Actualitate

Cu ce bani vrea Primăria Bistrița să asfalteze străzile de pământ din oraș, inclusiv cele din cartiere

Primăria Bistrița are în vedere să asfalteze și alte străzi de pământ din oraș – inclusiv din localitățile aparținătoare – și va obține finanțare în acest scop dacă aceste artere aparțin domeniului public și dacă sunt intabulate, a declarat primarul Ioan Turc în ședința Consiliului Local de joi.

Primarul a răspuns în felul acesta unei interpelări ce i-a fost adresată de consilierul PMP Ștefania Stere. Ea a vrut să știe care este stadiul modernizării unor străzi din localitatea Unirea, cum ar fi Ulmului, Bisericii, Mareșal Leonida, Pomilor, Viile cu Pomi, cele aflate în zona între pârâul Valea Rusului, calea ferată și calea Slătiniței.

Reprezentanta PMP a întrebat dacă municipalitatea are vreun proiect pentru introducerea utilităților pe aceste străzi, iar dacă nu există ce planuri are administrația locală cu ele.

”Avem o preocupare în ce privește asfaltarea străzilor de pământ. Am clasificat străzile pe care orașul le are în funcție de câteva criterii: dacă sunt în domeniul public, dacă sunt intabulate și al treilea dacă există sau nu studii de fezabilitate pentru aceste străzi. Avem o situație destul de clară. O parte dintre străzi nu sunt intabulate, dorim să le intabulăm, am constituit o echipă în acest sens întrucât intenționăm să depunem un proiect pe programul Anghel Saligny”, a răspuns primarul Bistriței.

La rândul lui, consilierul USR Nicolae Pavelean a ridicat problema asfaltării străzilor din cartierul RAAL.

”În cartierul RAAL, investițiile în drumuri și utilități sunt făcute pe banii celor care locuiesc acolo. Oamenii m-au abordat și mi-au spus că vor asfaltarea străzilor din cartier care toate sunt de piatră”, a spus Nicolae Pavelean.

”Este important ca aceste străzi să fi fost lăsate domeniului public atunci când s-au obținut autorizațiile de construire. Avem o mare problemă în ce privește reticența unor proprietari de terenuri în a ceda domeniului public proprietatea lor pentru realizarea de străzi. Nu vreau să surprind pe nimeni, dar am constatat că avem SF-uri realizate în perioada administrației trecute pentru străzi neintabulate și pentru care nu pot fi continuate procedurile pentru că există opoziție flagrantă a proprietarilor în a-și ceda terenurile. Eu cred că abordarea a fost greșită, că s-au cheltuit bani iresponsabil pentru că prima dată limpezești regimul juridic al străzii și pe urmă demarezi SF, proiect tehnic în vederea amenajării străzilor. Voi limpezi această problemă legată de regimul juridic al străzilor din zona RAAL pentru că ne ocupăm de această problemă. Avem deja o viziune cu privire la situația acestor străzi, dar e parțială, continuăm să lucrăm”, a spus Ioan Turc.

Programul „Anghel Saligny” va avea drept beneficiari primăriile, la fel ca PNDL, iar banii, respectiv 50 miliarde lei, vor fi alocați prin credite de angajament pentru perioada 2021-2028. Finanțarea programului se asigură de la bugetul de stat. Noul program de investiții pentru comunitățile locale va acorda finanțări pentru proiecte de infrastructură rutieră, de apă și canal și de extindere a rețelelor de gaz. Banii pentru proiecte vor fi acordați pe șapte ani.

41 comentarii

  • As fi vrut sa aflu viziunea primarului (asa partiala cum e…) in legatura cu strazile din zona RAAL , acoperite cu piatra prin grija proprietarilor , dar care au reticenta in a ceda domeniului public proprietatile lor pentru realizarea de strazi. Alo , domnule primar , strazile sunt realizate ! Poate va ganditi sa cumparati acele proprietati. Cretu se gandea la asa ceva , de aia a demarat SF-urile. Costat iar ca dupa atata timp de la alegeri continuati sa dati vina pe greaua mostenire si nu se prea vad realizari dar aveti viziuni in toate domeniile.

  • Ala e primar adevarat care asfalteaza strazile uitate de Cretu in 3 mandate. Niculae muruia pe strazi care nu aveau nevoie si credea ca il vede lumea pe el primar. In sfarsit.

  • Din Octombrie AFIR da prin submăsura 4.3 pana la 1.000.000 euro fonduri europene nerambursabile , fara cofinanțare , pentru construcția drumuri agricole .
    Accesați, mai oameni buni , banii astia !
    Faceti ceva si pentru cei care se mai încăpățânează sa lucreze inca pământul asta !

