Electrogrup, companie membră a grupului E-INFRA, va dezvolta, în asociere cu MIS Grup şi Drumserv, un proiect de mobilitate urbană inteligentă în Bistriţa, în valoare totală de peste 6 milioane de Euro.
Potrivit unui comunicat al companiei, proiectul vizează dezvoltarea mobilităţii inteligente în Bistriţa şi include:
- implementarea la cheie a unui sistem de management adaptiv al traficului;
- a unui sistem de supraveghere video inteligentă şi de control al accesului; realizarea unui centru de comandă avansat, pentru gestionarea sistemelor inteligente implementate;
- a unui sistem de iluminat cu management inteligent;
- furnizarea de staţii de autobuz modulare şi de panouri de informare în staţii, alături de computere şi display-uri de bord pentru autobuze.
Proiectul acoperă şi componenta lucrărilor civile necesare implementării sistemelor menţionate.
„Este o onoare să fim implicati, odată cu semnarea acestui contract, în procesul de dezvoltare inteligentă a Municipiului Bistriţa. Vorbim despre un oraş cu o istorie şi o arhitectură superbă, dar şi cu oameni deosebiţi, a căror viaţă va fi schimbată în bine, şi va fi o plăcere să demonstrăm, la finalul acestui proiect, că tehnologiile moderne se pot implementa şi îmbina cu succes, oriunde. Mai mult, acest nou pas este o continuare frumoasă a eforturilor noastre de a realiza proiecte integrate care combină diverse verticale inteligente si ne aduce tot mai aproape de obiectivul de a deveni integratorul numărul unu din Piaţa de Smart City din România”, a declarat Dragoş Nedelea, Development Director Smart City & Telecom, Electrogrup.
Prin acest proiect, locuitorii din Bistrita vor beneficia de un transport mai sigur și mai eficient, un trafic mai fluid, cu mai puține congestii, iar autoritățile locale vor putea gestiona cu ușurință, în timp real, toate aspectele ce țin de trafic rutier, transport public și calitatea serviciilor de mobilitate furnizate bistrițenilor.
La începutul anului, Electrogrup a dat startul implementării unui alt proiect de mobilitate urbană inteligentă în Piatra Neamț, pentru modernizare stațiilor de așteptare a mijloacelor de transport public, de 4,3 milioane de euro.
Compania a pornit și dezvoltarea unui sistem inteligent de management al traficului rutier, în același oraș, de 5,5 milioane de euro. Alte proiecte dezvoltate de divizia Smart City sunt o parcare supraetajată, dotată cu soluții smart, în Oradea, și amenajarea pistei și balizajului pentru Aeroportul Ghimbav-Brașov.
Electrogrup proiectează și execută lucrări de modernizare a infrastructurii de mobilitate urbană, în cadrul unui proiect unic în Europa, desfășurat în Câmpia Turzii, de 4,6 milioane de euro.
Electrogrup face parte E-Infra, grup de cinci companii active în domeniul infrastructurii de energie și telecomunicații, alături de Netcity Telecom, Direct One, Nova Power & Gas și WESEE, ce reunesc 600 de angajați și generează o cifra de afaceri consolidată anuală de 100 milioane de euro.
Mobilitate urbană inteligentă…nu-i rău,dar în această situație ,înțeleg că nu mai există nici o strAdă neasfaltată,în cartiere toate utilitățile sunt rezolvate,toți elvii au tablete,toate spitalele sunt ultradotate,doar supravegherea video lipsea.Ce bine că le avem pe toate.
PĂREREA MEA !
Este timpul panourilor fotovoltaice, vremea santurilor sapate pe trotuare a cam trecut. Sper ca si pe strazile unde este bezna de zeci de ani PSD n-a fost in stare sa puna macar un lompas.
Va dați seama câți se îmbogățesc de pe aceste proiecte… și câți s au îmbogățit pana acum decand Romania a intrat în „eu” pardon UE”
Nu se va face nimic, doar se vor toca niște milioane pe studii și autorizări. Chiar credeați că liberalii vor fi altfel?
Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Conceptul de mobilitate urbană inteligentă (Smart City) face parte integrantă din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Termenul de „Smart City” (oras inteligent), ce defineste un oras care foloseste tehnologia informatiei (IT) pentru a imbunatati viata locuitorilor. Un astfel de oras „smart” colectează informatii si foloseste tehnologia modernă pentru a fluidiza traficul, a imbunătăti transportul public, a reduce poluarea si consumul de energie, relatia cetătenilor cu autoritatea, conditiile de locuire si sistemul de sănatate si educatie. Cele mai importante componente ale conceptului „Smart City” sunt legate de mediu si mobilitatea urbană. Pentru ca un oras sa devină inteligent este nevoie de un „Smart City Plan” care prevede conectarea infrastructurii, colectarea datelor si furnizarea informatiei in timp real. Tendintele actuale includ abordarea descongestiei traficului rutier prin gestionarea inteligenta a mijloacelor de transport, stimularea si tehnologii pentru a incuraja cât mai multi oameni sa utilizeze transportul public. Aceasta presupune si schimbarea infrastructurii informatice datorită utilizarii seturilor mari de date, a automatizarii si a comunicatiilor intre dispozitivele IT. Un prim pas in proiectul de mobilitate urbană inteligentă este introducerea in intersectiile aglomerate a „semafoarelor inteligente”. Acestea sunt asistate de camerele de filmat și senzorii din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă.
