Actualitate

Investigații de teren pe traseul viitoarei autostrăzi Bistrița – Vatra Dornei

Rombat

În perioada 31 iulie – 31 decembrie 2025 se vor desfășura investigații de teren pe traseul viitoarei autostrăzi Baia Mare – Suceava, Lot 2: Bistrița – Vatra Dornei, în cadrul fazei de elaborare a studiului de fezabilitate pentru acest sector de drum.

Investigațiile vor cuprinde: măsurători topografice; studii geotehnice și arheologice; evaluarea terenurilor; identificarea și curățarea terenurilor de muniții neexplodate.

Cetățenii care dețin imobile pe traseul studiat sunt rugați să permită accesul echipelor de specialiști și a utilajelor aferente, să asigure condițiile necesare desfășurării investigațiilor în siguranță, să colaboreze pentru buna desfășurare a procesului de documentare.

În conformitate cu Legea nr. 255 din 14 decembrie 2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară pentru realizarea unor obiective de interes național, județean și local, articolul 16, proprietarii și deținătorii cu orice titlu ai imobilelor situate pe coridorul de expropriere au obligația legală de a permite accesul echipelor tehnice pentru efectuarea tuturor investigațiilor menționate mai sus. În situația în care accesul este refuzat, potrivit articolului 17 din aceeași lege, autoritățile administrației publice locale și forțele de ordine publică sunt obligate să sprijine desfășurarea lucrărilor, până la finalizarea activităților de teren.

Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei, stabilit să fie autostradă, ar urma să fie realizat în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. 

Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dornei este SC Explan SRL Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA. 

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2: 8.376.369,89 lei fără TVA. În primăvară au început studiile de teren pentru drumul expres Dej – Beclean – Bistrița, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului. Traseul agreat (începând cu centura Bistriței spre Dej) este următorul: Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej.

25 comentarii

  • Sper ca echipa care face măsurători să traseze corect în zona localităților Budus și Jelna , nu cum era vechiul traseu prin case pe la oameni! Acest aspect nu l-a pus nimeni în discuție, până când ne-am sesizat noi localnicii că traseul propus e făcut din pix și nimeni nu a binevoit să vină să vadă exact ce au aprobat… o mizerie de traseu. Apoi dacă bine stau să mă gândesc Grindeanu a zis ca nu mai sunt bani pentru noi autostrăzi /drumuri expres…sacul e gol. Dacă primim de la UE bani, investițiile vor fi pentru proiectele în derulare.

    33
    52
  • Povesti ! Hartia suporta , saraca , din pacate cu bani foarte multi. Sutele de pagini , vor ramane in arhive , pentru posteritate. Altfel , am fost putin contrariat pentru ca in mintea mea doar “organele” faceau (pana acum) investigatii. Stiam ca asa ceva , se cheama , simplu , studiu de teren. Asta e , cat traim invatam. Pe viitor voi face si eu niscaiva “investigatii” in gradina. Poate gasesc vreo oala sparta… Fereasca Dumnezeu sa gasesc vreo comoara , ca o ia statul…(s-a invatat numai sa ia!). Astazi , d-l Simionca , trebuie sa aprinda o lumanare! Oameni buni , a inceput constructia la “Autostrada Nordului” , chiar daca asemeni taifunurilor retrogradate in furtuni tropicale , in BN este putin retrogradata , in “drum expres”…Sa ne bucuram si sa ne veselim.Daca noi nu o vom vedea gata in timpul vietii , sa traim in speranta ca nepotii o vor folosi si se vor bucura de “dansa” (ca vine de la Suceava , nu-i asa?)…S-aveti o zi racoroasa!

    27
    33
  • La cum arata situatia economica sa speram in 10 ani macar la un Bistrita – Dej drum express. Si poate Clujul reuseste un pic mai repede Cluj – Dej.
    Baia Mare o sa se intepe la Autostrada Transilvania, nu mai este motivatie sa se continue traseul pana la Dej.
    Suceava o sa coboare spre Pascani si de acolo pe autostrada spre Mures.
    Pasul Tihuta o sa ajunga traseu turistic, transportatorii o sa-si mute traseul pe autostrada Tg Mures – Pascani.

