Economie

Trenul care înghite inutil banii țării. Cine speră că nu va mai fi subvenționat

Rombat

Circulația trenurilor între Bistrița și Valea Bârgăului este o gaură neagră pentru bugetul țării, consideră primarul Gabriel Lazany, care speră că Guvernul va înceta să mai subvenționeze transportul nerentabil, ceea ce pentru BIstrița ”ar fi un lucru minunat”.

”Eu nu văd utilitatea acestei căi ferate pentru municipiul Bistrița. Eu aș marșa pe desființarea ei. În trenurile spre Bârgău sunt 20-30 de oameni maxim. Dacă nu ar primi subvenția pentru transportul public de la stat, nimeni nu și-ar permite să țină acel tren. Poate că acum premierul se gândește să nu mai subvenționeze ce nu se poate autosusține și le va deființa. Pentru Bistrița ar fi un lucru mai mult decât minunat. Am lua în administrare terenul de la SNCFR și am putea face chiar un bulevard care să taie tot orașul”, a declarat primarul Gabriel Lazany la Bistrița FM.

Atenționat că peste tot în Europa este încurajat transportul pe calea ferată, primarul a spus că ar fi de acord ca trenul spre Valea Bârgăului să funcționeze în continuare cu condiția ca garniturile să fie moderne, iar transportul rentabil. ”Dacă ar fi așa, nimeni nu ar avea treabă cu ele, dar nu să circule cu 20 maxim 30 de persoane într-un tren. Atunci la ce să le ții?”.

Premierul Ilie Bolojan a anunțat, vineri, că pachetul de măsuri pe care urmează să îl promoveze Guvernul include reforma societăţilor comerciale în care statul este acţionar majoritar, urmând să fie stabilită reducerea numărului de membri în structurile de conducere şi plafonarea indemnizaţiilor la valori rezonabile.

Premierul a dat ca exemplu de societăţi care beneficiază de subvenţii, printre acestea fiind și CFR.

”CFR Călători, din total cifră de afaceri, are 80% asigurată din subvenţii şi doar 20% din veniturile proprii. În Europa, de exemplu, pragul de subvenţionare este în medie între 30 şi 60%. În Marea Britanie toate trenurile funcţionează fără subvenţii, iar în România companiile private care sunt subvenţionate după nişte criterii asemănătoare cu cele ale CFR realizează profit, iar noi suntem în situaţia în care cu 80% subvenţie de-abia suntem pe zero”, a spus premierul.

33 comentarii

    • Prin unirea şi conectarea străzilor de o parte şi de alta a căi ferate se poate realiza uşor un culoar auto de la intrarea în Unirea până în Sărata.
      Asta dacă ar fi cineva cu cap.

      100
      10
    • Ăsta nu-i în stare să cosească iarba din oraș, țânțari avem mai mulți ca-n deltă iar toate văile au vegetație ca-n junglă, iar lui îi trebuie să desființeze ceva.
      Tov. primar îi stă capul doar la comisioanele studiilor de trecere a CF de la Transporturi la Bistrița/CJ, studiilor pt desființarea CF și apoi studii pt construcția unui nou drum!
      Tov. primar este suficient loc cel puțin pt câte o bandă pe sens de o parte și de alta a CF. Fă-o așa și dacă vor fi bani (categoric acum nu sunt) poți face “bulevard” pe lângă râu!!! Iar dacă tot te gândești că sunt bani FĂ CENTURA AIA care cu adevărat ar mai debloca orașul!

      13
      2
  • Total de acord cu ideea îndrăzneață a primarului de a renunța la calea ferată. Și dacă șeful de la CJ ar gândi la fel de îndrăzneț, s-ar putea face nu doar un bulevard pentru Bistrița, ci un drum alternativ pentru tot Bârgăul pe locul actualei căi ferate.

    81
    22
  • Un mare bulevard cu arbori desi de aliniament ar fi o minune.
    Pe trenul ala mai vin doar culegatorii de fructe de padure si ciuperci .In Romania needucata nu tine absolut deloc cu povesti despre ECOLOGIE.
    In rest bargovanii ca si bistritenii au in dotare fiecare familie cate 2-3 masini.

    76
    22
    • Ar trebui plantați niște stâlpi pe care să se pună niște beculețe solare!!Ar fi ceva deosebit! Cred că am atrage si foarte mulți turiști din Ucraina și Moldova ! Bugetul ar crește semnificativ! Poate cineva din primărie, prinde ideea! Sau un Civic poate ! Doamne ajută!

      13
      13
  • Căile ferate trebuie reabilitate și modernizate, nu desființate!
    Există loc suficient pentru o conexiune auto între Livezile și Bistrița pe la sud, pe lângă râu.

