Amenajarea pistei pentru cicliști pe strada Împăratul Traian a dus la dispariția trotuarului din zona magazinelor de cartier din Independenței Nord. Pietonii vor fi obligați, la finalizarea lucrării, să împartă asfaltul roșu cu bicicliștii după reguli pe care, deocamdată, nu le cunoaște nimeni.
De la intersecția cu strada Iosif Vulcan, din dreptul farmaciei, muncitorii au început să taie și gardul viu ca să facă loc pistei pentru cicliști. Așadar, mai puțin verde, mai mult asfalt, fie el și roșu.
Este limpede că termenul de finalizare a lucrărilor, proiectate în timp ce orașul era condus de Ovidiu Crețu (PSD), a fost depășit, acesta fiind 26 august 2022.
Întârzierea, suprapusă peste alte lucrări demarate târziu a dus la ambuteiaje pe majoritatea străzilor din oraș. Îndeosebi în zona Gării – Decebal, se circulă bară la bară, fiind blocate toate sensurile giratorii.
Municipalitatea derulează cu 22,7 milioane lei bani europeni proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”, pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.
CITEȘTE ȘI:
Pietonii sa mearga printre masini pe carosabil si cei 3 tzoglari pe pista.
Pistele de biciclete trebuie făcute peste linie acolo unde sunt necesare și nu încurcă pe nimeni. Pistele de biciclete nu trebuie să fie făcute pe străzile și așa înguste din centru sau străzile înguste Împăratul Traian, Ioan Rațiu, Onișor sau Codrișor, fiind înguste strazile, trotuarele și pistele vor enerva pe toată lumea deopotrivă pe șoferi, pietoni și bicicliști și vor pune în pericol toți participanți la trafic. Dar așa se întâmplă când nu ai cap și faci pistele unde nu trebuie.
Pe de alte parte vedeți și voi că se circulă foarte bine acum cu bicicletele acum pe pistele de peste linie unde lumea este civilizată și nu sunt parcate mașini pe pistele Drumul Dumitri Vechi, Drumul Cetății, Eroilor și Romană.
Ar fi potrivit să fie continuate aceste piste bune și pe Calea Clujui și Simion Mândresu.
Peste linie nu sunt atatea resedinte de domiciliu de aia nu se parcheaza pe piste.Nu te mai sparge ca e lumea mai civilizata.Marea majoritate sunteti tarani veniti la oras cu industrializarea.
Piste bune și lume cu ștaif :
https://m.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA
👍😍🤗👏🙌 Super
Va fi o nebunie… vor fi si biciclete si pietoni pe pista de biciclete. Cand copiezi pe altii trebuie sa mai intai sa te gandesti daca este fezabila lucrarea. La noi sunt inlocuite trotuarele cu piste …. credeam ca politicienii si consilierii sunt totusi inteligenti darm-am inselat pentru totdeauna. Incompetentilor
Raluca pista de biciciclete excelentă de pe Drumul Cetăți trebuie continuată și pe străzile Simion Mândrescu și Calea Clujului.
Ar fi frumos și benefic pentru oraș.
Ăstia sunt complet nebuni cum să faci piste de biciclete pe străzile înguste Petru Maior și Simion Bărnuțiu. Să vedeți ce o să ne râdem când vor pline de autovehicule parcate pe ele.
Nu tot așa era și înainte? Fără, înlocuirea dalelor și fără milioanele de euro cheltuite degeaba! Incompetența, prostia, nesimțirea și tupeul nu au limite în urbe. Niște mișei cu 2 clase mai mult ca trenul au supus cu totul țărișoara și trăiesc bine mersi, pe împrumut, bătându-și joc de noi în fiecare zi.
Deci practic trotuarele si asa inguste pentru pietoni, au fost inlocuite de piste, sau ocupate in proportionalitate de 80% pentru ca s-a alocat pistei. Bistrita e orasul stradutelor inguste si trotuarelor, la fel. De parcul mare nu mai zic. pe 1 metru latime trebuie sa incapa 4-5 oameni. Bai da la noi chiar s-a rasturnat carul cu prosti? Chiar noi si Caracalul suntem cei mai blestemati in tara asta? Oamenii astia fac la misto sau sunt chiar atat de incompetenti?
Si in prezent directia TEHNICA si DSP-ul au sefi care nu au catadicsit sa iasa din birouri sa vada ce si cat se distruge in materie de spatii verzi.
Gardul viu care este arbust si imbraca si delimita frumos zidurile de trotuare au fost scoase ca sa creem conditii mai bune pentru ridicarea pulberilor si a prafului in plamanii oamenilor.
Desigur ca in vremea fostului primar s-au intamplat toate acestea insa actualii sefi de la cele doua directii trebuie inlocuiti.
Asta nu este proiect de dezvoltare rezilient in fata schimbarilor climatice , cu asemenea lucrari pacalim finantatorul EUROPEAN, insa nu ne pacalim pe noi cei care ne vom imbolnavi mult mai repede.
Activistii si Ong urile le molfaie ciorapii la autoritati in scimbul finantarilor din banii fraierilor.
Director adj la DSP îi chiar neica-nimeni țetcu, susținut insistent tocmai de un alt neica-nimeni bălan. Asta se întâmplă când sunt puși tot felul de palavragii, doar că cunosc ei pe cineva (cacafonia confirmă). No, numa zâc.
Dacă m-ați fi întrebat pe mine, v-aș fi spus să transformați trotuarul în pistă de biciclete, să lăsați gardul viu în pace, și DINCOLO de gardul viu să fi făcut un trotuar din pavaj. Așa rămânea și gardul viu care îi proteja pe pietoni de praf, +dădea ceva oxigen + aveai siguranța că mașinile nu parcau pe trotuar.
Atât pe Împăratul Traian cât și pe Braniste se puteauvamenaja postele fără sa se desființeze trotuarele. De pilda în fata magazinelor de pe Împăratul Traian exista o parcare. Dacă mașinile erau parcate lângă trotuarul de lângă blocuri s-ar fi obținut un spațiu suficient încât sa se facă pistele de biciclete și pe o parte și pe alta a străzii fără sa se desființeze trotuarul. La fel și pe Braniste unde se putea face face trotuarul pana în gardurile caselor chiar dacă era mai îngust și la fel se puteau face piste pe doua sensuri. Da, dar ca să faci astfel de lucruri trebuie sa și gândești. La Bistrița, s-a ajuns din nou la zicala „noi muncim, nu gândim!”
Nu mai interesează pe nimeni nimic, decât să se ducă banii la firmele de casă, care susțin financiar aceste așa zise partide. Am trecut pe Valea Ghinzii, unde atât de trambitat acel proiect cu sala polivalenta și drumuri de acces, toate făcute în bătaie de joc. Pista de biciclete începe de la strada Ghinzii și merge până la răul Bistrita in UNIREA. Incepe pe partea stângă apoi trece pe dreapta, apoi iar pe stânga, si la un moment dat te trezesti fără pistă, fără trotuar și apare un drum ingustat. In concluzie o sleata de nesimțiți ne-au îndatorat țara pt a-si satisface ei nevoile financiare. Și ne mint in față că fac totul pt noi.Iar noi parcă suntem hipnotizati și ascultăm minciunile lor.
Incă o confirmare a faptului că proiectul pistelor de biciclete din Bistrita lăsat mostenire de vechea administratie a prmarului Ovidiu Cretu a fost făcut superficial, din birou si fără o analiză temeinică la fata locului. Este si cazul străzii Imparatul Traian , o stradă ingustă din zonă rezidentială amenajată cu sens unic pe o anumita portiune si cu parcări de resedintă . Pentru amenajarea pistei de biciclete sunt desfintate atat locurile de parcare cat si trotuarul pe o parte a strazii. Chiar si asa, mai trebuie sacrificat si spatiul verde ceea ce deja este prea mult. Iata de ce proiectul „Pistelor de biciclete”, elaborat in anul 2017 în valoare de 4,7 milioane euro, care prevede realizarea a 26 km de piste, pe 28 de străzi din municipiu ar trebui reanalizat chiar in faza de executie pentru a găsi cele mai bune solutii de implementare in teren.
Iar aceste piste o să fie înghițite de mașinile parcate ilegal!
Altă trăznaie mai mare marca Turc & Co este mutarea a părți ce trebuie să mai fie construită de pe partea bună și necesară unde este șanțul de gardă și unde nu încurcă pe nimeni pe partea cealaltă a străzi unde distruge trotuarul:
https://timponline.ro/proiectul-de-amenajare-a-pistelor-pentru-ciclisti-pe-drumul-cetatii-schimbat/
NEA ION= NEICA NIMENI , fara nume un simplu nea ion care posteaza din lipsa de altceva de la bloc si acuza pe adevaratii civici si participanti activi la toate dezbaterile din Primarie.
Bai NEICA NIMENI !
Nu ajungi cu o prajina la inaltimea colegului meu CRISTIAN TETCU, activist de marca al judetului si angajat al Primariei care aduce noul si isi face foarte constincios treaba.
Habar nu ai ce idei si proiecte are domnul TETCU si care urmeaza sa fie puse in practica.
Bai NEICA NIMENI !
Habar nu ai ce fac eu , cum ma implic, cu cine ma intalnesc, scriu petitii si chiar rezolv anumite treburi.
Fata de tine bai posomoratule este o mare distanta si intre noi doi nu exista termeni de comparatie.
Sa-ti fie rusine cum te exprimi !
Pe tine te asteptam cu drag ,fiule ratacitor.E timpul sa vii unde iti e locul.
Bălane, Spune unde a făcut facutățile Țeicu și Ciobănică de au calificarea să fie directori, după aceea mai putem vorbi ?
Plină Bistrița asta de nebuni.