Actualitate

Ioan Turc despre pistele pentru cicliști: Mi-e jenă de ce s-a făcut! Pe ce stradă nu ar vrea să le mai amenajeze

Primarul ales al Bistriței, Ioan Turc, a declarat că amenajarea pe repede înainte a pistei de biciclete în zona industrială, unde au fost desființate două stații de autobuz, îi crează o senzație de jenă ca viitor edil întrucât au dispărut două stații de autobuz și carosabilul s-a îngustat.

”Mi-e jenă de ce s-a făcut acolo, deși nu am motive pentru că nu am fost implicat. Mi-e jenă ca primar al municipiului. Nu avea ce să caute o pistă pe acea zonă. S-a îngustat carosabilul, s-a făcut pe zona lipsită de iluminat public, nu poți să mergi în orb, au fost desființate două stații de autobuz. Au fost desființate două stații de autobuz. Mi-a spus cineva care lucrează la Leoni că strigau oamenii din autobuz: Opriți, opriți! La Roșu Tur și la ICRA erau stații de autobuz. Oamenii aceia ies după multe ore de stat în picioare. Munca la Leoni este foarte grea și te lasă autobuzul unde a înțărcat mutul iapa. Chiar nu s-a gândit nimeni? A fost făcută pompieristic ca să demonstreze cineva ceva ce nu putea fi demonstrat de fapt”, a spus Ioan Turc într-o emisiune la AS TV, moderată de Cristian Berari.

Primarul ales a explicat că orașe precum Oradea, Cluj, Sibiu, Brașov sau Alba și-au construit pistele de biciclete în ani de zile: ”Pistele nu se construiesc în două sau trei săptămâni. Dacă se întâmplă acest lucru, a se vedea ce s-a întâmplat la Bistrița, din păcate”.

Ioan Turc a mai spus că nu este de acord cu amenajarea de piste pentru biciclete pe Drumul Cetății.

”Este stupid. Am întrebat de atâtea și de atâtea ori: măi, oameni buni, voi nu vă gândiți la siguranța acelor oameni care ar urma să folosească acele piste de biciclete? Nu poți să ai și pistă, și TIR-uri pentru că aerul dislocat de către mașinile mari pune în pericol viața și integritatea bicicliștilor. E un proiect care sfidează, un atentat la viață, ori eu nu pot fi de acord cu un asemenea lucru”, a mai spus Ioan Turc.

În cadrul proiectului Piste pentru cicliști, finanțat pe fonduri europene nerambursabile în valoare de 4,5 milioane de euro, care presupune realizarea a 26 km de piste de biciclete pe 28 de străzi din oraș, primul tronson asfaltat a fost cel de pe străzile Eroilor – Romană. Se mai lucrează șși pe str. Dimitrie Cantemir, str. Grănicerilor și Drumul Dumitrei Vechi. În această toamnă, constructorul va deschide șantiere și pe străzile Avram Iancu și C.R. Vivu.

Proiectul piste de cicliști va aduce în Bistrița o rețea de 26 de km de piste pe 28 de străzi.

56 comentarii

  • De ce s-au desființat stațiile de autobuz?
    In străinătate sunt sute de mii de stații de autobuz in care pasagerii/călătorii traversează pista pt. biciclete când se urcă și când coboară din autobuz!

    Bicicliștii au OBLIGAȚIA să oprească, să dea prioritate.
    După ce s-a urcat toată lumea, pornește autobuzul și doar atunci pornesc și bicicliștii!

    In caz de accident, este vina ciclistului!

    • Corect. A se vedea pista de biciclete din Cluj-Napoca pe str. Horea. Degeaba ridicam Clujul in slavi cand vezi improvizatiile romanesti peste tot. Pista de biciclete de pe strada Horea in dreptul statiei de autobus face un ocol tipic romanesc. Pe strada 1 Decembrie ocoleste efectiv un stalp. Pe str. Regele Ferdinand si in Buna ziua deja este decolorata vopseaua. Aceeasi Dorei peste tot

    • Pe strada Drumul Cetăți este singur loc din Bistrița unde se poate face o pistă de biciclete adevărată este destul de lungă este suficient de lată şi leagă tot oraşul.

      Se dovedeşte că şi Turc nu este cu nimic deosebit de ceilalți politruci şi a început să spună prosti.

