Actualitate

Ce reguli a stabilit o școală din Bistrița pentru buna desfășurare a cursurilor online

Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Bistrița a stabilit o serie de reguli pentru cursurile care se desfășoară online în această perioadă pentru ca atât profesorii, cât și colectivele de elevi să poată desfășura cursurile online în cele mai bune condiții.

Iată un regulament al clasei care ar putea fi multiplicat și în alte unități:

Potrivit Inspectoratului Școlar Județean Bistrița-Năsăud, peste 7.000 de elevi de ciclu primar, gimnazial și liceal din Bistrița-Năsăud nu au făcut deloc ore online fiindcă nu au acces la internet sau nu au dispozitive pe care să se conecteze. Întrucât este posibil ca și în viitor să se recurgă la acest mod de predare online, inspectorul școlar general Mihai Mureșan a spus că autoritățile locale trebuie să caute soluții pentru a conecta comunitățile la internet, dar și pentru a dota elevii cu aparatura necesară.

10 comentarii

  • Reclama gratuita! Saptamana trecuta, la ciclul gimnazial se facea o ora, maxim 2 pe zi… Restul pauza…Cica nu se descurcau profesorii cu tehnologia…
    Sa mearga d-l „nou si vechi” inspector general pe la scoliile de elita, sa vada cum (nu) se face scoala.Inclusiv la scoala unde e titular dumnealui…

    • Pai se face scoala! Poza la pagina din carte
      … si profesorul ia banii… copilul si parintii lucreaza sa finalizeze in sistem ce se gandesc ei ca i-ar trece profesoruluibrespectiv prin cap!!!
      PS. Daca profesorul stie cum sa porneasca calculatorul si sa dea note! … hai ca am fost rau!!!

    • Cred ca vorbiti in necunostinta de cauza! Sunt multi copii din familii cu acces la tot ce trebuie si tot nu participa la activitati de nici un fel desi profesorii comunica pe diferite grupuri sociale si cu ei si cu parintii.

  • Mesaj pentru cei doi justițiari: Anonima x și Zorro:
    Asumați – va ce scrieți! Eu nu ma ascund în spatele unei porecle hilare. Ma numesc Luputi Monica și sunt profesor de biologie în cadrul acestei SCOLI, o școala care pune interesul elevului mai presus decât interesul propriu. O puteți întreba pe fiica mea sau pe soțul meu care știu cât de mult muncesc în aceasta școala virtuala și cum eu nu ma. Un program de 8 ore. Facem schimb, asa, măcar o zi!? Oare știți cât ne chinuim și cât ne dam silința? Știți cât facem!? Știți ca elevii au orar!? Asa ca nu au cum sa facă 2 ore. Este foarte urat și josnic sa arunci cu noroi în ceva ce nu cunoști. Mai ales, în acesta eră covid, care ar trebui sa ne indemne la introspecție și la bunătate. Jos măștile, sa vorbim de la egal la egal.

    • Stimata doamna profesoara, cu ce v-ar ajuta sa stiti cine sunt cetatenii. Poate ar fi mai bine sa argumentati pozitia dv si sa nu incercati sa pregatiti niste atacuri la persoana. Sunt parinte si intr-o anumita masura am colaborat cu sistemul educational roman din categoria educatorilor dezvoltand chiar si un program educational online. Da, aveti dreptate este foarte mult de munca in pregatirea unor lectii online, poate mai mult decat in sistem clasic. Pe de alta dati-mi voie sa critic un pic sistemul educational romanesc si implicit pe cei care il populeaza. Intensitatea efortului despre care vorbiti are mai multe cauze printre care as dori sa enumar ( fara sa ma refer in particular la dv ci la un procent ridicat de cadre didactice): faptul ca educatoriii au fost „surzi” la oportunitatile tehnologice si au preferat ptr multi ani sa mearga pe aceleasi metode traditionale clasice de predare iar acum pur si simplu nu se mai poate si asta dintr-o data; lipsa de interes a multor cadre didactice de a integra cu adevarat tehnologia in programele educationale; lipsa managementului didactic de a face eforturi reale pe integrarea tehnologiei inclusiv prin incapacitatea acestuia de a asimila orele online cu ore din normele didactice; focusarea invatamantului romanesc in special pe memorare/reproducere si nu pe gandire critica, sinteza, analiza, lucru in echipa, etc.
      Tinerii iubesc tehnologia si stau alaturi de ea apoape tot timpul dar multi dintre profesori o urasc pentru ca trebuie ei insisi sa invete, sa se readapteze la mediul nou, sa se reinventeze. Tehnologia a lasat proful clasic in, scuzati-mi limbajul „pielea goala”. El nu mai este „stapanul” materie, numai poate face minuni in clasa repetand informatii pe care nu le inventase el ci le intalnise la un momment dat. Acum elevii print-o simpla cautare pot gasi solutii la probleme, pot chiar pune pe masa alte variante sau pot aprofunda respesctivul domeniu si sa puna intrebari „dificile”. Era usor cand citez „universul fără margini e în degetul lui mic”.
      Informatia poate fi accesibila acum oricui iar paradigma clasica educationala romanesca in care a fost pregatit si traieste profesorul roman s-a prefacut in scrum. Pentru multi timp acestia au incercat sa elimine tehnologia din peisaj interzicand aparatele mobile in salile de clasa, lasand neutilizate laboratoarele IT si platformele software achizitionate, refuzand donatii de echipamente de la primarii ( caz din judet), refuzand sa utilize resurse oferite de ministerul educatiei. I-a priviti aici https://digital.educred.ro/#h.cjuhzoxfo0hb si vedeti cate resurse aveti la dispozitie dar in BN majoritatea folosesc doar Zoom, si whatsup ( asta cand chiar domnul inspector scolar Muresan a zis ca elevii i-au cerut sa procedeze asa. Asta da metodica venita chiar de la domn’ inspector.
      Spor la invatat domnilor profesori. Apropo, covid si tehnologia sunt aici si vor ramane multe vreme, deci incercati sa ganditi pe termen lung.

