Actualitate

Profesorii care au primit câte 700 de lei de la Guvern înainte de prezidenţiale, puşi la treabă

Înainte de alegerile prezidenţiale, peste 3.000 de profesori şi personal auxiliar din judeţ au primit câte 700 de lei de la Guvern, bani care au fost interpretaţi drept "mită electorală" întrucât cheltuirea lor nu trebuia justificată. În realitate însă, cei care au primit banii, au nişte obligaţii deloc puţine şi nici simple.

Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a anunţat, joi, că Ministerul Educaţiei a propus tuturor ISJ-urilor din ţară să implementeze proiectul „Personalul didactic din sistemul de învăţământ preuniversitar şi universitar, promotor al învăţării pe tot parcursul vieţii”.

„Denumirea e complicată ca la toate proiectele europene, dar noi, pentru că vrem să aibă un start bun şi vrem să vibreze corzile sensibile ale fiecărui dascăl, am ales un nume mai prietenos, Un voiaj pedagogic, pentru că asta ne propunem şi asta e în esenţă. Trebuie să înţelegem cu toţii ce e cu acest proiect fiindcă etapa în care era mită electorală am depăşit-o. Proiectul se desfăşoară, noi am auzit despre el de la sindicat, şi cumva e pentru noi şi pentru creşterea calităţii esenţei învăţământului. Noi, în prima etapă în care am identificat grupul ţintă, l-am tot comparat cu alte proiecte, dar în această formă nu a mai fost. E primul proiect al întregului sistem de învăţământ şi ni s-a spus că vom mai avea şi altele. Vă rog să-l percepem ca pe o oportunitate de a acţiona toţi în acelaşi sens pentru că atunci saltul calitativ pe care ni-l dorim va fi mai vizibil şi mai bine coagulat. La nivelul ISJ se strânge un grup ţintă format din 4039 de profesori şi personal auxiliar care e grupul ţintă al judeţului Bistriţa-Năsăud”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul general a atras atenţia că proiectul presupune şi o muncă birocratică, dar ea merită făcută fiindcă o „abordare corectă şi profesionistă cu siguranţă că va aduce lucruri bune”.

„Am primit acea sumă forfetară de 700 de lei care nu trebuie în niciun fel justificată prin chitanţe, prin documente financiar-contabile, ci replica pentru această sumă este proiectul de dezvoltare instituţională. Pentru fiecare individ care a primit aceşti bani este programul de dezvoltare profesională, cumva armonizat cu cel al şcolii şi direcţionat către nevoile identificate de noi şi dedumneavoastră”, a spus Camelia Tabără.

Dacă iniţial s-a spus că proiectul se derulează din momentul în care se face plata sumei forfetare şi până în iunie 2015, ulterior, managerul de proiect a transmis calendarul activităţilor şi forma în care acestea trebuie justificate. Toate informaţiile sunt publice pe forumul ISJ Bistriţa-Năsăud.

„Trebuie să păstrăm toate documentele justificative până în 2022. Oricând, un audit de orice fel poate veni şi cere aceste documente. Vă atenţionăm să le centralizaţi ca nu cumva să ajungem în situaţia ca în iunie-iulie, când suntem foarte aglomeraţi cu alte activităţi, ministerul să depună cererea de rambursare şi să constate că nu avem documente corecte şi că trebuie să le refacem. Ar fi dezastruos! Pe măsură ce derulăm proiectul să fim atenţi! În esenţă, acest proiect este de dezvoltare profesională a fiecărui cadru didactic sau didactic auxiliar. Nu cumva să ajungem să derulăm un proiect cu o idee generoasă şi în care nu am ajuns decât să confecţionăm hârtii, activitate care o să ne creeze lehamite şi în sistemul de învăţământ să nu fie nimic bun. Presiunea acestor două săptămâni e pornirea proiectului pe componenta de dezvoltarea profesională. Acum trebuie să identificăm nevoile de formare”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul şcolar general a sugerat ca toate exemplele de bune practici să fie scoase la iveală.

„Am văzut, în toamnă, la Parva nişte lecţii superbe. Trebuie să scoatem la iveală aceste modele care îi inspiră pe alţii. Avem nenumăraţi colegi care au acel neastâmpăr de dezvoltare profesioonală, contactează din exterior o serie de structuri care ne vin în întâmpinare şi, din toată această reuniune, cu siguranţă trebuie să iasă un document care ar trebui să fie cel mai bun. Ce vă dăm noi e un model din care vă rugăm să selectaţi ce e bun pentru specificul şcolii şi ceea ce vă solicită colegii dumneavoastră. Dacă nu reuşim să atragem colegii ca să vină cu un soi de entuziasm în acest proiect, cu siguranţă nu ne vom atinge obiectivele propuse”, a adăugat ea.

6 comentarii

  • Ce treaba? mare??mica??
    de competenta si profesionalism nu e vorba…
    poate doar mediocritatea tinta a Cameliei sa-si scurteze voiajul nepedagogic.

    • RUSINE, pt. ca persoane neavizate total improasca cu noroi !!!,
      oare aceasta persoana mizerabila si obscena stie ce inseamna rigurozitatea unui proiect european !!!, ????????, cred ca mai mult de a imprastia obscenitati pe care le produci nu stii , decat eventual sa le mananci

  • dansa incearca sa acopere rahatu de” mita electorala ” !!in realitate asta a fost cucoana , hai ca nu suntem nici noi tampiti ! ponta a incercat sa cumpere toate categoriile sociale , ca sa fie votat !! si ,ca apoi penalii psd sa se bucure in continuare de putere , si sa poata fura in liniste !! ca ,oricum de base scapau ! era lumea lor ,lumea hotilor psd !!acuma mataluta incerci sa acoperi rahatu , chipurile cu un proiect !! bine ,cucoana , fa-l ,dar macar sa ai bunul simt sa taci in ceea ce priveste „mita electorala” fiindca era evident ca asta a fost , nu ne lua de prosti !

  • oricum au pierdut alegerile. e precum aia cu : si f….a si cu banii luati. asa si astia . au luat teapa. bine ca le-au dat . decit sa-i ia Bombonel , si Tonta cu clica ……mai bine profesorii. foarte bine .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS