Economie

Calea ferată Bistrița – Bârgău nu se desființează, se modernizează

Rombat

Calea ferată care leagă Bistrița de Valea Bârgăului nu se desființează, se modernizează. Zilele acestea, angajații CFR înlocuiesc vechile traverse din lemn, cu altele din beton, ce-i drept nu noi, dar mai rezistente și care ar putea crește viteza de deplasare a trenurilor.

Calea ferată Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului figurează pe locul doi în topul celor mai lente căi ferate din România, pe care trenul circulă cu o viteză medie între 18 și 23 km/h.

Deși în prezent la nivel național se fac diverse lucrări la infrastructura feroviară, segmentul Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului nu figurează între cele 85 km de modernizare efectivă estimate pentru 2025. În schimb, sunt înlocuite în această perioadă o parte dintre traversele din lemn, cu altele din beton, dar nu noi. Acest lucru va permite o mărire a vitezei de deplasare a trenului.

Primarul Bistriței, Gabriel Lazany, a declarat, de curând, că trenurile spre Bistrița Bârgăului transportă doar 20–30 de călători, subvenția de stat fiind esențială pentru funcționare. În opinia lui, care ar vrea să amenajeze o șosea în locul căii ferate, dacă nu există rentabilitate, ar trebui să se renunțe la ea.

12 comentarii

  • În timp ce șefilor de la CFR li s-au redus salariile cu 10% după ce și l-eu dublat, muncitorilor li s-au redus salariile cu 20%! Asta e „dreptatea” lui Bolojan, asta înseamnă dreapta liberală!

    38
    45
    • Ghici ce faci daca nu iti convine firma unde lucrezi?

      Intelegi ca suntem intr-o piata libera.

      32
      10
  • Oameni harnici 😃….. sau, s-au speriat de criteriile de performanță începute de a se implementa la nivel național și ăștia au spus…. dacă nu devenim harnici și viteji suntem trimiși acasă!!…. A fost spaima nu-i așa 😃😃😃mai mult decât orice altceva.
    La unu care circulă cu trenuri ce ating 300 km/h îi dă ca un Benny Hill show lucrurile mărunte cu ce se ocupă la frică.

    7
    18
  • Cer scuze, poate deranjez, am comentat și pe facebook. Nu-i vorba de modernizare. Pentru această secție de circulație, merge doar un automotor a unei firme private. Au primit dispoziție de la AFER, să repare linia, altfel nu le mai dau voie să circule, fiind pusă în pericol siguranța călătorilor. A înlocui traverse de lemn putrede, cu altele de beton uzate, casate, de pe liniile principale, nu înseamnă modernizare. Acel automotor, o să circule tot cu 15-20 km/h și după ,,modernizare”. Nu sunt avocatul domnului primar Gabriel Lazany, care zicea că ar fi mai eficient un autobuz electric să facă cele 3 curse pe zi, pentru cei 15-20 de călători, decât subvențiile ce se plătesc din banii noștri. Despre asta-i vorba. O zi faină și drumuri bune.

    36
    13
    • vad ca sunteti foarte activ la pensie. Pentru cei mai tineri poate ne amintiti cum v-ati angajat fiul la primaria Feldru pe cand erati primar.
      Nu retin ca Feldru sa fi ajuns ceva exemplu de bune practici in mandatele voastre (3 la numar daca bine retin).
      Poate ar trebui sa ne scutiti de sfaturi si de pareri, cum era stirea “familia norei mele a votat cu pd-l” :))) circ pe maine la vremea aia.

      27
    • Feldrihane comentează la subiecte despre Feldru nu despre CFR și Bistrița. Auzi ca ai avut trei mandate și n-ai făcut mare lucru!

      5
      1
  • Păi lumea uită repede că Bistrița e prinsă în proiectul ‘orașele de 15 minute’…deci calea aia ferată și autobuzul vor fi temelia.Deci lumea să uite de ‘bolizi’ și Lazzany de șosele…și să-și cumpere biciclete,ca pentru aia s-or făcut pistele și le-or și semaforizare…urmează curând…răbdării.

    8
    7
  • Pe Lazany nu-l duce capul decât la demolări. După ideea tâmpită cu cumpărarea si demolarea stadionului Jean Pădureanu pentru extinderea parcului municipal si mutarea lui pe păsunea din Unirea , precum si cu achizitionarea si demolarea clădirii din Piata Mihai Eminescu pentru a construi acolo o parcare supraetajată, in conditiile in care orasul Bistrița nu dispune de o sală de spectacole culturale pe măsura unei resedinte de judet, acum a pus gând rău si căii ferate dintre Bistrița și Bistrița Bârgăului. In mintea lui Lazany este o mare nebuloasă. El confundă infrastructura feroviară cu transportul de călători, ca si cum calea ferată s-ar reduce doar la această funcție si nu ar avea si un rol strategic. Dar, chiar si pentru transportul de călători pot fi găsite soluții de îmbunătățire a condițiilor si nu demolarea căii ferate.
    Un exemplu este proiectul pentru trenul metropolitan Cluj-Napoca prevazut pentru a parcurge zilnic cca 43 km. Vor fi amenajate 23 de stații, dintre care 8 vor fi complet noi. Proiectul include și 8 parcări auto, 5 pasaje denivelate și achiziția a 7 trenuri electrice moderne a câte 420 de locuri.
    (Vezi: https://www.euronews.ro/articole/tren-metropolitan-in-cluj-investitia-de-250-de-milioane-de-euro-care-ar-putea-elimina%20traficul%20infernal)

    13
    2
  • Daca tot e valea Bargaului loc unde localnicii iubesc cabalinele, de ce nu am venii cu calesti si birje la Bistrita asta ar fi super interesant si am avea si turisti! Frumos , dragut, nepoluant!

    6
    9
  • Cică, calea ferată nu va fi desființată pentrucă, o păstrează în caz de război ca, să-și transporte armamentul ,acesta este motivul! Nu–i interesează că în zone oamenii nu au undes sa-si parcheze mașinile si doar sa plătim taxe de drum ?

    2
    1
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui Pop Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.