  • Pai daca lucrati asa sigur ca e dificil. Asta nu inseamna utilizarea tehnologiei, e doar complicarea vietii.
    Ca alternativa va pot recomanda sa analizati orice sistem LMS ( learning management system) care pe langa continut online de predare permite dezvoltarea si de componente de evaluare a rezultatelor. Munca o faci o data si o aplici ulterior la toti elevii.
    O a doua varianta este utilizarea unei optiuni de „track changes”- cred ca toate editoarele text moderne au asa ceva, oricum toate cele de la microsoft. ( bineintels ca ma refer la microsoft word), cu care munca de marcare a corecturilor pe un document electronic este mult usurata.
    Probabil ca sunt si alte alternative dar in mod clar nu incercati sa emulati procedura clasica in online – doar o sa va faceti viata grea.

  • dna Simona, eu ma refeream la faptul ca profesorul trimite materialul ca poza din manual… daca vrei iti dau poza… neclara, cu blitz pornit… etc… dar nu conteaza! elevul trimite tema si profesorul corecteaza! ma gandesc ca profesorul de multe ori trimite teme aiurea… si primeste raspunsuri pe masura! logic ca nu mai stie ce si cum sa corecteze!
    oricum nu are treaba cine sunt eu! nu amatacat pe nimeni sa-mi asum ceva!atac sistemul… si cu sistemul nu te poti „bate” singur… numai cu biciul lui Zorro… doamne fereste sa apara un Batman sau Superman… care sa aplice si corectii fizice….

  • Ptr. bistrițeanul vesel
    Ai mare dreptate! „…educatoriii au fost „surzi” la oportunitatile tehnologice si au preferat ptr multi ani sa mearga pe aceleasi metode traditionale clasice de predare iar acum pur si simplu nu se mai poate si asta dintr-o data; lipsa de interes a multor cadre didactice de a integra cu adevarat tehnologia in programele educationale; lipsa managementului didactic de a face eforturi reale pe integrarea tehnologiei inclusiv prin incapacitatea acestuia de a asimila orele online”. Asta spre deosebire de polițiști care toți și-au cumpărat pistoale performante, mașini cu girofar și telefoane smart, cu care raportează, spre deosebire de parlamentari care au achiziționat din salar sisteme IT de ultimă oră să facă legi și să comunice de acasă (nu prea au făcut-o), spre deosebire de CFR-iști care și-au luat trenuri pentru stimații călători, spre deosebire de doctori care stau lacoadă la magazinul de bisturie, spre deosebire… și aș putea continua. Vina pentru situația din învățământ nu este a profesorilor!

  • Nu sunt de acord cu dv, ptr ca si liderii din invatamant se lauda tot cu titluri de profesori, deci fac parte din aceeasi tagma. Oricum, acum cel mai important lucru nu este sa ne axam pe cautarea de vinovati ci sa incercam sa tragem invataminte si sa facem schimbari, iar acest lucru consider ca este atributul profesorilor in domeniul in care activeaza. Acesti educatori, acesti fauritori de destine sunt „datori” societatii sa se reinventeze. Daca ei, ca si exponenti a-i intelectualitatii romanesti, ca indivizi preocupati de dezvoltare si cunoastere nu gasesc metode sa se impuna atunci ce pretentii sa avem de la alte categorii sociale a caror profesie este de multe ori marcata de conformism si urmarea tiparelor. Daca nu educatorii ne vor „invata” sa iesim din criza, atunci cine altcineva? politistii, politicienii, medicii sau poate preotii….. O criza este si o oportunitate care poate fi exploatata. Acum se reaseaza valorile, se repozitioneaza societatea si se pot accepta cu mai multa usurinta, noi cai de actiune. Asta nu insemna ca ceilalti stau si nu fac nimik si asteapta cu mana intinsa solutii. Deci la munca!!!

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Luputi Monica Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS