A început transportarea deșeurilor de pe platforma temporară din Zăvoaie, însă au apărut probleme încă din prima zi.
”Transportul gunoaielor a început de trei-patru zile. Nici acolo lucrurile nu se desfășoară ca la carte, tot timpul apare câte o problemă. După prima zi în care mașinile cu remorcă nu au putut să urce panta respectivă, ne-am blocat, omul de pe utilaj a plecat acasă, la Deva. A spus că a venit aici să câștige bani, dacă încarcă el câștigă, dacă nu, nu. A revenit, am reluat și gunoaiele se transportă într-un ritm normal”, a declarat Ovidiu Crețu.
Primarul Bistriței a spus că a comandat și un studiu: ”Am comandat și un studiu, să stim cu ce rămânem, pentru că din evaluarea volumetrică a ceea ce este acolo plus cântărirea a ceea ce ducem în rampă, pentru că fiecare mașină se cântărește, va rezulta tonajul total care este acolo. Noi depus 30.000-31.000 de tone de deșeuri, evaluate volumetric la metru cub cu coeficientul d etransformare, dar peste acele deșeuri ca să le stabilizăm a trebuit să punem pământ, plus apa care le-a îmbibat ar fi putut dubla greutatea. Cei de la Vitalia au contract să primească 31.000 de tone gratuit în depozit. Ceea ce rămâne va trebui să le rezolvăm pe baza altui contract, probabil taxă de depozitare în rampă. În funcție de cantitate, va trebui să adoptăm niște straegii, inclusiv licitații noi pentru transport. S-ar putea să ne fie mai rentabil să le transportăm la Târgu Mureș spre exemplu, nu știu. În urma acestui studiu vom ști în decembrie ce volum este acolo și o să luăm măsurile necesare astfel încât după ce se transportă cele 31.000 de tone aqcțiunea să continue, iar la vară să avem terenul eliberat complet și să îl amenajăm”.
Consiliul Local a aprobat în septembrie proiectul privind aprobarea contractelor de transport, respectiv de depozitare a deşeurilor municipale existente pe platforma de stocare temporară a deşeurilor din zona Zăvoaie la depozitul de la Tărpiu.
Municipalitatea s-a angajat să închirieze utilaje și echipamente adecvate pentru încărcarea deșeurilor, în mașinile puse la dispoziție de Vitalia, care trebuie să asigure transportul gratuit al gunoiului. Traseul pentru transportul deșeurilor este următorul: Zăvoaie-Drumul Cighir-Parc Industrial Sărata-Sărata-Viişoara-Sigmir-Blăjeni-depozit ecologic Tărpiu, de luni până vineri între orele 7.00-19.00.
Valoarea serviciilor de depozitare a deșeurilor pentru cantitatea estimată de 30.405 tone este de 1.301.942 lei fără TVA. Fondurile necesare sunt prevăzute în bugetul local.
Depozitul de deşeuri existent pe strada Zăvoaie a fost închis în data de 12 decembrie 2011, dată la care depozitul ecologic de la Tărpiu nu era încă funcțional. Din această cauză, deşeurile municipale au fost stocate temporar, de către operatorul de salubrizare SC Urbana SA, pe platforma betonată existentă în imediata apropiere a fostului depozit de deşeuri. Cantitatea de deşeuri acumulată pe platforma pentru stocarea temporară din zona Zăvoaie până la data de 11 martie 2013, când depozitul de la Tărpiu a devenit funcţional, a fost aproximată la 30.405 tone.
Bravooo… domn primar. Alte studii, alti bani aruncati pe apa sambetei…. Tineti-o tot asa. RUSINE!
BRAVOOOO… domn primar. Alte studii, alti bani aruncati pe apa sambetei… Va pricepeti de minune la a SPARGE banii contribuabililor.
Minciuni, minciuni si minciuni domnule Primar.Nu se transporta ziua, se transporta noapte.Lucrez zilnic acolo si nu se transporta nicio masina de la Vitalia.Excavatorul de dimineata pana seara sta nemiscat.