Primăria Bistrița intenționează să facă ”investiții majore” în perimetrul din jurul Bisericii Evanghelice ale cărei lucrări de reabilitare s-au încheiat, a anunțat primarul Ioan Turc.
”Lucrările de restaurare a Bisericii Evanghelice după incendiul din 2008 sunt gata. Perimetrul din jurul bisericii va face obiectul unui proces investițional major. Lucrăm la rezolvarea situației caselor de pe latura de nord cu șirul Sugălete. Acesta va fi practic subiectul esențial legat de reabilitarea de case proprietate privată a oamenilor. Societățile comerciale vor trebui să participe cu 100% din efortul investițional, dar eu cred că vom fi mulțumiți la final. Pietonalul Liviu Rebreanu va fi tratat într-un mod cu totul și cu totul deosebit. Perimetrul din jurul Bisericii de la Coroana de asemenea, străduțele din zona istorică vor avea parte de o transformare totală. Bistrițenii să fie liniștiți. Centrul orașului va arăta cât se poate de bine”, a spus Ioan Turc.
Edilul a mărturisit că orașele vechi din Transilvania l-au interesat întotdeauna și s-a inspirat din ce s-a întâmplat în altă parte.
“Am văzut ce a făcut Sibiul în pregătirea preluării statutului de Capitală Culturală Europeană în anul 2007 și am văzut o metaformorfozare a zonei centrale cu un impact extraordinar asupra calității vieții în Sibiu. Orașul Sibiu arăta mai rău decât arăta Bistrița, mă refer la anii 2005-2006, și tot ce s-a întâmplat în Sibiu cu bani guvernamentali – pentru că Ministerul Culturii a pus la dispoziția Primăriei Sibiu importante sume de bani pentru reabilitarea, estetizarea, dar nu neapărat pentru consolidarea caselor din centrul istoric – a avut impact din punct de vedere turistic. Deci pentru mine a devenit cât se poate de limpede că Bistrița nu poate fi un oraș autentic fără a-și rezolva această problemă comunitară. Centrul orașului este spațiul acela care, de la greci încoace, e o zonă de comuniune. Ne întâlnim la tot soiul de evenimente, venim să ne plimbăm, să stăm la o terasă, să privim vitrine și oameni. E un spațiu de socializare, de relaxare. Va crește enorm calitatea vieții în Bistrița după ce zona centrală a orașului va fi restaurată, reabilitată. Aici discutăm despre pietonalul Liviu Rebreanu, despre toate zonele adiacente, despre pasajele care au rămas nerestaurate, despre Turnul Dogarilor, despre zidul cetății, despre teatrul de vară pe care îl vom construi în proximitatea Turnului Dogarilor, despre fostul cinematograf Omnia care și el va găzdui teatru municipal autonom, așa cum merită un oraș care pretinde că are cu adevărat valențe de oraș. Vom avea un teatru profesionist într-o clădire de patrimoniu pe care o vom reabilita pe fonduri europene”, a spus Ioan Turc la AS-TV.
Mutarea Autogării în Piața Centrală așa cum a fost înainte de a o muta comuniști și când centru funcționa este singura soluție ca Centru Vechi să iasă din falimentul în care a ajuns.
Prima dată cocalari care stau în zona veche să-și bage mașinile în curți să nu și-le mai parcheze pe stradă sau pe trotuar.
Cea mai nastrujnică idee! Parcă văd autobuze printre terasele de pe pietonal cu toată garnitura de infractori, cerșetori și ciudați care populează acum autogata. Cel mai bun lucru care l-au făcut comuniștii a fost mutarea autogării lângă gară, așa e normal.
Traian tocmai iai făcut ” ciudați ” pe toți potențiali turişti şi pe toți călători. Nu sunt cerşetori, infractori etc la Autogară sau la Gara din Bistrița.
Cerşetori şi drogații sunt acum pe pietonal.
@ Doru, Vezi că nu şti ! În Paris este Rossy Bus fix lângă Opera Garnier şi Galerile Laffayet. Pe sub tot centru Parisului circulă RER ( trenul ) şi M1 iar pe deasupra prin tot Centru Parisului circulă automobilele şi autobuzule, sunt doar câteva străduțe SEMI-pietonale în Cartierul Latin însă acestea nu sunt în Centru. De aceea Centru Parisului este plin de oameni şi turişti.
@ alex, Parisul are o grămadă de Autogări şi Gări în mijlocul oraşului. Trenurile TGV intră până în inima Parisului numai eu ştiu vreo 4 Gări în Paris unde vin TGV-uri, despre Autogări sunt o grămadă .
@ Alex , O precizare Autogările Moderne sunt Smart, nu au clădiri impunătoare fiindcă nu au nevoie de ele au doar autobuze care vin şi pleacă , au doar nişte automate de bilete şi o casă de bilete cu casier şi cam atât restul servicilor sunt preluate de cafenelele şi magazinele din împrejurimi care deabia aşteaptă să aibã clienți .
@ alex, Sunt şi din acelea din definiția ta. Eu mă refer la Autogările Moderne Smart fără clădiri sau doar vreo două camere dintro clădire. Vor fi nevoie de câteva peronane laterale însă puține fiindcă Bistrița nu este Parisul deşi am vrea noi , noi avem doar un singur drum Principal Cluj – Suceava şi unul Secundar Târgu Mureş – Bistrița.
@Mutarea Autogării în Piața Centrală -Cea mai mare inepție la care se poate gândi cineva vreodată în legătură cu un centru de oraș. Muți unul dintre cele mai infecte spații din toate orașele României în zona care ar trebui să fie etalonul cultural și epicentrul civilizației unei comunități. Nu vreau să jignesc dar unde Dumnezeu ați sălășluit până acum de puteți propune asemenea tâmpenii urbanistice??? Mai sunt și alți pierduți în spațiu care vă apreciază tâmpeniile.