    • Turc nu a început bine madatul de primar că a reuşit performanța să piardă TESTUL DE COMPETENȚĂ cu asfaltarea pistei de biciclete de pe STRADA DRUMUL CETĂȚII. Cu ce au greşit Bistrițenii că au parte numai de primari incompetenți ?!

    • Lui Turc nu ia spus nimeni că s-a terminat campania electorală şi nu mai trebuie să spună prosti. Lasă gura şi marş la treabă şi fă odată pistele acelea de biciclete inclusiv cea de pe Drumul Cetății.

    • Turc zi mai bine că nu eşti în stare să asfaltezi pista de pe Drumul Cetății şi nu mai căuta alte motive de care râd şi copiii pentru a nu o asfalta cu siguranța bicicliştilor când trece tirul pe lângă el bă neştiutorule tocmai pentru siguranța bicicliştilor se fac pistele Vezi mă politicianule că măcăie rău şi nu prosteşti pe nimeni cu gogoaşa asta.

    • Un primar care este înpotriva bicicliștilor care este împotrica unuii oraș curat a unui oraș sănătos. Așteptăm de atâtq vreme pistele de biciclete mai ales cea de pe Drumul Cetății și culmea culmilor el spune că nu este în stare să o facă tocmai pentru siguranța bicicliștilor.

    • Probabil că a luat ceva comisioane de la plantația de sclavi de la Leoni pentru a nu asfalta pista de pe Drumul Cetăți, altfel nu se poate explica această să zicem bâlbâială.
      Un om sănătos fizic și la cap nu va merghe niciodată să fie fraierit la Leoni.
      Când se va muta definitiv Leoni în Republica Moldova oare ce va mai face ?

    • Tocmai pentru siguranța bicicliștilor se fac pistele primarule tu ești cel stupid care te-ai făcut de cacao.

    • @cetătean
      De aceea nu a vrut să își prezinte CV-ul în campanie pentru a nu se vedea de unde și-a luat comisioanele cq consilier ‘onorific’.

    • Sper ca în lipsa pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetăți să nu se producă vreun acident de biciclete pe acea stradă.

      Dacă se va produce voi trimite aceasta la televiziunile naționale să vadă toată țara ce primar prost avem : să ai bani, să proiect să ai toate autorizatiile și nu tu să nu vrei să asfaltezi pista numai pentru faptul că ești prost.

    • Dorel lovește din nou ;o)

      Resursa de prostie a politicenilor este inepuizabilă: să vrei să oprești asfaltarea pistei unei piste de biciclete ( Drumul Cetății) pentru siguranța bicicliștilor :o), cât pot fi uni de penibili ;o)

    • Sunt copii care acum vin cu bicicleta la tenis iar alți merg la pădurea Suleward cu bicicletele pe partea carosabilă a străzi Drumul Cetății printre TIR-uri ei acum nu sunt într-un real pericol ?

      Mãcar pentru ei ar trebui să faceți pista de pe Drumul Cetăți !

      Ruşine să vă fie ignoranților !

    • Am urmărit cu atenție aproape toată istoria pistelor de biciclete din Bistrița, până la această fază penibilă făcută de Ioan Turc absolut nimeni nu sa opus asfatări pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății ( nu era logic să se opună cum nu este logic nici acum).
      Sunt cetățeni care se opun construirii de piste pe Pietonal, Înpăratul Traian, Independeței, pe Ghinzi strada fostului viceprimar și Petru Maior aproape de stația de epurare și groapa de gunoi dar nimeni nu se opune construirii pistei de pe strada Drumul Cetății numai Turc a născocit un motiv hasliu să se opună.

  • statiile sunt tot acolo!!!!! doar ca urmeaza probabil sa se reamenajeze!!! tirurile nu circula pe acolo!!! despre ce vorbim??? aaa ca se mai pot adduce imbunatairi? ok, Turc poate sa le faca: sa puna iluminat sa traseze cu fosforescent, sa vopseasaca bordure cu fosforescent…. se poate face! dar e mai usor sa critici ce au facut altii in loc sa vi si tu cu ceva peste??? asta nu este administratie…este pesedeala ca tot v-a invatat presedintele ca tot la a treia vorba sa spuneti PSD :)) credeam ca va schimbati!!!

  • In alte locuri pistele de biciclete sunt la nivelu carosabilului ,trasate sa fie cat mai vizibile.Cu prioritate pentru biciclisti.
    Dar in acest caz ce faceam cu bordurile ?
    Unde mai pui ,ca foloseam a 3-a parte din materialul pt pista.
    Era o varianta mai ieftina si mai estetica .

