Timp de gândire

Dezorientarea profesională

Am vorbit cu câţiva absolvenţi ai Universităţii Ecologice din Bucureşti care au urmat studiile la Bistriţa. Pe unii i-am întrebat de ce au ales, de exemplu, ingineria mediului şi mi-au răspuns: „pentru că suna bine”. După patru ani în care au investit cel puţin 10.000 de lei în studii, şi-au dat seama că finalul facultăţii sună însă prost: nu au unde să se anjazeze.

Din seria „suna bine”, dar cam atât, mai fac parte şi alte specializări inclusiv Dreptul şi administraţia publică, facultate absolvită, mai nou, de toată lumea în regim la distanţă sau la fără frecvenţă, deşi singurul mod în care poţi învăţa serios Dreptul este, în opinia mea, la zi, de la maeştri. Îmi amintesc de studenţie şi de felul în care erau priviţi studenţii de la Drept. În faţa lor, ca şi a mediciniştilor, ne înclinam cu respect. Urmau cele mai grele facultăţi în care intra unul din 25-30. Acum, Dreptul a devenit o facultate aparent banală şi, la un sondaj, probabil că nu există familie în care să nu fie un absolvent al acestei facultăţi. Câţi vor urma o carieră în domeniu? Poate tot aşa, unul din 30 fiindcă, în continuare, la Institutul Magistraturii nu se intră cu una cu două. Pentru restul, diploma va rămâne o hârtie fără valoare. 

În ciuda vremurilor pe care le trăim în care în mod normal ar trebui să existe măcar o doză ceva mai mare de realism în alegerea unei profesii (sursele de informare fiind variate), foarte mulţi oameni optează, în continuare, pentru acele facultăţi care nu sunt altceva decât „fabrici de diplome” doar pentru că „sună bine” o anumită specializare, doar pentru că e la modă să ai două-trei masterate cu care însă nu ştii ce să faci. Nu mă miră faptul că întâlnesc apoi, la bursele locurilor de muncă, oameni dezorientaţi care-mi înşiră specializări pompoase, dar care nu sunt în stare nici măcar să completeze corect o cerere sau un CV. Sunt veşnic supăraţi că nu îi angajează nimeni, dezorientaţi o viaţă întreagă şi furioşi pe sistem. Nu-şi pun nicio clipă problema că nu au au ales bine, că nu s-au pregătit bine, că ar trebui să o ia de la capăt pe un alt drum care să nu fie la fel de înfundat.

Orientarea profesională, din câte îmi dau seama, lipseşte cu adevărat în societatea românească. E ideal să-ţi dai seama singur ce vrei să faci în viaţă şi să alegi bine. E ideal să intuieşti bine şi să fii susţinut să-ţi împlineşti visul. Pe de altă parte, eu cred că alegerile bune depind foarte mult de educaţia pe care o primeşti în familie, de capacitatea părinţilor de a te ajuta să-ţi descoperi aptitudinile şi să ţi le cultivi, de profesorii pe care îi întâlneşti, de şcolile serioase sau neserioase pe care le urmezi. Nu ştiu cât accent se mai pune în şcoală pe orientare profesională, dacă sunt luaţi în serios consilierii educativi sau dacă sunt ei înşişi capabili să ajute tânăra generaţie atât de dezorientată să-şi găsească drumul în viaţă.

Vremurile s-au schimbat, ştim asta. În zilele noastre, „modele” sunt divele de la televizor care câştigă într-o emisiune mai mulţi bani decât ia un salariat într-un an. Ce dacă nu ştiu nici măcar să vorbească? Dacă au silicoane şi sunt „combinate” cu cine trebuie, toată presa e pe urmele lor. N-au citit o filă dintr-o carte, dar au succes. Ce contra-argumente să-i dai unei fete care vrea să ajungă „divă” şi te roagă să-i dai like-uri pe Facebook ca să ajungă să danseze dezbrăcată într-o emisiune tv? Când am refuzat să susţin un astfel de demers, cineva din familia unei copile ce se vrea „bebeluşă” mi-a spus cât de important e pentru ea. Încerca să mă convingă, deşi nu cunoşteam nici fata, nici familia, că ar trebui să fiu mândră că o bistriţeancă ajunge să danseze în chiloţi pe mese. Mă scuzaţi că nu sunt.

