Motocicliştii au străbătut oraşul pe traseul Benzinăria Mol – Calea Moldovei – strada Năsăudului – strada Andrei Mureşanu – Bulevardul Decebal- strada Gării – Bulevardul Independenţei – Bulevardul Republicii – strada Dornei – Piaţa Centrală – Pietonalul Liviu Rebreanu. Scopul acestui marş, sub deviza ”Şi noi existăm în trafic!”, a fost acela de a atrage atenţia asupra riscurilor la care motocicliştii sunt expuşi în trafic şi de conştientizare a opiniei publice cu privire la mersul pe două roţi. Pe timpul acestui tur al oraşului pe două roţi, motocicliştii au fost însoţiţi de echipaje de Poliţie.
Iosif: „În judeţul nostru, siguranţa motocicliştilor e mai mare faţă dea lte zone. Şoferii ne cam acordă prioritate, dar trebuie ca şi motocicliştii să fie fair-play, să respecte regulile de circulaţie. Merg de 36 de ani pe motocicletă, am şi permis de şofer, dar vă pot spune că mă simt mai în siguranţă pe motocicletă. Cred că şi experienţa contează. Ca şi motocilist vă pot spune că şi printre noi, ca şi printre şoferi, sunt uscături. Sunt unii dependenţi de adrenalină şi de o parte, şi de alta. Îi mai evităm noi, ne mai evită ei pe noi şi ne descurcăm. Cea mai mare viteză cu care am rulat a fost de 160 de km la oră, dar limitat, între două localităţi, am vrut să văd cât de repede pot merge. În rest, respect viteza legală în localităţi, iar în afară merg şi cu 130-140 de km la oră, dar nu mai mult. Eu nu am fost oprit de Poliţie nu ştiu de câţi ani. Nu au avut motive să mă oprească”.
Sandu Mureşan: „Am permis pentru motor din 1986. Am condus până acum şase motoare. Am ales motocicleta fiindcă am puţin drog în creier, o nebunie. E şi o relaxare. Ne întâlnim mai mulţi, ne simţim bine. Eu cred că suntem în siguranţă pe şosele. Mai sunt şi unii care nu ne prea respectă, şi şoferi, şi motociclişti aiurea. Noi, dacă circulăm pe două roţi, ar trebui să fim respectaţi mai mult fiindcă pericolul e mai mare. E bine să ne respectăm unii pe alţii. Sunt dintre noi mai aventurieri, sunt dintre şoferi, dar e bine să ne respectăm totuşi. Am avut şi accidente până m-am obişnuit cu motorul. De exemplu, la Viişoara, acum şase ani, un TIR a intrat în depăşirea unei coloane şi a trebuit să mă bag în canal chiar în faţa Bisericii. Dacă nu făceam asta, trecea peste mine. Am ajuns acasă cu bine, dar am trecut pe lângă moarte”.
Csabi: „Pasiunea asta pentru motociclete mi-a fost transmisă genetic, tatăl meu fiind mulţi ani motociclist în tinereţe. Oarecum a rămas şi la mine în genă pasiunea asta. Nu ştiu dacă mă simt în siguranţă. Nici infrastructura nu ne permite să ne simţim în siguranţă, iar uneori nici şoferii nu ne prea dau atenţie. Se întâmplă accidente pentru că şoferii nu percep corect distanţa între motociclist şi maşina lui. Ne e exclus ca şi motocicliştii să fie imprudenţi. Un motociclist trebuie să se gândească de două-trei ori înainte de a face ceva fiindcă riscurile sunt mult mai mari. În maşină eşti cât de cât mai ferit. Pe motocicletă sunt mari şanse să o păţeşti grav”.
Bogdan Mihai – organizator marş: „Comunitatea motocicliştilor din Bistriţa numără între 200 şi 300 de motociclişti la nivelul judeţului. Mesajul nostru de azi, de la marş, este conduceţi cu atenţie, mesaj valabil nu doar pentru conducătorii auto, ci în primul rând pentru motociclişti fiindcă noi suntem mult mai expuşi fiind pe două roţi. Dea-sta trebuie să fim mult mai atenţi în trafic şi să încercăm să prevenim noi, în primul rând, eventuale accidente care s-ar putea întâmpla. Am cunoscut şi motociclişti care conduc preventiv, dar şi teribilişti care nu s-au calmat nici după un accident. Educaţie cu forţa nu se poate, noi încercăm să transmitem un mesaj paşnic, iar cine are urechi de auzit, o să audă”.
Printre cei care au participat la marş s-a numărat şi Iosif Ureche, dar şi consilierul local PP-DD, Florin Taloş.
AICI găsiţi mai multe fotografii de la acest eveniment.
Stimati motociclisti, acum cca 40 de ani erau 2 motociclisti in Bistrita care conduceau BMW-uri din timpul razboiului. Mergeau calm si maiestuos in spatele masinilor, nu depaseau decat atunci cand trebuia dar, mai ales, nu mergeau peste viteza legala. Dupa revolutie au plecat, probabil in Germania, pentru ca pe unul dintre ei l-am revazut acum 6-7-8 ani, cu alt motor, modern, facut de BMW. Conducea la fel de maiestuos, mandru de motorul sau, cu barba alba purtata de vant si casca pe care i-o stiam din copilarie. Asta inseamna sa conduci motorul! Nu sa faci figuri pe sosea si sa conduci dupa cum te taie capul. Cei care conducem masina, suntem obisnuiti cu oameni care circula cu vitezele cu care circulam noi, de exemplu 50-60 in Unirea, si nu suntem obisnuiti ca cineva sa ne depaseasca instantaneu in Unirea cu viteze peste 100, doar pentru ca merge pe motor si se poate strecura, facand multe „cascadorii”. Intr-adevar, trebuie respect rutier, dar din toate partile! Subliniez, DIN TOATE PARTILE, si atunci lucrurile vor fi foarte bune si numarul de accidente va scadea. Dar acest lucru trebuie constientizat si aplicat de catre toti cei care circulam, indiferent ca o facem pe jos sau motorizat!