Actualitate

Cea mai importantă investiție pe zona de mobilitate din Bistrița va demara anul viitor

Cea mai importantă investiție pe zona de mobilitate din Bistrița nu este nici Linia Verde și nici Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, ci o lucrare care va demara anul viitor, a declarat primarul Ioan Turc, într-o emisiune al AS-TV.

”Anul viitor, cu ajutorul lui Dumnezeu, începem să construim pasajul pe sub linia ferată între strada Gării și strada Tărpiului. Din punctul meu de vedere va fi cea mai importantă investiție pe zona de mobilitate din Bistrița”, a spus primarul Ioan Turc.

Primăria Bistrița a solicitat finanțare de 10 milioane de euro prin Programul Anghel Saligny pentru realizarea unui pasaj subteran, investiție prin care s-ar realiza o legătură între strada Gării și strada Tărpiului, iar proiectul a fost aprobat.

”Sume importante de bani vor fi investite de Guvernul României în toate unitățile administrativ-teritoriale ale județului Bistrița-Năsăud pe proiecte de infrastructura mare: apă, canalizare, drumuri, poduri. Astfel, PNI “Anghel Saligny” devine un instrument real pentru dezvoltarea orașelor și comunelor județului. În municipiul Bistrița, prin acest program, va fi realizat un pasaj subteran pentru traficul auto, care va lega străzile Gării și Tărpiului, obiectiv de investiții ce va contribui semnificativ la fluidizarea circulației și, implicit, la reducerea emisiilor poluante. De asemenea, o altă sumă va fi repartizată pentru continuarea lucrărilor la drumul Tărpiului, un alt important proiect de investiții pe care l-am asumat”, a postat primarul Bistriței, Ioan Turc, pe Facebook.

În zona Gării, există un pasaj subteran construit în 1983 pentru trecerea muncitorilor din şi spre zona industrială. Acesta se află în administrarea municipalităţii.

Încă din 2010, se punea problema ca acesta să fie transformat în pasaj auto, intenția fostei administrații fiind aceea de a construi un pasaj suprateran în zonă, cu o înălţime de 5-6 metri, care să se întindă din zona magazinului Carrefour până pe strada Romană.

49 comentarii

    • Nici până acum nu au reușit să instaleze niște amărâte de semnale luminoase și acustice la trecera de cale ferată Slavici. Nu vrem pasaje subterane sau pasarele sau alte elucrubați vrem doar niște semnale luminoase. Ce poate fi așa de greu în țările civilizate în maxim o săptămână erau deja instalate ?

      65
      4
  • Ca asa ramane…exact ca in ucraina.
    Macar de venea putin si pe la noi de ne selecta…
    Facea occidentul reconstructia la pachet….cat vedeai …doar ANLuri….
    De ce ne meritam asta:
    EUROPA VREA TAXA DE SOLIDARITATE DE LA BAIETII DESTEPTI CARE INVATATI CU PROFITURI CE VOR FACE? VOR MARI TARIFELE PROSTILOR!!!!
    SCOPUL NU E SA NE PROTEJEZE…
    CI SA NE JECMANEASCA!!!
    Inchiriez dornici de viata sa migram exact ca randunelele…scapam de impozitele/taxa de protectie hotilor.

    28
    11
  • Putem să vedem undeva online un plan de principiu sau măcar o schiță cu pasajul și conectarea străzilor ????????
    Să nu ne pomenim iar cu o altă aberație ca cea de pe strada Gheorge Șincai.
    Nu cer prea mult nu am pretenția la un studiu și o analiză cum va fi afectat traficul auto din aceea zonă că este prea mult pentru hardul celor din primărie dar măcar o schiță cu reconfigurarea intersecților de acolo este neapărat nevoie să fie prezentată !

    63
    4
    • Știu eu ! Pentru reconectarea străzilor actuale Rodnei, Arțarilor cu Gării și Industrilor, Dimitrie Cantemir cu Tărpiului după realizarea ” fabulosului ” pasaj subteran se vor face niște PASARELE.

      54
      2
    • Este neapărată păstrarea conexiunilor directe dintre stăzile Rodnei-Artarilor-Gării și Industrilor-Dimitrie Cantemir-Tărpiului ! Aceastea și dovedit din nou utilitatea acum când sunt șantiere în toată Bistrița și vor fi necedare și în viitor ca rută alternativă la îngustarea străzilor din centru. Vedeți filmulețul de mai jos despre utilitatea lor:
      https://www.youtube.com/watch?v=xOAa27nOCEw

      28
  • Pentru a face loc acestui pasaj …. și conectarea străzilor de lângă linei se va demola Casa Someșană și magazinul Carrefour ?

