Traseul viitoarei Autostrăzi a Nordului a fost verificat deja de Compania Națională de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră și de Agenția Națională pentru Protecția Mediului, următorul pas fiind dezbaterea privind impactul asupra mediului al acestui drum de mare viteză care va avea patru noduri de descărcare pe raza județului Bistrița-Năsăud, a declarat directorul APM Bistrița-Năsăud, Sever Roman.
”CNAIR, împreună cu Agenția Națională pentru Protecția Mediului, a făcut săptămâna trecută vizita de amplasament pe traseul viitoarei autostrăzi, parte din Autostrada Nordului, Bistrița-Vatra Dornei, pe o lungime de 65 de km. Pe teritoriul județului Bistrița-Năsăud vor exista patru noduri rutiere, patru noduri de descărcare, traseul fiind prevăzut în unele locuri cu tuneluri și cu viaducte. Va fi un traseu într-o zonă de deal, de munte, dar care sperăm că va degreva traficul acesta infernal pe care îl avem din Moldova către vestul României”, a spus Sever Roman, pentru Timp Online.
Autostrada Nordului va avea primul nod de descărcare la Livezile în zona în care are acum sediul și baza de producție firma Îndemânarea.
”Practic, viitoarea centură a Bistriței acolo se va descărca în autostradă. Se continuă pe la Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului, Tureac și ultimul nod va fi undeva în Pasul Tihuța în dreptul eolienei, înainte să iasă din județul Bistrița-Năsăud. Autostrada nu se suprapune pe traseul DN17 decât în județul Suceava la Coșna”, a declarat Sever Roman, potrivit un tunel este prevăzut în zona localității Tureac.
Întrebat dacă a fost avansat vreun termen în care ar putea începe lucrările, el a răspuns: ”Nu, pentru că nu sunt în faza de licitație, nu este semnat vreun contract de finanțare. S-a făcut doar vizita de amplasament pentru eliberarea acordului de mediu. Anticipăm că este nevoie de circa un an de zile ca să se emită acord de mediu pentru Autostrada Nordului, acolo, la București, pentru că genul acesta de proiecte necesită evaluarea impactului de mediu, cu dezbateri publice și cu tot ce trebuie. Am înțeles că au fost analizate, cu administrațiile locale, patru variante de traseu al acestei autostrăzi și s-a ales această variantă care nu se intersectează cu arii naturale protejate și afectează puțin cetățenii. Vor fi probabil exproprieri, dar sperăm să se facă cât de repede aceste lucrări de infrastructură foarte importante”.
Două contracte pentru realizarea Studiului de Fezabilitate pentru drumul de mare viteză de pe loturile Suceava – Vatra Dornei și Vatra Dornei – Bistrița au fost semnate de către CNAIR pentru circa 30 de milioane de lei în cursul anului trecut. Cele două loturi fac parte din drumul de mare viteză Baia Mare – Suceava (circa 335 de km), supradenumit și Autostrada Nordului.
Astfel, pentru Lotul 2: Bistrița – Vatra Dornei, CNAIR a semnat contractul pentru realizarea SF-ului cu firma S.C. EXPLAN S.R.L pentru 15.793.026,12 lei fără TVA.
Pentru Lotul 3: Vatra Dornei – CNAIR a semnat contractul de SF cu asocierea S.C. BEST CONSULTING & DESIGN S.R.L. – INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A., pentru 14.475.000,00 lei fără TVA. Durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 18 luni de la data de începere a fiecărui contract.
Pentrul Lotul 1: Baia Mare – Bistrița CNAIR a desemnat asocierea Search Corporation – EGIS – Formin drept câștigător, însă rezultatul a fost contestat.
Cele trei loturi fac parte dintr-o licitație pentru realizarea SF-ului Drumului de Mare Viteză Baia Mare – Suceava, pe o lungime aproximată de circa 335 de kilometri.
Proiectul este cunoscut și sub numele de „Autostrada Nordului”, deși în cadrul licitației nu e bătut în cuie dacă noua șosea va fi autostradă sau drum expres, ci este menționat doar „drum de mare viteză”.
Proiectantul care va realiza SF-ului are ca sarcină și realizarea unei analize detaliată pe baza unui studiu de trafic din care să reiasă categoria drumului de mare viteză – drum expres sau autostradă.
Mai trebuie menționat și că proiectul drumului de mare viteză Baia Mare – Bistrița – Suceava a fost scos la licitație în mandatul ministrului Răzvan Cuc (PSD) la Transporturi, deși proiectul nu se regăsește deloc sub această formă în Master Planul General de Transport.
Ce impact poate sa aiba un drum care se face la fel de o suta de ani asupra mediului ca i trebuie 1an la BUCURESTI sa de a o hartie CARE ORICUM SE DA??????
Raspuns: BIROCRATIE- adica hartii cu harciogi, caprioare si reni zburatori !!!! Ce credetu ca nu se inmultesc ursii bargauoani ca nu pot merge la ursoaicele de pe somes???
Exista metavers!
Auzi la ei. Este nevoie de un an de zile pentru emiterea acordului de mediu. Poate cineva sa justifice o asemenea aberație ?
Ce mă amuză cel mai tare e că ptr aceste tronsoane se rezolva totul rapid,iar BRASOV- COMARNIC COSMARUL TUTUROR SE BATE PASUL PE LOC DE PESTE 30 DE ANI
Are impact asupra studiului de fezabilitate care va expira si poc alte 40 milioane de lei noi pt alt studiu🤦
Maxim centura Bistritei se va construi din tot lotul 2 Bistrita-Vatra Dornei, dar asta intr-un alt cincinal.
