Nu mai este gratuit să îți lași mașina în parcarea unui hipermarket din Bistrița. După două ore de staționare, șoferii ar urma să plătească tarife diferite de zi și de noapte. Ora de staționare diurnă va costa 5 lei, iar cea nocturnă un leu. Cel puțin asta anunță compania cu un afiș postat chiar la intrarea în magazin.
Este vorba despre magazinul Kaufland de pe Bulevardul Independenței, primul hipermarket deschis la Bistriţa. Se întâmpla în 2006, amplasamentul acestuia fiind unul strategic, la intrarea în Bistriţa dinspre Cluj şi Mureş, pe o suprafaţă de 3.200 de mp.
În 2009, Kaufland a avut, la Bistriţa, o cifră de afaceri de peste 87 de milioane de lei, ceea ce i-a determinat pe reprezentanţii lanţului de magazine să facă încă un pas spre deschiderea celui de-al doilea magazin într-un alt punct strategic al oraşului, ieşirea spre Moldova.
Compania urmează să mai deschidă al treilea magazin pe Drumul Cetății nr. 1 A.
Pentru rezolbarea problemei grave a locurilor de parcare din Centru Bistriței trebuie construită urgent Parcarea Supraterană Supraetajată Eminescu aşa cum este prevăzut în Planul de Mobilitate şi în toate documentele strategice ale Bistriței.
Bai baiatule, tie ti-e bun capul? Nu vrei tu sa te cari, in saracie, din orasul asta si sa te muti intr-o parcare etajata? Sa traiesti, sa muncesti, sa te hranesti si sa dormi, la umbra, intre niste betoane cu masina langa tine pana cand dai coltul, dupa care, foarte convenabil rudele vor putea betona alveola in care ti-ai dus existenta, ca de viata nu poate fi vorba!
Sa inlocuiesti un parc, atata cat e, care explodeaza primavara intr-o simfonie de culori si care e plin de copii si oameni de toate varstele, dintr-o zona extrem de circulata cu un cimitir etajat de masini?! O enormitate, o barbarie, o prostie fara de seaman. Daca asa ceva e in documentele strategice cu pretinde parcangiul, e vai si amar de cea mai ramas din orasul asta!
Nu vrem să ne mutăm din Bistrița. Vrem să avem un oraş CIVILIZAT unde să avem unde PARCA.
Și acolo este imperios necesară o parcare.Dar se poate face mult mai repede două parcări mari ,în spate la finanțe și lateral de strada Bistricioarei !
@Alex
parcangiul de mai sus se referă la planul de pe vremea lu` Crețu (multă sănătate PSD-ist de carieră!)
.. aberații parcare subterană/supraterana Piața Mihai Eminescu, betonarea zonei verzi din jurul Bisericii Evanghelice ..etc etc..
toate în Planul de mobilitate urbană durabilă din 2017 autori ”Planwerk”
http://www.primariabistrita.ro/wp-content/uploads/2021/02/PMUD-Bistrita.pdf
Valabilitatea Parcării Eminescu a fost revalidată de însuși Primarul Turc și Consiliu Local Bistrița atunci când au votat prelungirea PUG-lui Bistriței.
https://timponline.ro/la-bistrita-se-va-construi-si-in-urmatorii-5-ani-dupa-aceleasi-reguli-pug-a-fost-prelungit/
Se poate parca pe sutele…da’ ce zic sute,pe miile de locuri de parcare amenajate de primăria Bistrița .Așa că dragi bistrițeni dați-le cu flit la multinaționale si parcați gratuit .
Se poate împăca și capra și varza în Eminescu. Se poate construi o parcare subterană pe doua nivele și reconstituirea parcului deasupra, cu sortimente de arbuști și arbori cu rădăcină nu foarte adâncă. Sunt in zonă instituții cu adresabilitate mare: policlinica, poliția, trezoreria, colegiul A. Mureșanu, Casa de pensii, plus altele la distanță nu foarte mare, plus magazine, gara, autogara.
@Coroian
în Planul magic erau trecute 150 de locuri de parcare pt. Piața Mihai Eminescu (+250 există acum)
..cum ți se pare? frecție la picior de lemn?
Orașul n-a fost construit pentru oameni cu mașini ..repet ..oricine vine după Turc sau cine naiba o mai fi ..moștenirea unor imbecili rămâne pe viață ..orașul se dezvoltă abia acum în exterior cu parcări subterane/supraterane.
