ACTUALIZARE Trenul R 4136 Sighetu Marmației – Dej a deraiat la Coșbuc, chiar la trecerea peste DN 17 C, care face legătura dintre Maramureș și Bistrița. Niciun călător nu a fost rănit, toți pasagerii fiind duși cu un microbuz la Beclean și Dej.
”Deraiere – locomotiva și primul vagon, 1 osie. În acest moment, atât traficul feroviar, cât și traficul rutier sunt blocate. Nu sunt înregistrate victime. Au fost alocate echipe de intervenție de la CFR, SVSU Coșbuc, echipajul pentru decarcerări grele din cadrul Detașamentului de Pompieri Bistrița, un echipaj de prim ajutor SMURD și echipaje de poliție”, a transmis vineri seară (8 martie) Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud.
”Traficul feroviar este închis la această oră între staţiile Coșbuc și Telciu, după ce un vagon din compunerea trenului R 4136, care circulă în relația Sighetu Marmației – Dej Călători, a deraiat de un boghiu la intrare în staţia Coșbuc, în zona trecerii la nivel cu calea ferată. Niciun călător nu a fost rănit, toți cei 20 de pasageri fiind preluați cu un microbuz până în stațiile Beclean pe Someș și Dej Călători, de unde își vor continua călătoria cu alte trenuri care circulă pe traseu comun. La fața locului se intervine cu un tren de ajutor cu vinciuri hidraulice, pentru repunerea pe şină a boghiului, urmând ca apoi personalul feroviar să verifice starea liniei şi să intervină pentru eventuale remedieri din punct de vedere tehnic, proceduri necesare pentru redeschiderea traficului feroviar în condiţii de siguranţă”, a precizat Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Ulterior, circulaţia rutieră a fost deblocată. „Se circulă alternativ pe un sens, celălalt sens este ocupat de echipajul de descarcerare grea pentru asigurarea iluminatului la lucrările care se impun. Echipajele de poliție rutieră asigură fluidizarea traficului rutier”, a anunţat Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud.
Puțin după miezul nopții, vagonul deraiat a fost repus pe șine a anunțat ISU Bistrița-Năsăud.
Sâmbătă 9 martie de dimineață, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a precizat că ”până la finalizarea lucrărilor de reparații la linia de cale ferată din apropierea staţiei Coşbuc, se menține în continuare măsura de transbordare cu mijloace auto, pe segmentul feroviar Salva – Dealul Ștefăniței. În cursul nopții s-a acționat pentru repunerea pe șină a vagonului deraiat şi tractarea lui din zonă, iar în prima parte a acestei zile se vor desfășura lucrări de reparații atât la infrastructura, cât și la componentele acesteia, în vederea redeschiderii circulației feroviare”.
Sâmbătă la ora 9.25 a fost reluat traficul feroviar între stațiile Coșbuc și Telciu, a anunțat apoi CFR SA: ”Circulația trenurilor între stațiile Coșbuc și Telciu se desfășoară în prezent cu restricție de viteză, iar după finalizarea lucrărilor de consolidare a liniei de cale ferată, în curs de desfășurare la această oră, trenurile vor circula cu viteză normală. Echipele de intervenție feroviare au eliberat trecerea la nivel, situată la intrare în staţia CF Coșbuc, în jurul orei 23.00, când a fost redeschis traficul rutier în zona pasajului, iar la ora 00.00 a fost repus pe șină vagonul deraiat și retras în stația Coșbuc. Pentru menținerea continuității circulației feroviare în județul Bistrița-Năsăud, pe parcursul nopții de 8 spre 9 martie s-a asigurat transbordare cu mijloace auto, pe relația Salva – Dealul Ștefăniței, pentru călătorii din trenurile R 4136, R 4111-2, R 4133-2 și R 4135”.
Foto-Video: vasiledale.ro
Atâtea reparatii s-au mai făcut la aceea trecere, și tot de doi lei! Faceți una ca lumea cum e cea din Năsăud! Irosiți banii degeaba!
Treziți-l pe ăla de la CFR călători sa-l trezească pe ăla de la CFR -SA , sa -l trezească pe Cucul lui Dragnea , ca a deraiat trenul la Coșbuc !
Priviți cu mare atenție arteziana roșie, contorsionată, din Piața Petru Rareș.
Întrebați-i și pe cei care au făcut la viața lor cursuri de estetică, au frecventat ateliere de artă, ca să primiți un răspuns avizat: Seamănă cu un tren deraiat!
C. F. R. dă faliment,
Zice badea Călăment.
Iar cu primar impiegat
Dai faliment garantat.
~~~ ~~~ ~~~ ~~~ ~~~
||
______
oo oo Mai știți cântecul?
_____________________________
_____________________________
Alarm, alarm, alarmă la CFR
Sirena lung ne cheamă la CFR…?
Odată, era cea mai sigură și economică modalitate de călătorie și transport mărfuri. Ceferiștii erau considerați o armată, care acționa prin respectarea strictă a ordinelor și regulamentelor care asigurau integritatea căii de rulare și a materialului rulant, prin reviziile zilnice și periodice, intervenind pe moment, dacă se constatau diferențe cât de mici la vre-un element al infrastructurii sau al mijloacelor de circulație. Acum nu se mai respectă nimic, se lucrează fără simțul răspunderii, ca peste tot în economie. E un haos total, în care se simt comod, mai ales cei care răspund de organizarea și controlul calității întregului sistem, se lucrează în sistemul ”lasă, că merge și așa”, nu este tras la răspundere nimeni, nici măcar vechiul și noul ministru, care poate fiindcă privește de la înălțimea ”dronelor” nu poate observa ”micile abateri” care pot să producă catastrofe, poate chiar tragedii. Oare se vor trezi oamenii de la ”cârmă” din somnul dulce din fotoliile ministeriale, la realitatea crudă, sau vor merge în continuare trăind în minciună, crezând că ”dacă a mers până acum, mergem înainte, că înainte a fost mai bine”???
Mihai Necolaiciuc, fostul director general al Companiei Naţionale a Căilor Ferate Române a fost eliberat, semnal că la CFR se poate fura în continuare: „Procurorii îl acuză pe Necolaiciuc că a angajat CN CFR într-o serie de relaţii contractuale nelegale, în urma cărora au fost plătite din bugetul companiei, cu încălcarea prevederilor legale, produse, bunuri şi servicii care fie nu au fost deloc livrate, fie s-au dovedit a fi necorespunzătoare calitativ şi nefolositoare companiei. Potrivit DNA, prin aceste operaţiuni a fost creat un prejudiciu de 58.066.318 lei (18.368.442 euro, calculat la cursul de schimb aferent perioadei de referinţă) în dauna CNCFR.” (Adevărul)