Inainte de a avea staţii de autobuz modulare şi de panouri de informare în staţii, alături de computere şi display-uri de bord pentru autobuze, mai întâi e nevoie de mijloace de transport în comun confortabile si nepoluante. Cu mai multi ani in urmă primăria Bistrita promitea că va amenaja „Linia Verde” de transport public intre Viişoara si Unirea, cu autobuze prevăzute cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, proiect care din ignorantă sau prostie a rămas la faza de „bune intentii”. In primul rând Linia Verde trebuia începută tocmai cu achizitionarea de autobuze electrice pentru care exista posibilitatea accesării de fonduri nerambursabile. (vezi: https://adevarul.ro/locale/cluj-napoca/primul-oras-romania-transport-integral-nepoluant-autoritatile-locale-pus-circulatie-20-autobuze-electrice-cumparate-bani-europeni-1_5df75c2b5163ec427112a7ff/index.html).
In al doilea rând, este evident că traseul pentru Linia Verde trebuie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. De aceea, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde poate fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri .
Linia Verde presupune transformarea în pietonal a străzilor Gh Șincai, Dornei, Titulescu, Coșbuc, deci va fi loc pentru linia verde iar ce mai rămâne din carosabil se transformă în piste de biciclete.
Până la soluții SF, măriți impozitul la autoturisme la cel puțin 1000 lei/an la auto standard, faceți locul de parcare 100 lei/lună, instituiți o taxă de poluare băgată în carburant, – cât consum atât plătești, descurajați folosirea auto în oraș și puneți la dispoziție autobuze gratuite.
Cu 30000 de autoturisme autohtone + tranzitul orașul va fi sufocat în orice altă variantă.
Din categoria „Doamne dă-ne înțelepciune”:
Pentru a nu plăti 1000 de lei/an + 100 lei/luna și a primi doar călătorii urbane gratuite mi se pare extrem de convenabil, domnule Piton Boariu. Vă și văd fluturând steagul libertății pe geamul compartimentului trenului, plin de fericire și satisfacție că lumea este un loc mai curat și fericit!
O soluție practică ar fi aducerea de biciclete electrice, trotinete electrice, de ce nu, tramvai electric pe ruta Decebal-Andrei M.-Năsăudului. Doar gândirea comunistă este caracterizată în a pune taxe extrem de mari pentru a descuraja ceva. Hai să încurajăm folosirea altor metode de transport, aici cred că aveți lacune. Doar cu taxe se poate…? Eu cred că nu. Trebuie doar să gândești.
N Roman , rau iti mai sta in gât Turc.
Nu înțelegi , al tau a scos 12 %, fata 41.34% edte mare diferenta asa ca nu mai mânca rahat.
Se vede acum adevarata fata a idolului tau.
Nu i pasa de oameni ci sa obtina cat mai multe posturi de vice.
Um arogant si un increzut ca si dvs care nu te mai opresti cu jignirile.
Să vezi și să nu crezi. Ieri au cîștigat alegerile locale și azi își anunță deja marile succesuri!