    49
    1
    • Pasarela primariei va face ce au facut rusii cand au trasat granita prin gradinile oamenilor au despartit casa de veceul din curte.
      Pentru surubelul va ramane in stanga pasareleu si …..piulita in stanga…

      2
      16
    • dar circulatia de pe Industriilor cum va fi preluata de pasajul asta??????? doar Tarpiului va fi legata cu Garii??? Deci cei de pe industriilor vor putea vira dreapta catre oras doar prin Decebal??? pe la piata? adica tot vor trebui sa mearga 1 km pana in Decebal? nu se rezolva aproape nimic!!!!O prostie! Pe Industriilor circulatia este extrem de intensa!!!!! va fi un pasaj inundat si toxic!!!!! murdar precum pasajul asta mic de acuma, pe care nu au fost in stare in ultimii doi ani nici macar sa il spele o data!

    • Eu stau pe Tărpiului cum voi putea să ies cu mașina din curte după realizarea acestui pasaj ?

      46
      3
    • Pentru Bălan activistu:
      Ieri în Dezbaterea Publică de la Primărie de ce nu ai cerut anularea aberației acestui pasaj subteran ?

      49
      3
    • Ăștia prin acest pasaj vor să aducă cocalari din Centru peste linie unde au migrat din Centru oameni civilizați la fel cum sa întâmplat în Detroit. Acum cică vor să reducă decalajul economic și cultural între Nordul bogat și Sudul sărac al Bistriței spus altfel să aducă cocalari peste linie să distrugă și aceea zonă frumoasă a orașui.

      37
      3
    • Linia de cale ferată a fost o barieră naturală între lumea civilizată din Nordul orașului și cocalarii din centru. Cu acest pasaj se va face o breșă profundă în această barieră și în curând ne vom trezi cu cocalari care se vor muta peste linie și va fi distrusă și această zonă frumoasă a Bistriței.

      18
      1
    • cum credeti ca va fi aerul in acest subteran, pentru pietoni? ptr bietii oameni care nu au masina sau care inteleg sa nu mearga cu masina la munca? Lasati felicitarile fiindca nu locuiti in zona si nici nu veniti de la lucru sa vedeti ce este un subteran in Bistrita!!! va dati seama ce noxe vor fi acolo la orele de varf???????? sau nu pasa nimanui?doar ne dam ecologisti in functie de ce ne place noua!!!!

      12
      1
  • Altă prostie! De fapt, prost am ales, la ce puteam să ne așteptăm.
    Din păcate așa e organizat sistemul. O pseudo-democrație cu stat captiv al PSD=PNL. Între baiatul care-i lustruia pantofii baronului și-l ridica în slavi pe Dragnea și afectatul ăsta cu creierul cât nuca cu doctorat scris de alții și diplomă cumpărată de la privată, nu aveam nici o șansă. Candidații care meritau atenția au fost și vor fi îngropați în continuare sub tonele de bănet vărsate de la bugetul de Stat. A se vedea investigația Recorder.
    Cât despre Pasaj… toate belelele pe care le aducea în zona Gării pasajul lui Crețu o să le aducă și tunelul dacic al turcului. Câștiguri 0 barat. Dar, nu contează ăștia guvernează pentru ei, să-și facă plinul pe 10 ani cât vor sta într-o pseudopoziție lipicioasă.

    42
    5
  • Prioritară și ușor de realizat ar fi fost realizarea trecerilor de cale ferată Bozga-Pletosu, Valea Rusului, Sergiu Celibidache și Romană.

    45
    4
    • Sunt necesare 2 sensuri de circulație pe ambele părți a căi ferate este destul de incomod să treci calea ferată să treci pe celălat sens. Cei ce locuiesc spre centru nu vor trece calea ferată pentru a merge la Piață sau la Lidl, iar cei ce locuiesc peste linie nu vor trece peste calea ferată pentru a merge la Dedeman sau la Clinica de pe Drumul Dumitri Vechi. Urgent trebuie refăcută circulația pe două sensuri pe strada Arțarilor în spatele Pieți. Despre locurile de parcare trebuie făcute prin parcări mari adiacente pe străzile de pe care se desfițează și nu mutate să îngusteze și alte străzi ne este și așa peste cap îngustarea străzilor care deja se face pe axele de bază ale orașului.

      22
    • Soluția cu sensuri unice pe străzile majore din Bistrița nu este bună cantitatea de mașini este aceea sau ba dimpotriva va crește indiferent dacă se circulă pe un sens sau pe două , singura soluție este lărgirea străzilor majore din centru, la noi tâmpiții fac total invers îngustează străzile.

      15
  • Jon dacă și tu recunoști că acest pasaj subteran este o prostie atunci nu este mai bine să nu se mai facă deloc ?!!!!!!!!
    Mai ales că anularea lui este foarte ușoară ținând cont că nu există până acum nicio obligație pentru ca el să fie construit: nu există niciun studiu de trafic al zonei, nu există niciun studiu de impact, nu există nicio licitație de construcție nu există niciun proiect, nu există niciun aviz etc….

