Actualitate

Se lucrează la asamblarea noii stații de asfalt, care va produce 40-60 de tone de mixtură pe oră

(FOTO) Primarul Bistriței, Ioan Turc, a postat pe contul său de Facebook o serie de imagini cu lucrări în desfășurare la asamblarea noii stații de producere a mixturii asfaltice, care va fi folosită de Direcția de Servicii Publice.

Ioan Turc a spus săptămâna trecută, într-o conferință de presă, că noua stație de asfalt va fi operaționalizată probabil la sfârșitul acestei luni sau cel mai târziu la începutul lunii viitoare.

Stația de asfalt a fost achiziționată anul trecut, când a fost alocată de la bugetul local suma de 3,7 milioane de lei pentru înlocuirea unei ”relicve” din 1968, diferența ”ca dintre o Mobră și un Mercedes” urmând să se vadă în cei aproximativ 50 km de drum care vor fi asfaltați anual. Vechea stație producea 2,17 tone de mixtură asfaltică pe oră, în timp ce stația nouă va realiza 40-60 de tone pe oră, confom declarațiilor primarului. Odată cu folosirea noii stații, se va face o economie de 700.000 de lei pe an, ceea ce înseamnă că investiția se va amortiza în cinci ani.

În data de 15 martie demarează programul de reparație a străzilor din Bistrița. 

14 comentarii

    • Primaria ar trebui sa mearga si pe Decebal sa mai toaleteze copacii dintre blocuri care n-au mai fost curatati de mult timp. Sunt crescuti si au si multe crengi uscate. Am fost dupa o pizza pe Trandafirilor si m-am trezit pe masina cu o bucata de creanga. Spor la treaba

    • Ce zonă ” rezidențială ” poate fi lângă putuarea de stație de epurare , groapa de gunoi și pe strada ” Abatorului ” ? Ha, Ha

    • Este o locație foarte bună pentru stația de asfalt poate chiar ar trebui să fie mărită și mai mult capacitatea ei.

    • Pe lângă construirea podului rutier stadionului ( între străzile Vasile Conta și Codrișor ) este necesară și construirea unui pod rutier între străzile Simpozionului și Zăvoie.

  • Doru ăștia sînt specialiști cu care lucrez domnul Primar de la direcția servicii publice angajați de Cretiu. Nu poți cere mai mult dacă atît pot.

  • Dar asfalt avem ? Ca sa produca 40 tone /h de mixtura asfaltica probabil ca trebuie si mult asfalt (adica bitum) . Ca sa nu ne invartim in „jurul cozii” , e musai (trebuie) ca cetatenii sa fie informati cate tone de bitum trebuie (in medie) ca sa se faca acele multe tone de mixtura. De unde se ia ?, Cu ce se aduce ?, Cand se aduce? , Unde se depoziteaza? , Are (sau nu are) aviz de mediu ? , Ce zic „vecinii” statiei , sunt bucurosi de asa mare productivitate ? etc. Fara aceste raspunsuri degeaba are statia asa mare productivitate . O simpla parere.

  • Ma întreb cum a primit autorizație de mediu pentru funcționare in zona rezidențiala un asemenea echipament ținând cont de amplasament ?

  • Străzile din municipiul Bistrița sunt ca după bombardamentul rusesc.
    Nu trebuie să fi un geniu, nu este cazul primarului ba din contră, să poți verifica o amărâtă de compoziție a asfatului.

  • Unii se bucură!
    Pe alții însă nici nu au idee la ce o să urmeze dacă v-a porni stația „modernă”.
    ZGOMOT, FUM, PULBERI și particule fine
    Citiți despre FISELE de SECURITATE ale produselor utilizate de stație: BITUM, FILER. Întrebații de sănătate: producerea de asfalturi cu POLIMERI și ADITIVI!!!!!

    Datorită abuzurilor de mediu, din 2021 întră și în atribuțiile DNA anchetarea imenselor nereguli. Există și o lege a sănătății publice: Ordinul 119 /2014 „Normele de igienă şi sănătate publică privind mediul de viaţă al populaţiei”!!!, reîntărită prin Ordinul 994 / 2018
    Chiar dacă în VIZIUNEA Ministerului Sănătății poluarea unei stații de asfalt este ca una a unei crescătorii de porci și poate fi amplasată lângă locuințe la numai 500 m de prima locuinta!!!
    Masuratorile de la mediu pot fi „masluite”.
    Daca nu sunt facute cu statia funcționând la capacitate ei de lucru cel putin 10 zile consecutive, cu minim 8 ore pe zi cu tot ce cuprinde activitatea unei stații
    – manipulari de incarcare stație și diverse operații necesare intrețierii silozurilor cu sortui cu un utilaj care să fie desemnat ca activ pe toată perioada de funcționare a stației;
    – cu basculantele de sorturi minerale, autocisternele de bitum și autosilozurile de transport filer care aduc și descarcă materiile prime pe platforma stației. Veți fi surprinsi de volumul de praf degajat in atmosferă, de zgomotele puternice, de mirosuri.
    – toate cele zece zile să fie însorite și fără ploi iar sorturile minerale să fie uscate

    Dacă toate cele enumerate mai sus nu se îndeplinesc rezultatele măsurătorilor de mediu sunt irelevante pentru situațiile reale dar autorizația poate fi emisă pentru că în viziunea lor totul se încadrează in parametri de nivel zgomot, praf, noxe, trepidații!!!!
    Solicitați și un aviz de la Ministerul Sănătății.
    Va salut dintr-un alt oraș in care toate autoritătile zic ca totul e bine cu stația lor de asfalt și mai mult au decis ca se poate mai mult – folosesc si POLIMERI di 2020 încoace!

    Poate că nu degeaba a trebuit sa intre si DNA pe fire din decembrie 2021 cu problemele grave de mediu și nemulțumirile reale ale cetățenilor.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.