    • Gândiți-va ca se pune încă un strat doua de asfalt!!! Pe carosabil! Dacă le lași la nivel, bizonii vor parca in continuare cu doua roti pe acea pista!!!!

  • Va rugam sa aveți în vedere și cartierele de blocuri din municipiu aflate la periferie cum spun unii. Si noi facem parte din municipiu.

  • Am trait in Olanda. Tara inghesuita. Pentru desteptii de aici care vor piste la nivelul asfaltului
    1. Pistele sunt suprainaltate, cu bordura. Ca la Bistrita.
    2. In zonele cu tsrazi inguste (aproape peste tot adica), statiile de autobuz sunt in spatele pistei de biciclete sau se face alveola si pista trece prin spatele statiei. Cand vine autobuzul biciclistii se opresc pana urca oamenii.
    3. Daca nu pui bordura cresc accidentele. E standard european la finantare. Criticati Comisia Europeana, desteptaciunilor.

    • De unde dracu a venit informatia cu doua statii desfiintate, de la ce cretin, doar o statie a fost desfiintata si sunt cu 10 cm mai inalte ca sa nu parcheze toata limea pe ele ca ar fi impracticabile

  • Jane, nu circula ca nu au unde, dar in tota Europa se circula cu mijloace alternative, vrăjeală ca îngreunat traficul nu tine!! Asta e scopul, sa reducem traficul auto în oraș și sa creem posibilități alternative, ecologice și sa ne mai și mișcăm, nu de alta dar suntem nr 1 la obezitate infantila pe Europa și apoi ne întrebam de ce suntem asa de fragili și predispuși la boli și alte afecțiuni!

  • Ioane, dezvoltare durabila e aia pentru viitor, iar aia nu mI este centura decât 8n capul unor înguști la minte, aia e strada care face parte din municipiu, o sa avem nevoie de o centura!! Dar asta e alta poveste, dl Turc faceți piste de bicicleta ca oameni o vor utiliza ca mijloc de transport, daca o au !!!!

  • Totul este stupid ce a ramas de la vechea administratie politica si in nici un caz de gospodari. Ghidusii cu nemiluita, lucrari pe repede inainte, proiecte distructive cu mediul. POiata Centrala cu 5.000 de nemultumiti, Eminescu cu 550 de nemultumiti, ideea de PASARELA SUSPENDATA peste Independentei, demolari de case de patrimoniu local de pe St. O .Iosif, Imp. Traian, un urbanism desantat de doi bani pus in slujba smecherilor imobiliari etc ,etc.

    • Era vorba de piste de biciclete in articol. Nu erati ecologist? Nu e bine sa fie pista suprainaltate? Chiar suntem atat de negativi ca si atunci cand ai putea sa ai piste ca in Olanda ne punem pe zbierat ca sai ba loc jipurile?

    • Este ecologist cum sunt eu cosmonaut a și avut un crâșmar ca și candidat la primărie.

  • Motto:
    „Sunt sigur că va veni o vreme în care oamenii, în sfârșit înțelepți, vor lăsa în garaj, de câte ori vor voi să-și ofere o mare bucurie, tigrii de oțel ai automobilelor, de dragul celor două roți subțiri, care le pot prelungi ființa fizică și sprituală.”
    (GEO BOGZA)

    Referitor la amenajarea pistelor de biciclete, Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară in primul rand pentru amenajarea pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune o reconfigurare a retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si crearea unor locuri de parcare acolo unde este necesar pe anumite portiuni de străzi. Pe de altă parte pistele de biciclete nu pot fi construite chiar pe oriunde, cum ar fi pe Drumul Cetății, unde vor circula cu precădere camioane, tractoare si alte mijloace auto care nu au voie să intre prin oras, chiar si după ce Bistrita va avea o centură ocolitoare.
    In schimb, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița de la Sărata până la Unirea.

    • @Remus, Ba tocmai pe strada Drumul Cetății trebuie făcută cu prioritate pista de biciclete.
      Pistele se fac pentru viitor
      Dar trebuie să şi gândeşti nu lafel ca tâmpiți care elaborează studii de trafic si planuri de mobilitate urbană care iau în calcul doar străzile existente şi traficul existent si nu le trece prin minte să străzi noi care să fluidizeze circulaţia, ei sunt nişte cretini abonați să sifoneze bani primărilor pe studii aiurea care din start merg pe soluți imbecile.

