Economie

Camere video și cântare pentru mare tonaj pe drumurile județene modernizate

Traficul greu distruge drumurile județene modernizate, iar Consiliul Județean Bistrița-Năsăud se vede nevoit să intervină. Potrivit lui Ciprian Ceclan, director executiv al Direcției de investiții și transporturi, CJ intenționează să monteze cântare pe DJ 151, care va intra în modernizare, și camere video pe toate drumurile județene modernizate.

”Suntem în faza de analiză pentru demararea unui studiu de fezabilitate pentru montarea unui sistem de monitorizare a traficului greu pe drumurile județene modernizate. De exemplu, pe DJ 151, pe care vrem să-l modernizăm, am prins încă de la faza de DALI sistem de monitorizare a traficului inclusiv 8 cântare în asfalt de-a lungul celor 78 de km, cu cameră video, iar când se depășește masa maximă autorizată, se face poză ca și la rovignetă, iar informația se va transmite într-o bază de date. Suntem în analiză pentru sistem de monitorizare cu camere video pe toate drumurile. Sperăm ca undeva la începutul anului viitor să-i putem da drumul și poate să prindem și vreo finanțare externă pentru așa ceva”, a spus Ciprian Ceclan.

În 2017, pe DJ 172 D, de la Mureșenii Bârgăului la intersecția cu lacul Colibița, au fost introduse restricții de tonaj, iar anul acesta, și pe 172 A Beclean – Braniște – limită cu județul Cluj.

”Având în vedere că este foarte aglomerat la Dej, foarte mulți transportatori aleg această scurtătură și drumul județean nu are structura necesară pentru un trafic foarte greu și am fost nevoiți să introducem restricții de tonaj. Am avut discuții cu Inspectoratul de Poliție Județean, cu Primăria Braniștea să iasă în teren pentru ontroale. Cine nu respectă este amendat. Nu pot spune cât e amenda. În funcție de gravitatea situației. Am cerut controale și ISCTR, dar șoferii se mai anunță prin stație și mai ocolesc controalele când sunt prezente echipajele în zonă. Nu poate sta un polițist pe fiecare drum județean și nici ISCTR, care e organismul competent să cântărească camioanele ca să vedem dacă într-adevăr depășesc masa maximă autorizată”, a spus Ciprian Ceclan.

Rețeaua de drumuri județene însumează peste 700 de km, iar 500 dintre aceștia sunt modernizați.

5 comentarii

  • Montarea cântarelor în asfalt era prioritatea zero pe orice porțiune de drum din județ, toți participanții din trafic vedem zilnic mașinile supra încărcate și de la Colibița și de la Vatra Dornei de Strâmba nu mai vorbim iar cârcotașii o să spună că drumurile au fost prost făcute și că au furat banii constructorii, grăbiți-vă!

    29
    3
  • Prin definitie drumurile judeţene fac parte din proprietatea publică a judeţului şi cuprind arterele de circulaţie rutieră, care asigură legătura între reşedinţele de judeţ cu municipiile, cu oraşele, cu reşedinţele de comună, cu staţiunile balneoclimaterice şi turistice, cu porturile şi aeroporturile, cu obiectivele importante, legate de apărarea ţării şi cu obiectivele istorice importante. Prin urmare drumurile judeţene trec inevitabil prin localităţile urbane şi rurale de pe raza unui judeţ, fiind destinate tuturor mijloacelor de transport rutier care deservesc comunităţile respective. In plus, pe drumurile judeţene pot fi întâlnite si utilaje agricole mai ales in campaniile de recoltare. Cu câtiva ani în urmă președintele CJ, Radu Moldovan era scandalizat că pe drumurile modernizate intră utilajele agricole necurățate după încheierea lucrărilor în câmp. (Vezi: https://timponline.ro/probleme-majore-pe-toate-drumurile-din-judet-asa-se-distrug-investitiile/)

    4
    2
  • Cum reusesc politisti din strainatate sa faca astfel de controale ?
    Sunt mai multi , nu stim, ce stim e ca ai nostri sunt mai bine platiti si ies mai repede la pensie

    3
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.