Pe vremea lu` Ceașcă (1989 conform statisticilor) 50 din 1000 de români aveau mașină personală și din aia 50 jumatate erau nomenclaturiști ”spuma” ”elita” cu numere mici BN 246 sau BN 112 ..despre ce vorbim?
Comuniștii analfabeți inculți dar parfumați ne-au vrut săraci și vai de steaua noastră!
@Magellan,
Tu esti pe principiul, daca nu putem avea totul, mai bine sa nu avem nimic?
Eu sunt de principiul ca niciodata nu e prea tarziu, dar trebuie sa ne apucam de indata sa amenajam parcari subterane si supraterane oriunde se poate.
De asemenea trebuie sa ne asiguram ca ce se construieste nou este dimensionat pentru a putea acomoda un numar mare de masini. Atat ca drumuri cat si ca parcari.
@Radu ..îs pe principiul un calcul bine făcut te scutește de belele 🙂
https://parcari.primariabistrita.ro
verifica zona Bulevardul Decebal colț cu Str.Ursului + Str.Zimbrului cu 69 parcări disponibile pentru 112 familii (unele cu 2 mașini sau chiar 7)..îți dă cu virgulă?
Restu` parchează pe str. Ursului, str. Zimbrului și pe Bulevardul Decebal.
Hai să te văd pe unde bagi subterane/supraterane!
@ Magellan,
Zona moarta de pe langa calea ferata poate deveni o artera principala care sa strabata orasul de la gara pana in Unirea.
Cat despre parcari in zona Decebal, as ingropa o parcare sub viitoarea Piata Decebal. Sub toata piata ar trebui sa fie parcare subterana. Daca se poate la Iulius Mall in Cluj, se poate si in piata.
La fel s-ar putea face o parcare subterana cu 2 etaje sub tot terenul de sport de la Liviu.
Stiu ca suna SF, dar uita-te ce fac olandezii, care fac parcari pe sub apa:
https://www.digi24.ro/stiri/externe/parcare-subacvatica-pentru-7-000-de-biciclete-inaugurata-la-amsterdam-2227303
@ Magellan
Văd pe hartă ( https://parcari.primariabistrita.ro ) pe laterale când dai zoom o mulțime de Parcări Roși adică ocupate însă în Centru unde sunt musai Parcări un VID.
Fiind parcare privată ei pot să decidă cum se va face accesul, orar etc. Problema majoră e în zona sensului unde se blochează efectiv circulația datorită barierelor. Nu cred ca s-a făcut un studiu de impact și dacă au fost conștienți că blochează 4 benzi de circulație atunci când mașinile stau la rând să intre în parcare la Kaufland.
Puteți să mergeți să parcați în Cocoşu că acolo sunt o grămadă de locuri libere de ce vă plângeți atâta ;o) !
lasa ca vin autobuzele electrice!
Cum pot să vină autobuzele electrice din Cocoşu în oraş că ăştia nici măcar strada Codrişor nu au fost în stare să o asfalteze.
https://www.youtube.com/watch?v=QnrnFK2oxHk&list=PLjA9lNX_fbYkVcf5oodOx6s5gxZsn37GI&index=9&pp=iAQB
Lasa masina la intrare,oricum dr cand se deschide linia,,verde,,chiar nu o sa mai ai unde parca…
Asta e sansa oraselor mici, nasaud, beclean care pot sa atraga bistriteni frustrati de aglomeratia si lipsa parcarilor din oras.
Pentru a putea salva Centru Vechi din faliment este strict necesară amenajarea unei parcări în Piața Mică cu intrare din Piața Centrală pe strada Albert Berger și ieșire pe stradaa Vasile Nașcu.
@Parcare în Piața Mică : o asemenea tâmpenie urbanistică nu se va întâmpla atâta timp cât există oameni care mai văd și altceva în afară de modalități de a-și parca mașina în dormitor. În zonele centrale parcările se construiesc la periferia acestora. Piețele (așa cum bănuiesc că sare în ochi și denumirea spațiului propunerii dumneavoastră aiuristice) sunt pentru OAMENI, pentru MONUMENTE. Nici un oraș civilizat din lumea asta și din țara asta (Sibiu, Brașov, Cluj, Timișoara) nu își transformă piețele istorice în parcări, ba dimpotrivă, cele care nu sunt pietonale -> încep să devină (vezi doar cazul străzii Universității din Cluj) lucru care se va întâmpla și cu Piața Centrală din Bistrița într-un viitor apropiat. Iar „falimentul” Centrului Vechi este o fantasmagorie care își află lăcașul în mintea unora care nu au ieșit veci din intravilanul Bistriței.
Un! Model EUROPEAN de parcare plătită (auto și bikes) CHIAR in centrul unui oraș.
Daca se vrea,se poate!
Unde se vrea,se poate.
Vizionează „Un parking central qui respecte l’environnement! (Strasbourg)” pe YouTube
https://youtu.be/02cL5vCNtiA?si=2h13CzGhzzPjKJeP
Dacă nici Strasbourg-ul unde este Paralamentul European nu este oraş European atunci o fi Bistrița oraş European ha, ha. La Strasbourg Gara unde vin TGV-urile de mare viteză şi Autogara se află fix în Centru de acea Strasboirg-ul are mii de turişti pe când Bistrița ha, ha iar Parlamentul şi celelalte clădiri administrative sunt departe de centru oraşului.
Stimabililor, stăpâniți vă rog termenii problemei pentru că ajungeți să comparați mere cu pere! Parkingul Austerlitz din clipul video este ÎN AFARA zonei centrale pietonale a Strasbourgului si este SUBTERAN integrat peisagistic în clădirile de pe o stradă din afara cercului pietonal istoric. Parkingul Gutenberg este SUBTERAN iar deasupra lui este PIAȚA Gutenberg, pietonală. Parkingul Austerlitz e ca și cum ai face parking etajat pe Bistricioarei NU ÎN PIAȚA MICĂ. Niciodată nu o să vedeți Place Kleber, Place du Chateau, Place Saint Etienne ca fiind altceva decât piețe pietonale.
De la gară din Bistrița până în Piața Centrală este exact aceeași distanță ca de la gara din Strasbourg Până în Piața Kleber adică aproximativ 900 de metri! Iar logica dumneavoastră este ,să îmi fie cu iertare, aceea a unui preșcolar! Turiștii vin în Strasbourg pentru că este unul dintre centrele turistice de top la nivel european, vin pentru că are un centru istoric îngrijit, exploatat dpdv al patrimoniului la maxim, cu spații pentru pietoni/ turiști , spații PIETONALE! Să aduci autogara în buricul târgului, în Piața orașului e una dintre cele mai mari tâmpenii auzite.
Vorbe şi iar vorbe numai parcări unde trebuie nu. Numai proiecte de parcări dosite în zone imposibile.
La ce vă trebe parcare în Centru că nu mai există nici-un motiv să mai mergem în Centru? Magazine ca lumea nu, Instituți ca lumea nu
Mergem la tarabe ha, ha
As dori sa propun inca doua pasaje subterane. Unul la big si unul la han!
🤣 Îmi place Călin o dai cu mantă 😉
Pasaje subterane auto, nu de pietoni!
@alex2Stimabililor”:
Ați uitat să menționați si 🚊TRAM!ul între toate aceste EU instituții și locații enumerate de dvs., călătorii,turiștii,localnicii,elevi,studentiau la dispoziție” rețeaua TRAM „(subteran și supra_teran) care brăzdează practic tot orașul:
Vizionează „Public transport in ❤️Strasbourg🇫🇷France, July 2023” pe YouTube
https://youtu.be/XyOILvJ-NBg?si=_hEBxKJh4H4yeu6i
E gratuit, doua ore,din câte înțeleg. E o investiție privată. Bugetele local și central mulg o grămadă de bani de la comercianți. Sa folosească o parte la construcția de parcari.
@🚲Strasbourg: –––
„Parcarea asta este construita/gândită acolo- din 1986,
Plus e ecologica,zgomot-friendly,poluare-friendly,etc
Ei când construiesc sau renovează o clădire (pt : un cinema, primărie, Mall,Hipermarket,gara,o Institutie,spital )hop ,trântesc (unde permite locația) și o mega-parcare -subterana deobicei!!
https://www.parcus.com/parkings/page/2/
Pe Colibiei lângă LIDL, este aceasi problem cu parcările și nu știu cât ne vor mai lasă să parcam la supermarket?
Două ore e suficient să faci cumpărături și să pleci, să lași locul liber pt următorul client!
Inițiativa este foarte bună. Parchezi acolo doar dacă ai treabă la Kaufland!