  • Pista de biciclete pe Drumul Cetății este utilă, dar trebuie o centură ocolitoare (ceea ce nu înțelegea fostul primar – nu înțelegea ce înseamnă cuvântul ocolitor). Astfel vechea centură ocolitoare devine bulevard în interiorul orașului – ceea ce și trebuie.

    • @Bistrițean

      Da trebuie o centură musai total în afara orașului iar pe fosta centură trebuie terminat de asfaltat pusta de biciclete și continuarea ei spre cartierele componente Sigmir, Viișoara și Slătinița.

    • Pista de pe vechea centură va uni cartierele componente Sigmir, Viișoara, Unirea și Slătinița.

    • Întrebare pentru primar,

      Cum se va putea ajunge pe bicicletă la traseiele din padurea Suleward dacă nu există pistă pe Drumul Cetății ?

    • @ Bistrițean,

      Toate strazile importante așa cum ar trebui să fie Drumul Cetății în lumea civilizată pentru a putea respira au piste pentru biciclete, trotinete etc…

      Noi de ce să nu o costruim acum și să dăm cu piciorul acestei șanse ca niște primitivi și să facem lafel ca și cu varianta ocolitoare foarte necesară total în afara orașului care nici după 30 de ani nu suntem în stare să o facem?

      Rușinos nu ?

      Tu ca Bistrițean nu te simți așa un pic jenat ?

  • Vai de ea sărqcă țară bogată ăștia acuș cocoți la primărie au banii și tot nu sunt în stare să facă nimic numai gargară,

  • Saionara, dupa ‘chifteau’ scoasa pe cioc cu siguranta de pista de pe Drumul Cetatii primarul ar trebui sa faca o vizita in Olanda si daca tot nu reuseste sa priceapa cum este cu pistele de biciclete macar o sa gaseasca acolo niste ciuperci care sigur o sa-i placa.

  • Imi place ca s-au activat Psd-istii, au crescut dislike-urile. Valabil si viceversa.
    Au trecut alegerile si postacii de serviciu indiferent de tabara, tot nu au inteles ca voturile dintr-un comentariu de articol nu aduce plus valoare unui partid sau unui candidat/ membru de partid. Majoritatea celor care citesc si comenteaza sunt deja fie simpatizanti ai puterii fie simpatizanti ai opozitiei, nicidecum oameni care se mai gandesc cu cine simpatizeaza, astfel incat cu voturile si comentariile lor le schimbe opinia.
    Am vazut comentarii pertinente cu zeci de dislike-uri doar pentru ca era din tabara opusa. Oricum nimeni nu voteaza la alegeri un comentariu, un like sau un dislike, ci vor vota ceea ce vad (fapte), ceea ce traiesc zi de zi, ceea ce se confrunta zi de zi.
    Daca nu au inteles inca asta toti postacii indiferent de tabara treaba asta, mai urmeaza o runda de alegeri. Si vor veni altele. Si fiecare din ele vor sanctiona nerealizarile, sub o forma sau alta.

    • manole…manole

      :o) Hai să vorbim LEMNE, majoritatea oamenilor nu sunt politruci de partid ca și tine…chiar din contră le este o mare GREAȚĂ de politiceni și de partide îi doare fix în c…ot de toate alegerile unde au luat țepe destule !!!!!!!

    • Daca citeai tot comentariul vedeai ca nu sunt pro/contra cuiva. Am facut o observatie.
      Si ca tot ai pomenit de limbajul de lemn sa incerc sa iti explic pe intelesul tau: „limbajul de lemn” nu este apanajul exclusiv al cuiva. Toți specialiștii – medicii, juriștii, militarii, preoții, filosofii etc. – au limba lor de lemn. Diferența constă în faptul că respectivele jargoane specializate înseamnă ceva, cel puțin pentru cei inițiați, și deci nu sunt dezinformatoare nici pentru cei ce le înțeleg, nici pentru cei ce nu le înțeleg.
      Limba de lemn este astfel opusul transparenței, ea trebuie descifrată, citită printre rânduri. Dar no, trebuie sa te duca si capul.

    • manole…..manole,

      Politrucule gândeşti lafel cum te exprimi LEMN de PAULANIA….

    • Pentru pistele pentru cicliști sunt banii deja alocați din fonduri europene, pe PSD nu poate să mai dea vina așa că dacă nu asfaltează pista de pe strada Drumul Cetății înseamnă că este un impotent notoriu,

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Oameni imaturi Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS