Asociația OvidiuRo anunță desfășurarea la Bistrița, joi 22 iunie, a Conferinței regionale pentru educație timpurie de calitate. Sesiunea de formare, găzduită de Colegiu Național ”Liviu Rebreanu”, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, își propune să răspundă provocărilor asociate educației timpurii din zonele defavorizate din județele Bistrița-Năsăud, Cluj, Maramureș, Mureș, Satu-Mare, Sălaj, și Suceava.
În regiune, județele cu cele mai mari procente de școli încadrate în clasa 1 sau 2 de risc educațional sunt Mureș (60%), Satu Mare (44%) și Sălaj (42%), urmate de Cluj (35%), Bistrița-Năsăud (34%), Suceava (26%) și Maramureș (23%).
Joi 22 iunie, în Sala Mare a Colegiului Național ”Liviu Rebreanu”, începând cu ora 13.00, conferențiază profesori din învățământul preșcolar care pot reduce riscul educațional în regiune și trainerii pentru educație preșcolară de calitate.
„Îi așteptăm pe toți profesorii care lucrează cu copii provenind din medii defavorizate și își doresc să le ofere o experiență la grupă îmbogățită la un modul de formare gândit special pentru ei. Invitația este deschisă și către alți specialiști în educație – consilieri educaționali, mediatori școlari, profesori itineranți, învățători – care vor să contribuie, alături de educatoare, la prevenirea analfabetismului funcțional în comunitățile sărace”, declară Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo.
Conferința de la Bistrița face parte dintr-o serie de 8 sesiuni regionale de formare cu acoperire naționalăși este condusă de traineri cu experiență îndelungată în educație timpurie, din România și Statele Unite. Sesiunea interactivă de formare va fi condusă de către un cvartet de traineri cu experienţă îndelungată în educaţie timpurie, din România şi Statele Unite ale Americii: Betsy Grob (SUA), co-autoare a volumului Learner-Centered Classrooms for the 21st Century (Săli de clasă şi educaţie centrate pe copil pentru secolul 21), Brandi Bates (SUA/RO), iniţiatoarea campaniei ‘Citim Împreună România’, ce promovează cititul de la vârste cât mai fragede, Andreia Petcu, specialist în metode de educaţie non-formală, şi Maria Gheorghiu, cofondator OvidiuRo.
Temele centrale ale sesiunii de training sunt metodele centrate pe copil, dezvoltarea limbajului, metodele de citit interactiv şi explorarea conţinuturilor ştiinţifice prin experimente. Miza este echiparea profesorilor ce lucrează cu copii provenind din medii defavorizate cu un set de practici educaţionale şi un pachet generos şi divers de materiale educaţionale care vor creşte gradul de atractivitate al activităţilor de învăţare.
În plus, toţi profesorii şi specialiştii în educaţie care se înscriu să organizeze Ateliere de Vară Şotron în comunităţi defavorizate – pentru două săptămâni în perioada iulie-august – vor primi un pachet consistent de materiale, inclusiv cărţi şi rechizite pentru copiii cu care vor lucra.
AICI mai multe detalii.
Adaugă comentariu