    39
    3
  • Baieti, nu va mai obositi.Chiar sunteti jalnici si caraghiosi.
    Fara un nume fara o consultare publica in care sa fiti prezenti sa va lasati impostura acasa nu va ia in considerare nici mama zmaului.
    Asa ca mereti mai bine la siretit ca se coc strugurii.

    4
    35
    • Bălan , din nou te prezinți fără niciun argumet doar felicitări și atât iar toți ceilalți cei mai mulți suntem niște proști și numai tu și Turc sunteți cei mai deștepți. Ia explicăne matale dacă poți cu cuvintele tale de ce pasajul ăsta aiurea este așa bun și este musai, musai să se facă ? Înaite de asta însă
      aminteștete de ” Capul lui Moțoc vrem ! Proști dar mulți măria ta ! „

      30
      3
    • Ce e cu tine mă omule, ce tot ai cu numele celor care postează? Eu îți urmăresc postările și în majoritatea lor le apreciez. Te întreb, votul de ce e secret?

      7
      1
  • O sa il continue vicele ca la urmatoarele alegeri el va fi ales primar ,actualul primar va merge la Guvern unde se va crea un minister dedicat pentru buzi smart ,trenuletze,trambuline si dino parkuri .Daca nu reuseste nici el va fi continuat de fratemeleu ,fiul ratacitor al Bratienilor .La urma daca nici asta nu reuseste ,ecologistul limbist le va desfiinta .

    20
    5
  • DORU Pe vremea lu CRETU s-au angajat proiecte pe bani europeni tot pe mobilitate urbana si turism.
    Insa dupa bunul obicei balcao-romanesc , las ca merge si asa s-au tocat sume mari pe lucrari de rahat.
    Dupa putin timp de la finalizarea AXei pasajelor si a pietonalului iata ca acestea sunt incalecate de un traseu prost ales adica Linia Verde si pistele de biciclete care disloca in buna parte piatra naturala de pe Sincai etc.
    Sa nu uitam cat de anapoda s-au montat pietrele in Piata Dominicana , Piata Mica , Sincai unde s-a tot refacut de cateva ori remontarea lor .Bani publici dati pe mana Doreilor de prin firme.

    5
    21
    • D-le Balan, pentru axa, traseele de biciclete și linia verde s-a stat doi ani căpșune actualul primar „s-au făcut modificări la proiect”! Poate ca l-a văzut dansul pentru ca eu când am mers și am cerut sa vad proiectul mi s-a spus ca acesta nu poate fi consultat decât de cei care se ocupa de el. După atâtea „modificari” acest proiect tot prost a rămas și implementat! Dar dacă acest proiect a fost prost gândit de ce nu s-a renunțat la el? De ce trebuie sa întoarcem tot orașul cu fundul în sus pentru o prostie? S-a renunțat la centrul intermodal care merita sa fie făcut pentru ca ar fi fost util de ce nu s-a renunțat și la acest proiect care este complet inutil ba mai mult incurca?

  • Dorule, acel proiect nu doar ca nu era fantezie ci chiar avea finanțare europeana! Adică ca să înțelegi ceva și tu trebuia doar sa se scoată la licitație! Asta este diferența între fantezia lui Turc și realitatea lui Crețu! Doar ca prietenii actualului primar hotărăsc mai nou ce se face și ce nu se face în funcție de interesele pe care le au! Și din cauza unui astfel de prieten acel centru intermodal cu toată finanțarea pe care a avut-o s-a dus pe apa sâmbetei pentru ca primarul Turc a hotărât în nume propriu și personal sa renunțe la un proiect care nu doar ca se putea realiza dar era și foarte util!

    8
    5
  • Eu chiar nu înțeleg de ce vă împotriviți! Vă convine când aveți de mers de la policlinică la Leoni, de exemplu, să ocoliți și să pierdeți vremea prin Decebal? Nu v-ați gândit niciodată când treceți de Dallas către calea ferată, „ce bine ar fi să fie aici un pasaj/pasarelă să merg tot înainte”??? Eu da, de fiecare dată! Văd str Tărpiului la 100 m peste linie, dar eu trebuie să ocolesc 2 km, să aglomerez inutil străzile Arțarilor, Eroilor, să stau la intersecții, poate și la calea ferată. Și evident cronsumăm mai mult combustibil, poluarea este mai mare! La câte mașini fac zilnic acest ocoliș inutil, se adună câteva mii de litri de combustibil pe an!

    5
    24
    • Nu ne-am gândit, nu ne derajează să mergem pe Arțarilor și pe Eroilor chiar se merge bine pe aceste străzi. Nu văd ce te supără.

