Actualitate

Nouă vagoane ale unui tren încărcat cu buşteni au deraiat între Fiad şi Telciu (FOTO)

ACTUALIZARE Un tren de marfă cu 37 de vagoane care circula pe ruta Sighetul Marmaţiei - Dej a deraiat miercuri între localităţile Fiad şi Telciu din Bistriţa-Năsăud, trei vagoane încărcate cu buşteni răsturnându-se şi alte şase sărind de pe şine, nicio persoană nefiind rănită în accident.

Linia ferată este blocată între localităţile Telciu şi Fiad după ce şase vagoane ale unui tren de marfă încărcat cu buşteni au deraiat şi alte trei s-au răsturnat fără să existe victime.

Şeful Poliţiei Transporturi Feroviare Bistriţa-Năsăud Ioan Murăşan a declarat că este vorba de trenul 43622 care circula pe ruta Sighetu Marmaţiei – Dej. Între localităţile Telciu şi Fiad, şase vagoane ale trenului au deraiat, iar alte trei s-au răsturnat.

„Trenul are 37 de vagoane încărcate cu buşteni. Iniţial ni s-a spus că trei vagoane s-au răsturnat şi patru au deraiat, dar, la faţa locului am constatat că sunt de fapt şase vagoane care au deraiat. Sunt aici reprezentanţii CFR, fac măsurători. Mi-au spus că sunt slabe şanse să fie deblocată linia în această seară. Va dura până se va reface infrastructura feroviară. Ce pot spune este că vor fi transbordaţi călătorii trenurilor care trec în mod normal prin zonă între Dealul Ştefăniţei şi Telciu. Sunt pregătite autobuze”, a spus Ioan Murăşan.

El a declarat că este vorba de trenul Regio 4134 care circulă pe ruta Sighetu Marmaţiei – Beclean pe Someş- Bucureşti, de trenul Inter Regio 363 care circulă între Episcopia Bihorului şi Sighetu Marmaţiei, respectiv de trenul Regio 4136 care circulă între Sighetu Marmaţiei – Salva – Timişoara.

Primarul comunei Telciu, Sever Mureşan, a declarat  că s-a deplasat de urgenţă la faţa locului şi că a constatat că accidentul s-a petrecut pe un viaduct.

„Din fericire, vagoanele s-au răsturnat spre interior, altfel se putea petrece o nenorocire fiindcă sunt case în apropiere. Din câte mi-am dat eu seama, situaţia e gravă fiindcă linia ferată e degradată. Le-am spus celor de la CFR că le stăm la dispoziţie dacă au nevoie de ajutor, dar nu au făcut altceva decât să ne ia numerele de telefon şi au spus că ne sună dacă e nevoie. Sunt acolo lucrători de la CFR, de la Poliţia TF, de la Poliţia Judeţeană”, a declarat primarul.

Directorul Regionalei CFR Călători Cluj, Vasile Secară, a declarat pentru Mediafax că pasagerii mai multor trenuri de călători sunt preluaţi de autobuze şi transbordaţi în alte garnituri sosite la faţa locului.

„Pasagerii din trenurile de călători care treceau prin zona Telciu-Fiad sunt transbordaţi cu autobuze şi apoi îşi continuă călătoria cu alte garnituri aduse în cele două staţii. Nu ar trebui să se înregistreze întârzieri mai mari de o oră”, a spus Secară, fără a oferi alte detalii legate de numărul trenurilor de călători afectate.

Directorul Regionalei CFR Infrastructură Cluj, Dumitru Mateiaş, a declarat, la rândul său, că a fost declanşată o anchetă privind cauzele producerii deraierii.

„A început operaţiunea de ridicare a vagoanelor deraiate, care nu ştiu câr ar putea dura. Se face o anchetă pentru a investiga cauzele care au dus la producerea deraierii”, a spus Mateiaş.

Calea ferată pe care s-a produs accidentul şi care face legătura între Telciu şi Vişeu de Jos (Maramureş) a fost construită între anii  1948 şi 1949.  A fost necesară construirea mai multor viaducte şi a cinci tuneluri dintre care tunelul de sub Pasul Şetref (între Munţii Ţibleş şi Munţii Rodnei) era cel mai lung cu cei 2.388 metri ai săi. Ceremonia de deschidere a avut loc pe 28 decembrie 1949 în localitatea Dealul Ştefăniţei.

Foto: Radu Sârbu – Mesagerul de Bistriţa-Năsăud

deraiere1 deraiere2 deraiere3 deraiere4 deraiere5 deraiere6 deraiere7 deraiere8 deraiere9 deraiere10 deraiere11

Etichete

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.