    Dar e bine ca baronul are echipa de handbal in timp ce noi stam ca fraierii in trafic bara la bara. Un politician responsabil ar iesi la 2-3 luni si ar zice la ce nivel a ajuns centura.
    Sa nu uit de copilul minune Ivan, ministru pe ce 3 specializari din Poiana Stampei, atata ambitie nu a avut sa forteze autostrada macar pana la el in batatura. Un inutil

    39
    34
    • Drum expres Bistriţa Dej este doar o poveste de adormit copiii oligofreni pentru că pentri acest drum nu este nici-un document trebuie făcute a grămadă de documetaţi avize etc pentru care este nevoie la noi de zeci de ani .
      Pentru Autostrada Bistriţa – Baia Mare deja se lucrează la studi este stabilit deja şi traseul şi este şi o lege. După ce se finalizează studile se poate începe construirea cu prioritate a Centurii Bistriţei parte a acestei autostrăzi şi a tronsonului Bistriţa Dej.

      23
      4
    • Pai Bistrita – Dej este parte a tronsonului Baia Mare – Bistrita. Doar nu merge autostrada pe la Caian …
      Daca e sa se liciteze o sa se prioritizeze tronsoanele cele mai fezabile si “ieftine” Iar Dej – Bistrita e un tronson ieftin pe campie si dealuri.

      43
      0
  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului oraşului , fără o Autostradă, fără un Aeroport , fără toate acestea Bistriţa va rămâne un cătut nenorocit uitat de timp şi lume “.
    Aştep să văd utilajele că lucrează pe acest şantier.

    65
    2
  • Bârlad cu aproximativ 52.475 locuitori si Giurgiu cu o populație care este de aproximativ 54.551 incepeau in 2024 cu o a doua centura de ocolire a oraselor.
    Mai au rost comentariile? Multumim din inima tuturor politicienilor care au avut grija de linistea si bunastarea noastra si nu au facut nimic sa avem o centura ocolitoare a orasului (ocolitoare, nu prin oras, din asta mai este una) si sa fim si noi conectati la drumuri de viteza.

    24
    2
  • Capul tau este o buda nu orasul foarte frumos in care tu locuiesti degeaba.
    Muta-te naibii in Belarus.
    Alalalalt adormit viseaza aeroport la Bistrita cand avem doua internationale la 100 km la Cluj si Mures.
    Ba tahuiule !
    Nu se justifica o astfel de investitie la taranoii din acest oras.

    10
    63
    • Ce plm este frumos în oraşu ăsta păgubos plin de snobi slifosiţi care habar nu au cum arată un oraş ?!
      Bistriţa este o comună prăbuşită ca în evul mediu íntunecat.

      54
      5
    • Ca la noi la Bistriţa nu este la nimeni pe Indempedenţei DN17/ E58 sunt două benzi de autobuz paralele pe acelaşi sens 🤣

      22
    • Pe celălat sens este doar o bandă de autobuz ar trebui să mai facă încă o bandă de autobuz şi acolo deoarece este spațiu suficient.

  • „Autópálya? Hah! Ez nem autópálya, ez doar noroi întins cu lopată de neamț beat! La noi în Ungaria, asfaltul vine drept din fabrică, cald, neted și cu aromă de paprika!
    Aici faceți 3 kilometri în 5 ani și le spuneți succes național. Máma mia! La voi autostrada se face cu promisiune, nu cu muncitor!
    2030 finalizare? Până atunci eu fie mort, fie mutat în Austria!
    Megint csak bla-bla, autópálya românească e ca unicorn: toată lumea o visează, nimeni n-o vede!”

    17
    • Mulțumiţile lui zero voturi şi celor din ABC că Bistriţa nu are o centură şi suntem de râsi curcilor.

      27
      2
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui niki lauda Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.