      23
      4
    • Dacă nu vă deranjează să ocoliți și să pierdeți 15-20 min în orele de vârf, e ok. Se poate ocoli și pe la pasarela veche. Ups, pe acolo e și mai mare aglomerația.

      3
      22
  • Ar fi suficient chiar și un pasaj simplu cu o bandă pe sens, mai puțin înalt, exclusiv pt autoturisme, de 2,5 m înâlțime, și deja s-ar reduce foarte mult aglomerarea inutilă. Ar mai ocoli doar dubele și mașinile de marfă, dar 90% din traficul urban este compus din mașini de sub 2 m înălțime. Vă rog nu mai fiți Gică-Contra la orice se face!

    3
    24
    • Ar fi bun si pentru autoturisme ,dube ,camioane ( din astea s mai putine datorita limitarii accesului cu gabarit) si autobuzele catre alte localitati .Mai ales autobuzele si camioanele sa fie scoase direct spre actuala centura.

      3
      22
    • Cu siguranță nu circulați pe acolo dimineața la 7:45. Coada de pe Arțarilor este de multe ori din dreptul MultiMasimex. Se iese greu pe Cuza Vodă.

      3
      22
    • @ paulista, Mai ieși din crâșmele de pe strada Liviu Rebreanu și mergi cu mașina prin oraș și o să constați că se circulă bine pe la Pasarela Veche . Poți chiar să faci o compariație cu cât de prost se circulă și cât de aglomerate sunt intersecțile de pe Bistricioarei, podul Jelnei , Șincai .

  • Pentru toti cei care o dati inainte cu Artarilor si cu deschiderea ambelor sensuri prin spatele pietei, va invit sa locuiti la mine trei zile. Suficient cat sa-ti vina sa-ti iei lumea in cap la ce trafic e mai ales acuma de cand s-a inchis Decebal. E horror. Prin spatele pietei abia poti trece intr-un sens dar sunt deschise ambele pentru autobuze si pentru cei ce iasa de la piata.
    O trecere spre Tarpiului sau chiar spre Romana, ar fi utila.

    6
    24
    • Poți să-i mulțumești din suflet primarului că sparge și îngustează bulevardul Decebal și Andrei Mureșanu și astfel se măreșește circulația pe strada Arțarilor . Dacă nu ști cum să faci asta există o formulă consacrată marca Bălan ” Felicitării primarului Turc și administrației …… ” 🤣

      19
      1
  • Hortensia la primavara vin aia din centru,executorii si va iau viloacele de tzaranoi veniti de pe paduri,in contul facturilor la gaze si curent.Plus ca furati apa cociocarilor.Aproape toti aveti by pass uri .Va prind astia si va baga la sapat tunelu lui Turc.Normal ca o sa le cumpere astia la care le plac turnuletzele.Daca nu sunt o sa puna ei.Voi o sa zgaiti la gard cum se vor pisa purandeii pe gazonul udat ani dexzilz din ciordeala de la aquabis.Ia nu va mai credeti atat de elitisti ca deocamdata stati in zona industriala.

    1
    12
  • nu murea nimeni ca le trecea pasajul , si hai sa fim seriosi ca nu le trecea pe la geamuri!!!! este o exagerare. Acuma o sa avem o alta varianta mult mai proasta!

  • D-le SABIN OLTEAN.
    Centrul intermodal merita facut doar daca locatia era undeva in afara orasului spre Unirea si sa fi preluat direct traficul de pe Bargaie si Nasaud. cu halta CFR care aducea pe urma calatorii la gara Bistrita- Nord . si de aici fiecare se urca in trenul dorit.
    Precul si traseul Linia Verde a fost ales gresit si Partia de pe Cocos asa este si cu Intermodalul.
    Serviciul TEHNIC din Primarie pe vremea lui OTC a tacut malc si a executat toate aberatiile fostului primar .
    Imi spune un comentac ca nu vin cu solutii.
    Comentacule. Toate adresele, petitiile mele sunt depuse in scris la primarie sub sigla Bistrita-Civica si au fost si sunt discutate in CL si in Comisia de Urbanism.
    Le gasesti pe stenogramele de sedinta.
    Eu nu pot de fiecare data sa le fac publice ca si asa nu intereseaza pe nici un cititor care se balacareste si scuipa pe acest online asa din pura placere.

    1
    9
    • Bălan faptul că nu îți publici soluțile tale online înseamnă că NU EXISTĂ la fel și cu toate discuțile secrete din Comisia de Urbanis dacă nu sunt publice înseamnă că NU EXISTĂ.
      Asta este și motivul pentru care în Bistrița se fac numai ABERAȚI totul este ascuns până în momentul când nu se mai poate face nimic pentru a remedia situația.

      12
  • Tot orașul ,toate străzile și toate trotuarele le sparg. Ce oraș frumos a fost și totul se strică!
    Păcat că nu au lăsat așa cum a fost!

    8
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.