Am întâlnit, de-a lungul timpului, zeci de familii care şi-au dus copiii de mici la cursuri pentru manechine, care le-au inoculat unor fetiţe de 8-10 ani ideea că pot ajunge să prezinte modă la Milano şi Paris dacă se concentrează pe siluetă, nu pe învăţat care înseamna în accepţiunea lor sedentarism. Câţi dintre ei credeţi că le-au explicat celor mici că profesia de manechin este, precum cea de fotbalist, de scurtă durată şi că, în vârf, vârf ajung doar câţiva care stau la fel de puţin? „Lasă, vor vedea ei ce fac atunci când cresc”, e replica pe care am auzit-o adesea din gurile multora care stăteau într-o crâşmă, cu sufletul la gură, să vadă dacă fata lor de 14 ani e selectată să participe la nu ştiu ce concurs de miss. În astfel de situaţii, nu am reuşit niciodată să înţeleg cine are o problemă mai mare, copilul dezorientat sau familia lui care se va plânge că la 30 de ani copilul stă tot în casă cu ei, fără perspectiva să-şi câştige singur existenţa.

Cristiana Sabău

36 comentarii

    • sint destule surse de unde va puteti informa sau invata . nu e vorba de facultate ca masura obligatorie ptr. o realizare profesionala sau sociala. [ca asa gindesc foarte multi] si uite ca ajungem un popor plin cu diplome si ……………..gindire realista si practica 0[zero] . am si eu colegi care sint ca mine muncitori …..dar au terminat facultatea asta din Bistrita de Managment si lucreaza in continuare in fabrica muncitor , si i-am intrebat : la ce iti foloseste ?? credeti ca stiu sa raspunda ?? nu mai vorbim ca s-au si usurat de citeva mii de euro .[asta e alta poveste] .

  • Ministerul Invatamantului ar trebui, cel putin la cele de stat, sa aprobe numai facultatile a caror absolventi sunt cautati/ceruti de piata muncii in continua schimbare. Iar parintii sa fie realisti in a-i indruma pe absolventii de liceu sa urmeze facultati cu meserii serioase si stabile, adecvate vremurilor pe care le traim. Ei ar trebui sa se informeze de la firmele de succes sau de la agentii specializate asupra necesarului de personal muncitor pentru viitorul apropiat si sa-si educe copiii sa se specializeze in mai multe meserii pentru ca ei sa se poate adapta rapid la noile cereri sau schimbari intervenite in viata economica libera. Multe facultati particulare inscriu absolventi de liceu pentru mari taxe, studenti care la absolvire NU gasesc locuri de munca. Statul roman ar trebui sa reactiveze scolile postliceale si de meserii pentru ca nu toti absolventii de liceu trebuie obligatoriu sa urmeze o facultate.

    • Da, teoretic asa ar trebui sa fie . dar……….practica si realitatea ,ne arata ca toate cite se fac , se fac doar daca si de unde ies bani mai multi [de la multime] ptr. putini[adica citiva insi] ma intelegeti ?? banul conduce totul.

  • in 2000 cand am terminat eu liceul exista in cadrul acestuia un cabinet de consiliere profesionala (parca asa se numea) insa de pe atunci nu prea mai era deschis. Acum nu cred ca mai exista asa ceva. Vina pentru indrumarea gresita in viata a viitorilor cetateni consider ca o poarta in principal parintii care incearca sa-si traiasca visul nerealizat prin copii pe care ii imping sau ii lasa sa o apuce pe niste drumuri la capatul carora nu se vor implini profesional decat un procent foarte mic. Pe de alta parte si profesorii sunt la fel de vinovati de situatia actuala. Parca nu pot sau nu mai vor sa se ocupe cum trebuie de viitorul copiilor carora le predau. Din punctul meu de vedere profesorul trebuie sa-si dea seama de capacitatile copiilor si sa-i indrume spre domeniul care li se potriveste. Adica nu poti sa lasi un licean de exemplu care are o inclinatie spre domeniul tehnic (matematica, fizica) sa se pregateasca pentru stiinte politice sau drept doar pentru ca asa vor parintii. El poate avea o parere obiectiva asupra limitelor unui elev.
    Totul porneste de la lipsa de educatie.