Am incercat sa inteleg ce se vrea a se face dar recunosc ca nu am inteles in intregime.Asta ar fi vina mea ca poate nu sunt destul de inteligent ca sa inteleg in profunzime subiectele prezentate in articol. Dar am ramas paf cand am citit ca firma realizeaza proiecte integrate care combina diferite verticale inteligente…Oare ce vrea d-l sa spuna , mi-am zis.Am crezut ca revine cu precizari dar nu si nu .D-l era convins ca s-a facut inteles.Recunosc ca am ramas in ceata.Presupun ca toti ceilalti care au citit articolul or fi inteles mai mult sau mai putin, altfel ar fi cerut lamuriri ! Dupa comentarii am vazut ca erau lamuriti bustean! Eu am ramas pe ganduri…Probabil pana acum se combinau verticale tampite…Lasand gluma la o parte era bine sa se explice un pic si pentru oameni obisnuiti de la ce se pleaca si unde se vrea a se ajunge. Altfel spus unde-i capul si unde va fi c…l.Cu denumiri pompuose se pot prosti multi oameni dar sigur ca nu pot fi prostiti toti.Doamna Sabau , avand studii filolologice, stie despre disputele ce au avut loc privind forma si fondul in secolul 19 , actori principali fiind daca nu ma insel C.Dobrogeanu Gherea si M. Kogalniceanu .In cazul de fata tare ma tem ca s-ar putea sa fie vorba despre forma fara fond. Candva, am vazut si eu un proiect care se chema Sistem inteligent de alimentare cu apa a unei unitati tehnice „de /cu, mare valoare… financiara ,desigur”dar care dupa realizare s-a dovedit a fi numai o fantana! Si ce sa vezi , nici nu prea avea apa.Binenteles ca nu era nici potabila!N-ar fi rau ca impreuna cu un reprezentant de la Primarie sa se ia la puricat cele patru parti principale ale proiectului , prezentate la inceputul articolului si sa se explice la prostime ce-i rau acum si daca va fi bine cum vom simti acel bine.Personal as vrea sa stiu ce inseamna managementul inteligent al iluminatului public si ce este/cum arata o statie auto modulara.Momentan iluminatul se aprinde si se stinge in functie de nivelul de iluminare programat , altfel spus se aprinde pe inserat si se stinge dimineata .De asemeni se masoara energia electrica aferenta iluminatului public.Din articol se intelege ca actualul sistem nu-i inteligent.Eu as vrea sa stiu in ce consta inteligenta acelui care urmeaza a se implementa.Acest cuvant l-am auzit prima ora la domnul Petre Roman si sper ca l-am folosit corect asemenea D-lui Dragos Nedelea , in limba romana director de dezvoltare , s.c.l. Cat despre statia auto modulara daca este o incapere din beton armat care poate fi mutata sper ca se are in vedere actuala pandemie, deci sa-i faca niste gauri! (este mai bine ca oamenii sa astepte in aer liber, distantati fizic, altfel spus de ce ar trebui o incapere ?).In alta ordine de idei , dupa cate stiu eu pentru orice proiect cineva trebuie sa dea o asa numita tema de proiectare .Acel cineva trebuie sa fie smart si sa mai fi facut asa ceva.Daca Primaria nu are asemenea om sa-l caute in alta parte.Insist inca o data , n-am inteles daca acei bani se dau pentru un proiect care se livreaza pe suport de hartie si/sau in format electronic sau suma cuprinde si realizarea /executia proiectului.Ai bata-ma sa ma bata am vrut sa zic implementarea .Scuze…Pentru asemenea suma ar trebui sa se traga tare.Personal cred ca Primaria , rosie sau galbena a lasat in grija firmei Electrogrup sa faca si tema de proiectare.Daca-i numai proiect , suma este enorma. Si vor face ce vor vrea pentru ca vorba romanului , hartia suporta saraca orice!As putea jura si ca cei de la Primarie nu au verificat ce lucrari au livrat stimabilii la Campia Turzii , respectiv la Piatra Neamt si cat de multumiti sunt beneficiarii.Cu respect , va rog d-na Sabau , solicitati tema de proiectare si informati-va cititorii daca aceasta exista. Daca nu exista inseamna ca se risipesc alti si alti bani .Daca tema de proiectare ramane la latitudinea firmei si suma s-a stabilit deja atunci chiar ca este o mare problema.De aia unii fac bani multi pentru ca sunt”smarti”.Spune-ti d-vstra cum sunt cei care dau banii publici…As zice totusi ca cel care va semna factura aferenta unui studiu de fezabilitate/proiect fara a se respecta cerintele unei teme nu este smart.In romana , este prost!Este destept cine cere si prost cine da.M-am razgandit , este smart , ca doar nu-s banii lui si nu-i primul caz de praduire a banului public. In final ma mananca limba si as vrea sa intrebati asa pentru mine cum dracu s-a stabilit suma aceea enorma.Inteleg ca orice vor face primesc aceeasi suma !Poate mai sunt si alti curiosi(Eu cred ca s-a negociat suma nu lucrarile ca doar asa e smart.Se merge dupa principiul ,voi dati banii si noi vom face ce trebuie, ca stim noi ce va trebuie,nu-i asa ? / Acum e smart sa se corecteze si procesele verbale de la sectiile de votare dupa tableta si nu invers ca doar trebuie sa iasa cheia , nu-i asa ? SI DESIGUR , PE TABLETA E BINE ,CA CEL CARE O MANEVREAZA/MANUIESTE /MANARESTE ESTE SMART SI STIE EL CE TREBUIE SA IASA ! VOI CE MAI VRETI MAI PROSTILOR , VRETI SA NUMARATI IAR , NU SANTETI MULTUMITI CA VA DA GUVERNUL BANI? ) Cititorilor/comentatorilor va-ti intrebat cam cate autobuze electrice ,mai mult sau mai putin smart s-ar putea cumpara cu acei bani?Sa vedem cine stie!
dle Leo scrieți mai concentrat, nici dracu nu citește un cârnaț așa lung! Reveniți cu un rezumat!
Ma bucur mult de acest proiect integrat care combina asa de bine verticalele inteligente.Smart , ce mai !
D-le Doru, Comentariul a fost scris pentru cei care au timp sa-l citeasca si doresc sa stie ce se face (in viitorul smart city) cu banii publici /care sunt si banii lor.Punct.