
Calea ferată care leagă Bistrița de Valea Bârgăului nu se desființează, se modernizează. Zilele acestea, angajații CFR înlocuiesc vechile traverse din lemn, cu altele din beton, ce-i drept nu noi, dar mai rezistente și care ar putea crește viteza de deplasare a trenurilor.
Calea ferată Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului figurează pe locul doi în topul celor mai lente căi ferate din România, pe care trenul circulă cu o viteză medie între 18 și 23 km/h.
Deși în prezent la nivel național se fac diverse lucrări la infrastructura feroviară, segmentul Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului nu figurează între cele 85 km de modernizare efectivă estimate pentru 2025. În schimb, sunt înlocuite în această perioadă o parte dintre traversele din lemn, cu altele din beton, dar nu noi. Acest lucru va permite o mărire a vitezei de deplasare a trenului.
Primarul Bistriței, Gabriel Lazany, a declarat, de curând, că trenurile spre Bistrița Bârgăului transportă doar 20–30 de călători, subvenția de stat fiind esențială pentru funcționare. În opinia lui, care ar vrea să amenajeze o șosea în locul căii ferate, dacă nu există rentabilitate, ar trebui să se renunțe la ea.












În timp ce șefilor de la CFR li s-au redus salariile cu 10% după ce și l-eu dublat, muncitorilor li s-au redus salariile cu 20%! Asta e „dreptatea” lui Bolojan, asta înseamnă dreapta liberală!
Ghici ce faci daca nu iti convine firma unde lucrezi?
Intelegi ca suntem intr-o piata libera.
Oameni harnici 😃….. sau, s-au speriat de criteriile de performanță începute de a se implementa la nivel național și ăștia au spus…. dacă nu devenim harnici și viteji suntem trimiși acasă!!…. A fost spaima nu-i așa 😃😃😃mai mult decât orice altceva.
La unu care circulă cu trenuri ce ating 300 km/h îi dă ca un Benny Hill show lucrurile mărunte cu ce se ocupă la frică.
Cer scuze, poate deranjez, am comentat și pe facebook. Nu-i vorba de modernizare. Pentru această secție de circulație, merge doar un automotor a unei firme private. Au primit dispoziție de la AFER, să repare linia, altfel nu le mai dau voie să circule, fiind pusă în pericol siguranța călătorilor. A înlocui traverse de lemn putrede, cu altele de beton uzate, casate, de pe liniile principale, nu înseamnă modernizare. Acel automotor, o să circule tot cu 15-20 km/h și după ,,modernizare”. Nu sunt avocatul domnului primar Gabriel Lazany, care zicea că ar fi mai eficient un autobuz electric să facă cele 3 curse pe zi, pentru cei 15-20 de călători, decât subvențiile ce se plătesc din banii noștri. Despre asta-i vorba. O zi faină și drumuri bune.
Feldrihane comentează la subiecte despre Feldru nu despre CFR și Bistrița. Auzi ca ai avut trei mandate și n-ai făcut mare lucru!
Păi lumea uită repede că Bistrița e prinsă în proiectul ‘orașele de 15 minute’…deci calea aia ferată și autobuzul vor fi temelia.Deci lumea să uite de ‘bolizi’ și Lazzany de șosele…și să-și cumpere biciclete,ca pentru aia s-or făcut pistele și le-or și semaforizare…urmează curând…răbdării.
Nici nu avea cum să se desființeze fiindcă e de importanță strategică!
Pe Lazany nu-l duce capul decât la demolări. După ideea tâmpită cu cumpărarea si demolarea stadionului Jean Pădureanu pentru extinderea parcului municipal si mutarea lui pe păsunea din Unirea , precum si cu achizitionarea si demolarea clădirii din Piata Mihai Eminescu pentru a construi acolo o parcare supraetajată, in conditiile in care orasul Bistrița nu dispune de o sală de spectacole culturale pe măsura unei resedinte de judet, acum a pus gând rău si căii ferate dintre Bistrița și Bistrița Bârgăului. In mintea lui Lazany este o mare nebuloasă. El confundă infrastructura feroviară cu transportul de călători, ca si cum calea ferată s-ar reduce doar la această funcție si nu ar avea si un rol strategic. Dar, chiar si pentru transportul de călători pot fi găsite soluții de îmbunătățire a condițiilor si nu demolarea căii ferate.
Un exemplu este proiectul pentru trenul metropolitan Cluj-Napoca prevazut pentru a parcurge zilnic cca 43 km. Vor fi amenajate 23 de stații, dintre care 8 vor fi complet noi. Proiectul include și 8 parcări auto, 5 pasaje denivelate și achiziția a 7 trenuri electrice moderne a câte 420 de locuri.
(Vezi: https://www.euronews.ro/articole/tren-metropolitan-in-cluj-investitia-de-250-de-milioane-de-euro-care-ar-putea-elimina%20traficul%20infernal)
Daca tot e valea Bargaului loc unde localnicii iubesc cabalinele, de ce nu am venii cu calesti si birje la Bistrita asta ar fi super interesant si am avea si turisti! Frumos , dragut, nepoluant!
Cică, calea ferată nu va fi desființată pentrucă, o păstrează în caz de război ca, să-și transporte armamentul ,acesta este motivul! Nu–i interesează că în zone oamenii nu au undes sa-si parcheze mașinile si doar sa plătim taxe de drum ?
Sunt peste 40 de călători la o cursă! 8 curse in n 24 de ore !