  • Domnule Raul Adrian, de ce nu incercati si dvs. ? Cateva mii de euro si gata, suntem economisti, manageri, etc. Renuntarea la admitere, a fost cea mai mare greseala comisa in sistemul de invatamant! Trei probe scris( Fizica, Chimie, Anatomie-) si o proba oral (Anatomie) . 8- 9 pe un loc ! Si atunci, sa vedem ! Avem nevoie de repere morale, de oameni onesti care sa gandeasca pe termen lung, fara interese particulare… Spiru Haret…, pentru calitate, competenta, concurenta loiala, responsabilitate, moralitate! Si mai presus de toate o ” institutie echidistanta ” politic ,care sa ghideze si gireze toate transformarile ce ar trebui sa se produca in societatea noastra !

    • Cum, dom’le, sa te legi de Spiru Haret ?!?
      Iti pui jurnalistii locali profi’ in cap !
      E un adevar trunchiat cu nevoia sau nu de invatamant superior.
      Cei care termina o facultate, masterat, doctorat etc au teoretic si practic sanse prelungite ( fata de liceu ) sa intalneasca persoane cu idei interesante, grade de cultura avansate fata de ceea ce lasa in urma sau gasesc in familie.
      Trecutul direct in campul muncii diminueaza drastic posibilitatile de a-si dezvolta aptitudini in stare latenta. Ganditi-va ca intr-un campus universitar gasesti si legi prietenii cu o multime de studenti nu doar din ramura pe care ti-ai ales-o.
      Ti se pot deschide porti nebanuite: s-ar putea sa-ti descoperi cu adevarat menirea, sa renunti si sa te orientezi spre alt domeniu.
      Exista profesori drastici care s-ar putea sa-ti atraga atentia asupra modului in care folosesti care vs. pe care. sa nu scrii „ce la vie” ci „c’est la vie”, decat si doar.
      Te poti finisa, scapi de badaranismul provincial, de metehne si apucaturi pe care le-ai carat cu tine, n-ai ce face si participi la spectacole, vezi un teatru, opera, concert ( sansa centrelor mari ), vezi care-i diferenta dintre un tramvai si-un troleibuz.
      Cunosti o sextilista sau una de prin sectiile de limbi straine. Iti recita poezii scrise de ea si afli de cele 100 de carti obligatorii pe care trebuia sa le fi citit. Te paraseste dar ai retinut ceva uimitor.
      Si-asa mai departe. Ati prins ideea.
      Macar 50% dintre profesori,cunoscuti si prieteni sa te-ajute, sa retii 50% si doar 50% dintre absolventii de studii superioare sa aiba aceste sanse si PENTRU SOCIETATE in perspectiva e un castig.

    • domnule doctor Pop deci sa fim intelesi : citeva mii de euro nu ar fi o problema. problema este in ca nu vreau sa dau atitia bani ptr. nimic. eu am invatat in investitii pe cont propriu si tot ce stiu se datoreaza muncii mele si faptului ca incerc sa invat sa invat sa invat zi de zi. e greu de explicat [si nu are rost sa ocup spatiu inutil] . dar oricum tot ce ati afirmat este corect , ne trebuie repere , oameni onesti si muuulte altele. va multumesc !!

    • Nu s-ar mai folosi, de catre unii experti in macroeconomiei, scuze de tipul: ” e greu sa va explic „. Nu, ghezyus, ai folosi chiar cuvintele tale.

  • Utilitatea unei diplome este un subiect discutabil. Lipsa locurilor de muncă este o problemă gravă. Un tânăr după ce a terminat un liceu dacă urmează o facultate nu poate fi decât un lucru bun. Nu înţeleg deşi sunt multe locuri „la buget” părinţii preferă să plătească. UTCN are o extensie în Bistriţa la care sunt studenţi care primesc burse şi la final o diplomă, poate nu toţi profesori pot fi numiţi modele, dar sunt şi astfel de oameni. Ingineri de automatizări şi domeniu electric sunt căutaţi, dar au fost ani când nici cele 25 de locuri nu sau ocupat.

    • Bistrita si orase de marimea Bistritei nu pot fi centre universitare! Asta e bataie de joc din punctul meu de vedere. O facultate tehnica nu se poate face la FF, la distanta sau cu profesori de weekend. Am facut facultatea de constructii in Bucuresti care este un colos universitar si nici acolo nu era suficient material didactic si suficienti profesori ce sa mai vorbim de „megalopolis-ul” Bistrita. Problema este ca majoritatea doritorilor de studii superioare fac facultati si doctorate pentru a avea o diploma si nu pentru a castiga prin obtinerea acelei diplome dreptul de munca in acel domeniu. Exact asta au speculat si toate universitatile care au filiate in toate catunele. Daca si in Nasaud poti face facultate atunci ce pretentii sa mai avem? Calitatea studiilor a trecut pe locul al n-spelea.

    • Poate cunoştinţele pe care le ai, dragă Liviu, te pot îndreptăţi să critici extensiile facultaţii tehnice, dar să şti că nu sunt cursuri la fără frecvenţă şi sunt aceiaşi profesori ce predau şi în Cluj, deloc mai puţin exigenţi, iar cursuri de luni până sâmbătă. Dacă ceva ce se poate imputa este dotarea redusă a laboratoarelor, compensată cu greu de profesori ce vin cu aparatura în portbagajul maşinii. Bistriţa este un oraş mic, fără pretenţia de oraş universitar, dar nu e chiar un cătun. Un tânăr fără posibilităţi de a se întreţine într-un oraş universitar, şi totuşi vrea să înveţe, aceste extensii sunt o alternativă de luat în seamă. În cei patru sau şase ani poate găsi modele în profesori, aşa cum poate vedea şi specimene de indivizi ce nu au ce căuta într-un mediu cu pretenţii cum este cel universitar. Cât priveşte dreptul la muncă nu am auzit să fie îngrădit într-un fel, cel puţin în domeniul tehnic, problema principală este locul de muncă. Nu ducem lipsă de doctori în ştiinţe ci de un mediu în care aceştia se pot manifesta.

    • Domnule Safriuc V anul acesta sunt locuri la buget pentru extensia din Bistrița, a UTCN? Cu media generală de la bacalaureat de 6.50, pot spera la un loc fără taxe? Taxe care sunt foarte mari și nu le pot plăti.
      Mulțumesc anticipat pentru raspuns.

    • Ştiu că sa intrat ani trecuţi cu această medie, la buget. Doar după ce se termină înscrierile se fac repartiţiile funcţie de medii, la buget sau taxe. După umila mea cunoaştere la medii egale locurile la buget se transferă cu prioritate spre extensii, tocmai pentru a sprijini studenţi fără posibilitătea de a locui în Cluj. Pe strada Albert Berger primeşti toate informaţiile.

  • Stimate Metacritica, cred ca n-ati surprins indeajuns esenta spuselor mele! Nu intentionez sa recurg la un comentariu-fluviu. Daca, dascalul Spiru Haret nu va inspira macar respect, atunci… Domnule Raul Adrian, poate n-ati surprins ironia frazei mele… Pentru a practica o profesie in mod corespunzator, trebuie sa ai : vocatie, spirit de sacrificiu, caracter, cumpatare,onestitate si o biblioteca…

    • Nu-mi inspira fiindca nu l-am avut profesor. Din fericire, m-au impresionat altii, unii dintre ei cu nationalitate diferita de a noastra. A defila in continuare cu cronicari dupa ureche tine de cutume ale invatamantului general ceausist. Sper ca nu va lipseste simtul umorului. In final, ce-are a face facultatea spiru haret si alte unitati de invatamant private cu nume de carturari, cu insisi oamenii de litere respectivi ?!? Le face mai performante ? Pentru ca am batut un apropo, nu am facut analiza pe comentariul dumneavoastra…
      Da’ asta e, cu un ochi la net si altul la plomba apar si erori de evaluare a replicilor.

  • Pai mai, de nu stiati, domnia si prostia se platesc….daca pe timpuri, se intra mai greu la facultate, acum acei parinti frustrati isi imping odraslele acolo unde suna mai pompos, ca tichie de margaritar lipseste unora. Zicea unul pe aici ca profii ar trebui sa distribuie elevii pe inclinatii…ha,ha auzi la el. Parintele face ce stie el ca ar trebui, in schimb profii ar trebui sa le deschida copiilor ochii asupra unor meserii. Asa, baga in romana si matematica de bubuie neuronul si se mira ca nu sunt in stare sa-si gaseasca de lucru cu enspe diplome. Mno, o tara de diplomati suntem!

