Comunicate

Detoxul digital: strategie de marketing pentru branduri


Citește articolul și află ce este detoxul digital, care sunt avantajele detoxifierii digitale, cum îl pot folosi brandurile că strategie de marketing și altele.

Cum pot folosi brandurile detoxul digital că strategie de marketing în 2025?

Conceptul de “eliberare de tehnologie” și-a făcut apariția în 2012, iar de atunci și până în prezent continuă se dezvolte ca o tendință la nivel global, mai ales că numărul posesorilor de smartphone-uri este de 7.43 miliarde în 2025. Numărul celor care folosesc computere este de 1.86 miliarde, iar numărul celor care sunt conectați la internet se ridică la 5.56 miliarde.

La nivel global, 5.24 de milarde de persoane își petrec timpul pe rețelele de socializare, 112 milioane în cazinourile online, precum VulkanVegas casino, în timp ce 1.1 miliarde de gospodării din întreaga lume dispun de un smart TV. Având în vedere aceste cifre se poate observa că în această etapă a existenței sale omenirea s-a digitalizat aproape în totalitate.

Peste 74% dintre cei care au experimentat stări de burnout le-au asociat cu petrecerea unei perioade de timp în fața ecranelor , ceea ce face ca în anumite cazuri să fie nevoie de un detox digital. Atunci, de ce să nu se folosească și brandurile de această tendință ca strategie de marketing în 2025?

Cum putem înțelege mai bine detoxul digital?

Detoxifierea digitală înseamnă renunțarea voluntară la folosirea tehnologiei pe o perioadă de timp determinată și concentrarea atenției asupra interacțiunilor din viața reală. În momentul în care o persoană optează pentru această modalitate de deconectare de la spațiul virtual va avea parte de o serie de beneficii, chiar dacă întreruperea este de scurtă durată (2 săptămâni, de exemplu), precum:

  • Reducerea nivelului de stres;
  • Îmbunătățirea calității somnului;
  • Creșterea nivelului de creativitate;
  • Îmbunătățirea stării fizice și mentale;
  • Creșterea productivitățîi și a capacității de concentrare;
  • Petrecerea timpului într-un mod mai bun.

Pentru 46% dintre cei care au luat pauze în mod regulat de la dispozitivele conectate la internet, de la rețele de social media și de la timpul petrecut în fața micului ecran, aceste perioade de relaxare digitală au fost extrem de eficiente. Mai ales că în acest timp te poți concentra asupra relațiilor inter-umane, îți poți valorfica hobby-urile sau pur și simplu te poți reconecta cu propria ființă.

Cum pot profita brandurile de pe urma detoxului digital?

Este o perioadă în care consumatorii caută și alte modalități de a-și petrece timpul, fără suprasaturația digitală, care cauzează oboseală psihică. Pentru a reuși în demersul lor legat de asocierea cu detoxul digital, brandurile trebuie să evite următoarele elemente:

  • Expunerea consumatorilor la presiunea timpului și a ofertelor “cu caracter limitat” – prezentarea ofertelor ca fiind de nerefuzat, inegalabile, fără grad de comparație și ca expirând “chiar acum” pentru că nu face decât să suprasolicite consumatorul și să-l streseze;
  • Transmiterea frecvente de notificări către utilizatori – campaniile prin email sunt eficiente, dar nu atunci când se abuzează de acestea, iar consumatorii sunt bombardați cu oferte și alte notificări de oferte;
  • Utilizarea unui limbaj care nu este pe înțelesul consumatorului – folosirea unui ton greșit, prezentarea mult prea cosmetizată și excesul de adjective pot dauna grav unei campanii.

Așa că, dacă un brand își propune să ajungă la consumator și să realizeze o campanie în stilul detox digital atunci trebuie să țină cont de urmatoatele aspecte:

  • Autenticitate – campania trebuie să se bazeaze pe sinceritate, transparență și pe beneficiile renunțării pentru o perioadă la dispozitivele digitale (de exemplu, creșterea productivității poate fi stimulată prin conectarea cu natura, ceea ce înseamnă că pentru un anumit interval de timp, dispozitivul mobil trebuie să rămână acasă).
  • Narațiune convingătoare – schimbările pozitive din viața altor oameni care au ales detoxul digital pot fi utilizate pentru a crea povești emoționale, dar care să fie fundamentate pe autenticitate și încredere.
  • Interacțiune – campaniile de succes au la bază interacțiunea cu consumatorii, iar în acest caz, utilizarea detoxului digital poate fi realizată prin încurajarea utilizatorilor în a-și împărtăși poveștile și experiențele pe care le-au avut în mediul offline, aceștia având parte de diferite recompense astfel încât să fie și mai implicați.

Măsoară mai apoi rezultatele obținute de campanie pentru a vedea ce și unde se poate îmbunătăți, astfel încât următoarele campanii să fie și mai relevante.

Detoxul digital este doar un trend sau o necesitate reală?

Omul modern este definit de digitalizare, dar a conștientizat faptul că are nevoie de o pauză de la tehnologie, care îl ajută fie și numai pentru o perioadă scurtă de timp. Detoxul digital nu este doar o tendință ci s-a transformat într-o necesitate reală a omului modern, care caută echilibrul în ceea ce face.

Prin urmare, brandurile trebuie să-și adapteze strategiile de marketing la această realitate și să pună accentul pe experiențele offline, încurajându-i pe consumatori să se reconecteze cu natura și cu ei înșiși. Dacă următoarele campanii se vor baza pe autenticitate și empatie și vor fi promovate relațiile și interacțiunile reale și profunde, atunci brandul va reuși să obțină loialitatea consumatorului. Iar acest lucru este esențial pentru orice afacere, pentru că îi asigură stabilitate și rezistență pe termen îndelungat.

Etichete