  • Cetatenii si-au manifestat clar nevoia de drumuri asfaltate, iar primarul ii asculta si rezolva problemele. Asta e normalitatea. Au identificat si sursele de finantare, deci tot ce ne ramane e sa va uram mult succes si sanatate sa aveti putere de munca sa duceti la final toate aceste proiecte importante

  • In 3 ani va scoate primarul din noroaie.
    Jos palaria.
    PSDistii dârdâie cu cei de la PMP ca nu a face nimic nea’ Turcu.
    Va scoate din cap figurile

  • Felicitari administratiei condusa de Primarul IOAN TURC. Dau nota 9 (noua) pentru comunicare cu cetatenii si deschiderea edililor fata de noi este surprinzator de buna si eficienta . Spor la treaba ! Va sustin .

    • Traficul din Bistrița se va aglomera excesiv dacă se vor realiza proiectele Linia Verde şi îngustarea străzilor Gării-Decebal-Andrei Mureşanu-Năsăudului.

      Ideea primarului Turc de realizarea unui nou culoarar de circulație auto pe ambele părți a căi ferate este excelentă acesta ar mai degocestiona şi va mai prelua din traficul auto care se va sugruma în oraş.

      Pentru aceasta trebuie doar asfaltate, şi unite străzile deja existente în apropierea căi ferate.

      Acest culoar ar putea să înceapă cu Aleea Trandafirilor ( Viişoara ) să continue cu strada Nouă ( Viişoara ) – Libertății + stradă nouă pe lângă calea ferată – Armoniei Constantin Brăiloiu + str. nouă pe lângă calea ferată – pe sub pasarelă unire cu str. Industriei + Sigmir Valeriu Branişte – Impăratu Traian – Pietrosu + Dumbravei -Rodnei – Dimitrie Cantemir + Arțarilor- Romană Eroilor + Arțarilor – Poienii Drumul Dumitri Vechi ( porțiunea de lângă calea ferată) + Colibiței – Bradului prelungită până în Lucian Blaga + prelungirea Colibiței pâna la Miron Cristea – prelungirea Bradului pe lânga calea ferată până Leonida Pop + Azurului ( Unirea ) – stradă nou pe lângă calea ferată până la ieşirea din Unirea.

    • Faptul că o stradă pe língă calea ferată este o ideie foarte bună o dovedeşte şi faptul că noul magazin Lidl şi a făcut intrare şi pe strada Colibiței Nemți ştiu ei ce ştiu nu sunt chiar aşa de proşti.

  • str. PODGORIEI fara canalizare si neasfaltata.Am introdus utilitati prin investitie privata( gaz si curent) pe aproape 1 km ,insusite ulterior de primarie fara despagubiri. Macar sa faca si acolo canalizare si sa asfalteze aproximativ 1 km , deci toata lungimea strazii.

  • Bai deci asta cu Unirea Bistrita e maxim de frustrat si plictisit :::))))) Faceti domnule o cerere pe 544 sa va puna la dispozitie situatia strazilor nu mai umblati pe coclauri aiurea … Acolo va zice si unde e sf si unde nu si cum e cu proprietatea si tot.. Ce oameni nebuni, asa ceva :::))))))

    • O fi plictisit nu o fi plictisit, o fi scârbit nu o fi scârbit este fix problema lui. Omul vă arată relitatea crudă din oraş că STRĂZILE NU SUNT ASALTATE . Poate aşa văd şi cei din primărie realitatea din oraş că se pare că ei nu se pot deplaseaz mai departe de crâşmele de pe pietonal.

  • Nu uitați din nou de strada Zăvoaie, mai ales că aici urmează să fie aduse mașinile ridicate ( cele parcate neregulamentar ) !
    În ce privește asfaltarea Zăvoaielor, Crețu s-a ținut de cuvânt: ne-a promis în primul lui mandat că atâta timp cât este el primar, nu se va asfalta. Și a fost primar 12 ani… Dar am uitat, cu banii împrumutați a făcut Wonderland…

    • Ela, Puteați sã aveți strada asfaltată de Crețu când se făcea centura, hotărâțivă odată ce vreți: vreți sau nu vreți asfalt pe stradă.
      Centura Crețu- Niculae oricum se va face numai că acum cu fentă Niculae ia schimbat numele acum se numeşte „Linia Albastră” dar tot centură este.

  • În Viișoara Izvorul Sărat strada lunga 600 merti…. Neasfaltat fără iluminat public fără canalizare….. Dar băgați intravilan… Plătim taxe pentru ce?

  • De străzi pavate a auzit cineva? Sau asfaltul e singura opțiune? Două sunt marile dezavantaje ale asfaltului:
    1.Produce creșterea temperaturii cu 4 până la 8 grade a zonei de proximitate 2. Nu permite absorbția apelor pluviale conducând la colmatarea canalizarilor. In Franța, Spania ,Italia pavajul cu piatră cubică din România e preponderent pe străzile secundare

    • Cum altfel s-ar putea face ceva,fără nici un ban? Clar că trebuie ceva împrumut pe lângă taxe,impozite și ce ni se dă prin PNRR sau de la comunitatea europeana. Important este să se facă lucruri bune și durabile

  • Sunt multe probleme grave în urbanismul Bistrițean unele moştenite alte pe care le fac din incoştiță cei din actuala administrație.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS