
În ciuda faptului că CFR a modernizat vara aceasta calea ferată spre Valea Bârgăului – prin înlocuirea traverselor de lemn cu altele de beton – primarul Bistriței, Gabriel Lazany, nu renunță la ideea că aceasta ar trebui desființată.
”Nu am renunțat la ideea desființării căii ferate spre Bârgău, unde, în trenuri, sunt călători care încap într-un microbuz. La ce să ținem calea ferată care ne face zile grele în oraș și în trafic când am putea face acolo un bulevard care taie orașul în două, de la gară până în Slătinița? Eu aș vedea ori desființată calea ferată, iar de la limita orașului, cât e calea ferată, pe terasamentul respectiv aș face o pistă de biciclete care să lege Bistrița de Colibița și aș continua de la Bistrița Bârgăului până la Colibița, ori, dacă nu, făcută o mini gară la capătul orașului și de acolo să vină cu Linia Verde. Eu nu văd utilitatea acestei căi ferate de la Gară către Bârgău. Rămâne însă Gara Bistrița Nord, traseul către Cluj și restul țării“, a spus primarul la Bistrița FM.
În luna iulie, primarul spunea la același post de radio că, în opinia lui, circulația trenurilor între Bistrița și Valea Bârgăului este o gaură neagră pentru bugetul țării și că ar fi bine ca Guvernul să nu mai subvenționeze transportul nerentabil.
”Eu nu văd utilitatea acestei căi ferate pentru municipiul Bistrița. Eu aș marșa pe desființarea ei. În trenurile spre Bârgău sunt 20-30 de oameni maxim. Dacă nu ar primi subvenția pentru transportul public de la stat, nimeni nu și-ar permite să țină acel tren. Poate că acum premierul se gândește să nu mai subvenționeze ce nu se poate autosusține și le va deființa. Pentru Bistrița ar fi un lucru mai mult decât minunat. Am lua în administrare terenul de la SNCFR și am putea face chiar un bulevard care să taie tot orașul”, a declarat primarul Gabriel Lazany la Bistrița FM.
Spre finalul lunii iulie, CFR a început lucrări de modernizare a liniei care, până acel moment, figura pe locul doi în topul celor mai lente căi ferate din România, pe care trenul circulă cu o viteză medie între 18 și 23 km/h.










Propaganda cu rușii e universal valabilă. Frica de ruși indusă prin propagandă e valorificată atât electoral cât și economic. Acum vor spune că e strategică linia ferată spre Bârgău ca să știe Putin de frica Unității Militare de acolo. Tot la două vorbe toată Europa vorbește de Putin, poate poate moare omul … de râs sau de sughiț🙂. Suntem penibilii de serviciu, care pun botul la vrăjeli de grădiniță, și-și trag singuri frâna de mână de frică și de proști.
Foarte bună propunere lui Lazany de transformare a căii ferate în bulevard.
E linie de interes strategic https://timponline.ro/tren-incarcat-cu-tehnica-militara-traverseaza-judetul-bistrita-nasaud-video/
Bulevard de la gară până în spate la Selgros poate să facă și cu păstrarea actualei căi ferate, care ar putea lua forma unei linii de tramvai, dacă vor fi greutăți cu desființarea ei.
Iar acest bulevard e obligatoriu pentru Bistrița, ca să poți da o față nouă zonei respective și să mai fluidizezi circulația.
Eu aici aș fi dorit să fie cheltuit milionul dat Gloriei Bistrița.
Corect este necesar un bulevard mare în locul căi ferate de la Gară până pe strada Lucian Blaga şi mai departe însă fără tranvaie, trolebuze şi alte astfel de lucruri care nu au nici-o justificare. Iar spaţiu rămas să fie trasformat într-un loc de promenadă pentru oamenii ce locuiesc în partea aceea a oraşului. A mai fost un primar care a venit cu năzbâtia să introducă troleibuze sau tranvaie în Bistriţa şi a fost rejectat la alegeri.
Până şi autobuzele de pe benzile de autobuz circulă goale aşa că Bistriţa nu mai are nevoie şi de alte năzbâti.
https://timponline.ro/ca-sa-nu-transforme-bistrita-intr-un-cobai-la-nivel-national-primarul-ioan-turc-vrea-sa-cumpere-troleibuze/
Sa inteleg ca alta solutie nu sunt in stare “autoritatile” sa gaseasca? Decat sa distruga ceva deja construit de altii?
Dar incurajata lumea sa circule cu trenul? Si ma refer aici din anii ’90 pana in prezent.
Incearca sa se justifice cu “bulevarde”, ” piste de bicicleta” si alte lucruri.
Lăsați calea ferată la locul ei. Nu toată lumea are mașină, iar trenul, așa încet cum e, se misca mai repede cand traficul e blocat.
Peste tot in lume se încurajează mijloacele alternative de transport.
Numai noi suntem mai cu moț si dacă ar fi posibil am intra cu mașinile până in supermarket sau până in școală.
Iar pistă de biciclete se poate face pe lângă calea ferată. Loc este destul. Doar voință să fie.
Faceți in schimb rute alternative. Pod nou in zona poligonului auto cu o ruta care să continue pe la aerodrom și să iasă in si după Livezile.
Și poate găsiți o variantă și pe la nord de drumul național.
Faceți naibii odată si o centură ca lumea si nu mai dați vina pe trenuri, castori si moluște pentru incompetența voastră…
Felicitări! Realistic și plin de adevar
Pe nea PUTIN il doare la basca de strecul nostru (SIC) strategic pe unde ar circula cica in caz de razboi tata armata cea vestita mai ales al tinerilor fricosi care se tem ca dracu de tamaie de reintroducerea stagiului militar.Pe linia asta totul este istorie demodata cand bargoanii si bistritenii bateau filcaii si mergeau cu nasul pana la fabrica de lemne din B-ta Bargaului.Romanul nu isi mai da jos curu din masina proprietate si pe asemenea distante mai circula doar cersetorii care vin la LUMINATIE cu plozii-n brate la cersit.
Dati naibii jos fiarele si betoanele si puneti de un mare Bulevard in paralel cu ce biata noastra avem sa se aeriseasca orasul.
De cele puțin 6 sau 7 ani într-un comentariu am sugerat această idee…
Nu v-a avea succes , proiectul deoarece sunt persoane influente cu proprietăți învecinate căii ferate ,care se vor opune și care ar prefera să stea prin aglomerație,in cazul ăsta dând dovadă de egoism nerealizând ce beneficii are aduce acest proiect …
Morar ai te înșeli grav tocmai persoanele din vecinătatea căi ferate vor să fie desfinţată calea ferată pentru a scăpa de zgomotul făcut de tren taca taca. Singuri care nu sunt de acord sunt CFR asta pentru aş păstra subvenţile şi lucrărie de modernizare pentru această linie de cale ferată inutilă.
Sistemul tram-train este folosit cu succes în multe orașe europene — trenuri care circulă pe calea ferată în afara orașelor și pe linii de tip tramvai în interiorul lor. Vecinii noștri din Szeged, Ungaria, au deja un astfel de model. De ce nu analizăm și noi această soluție modernă de transport urban și regional?
În fapt este o cale ferată total nerentabilă în fapt ea sa desfinţat singură nu mai este necesar să mai ceară nimeni desfinţarea ei.
Deoarece calea asta ferată conectează Bistrița cu…Bîrgaiele sau Bîrgăurile (dulce-i limba românească), nu e nici pe departe o cale de legătură între orașe europene.
Păi nici calea ferată de la Gara Bistriţa Nord la Gara Sărăţel nu este rentabilă.
Nu mai există trenul Bistriţa- Bucureşti.
Un Centru Internodal trebuie construit pe calea ferată între Sărata şi Sărăţel care să interconecteze calea ferată cu viitoarea Autostradă şi Parcul Industrial.
Eu am auzit că sunt oameni care iau avionul de la Aerodromul Bistriţa până la Bucureşti fiindcă este varianta cea mai scurtă ca timp mai rapidă ca maşina şi mult mai rapidă ca trenu.
Nu este de mirare, demult uni Bistriţeni merg cu avionul de la Aerodrom la Cluj şi Oradea.
E vina politicienilor că sunt doar 20 de oameni în tren. Oamenii trebuie ‘educați’ cu bâta să folosească această rută — prin scumpirea RCA-ului, a rovinietei, a service-ului auto, a benzinei și a parcării. Vrei ca oamenii să folosească trenul? Fă transportul auto neatractiv.
Vrei ca oamenii să mănânce legume? Pune accize pe carne.
Vrei să se lase de fumat? Fă pachetul de țigări 50 de lei. Așa, e ușor să spui: ‘Oamenii nu folosesc trenul.’”
Am fost la o petrecere, grătare în curte și din 10 oameni eu eram singurul care nu fuma.
Nu e vorba că oamenii nu vor. E vorba că nu “îi ‘înveți’” corect.
Mo, ce menta ai? Mentalitate, voiam sa scriu. Infocat comunist mai esti, auzi la el: educatie cu bita, prin scumpiri pe produse uzuale (benzina, carne, tigari). Du-te ma comunistule cu “invataturile” tale, poate in Rusia, Cuba sau China mai sunt specimene ca tine. Si culmea tu ne esti concetatean. Daca tu ai avea puterea in societate, ne-ai elimina pe toti ce ridicam privirea si gandim altfel,diferit de ce debitezi tu cu neuronul de serviciu. Noroc ca specimenele ca tine sunt trase pe linie moarta de filtrele societatii.
Dupa cum pui problema, sunt absolut convins ca ai votat cu Nicusor Dan…
Sa faca niste blocuri, adica deja is facute niste blocuri dar sa le faca si iesire, ca mna, nu i destul de aglomerata zona.:)
Bistrița nu are arhitect? Planul urbanistic al unui oraș nu se decide pe genunchi, se decide cu ani înainte. Intrări, ieșiri,parcuri,…
Puteţi sta liniştiţi că nu se face strada din spate de la Kaufland deoarece dacă strada nu este pe deal sau la marginea oraşului pe Lazany nu-l interesează.
https://timponline.ro/inca-o-strada-modernizata-prin-programul-derulat-de-municipalitate/
Trebuie desfinţată şi făcută o stradă pe linia de cale ferată industrială care porneşte de la blocurile noi de la CPL până în spatele viitorului Kaufland.
Această ruină de cale ferată nu mai are nici-o justificare odată cu plecarea Teraplast la Sărată şi odată cu înlocuirea depozitului de fier vechi cu hipermarcketul Kaufland.
Este foarte necesară această stradă ca variantă de siguranţă dacă din diferite motive strada Drumul Cetăţii se va bloca pe porţiunea cu Kaufland-ul.
În plus cei de la blocurile CPL şi cei de pe strada Tărpiului vor putea ajunge uşor şi sigur la Kaufland fără să mai aglomereze inutil strada Drumul Cetăţii. Vedeţi aici exemplu bun cu hipermarketul Lidel Rapid care şi-a asigurat accesul atât de pe strada Adrei Mureşanul cât şi pe strada Colibiţei aşa că nu a avut nici-o problemă când sa lucrat pe strada Andrei Mureşanu.
Eu propun ca această stradă să se numească strada Frumoasă propun această denumire neutră pentru ca-să poată fi introdusă rapid în nomeclatorul stradal fără să se mai piardă timpul cu analize şi dezbateri şi contestaţi în cazul că se alege numele unei personalităţi sau evenimet istoric etc ( nu este o stradă frumoasă însă ar putea fi ).
Este corect să avem mai multe străzi alternative pentru a se evita blocarea traficului în caz că traficul va fi blocat din cauza unor lucrări sau altor evenimente pe strada Drumul Cetăţii lângă Kaufland.
Una dintre aceasta este şi asfaltarea străzi Colinei şi acesul în parcarea de la Kaufland şi de pe această stradă precum şi asfaltarea străzii Magnoliei.
https://timponline.ro/trafic-de-cosmar-pe-centura-se-circula-alternativ-in-zona-noului-kaufland/
Prelungiţi strada Zefirului până pe strada Drumul Cetăţi vizavi de restaurantul Ardealul prin curtea LDP pentru a putea ajunge şi noi ce locuim în cartierul Cuza Vodă la Kaufland.
https://timponline.ro/ce-firma-va-trece-la-primaria-bistrita-pentru-ca-asfaltarile-sa-se-faca-repede-si-ieftin/
Ce are traficul blocat cu calra ferata??? Faceti o centura ocolitoare orasului. In campanie se voarbea si promitea autoastrada nordulu, drum expres pana la Cluj, centura ocolitoare…
Nu mai sunt valabile promisiunile astea sau doar peste vreo 2 ani cand incepe campania electorala?
Cum sunt bani de aruncat pentru stadioane de fotbal aşa trebuie să fie şi bani pentru străzi noi care sunt mult mai necesare.
https://timponline.ro/ce-a-facut-primaria-sa-blocheze-construirea-de-blocuri-in-parcul-municipal/
Până se face bulevardul peste calea ferată poate aşa cum aţi avut bani să cumpăraţi stadionul cumpăraţi şi fâşia de teren dintre străzile Colibiţei şi Miron Cristea şi faceţi strada.
Se poate realiza uşor un culoar de mobilitate auto prin asfaltarea şi unirea străzilor de pe ambele părţi a căi ferate pornid de la halta Sărata până la ieșirea din Unirea.
https://timponline.ro/drumuri-de-legatura-intre-cartierele-bistritei-readuse-in-actualitate/
Daca nu e si fudul, desteptul nu e destept destul!
Desfiintati mizeria de cale ferata si faceti un bulevard conectat la strazile actuale.
Amenajaţi o trecere pietonala între clinica Hardmed şi şcoala de pe strada Florilor ( de la Lamă).
Părinţi au amenajat nişte trepte de scândura peste gardul de lângă calea ferată pentru ca copii să poată merge şi veni de la şcoală.
Este jenant să vezi bătrâni cum se chinue să escaladeze acele garduri pentru a ajunge de la clinică la farmacia de la Lamă.
Până una alta instalaţi amarâtele de Semnale Luminoase şi Acustice la trecerea de cale ferată Slavi că pentru două trenuri care trec pe zi aceea intersecţie este blocată toată ziua.
https://timponline.ro/modernizarea-trecerii-cf-de-pe-str-ioan-slavici-aprobata-de-guvern/
Tot ce este trântiți la pământ, domnilor deștepți. Peste trei ani cereți să o reconstruiască Nepalul.
Cu gândirea – la ce-mi trebuie asta?-, s-a pus la pământ economia și acum priviți clocitoarea lui Petre Roman.
Bravas!
Calea ferată spre Bârgău nu mai produce valoare şi ar fi benefic pentru toată lumea să fie înlocuită cu un bulevard elegant dacă sa putut la Dorna atunci se poate şi la Bistriţa.
https://timponline.ro/cum-se-va-rezolva-problema-ambuteiajelor-spre-unirea-si-viisoara/
Numai ţine minte sfatul ce-ţi dau: în călătoria ta ai să ai trebuinţă şi de răi, şi de buni, dar să te fereşti de omul roş, iară mai ales de cel spân, cât îi putea; să n-ai de-a face cu dânşii, căci sunt foarte şugubeţi.
Primar pe Bistrita nu peste alte localitati,!!! 8 VOTURI , Livezile are alt Primar, alti alegatori ! multe vise SF , si multi naivi care-l asculta ,
Foarte bine că se face un bulevard din Unirea până la Gară în locul căi ferate.
Ceva asemănător este necesar să fie făcut şi pentru Viişoara. O rută paralela cu strada principală pe lângă calea ferată de la Gomar până la Gara din Bistriţa.
Fiindcă tăntălăi blochează toată partea de Sud a oraşului cu Coridorul de NEmobilitate Urbană şi cu Promenada Inutilă atunci este strict necesară lărgirea străzii Parcului la minim două benzi unde să se circule pe ambele sensuri şi trasformarea ei în bulecard.