  • Pe vremuri se intra mai greu în facultate şi pentru că au fost puţine locuri, puţini profesori şi pentru că la putere era clasa muncitoare. Un inginer trebuia să fie ori cu înclinaţii de activist sau foarte bun în meseria lui să fie primit în partidul unic din acea vreme. Industria a fost distrusă şi de numărul mic de ingineri, care era condusă preponderent la nivelul de maistrului care domina industria românească. Acum avem profesori mai mulţi (nu neaparat mai buni) dar nu mai avem industrie, nu mai sunt locuri de muncă, nu mai au tinerii perspective de dezvoltare profesională, care să-i motiveze în a învăţa. Ne lipsesc liderii, oameni cu iniţiativă, o educaţie de respect pentru cel care face un loc de muncă, nu cum sunt priviţi patroni ca o cauza răului din puntul de vedere al salariatului şi vaca de muls de o admistraţie politizată excesiv.

    • Am făcut parte din acea clasă muncitoare care simplifica totul ca instalţiile să rămână în funcţiune, nu dezvolta nimic, costurile de producţie creşteau, cele de reparaţii scădeau, se improviza continuu. Multe industrii aveau statut de activităţi meşteşugăreşti, unde omul era de neînlocuit. Au rămas şi dezvoltat doar acolo unde ingineri au avut statul normal şi firesc într-o industrie.

  • Nu am nimic cu Adrian ca vrea sa urmeze o facultate tehnica insa parerea mea ca nivelul de pregatire al unui elev cu media de bac 6,50 nu-i permite sa asimileze informatia furnizata de o facultate tehnica. Va spun lucrurile astea din proprie experienta. Am avut o medie la bac de 8,74 si am intrat la facultate la stat cu o concurenta de 8 pe in loc si tot am avut dificultati si materie de recuperat. Eu iti urez succes dar daca pornesti pe acest drum doar pentru a obtine o diploma (si asta cred ca o poti obtine prin diverse metode) mai bine nu te apuca.
    Vedeti domnule Safriuc, la asta ma refer. Un tanar dornic sa invete poate obtine o bursa de studii, cazare gratis in campus si alte facilitati inca de la admitere si cheltuielile sale vor fi chiar mai mici ca in Bistrita. Eu cred ca nu muntele trebuie sa vina la Mahomed. Studiile superioare nu trebuie sa fie pentru toata lumea ci doar pentru cei capabili. Cand abia iei bacul nu poti avea pretentii de a deveni inginer. In ceea ce priveste catunul Bistrita, mie imi place foarte mult acest oras si m-am stabilit aici dar din punct de vedere universitar Bistrita chiar este in catun. La asta m-am referit.

    • Cum de sunteţi în acest cătun şi cum puteţi limita un drept natural al omului de-a învăţa „Studiile superioare nu trebuie sa fie pentru toată lumea ci doar pentru cei capabili”. Prin natura muncii lucrez în multe unităţi şi prea des mă lovesc de incompetenţa celor cu diplomă care folosesc dreprt argument şi faptul că au fost şefi de promoţie. Tot aşa cum întâlnesc tineri ingineri, uni ce au terminat aici, deschişi la nou şi performanţă. Dacă eu fac automatizări cu o şcoală profesională dragă Adrian şi tu vei putea cîştiga în mod onorabil o pâine cu facultate făcută în Bistriţa. Cei care au diplomă consideră pe cei nou veniţi mai degrabă concurenţi nu pot înţelege că tinerii sunt cei dispuşi colaborării şi dezvoltare. Nu diploma sau nota de la bac asigură reuşita, dar o şcoală este o şansă ce nu trebuie ratată.