Pentru cei care visati la autostrada prin Bargau si Tihuta, pregatitiva pentru o lunga asteptare, daca sunteti tineri poate aveti norocul sa prindeti autostrada spre finalul vietii. Si asta din cauza ca nu mai poti avea incredere in promisiunile actualilor politicieni.
Doar o alta generatie de politicieni mai poate schimba ceva si pana nu scapam de actuala generatie (pensionare ca prin vot nici o sansa) nu va asteptati la mari realizari in infrastructura. Doar vieti irosite in asteptarea marii dezvoltari.
Șanse mici să circulăm noi în următorii 20 de ani pe această Autostradă, în schimb firmele de partid vor toca bani pe SF, PT, avize. Doar avizul de mediu durează cel puțin un an, că trebuie consultări, ședințe, studii, apoi vin ONG-urile, c-au descoperit un cuc alb și-o gâză roșie și trebuie deviată, că nu ia cine trebuie despăgubirea, apoi contestații…vor trece muuuulte campanii electorale, în care tot felul de ionuți, răduți, dănuți și ivănuci, vor promite că o vor termina în 30 de zile, precum răreșică, pensiile speciale. Trăim în România și asta ne mănâncă banii, timpul și nervi. No, numa zâc.
Cand va fi gata o sa isi dea seama ca nu are ursul pe unde merge la gagici si o vor inchide.
Va rog din suflet, nu mai faceti atatea autostrazi, ce-i prea mult, strica!
Spor, Singura soluție de traseu pentru Centura Bistriței în fapt și cea agreată de toată lumea este pe lângă Budac.
Este evident că este singurul traseu posibil. Treceți la treabă!
Clar..ca in Romanica…Incepem lucru cu o pauza !
Două din intersecțile importante din Bistrița ce trebuie neapărat menținute pentru fluidizarea traficului sunt la intersecția străzilor: Rodnei-Arțarilor-Gării și Industriei-Dimitrie Cantemir- Tărpiului .
https://www.youtube.com/watch?v=XFsOgZgRh9I
Vezi ca acolo e un indicator ,,obligatoriu la dreapta”.Ai luat o la stanga.Cel mai nasol in clip e sirul de tarabe din zona.Alea ar trebui desfiintate si facute benzi suplimentare in partea dreapta.Pe stanga demolate baracile si acces si iesire pentru autogara .
Indicatorul este pus total greșit de hăbăuci. Ce rost are să ocolești la mama sărăpaniei dacă tu ai nevoie să mergi înainte pe Arțarilor ?!
@ v, Gândește-te puțin când strada Gării va fi spartă și când bulevardul Decebal va fi spart și el atunci pe unde ar fi singura posibilitate pe unde să circulăm nu direct pe Rodnei -Arțarilor sau poate ai și altă variantă directă Artarilor-Rodnei ?!!!!!!!!
Ruta directă Rodnei-Gării va fi necesară ca rută aternativă care să degajeze și fluidizeze traficului auto din centru care se va sufoca din cauza Liniei Verzi și îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului.
Pana cand firma de proiectare (nu se stie care!) va finaliza documentatia de executie care sa cuprinda proiectul tehnic si detaliile de executie , pana cand nu se vor expropria terenurile de pe traseu si din proximitatea acestuia (zonele de siguranta si cele de protectie) , pana cand nu vor exista sursele de finantare etc. , pseudoinformatiile de acest gen raman simple povesti aducand bucuria pentru naivi , speranta pentru optimisti si indignarea pentru oamenii cu judecata. Multe povesti (minciuni) vor auzi urechile noastre si vor vedea ochii nostri , mai ales in perioadele de alegeri. Si multi bani vor ajunge la firmele de casa ale partidelor fara sa se realizeze nimic concret. Sincer , as fi vrut sa aflu si parerea d-lui Simionca (despre subiect , desigur , nu despre doctrina partidului)…
Si care este traseul mai exact, pe o harta, este secret de stat? Au fost 4 variante, una acceptata bla bla bla etc Trebuie sa obtina aviz de mediu si probabil si si autorizatii de construcție de la fiecare comuna, pe rand. Si alea dureaza intre 3 si 5 ani fiecare ?!? Toti care dau avize lucreaza la „institutii private” si sunt stat in stat. Nu exista nimic coordonat, fiecare pentru el. Ca numai asa iti arata toti cat de importanta este munca lor si participa toti la imnul national al constructiilor de autostrazi „NU se poate”.
Oricum autostrada se va realiza efectiv pe la 2050-2060, ca termen optimist . Măcar asa, sa ne clatim ochii…
https://cestrin.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=210f9dcdbeaf48349e3ed19e92ee2f19
@ Hartă 👍 Fain traseu ! Mulțumesc de link-ul de la Ministerul Transporturilor.
Sa înțeleg ca centura Bistritei este un tunel lung de vreo 10 km? Pentru ca pe unde este „traseul” sunt doar varfuri de dealuri… O fi traseul „aproximativ pe-acolo” dar ma gandesc ca daca s-au dus in teren sa verifice au discutat lucruri mai concrete nu doar au tras cu o carioca pe harta… Oricum din ce vad li s-a terminat carioca ca le-a iesit intre Baia Mare si Satu Mare doar de o tiroliana … 🙂
Până când la București se aprobă totul tot așa vor merge treburile. Pe vremea lui casca la București se”deschidea ușa cu capu'” , acum trebuie ” procent”! „Aceeași Mărie cu altă pălărie” ! Fără autonomie locală tot așa vor merge treburile!