Re-mutarea Autogării în Piața Centrală nu este o inepție ci este un lucru firesc aşa cum sunt Autogări super-elegante în mai toate oraşele din Europa în care vrem să fim. O INEPȚIE IMENSĂ sunt PASAJELE SUBTERANE o sursă necontenită, de inundați, infecți, miros de pişat, grafiti pe toți pereți , un magnet pentru persoanele dubioase !
https://timponline.ro/variantele-de-stabilire-a-legaturilor-intre-pasajul-subteran-si-strazile-laterale-analizate-la-primaria-bistrita/
Ceva parcări în Centru ? Sau de parcări nu sunte-ți în stare, vă duce capul doar la panseluțe și decorațiuni inutile ?
Oare prin străinătate prin Centrele pe unde sa mai plimbat Turc tot așa este pustiu nu este nimeni ca la noi ?
Răspuns : Nu este plin de lume și magazine fiindcă sunt parcări și străzi pe unde lumea poate ajunge în Centru.
Tucule când mai mergi în vizite mai deschide și tu ochiii să vezi și tu ceva !
Am vazut azi metamorfozarea orasului din gropi si crapaturi!!!
Cu foliar putem stropi in aceasta perioada sau sa l dam cu ierbicid???
Să înțelegem din ce spune primărelul că vor apărea alte crâşme şi la Sugălete 🤣😂🤣😂🤣
Eu propun să se facă pietonal tot Centru Vechi și să fie declarat Oraș Liber unde să se poată consuma și vinde legal ” iarbă” așa cum sunt cele din Copenhaga și Amsterdam.
Pietonalizarea străzi Liviu Rebreanul sa dovedit un eșec monumental, ar fi timpul să se renunțe la această tâmpenie și să se reintroducă ciculația automobilelor pe strada Liviu Rebreanu.
Specialiştii din primărie sunt consecvenţi în prostie. Asta ați votat asta aveți nu vă mai plângeți atâta !
Ar fi cazul sa nu mai fumați iarba ca va afectează creierele alea de găină…… Și uite asa au devenit copiii criminali….. din cauza drogurilor. Propun un regim mai drastic în privința drogurilor. Sa lăsăm administrația publica sa și facă treaba.
„Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume”. Mai întâi Iohannis sa asigurat că Sibiul să aibă o centură nouă prin afara intravilanului orașului parte a unei viitoare Autostrăzi numai după aceea a făcut demersurile pentru Capitala Europeană a Culturii de aceea l-au votat Sibieni și de aceea l-au votat Românii și a ajuns președintele României
Eliberați Zidul Cetății din gratile de închisoare !
Zidul Cetății este cea mai veche și valoroasă parte a Bistriței .
Zidul cumva a reușit să scape tuturor dezastrelor, pe porțiuni a reușit să scape de decretul pricipelului Austriac carea vrut să-l dărâme integral, a reușit să scape furiei comuniștilor însă se pare că nu reușește să scape de acești noi administratori inconștienți ai orașului. Zidul Cetății trebuie restaurat și pus la adevărata valoare printr-un sistem de lumini monumental. Pentru protejarea lui trebuie interzis accesul autovehiculelor pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălniceanu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru, și trebuie încurajat pe aceste străzi doar accesul pietonilor și bicicliștilor, împreună cu pista de biciclete și aleia de pe valul de apărare din Parcu Mare vor face o buclă agreabilă de plimbare cu biccicleta și pietonală. Aceste străzi pot fi incluse în traseul Turistic de timp Urme de Pași numit ” Pe urmele Cavalerilor ” care cuprinde străzile Dogarilor-Mihail Kogălniceanu- Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru-C R Vivu-Bisticioarei-Crinilor-I Slavici- Subcetate până la ruinele primei Cetăți a Bistriței de pe Dealul Cetății acolo unde se vede acum antena de telefonie mobilă.
https://www.youtube.com/watch?v=pVN89ZQt0hQ
Ce deranjati mai sunt unii pe-aici ca se face ceva. Dupa cum tot aici pe site se poate citi, au fost impotriviri si pe vremea primului primar roman al Bistritei, care moderniza orasul in perioada inyterbelica, dar unii se opuneau. Istoria a retinut insa ce trebuie, primarul Corneliu Muresan a fost un vizionar.
Cainii latra, caravana trece se va putea spune si despre ce se intampla azi cu lucrarile de modernizare din Bistrita.
Nu ştiu dacă ” fetițele ” vor fi expuse la ferestre pe pietonal însă ştiu că cu toate aceste bazaconi ce se fac în Centru Vechi toți bețivii şi ” amețiții ” vor continua să fie expuşi mândri în Centru Bistriței !
Totuşi Turc nu a precizat ce se va întâmpla cu ” fetițele ‘ care sunt pe pietonal. Le va pune în ferestre să atragă ‘ turişti ‘ sau vor rămâne în bivuace ca acum ?
Foarte bine ca se incearca reabilitarea centrului vechi. Dar intrebarea mea este, de ce nu se pot anvelopa sau repara si casele vechi?,asa cum se anvelopeaza blocurile. Si aici locuiesc cetateni platitori de taxe si impozite, majoritatea cu venituri sau pensii mici. Un ajutor din partea primariei ar fi benefic, in sensul ca, sa plateasca in rate , la taxe si impozite, asa cum platesc cei de la blocuri. Nu sunt asa multe case pe Titulescu, Kogalniceanu, Dogarilor.