    • Domnule Safriuc, probabil ca nu m-am exprimat eu bine. Eu m-am stabilit in municipiul Bistrita (resedinta de judet) sa-mi traiesc viata, nu sa-mi fac studiile. Din punct de vedere universitar Bistrita ramane tot un catun.
      Cand am spus ca studiile superioare trebuie sa fie pentru cei capabili m-am referit „capabili intelectual” nu financiar. Daca nu exista criterii de admitere inafara de faptul ca te inscri atunci va veti lovi si de acum incolo de incompetenta celor ce poseda o diploma dupa cum spuneati ca vi se intampla zi de zi. Dreptul natural de a invata este limitat de posibilitatile intelectuale ale fiecaruia. In concluzie: facultatea nu este pentru toata lumea! Cum spuneati si dumneavoastra: faceti automatizari doar cu o scoala profesionala. Felicitari, dar scoala profesionala reprezinta transpunerea practica a proiectelor dezvoltate de oamenii pregatiti in facultate. Nu cred ca lucrati pe un post de inginer.
      Sunt de acord ca o diploma sau nota la bac nu asigura reusita dar asta datorita faptului ca stacheta a fost coborata foarte jos: oricine intra la facultate. Pentru facultati nu e rentabil sa te lase repetent in primul an, te trece, restantele se platesc inclusiv la buget, pentru a avea examene usoare se cotizeaza, lucrarile de diploma se vand la preturi bune, profesorii scriu carti pe care le vand studentilor, se aduna bani de protocol pentru examenul final si gata: avem diploma. Totul a devenit o chestiune economica, nu peste tot dar la marea majoritate a facultatilor.
      Poate Adrian a avut un ghinion la bac si valoarea lui nu este de 6,50 dar cand exista examen de admitere putea demosntra adevarata valuare luand examenul de admitere. Acum nu mai poti demonstra si nici profesorii nu-ti vor spune ca facultatea nu-i de tine dintr-un motiv simplu: nu au elevi = nu au salarii.
      Asta este parerea mea…..

    • Faptul că am o medie așa de mică se datorează unor circumstante pe care nu vreau să le scriu aici. Îmi place să învăț, îmi place informatica și electronica. Oricât m-am străduit să învăț acasă, de pe internet și alte surse, nu am reusit să asimilez cat aș fi vrut.
      Cam târziu mi-am data seama că fără un profesor care să te îndrume pas cu pas, nu te poți școli.

    • Adrian, nu te cunosc si intentia mea nu a fost sa jignesc sau sa ma iau de cineva. Discutia am purtat-o a modul general. Dupa cum ai zis si tu: e foarte greu fara profesor si faptul ca ai incercat sa inveti singur este de laudat dar ti-a creat si mari lacune in pregatire. Asa cum am scris si intr-un comment mai sus: daca simti ca poti, vrei si crezi ca te vei descurca la facultate apuca-te si fa tot posibilul sa o termini „pe bune”, cu propriile puteri. Daca doar vrei o diploma atunci lasa-te pagubas.
      BAFTA!!!

    • Înţeleg foarte bine Liviu, dar nu pot decât să te contrazic. În primul rând nu prea înţeleg ce mai înseamnă azi postul de inginer într-o firmă privată, importante sunt rezultatele şi venitul. Prin munca mea am dublu venitului minim al unui inginer şi nu sunt deloc mulţumit, învăţ în continuare şi nu am nevoie de nici o diplomă. Cunosc tineri ingineri ce au fost stâlpi de cafenea în timpul facultăţii, au depăşit perioada, azi sunt respectaţi prin cea ce au învăţat şi realizat după facultate. Aşa că dragă Adrian nu spera prea mult că vei învăţa la o facultate, dar fi sigur că ţi se deschid perspective şi căi ce acum e greu să le poţi sesiza. O diplomă de inginer te va obliga şi motiva spre performanţă mai mult decât posibilitătile limitate ale unui sistem de învăţământ ce are carenţe evidente. Adrian dacă vrei să mai vb mă găseşti pe Parcului 7, numele este real.

  • „Cunosc tineri ingineri ce au fost stâlpi de cafenea în timpul facultăţii, au depăşit perioada, azi sunt respectaţi prin cea ce au învăţat şi realizat după facultate”- Sunt de acord cu dumneavoastra, dar asta nu inseamna ca au facut facultatea degeaba. In general „meseria” se invata in primii ani de dupa facultate, dar daca nu ai baza cladita prin studii e foarte greu sa te remarci.
    Pareri sunt si vor fi, eu mi-am exprimat punctul meu de vedere, nu am pretentia ca sunt posesorul adevarului absolut pentru ca nu este asa.
    Mi-a facut placere sa port aceasta conversatie cu dumneavoastra intr-un ton civilizat pe care nu prea il mai gasesti pe net, majoritatea comment-urilor fiind insotite de injurii si obscenitati.
    Sper sa mai avem ocazia sa „polemizam” vis-a-vis de alte articole.
    O zi buna!

  • Am notat, promit să vă caut cănd voi veni la Bistrița. Dacă îmi permiteți, îi voi cere doamnei Sabău adresa dvs. de e-mail ca să stabilim o întalnire.

    Și vă mulțumesc pentru cuvintele alese, atât dvs. cât și domnului Liviu.
    Toate cele bune.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.