Instructorii auto pot avea lunar cel mult şapte cursanţi şi trebuie să doteze maşinile-şcoală cu camere video începând cu 13 noiembrie, potrivit unui ordin al ministerului Transporturilor. De azi, maşinile-şcoală trebuie să fie dotate cu două camere de luat vederi (una sa filmeze în interior, iar cealaltă spre exterior, traseul urmat), cu un sistem de poziţionare globala (GPS), iar toate informaţiile înregistrate urmează să fie stocate pe suport electronic, pentru a fi păstrate timp de şase luni. Ordinul ministrului Transporturilor emis în luna mai a permis instructorilor să ia în calcul noile prevederi în timp de şase luni.
De asemenea, pentru a primi autorizaţii de funcţionare, instructorii trebuie să deţină spaţii adecvate procesului de învăţământ, să aibă contract de prestări servicii cu o clinică medicală. Totodată, toţi cursanţii urmează să fie înregistraţi într-un Registru Naţional al Cursanţilor, pentru a impiedica fraudarea examenelor. O altă noutate este aceea că elevii care solicită instructorilor auto efectuarea de ore suplimentare nu pot face mai mult de şase ore de pregătire.
Propunerile poliţiştilor de modificare a examenului pentru obţinerea permisului de conducere duc la creşterea preţului de şcolarizare cu peste 50%, de la 800-900 de lei în prezent, până la circa 1.400-2.000 de lei.
Pe de altă parte, doar o treime dintre candidaţii din trei judeţe din România reuşesc să obţină permisul de conducere de la prima încercare, potrivit datelor furnizate de Direcţia de Permise de Conducere şi prelucrate de compania de analiză de date Winfo. În Bistriţa-Năsăud, promovabilitatea la proba practică este de 45,55%.
În Harghita, Covasna şi Giurgiu, doar 34% dintre candidaţi iau permisul de la prima încercare, procente mici fiind înregistrate şi în Brăila, Olt şi Ilfov (sub 40%). La polul opus, cei mai buni şoferi sunt din Bucureşti, Prahova şi Bihor, unde jumătate dintre cei care vor să obţină dreptul de a conduce au succes de la prima încercare.
Amenda pentru nerespectarea orelor de curs şi pregătire a cursanţilor poate ajunge şi până la 8.000 de lei.
În Bistriţa-Năsăud sunt 30 de şcoli de şoferi. „Instructori independenţi erau vreo 10-15, dar o mare parte dintre ei s-au angajat la şcoli de şoferi, au preferat varianta aceasta decât să-şi facă PFA”, a spus Marius Armean, şeful Autorităţii Rutiere Române.
Adaugă comentariu