Propun zona verde de la strada gări până la Turnul Dogarilor,zona parcului și bulevardul Republicii, Piața Petru Rareș care vrea cu mașina pe bulevard taxă frate și nu e riveran sau pe centru da nu 5 lei 100/hlei să vezi ce degajat e orașul după aia ca alternativă transportul în comun și pentru odraslele care au lene să circule pe jos că vine mami și tati după copilaș ! Singura modalitate de a forța cetățeni să își lase hârburile acasă că poluează prea mult ! Părerea mea ! 😎
O fi bună nu zic nu parcarea de pe Bistricioare numai că este total nesatificătoare fiindcă va fi ocupată în permaneță de bugetari din Prefectură , Consiliu Județran etc. şi nicidecum pentru vizitatorii şi pentru cetățenii Bistriței.
Parcarea de pe Bistricioarei va fi ( când va fi nimeni nu știe ) relativ aproape de partea de sus a Centrului Vechi însă cu părcări și în partea de jos a Centrului Vechi ce facem ?
Hai sa o luam de la 0 , deci suprafata orasului e de 3 ori mai mare decat in 90 . Acuma ca cei de la urbanism si de la circulatie sunt de vina ca au dar mii de avize de constructie blocuri + case fara planuri de infrastructura cum ar fi trebuit e de domeniul trecutului , basca acest municipiu deserveste jn judet ( oamenii vin aici sa-si rezolve problemele ) .
Hai oameni buni sa gasim solutii realiste , sa discutam .
Apar tot felul de functinari care nu vad mai departe de programul lor de lucru -> 4′ care iau hotarari care afecteaza in mod negativ 80% din cetateni , adica pierdem ca prostii 2-3 ore pe saptamana pentru aberatiile unora.
Eu din experienta mea in Bistrita in medie se fac cei mai putini km /h din orice oras din romania , repet in medie pentru profani.
Hai sa ne intoarcem 100 ani inapoi sa umblam cu cai si carute. Tare as vrea sa-i vad pe unii cand se strica centrala sau ceva prin casa , sau cand comanda mancare , sa-i zica prestatorul de servicii peste 2 zile ca’ vin cu’ calu’ ….
Nu că nu vă înțeleg argumentul, dar exemplul e foarte foarte prost. Într-un oraș de 5 ori mai mare decât Bistrița se livrează (și) cu bicicleta/scuterul. Uneori ajung mai repede față de cei cu mașina care sunt blocați în trafic.
Poate că ar fi bine ca Turc să-şi adune ” specialiştii ” să-i bage în şedință să vadă cum se mai pot face Parcări şi Drumuri în Centru să modifice proiectul de buget fiindcă anul ăsta sunt alegeri şi nu este bine deloc.
O parcare mare apropiată de Kaufland de jos se poate amenaja peste podul Berăriei în Zăvoaie.
Puțină creativitate,nu strică!!
Vizionează☺️ „garer sa voiture dans un parking souterrain” pe YouTube
https://youtu.be/yDiGaRRcMRc?si=2Zxq8CUaJodGpRPu
Putem să încercăm stilul ăsta de parcare pe zidul Primărie de pe strada G. Șincai să fim în tot și bonton cu aberațile născocite în Primărie:
https://timponline.ro/cum-se-va-circula-pe-str-sincai-dornei-linia-verde-nu-trebuia-sa-treaca-prin-centru/
În loc să facă Parcări Subterane sau Supraterane în Centru oraşului de care or vrea ei numa să facă în loc să facă ceea ce este urgent necesar prostănaci cheltuie banii pe Pasaje Subterane şi alte prosti pe care nu le vrea nimeni.
Vă recomand să lecturați cu antenție propunerea de buget ” elaborată ” de Primăria Bistrița:
https://timponline.ro/cum-arata-bugetul-bistritei-pe-2024-ce-investitii-vrea-sa-faca-municipalitatea/
Bravo tată. Pe un teren oferit de primărie gratuit pe care nu plătesc nici impozit.
Din cate se vede astia de la kaufland au devenit niste profitori,uita ca atunci cand au construit parcarea pentru a primii autorizatia de constructie au avut nevoie de acordul locatarilor din blocurile invecinate, acestora din urma le-au promis dreptul de p atcare in incinta, in alte orase precum Ploiesti,Brasov, Medias in care consiliile locale prin hotarari specifice obliga supermarketurile,hipermarketurile au obligatia ca pe timp de noapte sapuna la dispozitie parcatile construite in interiorul oraselor. La bistrita e o problema si de trafic sensul de la intrarea in oras se blocheaza,