    71
    74
    • Da, Dezvoltarea oraşul impune ca să fie străbătut de la vest la est de mai multe culoare auto inclusiv de cel de pe malul Bistriţei însă calea ferată spre Bârgău nu are nici-o justificare.

      71
      17
    • Copiii vin cu autobuzele că acum avem în Bistriţa benzi dedicate pentru autobuze şi autocare astfel elevi de pe Bârgău şi nu numai pot veni civilizat cu autobuzul foarte aproape de şcoli.

      75
      12
  • Care bulevard cu scop de ruta alternativa? Nu stiti cat sunt de aproape de calea ferata casele noi din Unirea. Hai sa nu aberam…numai zic!

    17
    51
    • Hopa, Păi nu au avut voie să construiască aproape de calea ferată.
      Ce au construit acolo un grătar cu umbreluţe sau vreun garaj ?!

      45
      3
  • In Japonia e celebru exemplul cu trenul care circula pentru o elevă. Pe îmburghezitii aștia impinsi de o mafie de partid la căpușatul țarii nu-i doare capul de tranaportul public. Pe ei îi intereseaza doar sa se plimbe cu limuzinele lor personale sau platite de la buget la vilele lor private de la Colibița.
    Oriunde în Europa transportul public e prioritar. Transportul pe calea ferata e mai ieftin mai nepoluant si mai eficient energetic. Daca trenul ar ajunge in 20 de min din prund in bistrita cu frecventa de 1 tren la 45 min n-ar mai circula nineni cu masin pe bargau. Dar n-ai cu cine. Bizonul spân fertilizează cu dejecțiile lui intelectuale ogorul prostiilor viitoare pe care vor pășuna generațiile tinere de bizoni cu bmw și atv-uri. Viitor de AUR țara noastră are.
    Si daca veni vb de subvenții bine ar fi să se desființeze și promaria ca și vorbitorul tot din subvenții trăiește. Ne deszăpezim singuri la iarnă! Nu e nevoie să arunce el miliioane la firma din Herina.

    56
    66
  • Nu mai vorbiți prostii, acea cale ferată are rol strategic, leagă unitatea militară din Prundu Bârgăului cu Bistrița. Calea ferată este construită de imperiul austro-ungar, dacă era după noi, n-o aveam nici acum. Ăia erau oameni calculați, credeți că degeaba au făcut acolo cale ferată?

    77
    42
    • Această strategie nu a folosit la nimic imperiului austro-ungar fiindcă au pierdut cu brio nu unul ci ambele războaie.

      45
      23
    • Era strategică pe vremea imperiului, când nu erau avioane și rachete. Acum se bat cu drone. Calea aia ferată va fi făcută harcea-parcea in prima zi de război.

      47
      15
    • In razboaiele moderne primul lucru se distruge insfrastructura (mai ales calea ferata). Deci nu mai putem discuta de cale ferata strategica pentru armata. Poate pe timp de pace, daca este folosita de armata.

      28
      8
  • Linia ferată spre Bârgău nu se poate desființa !
    Să vă iasă din cap acest lucru .
    În timp își va dovedi utilitatea.
    Cand?
    Când prețul benzinei, motorinei , asigurărilor si impozitele pe mașini vor deveni insuportabile pentru romani .
    CFR -ul ar trebui să se gândească (pot oare să gândească?) cum să facă ruta mai atractivă pentru călători (viteza sporită, confort).
    Alt aspect pe care-l pierde din vedere dl. primar Lazany este importanta strategică și militară a căii ferate .
    Pasul Tihuța trebuie apărat in caz de război(U.M. Prundu Bârgăului de aia a fost înființată încă de pe vremea austriecilor) calea ferată are rol crucial în aprovizionarea trupelor .
    De ce ne tăiem singuri craca de sub picioare ?

    46
    28
  • Mai încet cu pianul, pe scări…! Acea cale ferată, e una strategică din pdv militar, nu se va desfinṭa niciodată!

    49
    39
    • Pentru Octavian şi caress
      Calea ferată spre Bârgău o fi fost strategică pentru austro-ungari că acolo era graniţa însă acum nu mai este strategică fiindcă nu trece munţi în Moldova.
      Calea ferată strategică este cea ce trece prin Năsăud. La noi la Bistriţa şoselele şi aeroportul sunt strategice deoarece ele trec munţii.

      53
      23
  • Ce treaba are CFR Calatori cu aceasta ruta operata de un privat…Iar privatul daca nu obtine profit nu primeste subventie, asa ca ori ziaristul este tendentios, ori primarul cu siguranta nu cunoaste legile…Daca il incurca asa mult calea ferata de ce nu face pasaje sau pasarele, ca de fapt aici este oful, faptul ca circulatia trenurilor aglomereaza traficul rutier pentru ca se asteapta la bariera…

    16
    43
    • Fără subveţia masivă de la stat operatorul rutei nu rămâne cu aproape nimic deci despre ce vorbim.
      În nenorocirea asta de oraş avem nevoie de străzi pe unde să circulăm nu de pasaje .

      44
      15
    • @ Liviu…Subventia se da la numarul de calatori transportati ,asa ca spui bazaconii…Crezi ca desfiintarea caii ferate va fluidiza traficul din oras???Au mai visat unii prin orase mai mari acest lucru, chiar prin Bucuresti si au luat-o in clont, asa se va intampla si aici..Spunei primarului sa investeasca in infrastructura astfel, nu prin desfiintarea unei cai ferate ca-i sta lui in cale cand vine la munca…Sau nu poate sa se trezeasca 10 minute mai devreme???…Ce-l impiedica sa modernizeze si sa contruiasca bulevarde prin alta parte daca are bani…

      17
      27
  • Primare armata ai făcut? Sau doar erai prezent la deschisul unei uși in fața unui superior?? Acea linie este strategică și de importantă națională…te gândești că ește o unitate la Prundul Bargaului care poate ar avea nevoie de ceva armament sau ceva scule sa va apere pe dumneata și pe alți zbzeci in caz de război? Sau dumneata ești primul ieșit din tara?
    Fa bulevard unde vrei, dar termină cu calea ferată și a desființa lucruri. Fa un proiect nou făcut de tine, ce ai făcut nou semnat de tine? Dar pe bune sa fie, nu că ai asfaltat 3 străzi scurte și alea a colegilor de partid, prefect cj consilieri și amante?!?! Chiar nu îți este rușine? Ție doar o botă îți lipsește, că față și mers de cioban ai destul.
    Un fost alegător care nu te mai suporta când te aude, primare 8 voturi

    36
    28
  • Bata-va puterea sovietica sa va bata de vanzatori de neam si tara, sunteti pusi numai pe distrus auzi tu la el cica mananca banii tarii, mananca mai mult ca firmele voastre de casa? fiti barbati si faceti un drum expres in paralel cu calea ferata, acum cand lumea fierbe as vrea sa-i vad pe toti incultii fara armata care comenteaza aiurea in trafic in momentul in care o sa fie nevoie de deplasare de tehnica militara din sau spre Bargaie, de la revolutie nu ati modernizat nimic ati distrus tot si visati bulevarde ca d-nul Balan.

    29
    25
    • Nu trebuie desființată calea ferată ci doar asfaltate şi unite străzile de pe ambele părţi a căi ferate de la Livezile până la Sărata.

      41
      3
  • Corect punctat,asa ar trebui sa se întâmple și cu autobuzele electrice ,ca din cât am observat sunt tot asa de pline de oameni la fel ca și trenul despre care se vb.Mai mult de 7,.10 oameni nu am văzut în autobuz ,poate ma contraziceți.

    20
    21
  • Totusi , cu mult mai inutil inghit banii tarii: demnitarii , cei din consiliile de administratie , multimea de directori , directorasi cu secretare si consilieri din ministere , agentii , consilii judetene , prefecturi si primarii , sefi , sefuti si sefuleti de toate calibrele. Scuzati-mi parerea. Am admirat intotdeauna pe cei ce construiesc , modernizeaza si pastreaza mostenirile lasate de stramosi. Nu ar fi mult mai utila modernizarea si electrificarea acelei linii ? Nu s-ar pune in valoarea mult mai bine Valea Bargaului cu frumusetile ei , incontestabile? Nu daramati , oameni buni (nici chiar pe hartie) !Pentru mine e de mare mirare ca nu s-a gandit nimeni sa continue linia ferata prin Dornisoara pana in Vatra Dornei . (linie strategica , alternativa si/sau completare pentru “Soseaua Nordului”). Pentru asa ceva s-ar primi bani europeni fara nicio tagada.

    28
    25
    • Iti raspund eu Leo de ce nu se face legatura cu Dornisoara, acolo un primar la fel de ‘vizionar’ ca al nostru a hotarat inchiderea acesteia, crezi ca mai exista ceva din ea?… fer vechi, fer vechi!…cat adevar avea marele Eminescu

      …Tot ce e perfid şi lacom, tot Fanarul, toţi iloţii,
      Toţi se scurseră aicea şi formează patrioţii,
      Încât fonfii şi flecarii, găgăuţii şi guşaţii,
      Bâlbâiţi cu gura strâmbă sunt stăpânii astei naţii!…

      21
      22
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Localnic Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.