Actualitate

Principalele cauze generatoare de accidente rutiere în Bistrița-Năsăud

Rombat

În primele opt luni ale anului 2025, în Bistrița-Năsăud au fost înregistrate 61 de accidente grave soldate cu rănirea gravă a 53 de persoane și 14 decese.

Inspectoratul de Poliție Bistrița-Năsăud informează că, din analizele efectuate, a rezultat faptul că principalele trei cauze generatoare de accidente rutiere grave în județ, în primele opt luni ale anului 2025 sunt: abaterile săvârșite de bicicliști, încălcarea regimului legal de viteză și neacordarea de prioritate vehiculelor.

În ceea ce privește infracțiunile pe această linie, s-au constatat 176 de infracțiuni de conducere fără permis, 180 de infracțiuni de conducerea unui vehicul sub influența alcoolului sau a altor substanțe și 5 pentru refuz de prelevare probe. De asemenea, au mai fost constatate 57 de infracțiuni de conducere sau punere în circulație a unui vehicul neînmatriculat.

În urma a 760 de acţiuni organizate pentru combaterea cauzelor frecvent generatoare de accidente, au fost aplicate 15.154  de sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 5.463.550 de lei. Totodată, au fost constatate 453 de infracțiuni la regimul circulaţiei, iar față de 32 de persoane au fost dispuse măsuri preventive pentru fapte la regimul circulației rutiere. În primele opt luni, au fost suspendate 1.546 de permise de conducere şi au fost retrase 606 certificate de înmatriculare.

4 comentarii

  • Bine ar fi să nu existe aceste date urâte!!…cu asta mă refer la o mai bună educație vială care duce la minus de accidente și bineînțeles date rutiere minus alarmante!!
    Conduci în 🇪🇺 într-o ordine unde fiecare se știe situa în trafic iar când intri în țară și îl vezi pe conducătorul de autobuz plin de persoane și depășindu-te în localitate pe linie continuă cu 86 km/h unde viteza maximă permisă și semnalizată e de 50 km/h …. îți pui întrebarea, oare aici nu avem o problemă??…
    Trist!!!!

    20
    13
  • Poliția face și ea ce poate, dar rezolvarea nu-i la poteră.
    Măsurile trebuie să înceapă de jos, din familie, școală, educație, legislație.
    Un exemplu de frână de mână terasă în legislație:
    Omul conduce fără permis, sau un autovehicul neînmatriculat, ori băut peste limita legală.
    Pak!
    Infracțiune.
    ceea ce urmează este de noaptea minții.
    Peste 2-3 ani, în cazul cel mai optimist, îl vei vedea, (dacă mai ții minte!), târât prin judecata unei fapte de care și el a uitat.
    În loc să se modifice legislația și, în cazuri simple, necontestate, recunoscute, un judecător să hotărască într-o săptămână sancțiunea aplicată – sărind astfel peste complicatele cercetări pe care le fac – ani de zile – organele de urmărire penală în astfel cazuri.
    Efectul preventiv ar fi mai mare, dată fiind apropierea sancțiunii de momentul faptei.
    Parlamentarul nostru Boșutar ar putea să se gândească la o astfel de inițiativă, că nu i-ar tulbura concediul din parlament!

    21
    6
  • Căruțe pe drumuri nationale /europene ,căruțe fără mijloace de semnalizare pe timp de noapte pe drumuri județene și comunale cu căruțași beți.Trotinetele ,vehicule care circulă pe carosabil,uneori conduse de adolescenți sau copii sub 14 ani ,uneori câte 2 pe o trotinetă, care pot atinge și chiar depășesc viteza legală in localităti fără mijloace de semnalizare ,trotinetiști fără echipament de protecție ,fără itp,fără asigurare sunt în regulă?Bicicliști fără mijloace de semnalizare vizuală mai ales seara și pe timp de noapte, care circulă pe carosabil deși au piste dedicate unii dintre ei vizibil beți?In Germania dacă esti prins băut pe bicicletă și dacă ai și permis de conducere auto ,pedeapsa are repecursiuni și asupra permisului auto.Radare fixe cu cameră când se vor monta în localităti la fel cu toată Europa că tot ne place să dăm exemplu Europa?Patrule de la rutieră noaptea când se fac liniuțe și drifturi prin oraș ? Aparate de testare performante antidrog ?Tobe de eșapament modificate pentru care în Europa (iar Europa ca exemplu) ți se confisca pârțâitoarea?Verificări in trafic ale autoturismelor și autovehiculelor de marfă asupra starii tehnice ,anvelope,etc? Testele psihologice și de aptitudini pentru scolile de șoferi care se fac doar formal ,la fel ca și avizele medicale?Doar ședințe?Oamenii nu se vor conforma doar citind in presă despre conferințe și ședințe.În Europa,in Statele Unite civilizația s-a instituit prin măsuri punitive și coercitive aspre dar corecte.Până când doar se va mima aplicarea legilor vor fi victime ,morți,pagube materiale.

    33
    7
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Common law Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.