie-norilor” vor plange injurand.

    Astea sunt cateva aspecte legate de viziunea “edilului”…dar mai gasim si altele 😉 😛

    14
    42
  • Ca sa faci blocuri de 20 de etaje trebuie sa ai drumuri, utilitati si servicii dimensionate pentru numarul mai mare de persoane care o sa locuiasca acolo.

    Cu alte cuvinte, tot trebuie lucrat la infrastructura, redimensionate drumurile, tevile de apa si canalizare, trebuie construite scoli si crese in plus. Lucru care este mult mai greu de facut intr-o zona deja aglomerata, decat sa construiesti un drum de la zero intr-o zona noua.

    Nu e normal cum se construieste acum, cand constructorii vor doar sa aiba cat mai multe apartamente de vanzare, fara sa asigure parcari, locuri de joaca, cai de acces, etc.

    10
    36
  • Dupa cele afirmate deduc ca acest primar vrea sa locuim toti in blocuri cu multe etaje construite toate doar in zona orasului in care exista utilitati, adica sa demolam o casa si sa facem un bloc fara parcari.
    Adica sa comasam populatia pe o suprafata cat mai mica ca nu cumva primaria sa fie nevoita sa astfalteze strazi noi si sa traga utilitati.
    Primare, tu unde locuiesti, la casa sau la bloc turn?
    Primare, daca in loc de 2 case s-ar construi un bloc turn, crezi ca reteaua de gaz, apa si canalizare existenta in acea zona ar face fata solicitarii unui numar asa mare de locatari? Dar daca faci o intreaga strada de case cu blocuri turn?
    Mai si judeca inante sa te etalezi!
    Daca nu esti in stare sa astfaltezi strazi noi, sau sa bagi utilitati, asa cum prevede legea, normalitatea si bunul simt, in zonele de intravilan atunci nu incasa impozit ca la intravilan.
    Tie iti place sa incasezi taxe cat mai mari dar lucru sa faci nu!

    14
    24
  • Alo primaru!
    Cand veti reface/vopsi marcajele de pe carosabil din sensul giratoriu Libertatii/Independentei/Petru Maior?
    “Bistrita pe maini bune” nu e in stare sa vopseasca ce altii au construit!

    Tu nu esti in stare sa astfaltezi cateva strazi si iti trebuie pasaje subterane?
    Cate strazi ai astfaltat anul acesta, din strazile la care trebuia doar raschetat stratul de uzura si turnat altul?
    Cum arata strada de centura care este cea mai tranzitata strada din tot orasul?
    Cum arata drumul Sigmirului unde este cel mai mare trafic de autoturisme si autobuze cu cei mai multi investitori din oras, Leoni si restul firmelor din zona?
    La cate trotuare ai refacut carosabilul si/sau bordurile?
    Cate strazi cu probleme la inundatii ai rezolvat?
    Pasaje iti trebuie tie cand tu nu esti in stare sa vopsesti 3 linii?

    https://www.youtube.com/watch?v=rZiwPk-cAx8

    14
    63
    • Străzile de pe fosta centură arată
      bine sunt lux faţă de alte străzi de pământ din mijlocul oraşului.

      Dacă ar fi măcar un pic capabil atunci ar face centura reală a Bistriţei pe lângă Budac să scoată traficul poluant de tranzit din mijlocul oraşului cârpelile inutile la străzile de pe fosta centură sunt doar o frecţie.

      71
    • Primarul ăsta nici măcar strada Codrişor nu a fost în stare să o asfalteze pentru două benzi auto că nu mai avem pe unde circula în nenorocirea asta de sat.
      Pe strada Codrişor nu sunt proprietăţi ca să încurce pe cineva, nu este nevoie de reţele de apă, canal etc că nu este pentru cine mai mult decât atât staţia de asfalt este foarte aproape pe strada Victor Babeş.

      https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk

      70
  • Sunt strict necesare prevederea în PUG şi amenajarea de Parcuri şi Terenuri de Sport în toate cartierele Bistriţei adică în toate UTR-urile.
    Sunt UTR-uri în care nu este nici-un parc şi sunt UTR-uri în care sunt mai multe parcuri cu toate acestea nu sunt prevăzute să se facă parcuri în UTR-urile fără parcuri ci vor să facă parcuri tot în UTR-urile unde sunt parcuri ( la uni nimic la alţi parcuri unul lângă altu).

    64
  • Bistriţa are nevoie de mai multe culoare auto est-vest unul dintre acestea este axa pe lângă calea ferată opţinută prin unirea străzilor de pe ambele părţi a căi fetate de la intrare în Unirea până la ieşirea din Sărata.

    55
  • Actualele cartiere frumoase compacte de vile Goldiş UTR 27 şi Compozitorilor UTR 19 este obligatoriu să rămână cartiere de vile P+1 şi nu să devină o șaorma cu de toate un amestec urît de vile şi blocuri.

    42
    1
  • Pentru protejarea Zidului Cetăţii cea mai veche şi valoroasă parte a Bistriţei este obligatoriu să fi interzis accesul maşinilor pe străzile Dogarilor şi Ecaterina Teodoroiu.
    Pe aceste străzi trebuie să circule doar pietonii şi biciclişti.
    Banda asfaltată pentru biciclete trebuie să fie marcată pe partea cealaltă a străzi pentru ca biciclişti să nu fie obstrucţionat de sitemul de iluminat monumental de la zid.

    41
    1
  • ” Fără o Centură prin afara inntravilanului , fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistriţa va rămâne un cătun nenorocit uitat de timp şi lume “.
    Lucrările de infrastructură esenţiale trebuie făcute urgent după care putem discuta la nesfâşit unde şi cum putem construi chiar uni politiceni pot să-şi copieze doctorate pe tema asta.

    32
    0
  • Conform unor zvonuri ăştia vor să bage în intravilan şi Pădurea Codrişor ca-să o poată distruge şi pe asta după ce au distrus Pădurea Cocoşu.

    37
    3
  • Deoarece au belit circulaţia auto în Centru Vechi şi străzile Dogarilor- Ecaterina Teodorui sunt înguste cu multe obstacole practic necirculabile, deoarece vor să distrugă şi strada Codrişor cu promenada boschetarilor atunci singura obţiune rămasă pentru ca locuitori din sudul oraşului să mai poată circula cu maşinile este realizarea unui bulevard cu cel puţin 2 benzi pe strada Parcului.

    29
  • Niciodată cei din primărie nu au ţinut seama de nevoile reale ale oamenilor din Bistriţa şi au făcut exact invers.
    Ne-am trezit cu nişte aberaţi de proiecte care culmea vor continua cu alte aberaţi de proiecte pe care nu le vrea nimeni.

  • Zona Industrială poluantă nu mai are ce căuta în mijlocul oraşului . Zona Industrială trebuie relocată între Sărata şi Sărăţel aşa cum a făcut Teraplastu şi alte fabrici.
    Terenul Zonei Industriale este foarte potrivit pentru un cartier de blocuri.

    13
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui pe inaltime... Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.