Actualitate

Proiecte de infrastructură rutieră în Bistrița, discutate la Ministerul Transporturilor

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, și primarul Bistriței, Gabriel Lazany, au discutat la București cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe tema unor proiecte de modernizare a infrastructurii rutiere din oraș prin CNAIR.

Investițiile propuse:

• Lărgirea la 4 benzi a centurii ocolitoare vechi și a străzii Lucian Blaga

• Lărgirea la 4 benzi a sectorului DN 17 – str. Lucian Blaga – zona nodului rutier al Autostrăzii Nordului dintre Livezile și Rusu Bârgăului

• Lărgirea la 4 benzi a sectorului DN 17 – pasarela str. Libertății – zona nodului rutier al Autostrăzii Nordului de lângă Gomar Lux

• Preluarea în administrare a segmentului de cale ferată str. Romană – limita UAT Municipiul Bistrița, pentru a construi o nouă arteră rutieră

De asemenea, au avut loc întâlniri la:

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației – semnarea actelor adiționale pentru proiectele finanțate prin programul ”Anghel Saligny”

Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene – discuții despre proiecte de regenerare urbană și dezvoltare durabilă prin fonduri norvegiene:

• Regenerare și punere în valoare a malurilor râului Bistrița

• Dezvoltarea și amenajarea unor spații verzi adiacente râului Bistrița

(Sursa: Facebook Gabriel Lazany)

50 comentarii

  • De apreciat ca nu au povestit deloc despre: centura, autostrada nordului, calea ferata Cluj-Ilva Mica sau chiar o linie rapida Beclean – Bistrita.

    Proiectele mari de infrastructura sunt lasate in aer de Radu Moldovan & Co. Scuza oficiala o sa fie: e proiectul de studiu in lucru. Deloc despre intarziere, termene, sanse in viitor.

    83
    1
  • Cum știm care e șeful în poza de mai sus? Ați văzut cu siguranță faza asta de multe ori, pe terase în care niște șmecheri vociferează ca să-i audă toată lumea și să-i bage în seamă.
    Ca de obicei, șeful gang-ului e în capul mesei îmbrăcat în treling.

    83
    2
  • Astora, la toti trei, ar trebui sa le fie legate mainile la spate sa nu faca nimic pentru ca orice fac iese un dezastru. O sa ne spuna iara ca face drumul de la Cusma la Satu Nou ori, cine stie, de la Budacu de Sus la Dealul Negru. Ei, toti trei, vor avea cele mai mari realizari daca vor rezista sa nu faca nimic.

    49
    4
    • TreiLING-ul ala e luat din bazar din turcia, fabricat printr-o tara asiatica, adica un fel de FAKE la fel ca si purtatorul. Vorbesc astia de 3 largiri de drumuri, dar cred ca vorbeau de LARGUTA. Nu sunt bani la buget sa finalizeze lucrarile deja incepute, decum sa se apuce de altele noi. Asta-i VRAJEALA ELECTORALA!!!

      31
      1
    • Eu nu înțeleg ce treabă are un primar cu calea ferată dintr-un oraș,el să își vadă de drumurile sparte din oraș și multe altele….pe calea ferată Bistrița Nord – Bistrița Bârgăului circulă zilnic 13 trenuri de persoane ,ce vrea să facă cu călătorii care vin din Bârgău pană la marginea UAT și strada Romană sau cei care merg din Bistrița spre Bârgău???

      18
  • Niciunul nu are vreun dosar în fata. Grindeanu are o simpla hartie. Șuetă electorală. Am mai scris pe subiect: nu o sa avem centura preconizata, iar largirile de care se vorbeste in articol sunt ( daca se fac) distrugatoare ,in cele mai multe cazuri, de spatiu verde! Plus ca ar ajunge in gardurile oamenilor!

    35
    6
    • Păi dacă au făcut pentru campania electorală au gândit extrem de prost că din cauza asta candidatul lor nu va fi votat în Bistriţa.

      38
      2
  • Lazany a elimiat perdele verzi menite săi mai protejeze de poluare şi zgomot pe ” ţăranii ” care stau la drumul principal din Viişosra şi Unirea ca-să mai facă bani aceea europeni nişte spaţi verzi acolo unde stă el ” boierul ” şi încă unui parc tot aproape de el ” barosanu ” că nu sunt destule parcuri goale acolo.

    Ruşine !!!!!!!!!!!!!!

    https://timponline.ro/zonele-in-care-dn-17-va-avea-4-benzi-cnair-a-inceput-masuratorile/

    115
    5
    • Asta nu-i dupa capul lui; oricum si l-a lasat acasa de cand s-a bagat sluga!

      17
      1
  • Nu cred că a mers îmbrăcat așa domnul președinte. Ce urmează? Ținuta de război pe model Zelensky?

    6
    3
  • Cetățenii Bistriţei şi-au exprimat legal voința la Referendum că vor o Centură pe malul Bistriţei. Această Centură are toate actele necesare , are toate avizele necesare, contestatari ei au pierdut toate procesele. Această Centură a fost revalidată atunci când a fost revalidat PUG Bistriţa.

    119
    1
  • Am crezut că am scăpat de comunismul de tristă amintire însă nu este aşa. 😭

    Lazany este mai nasol ca Stalin vrea să le-ia terenurile cu şapca de la oameni mai dihai ca la colectivizare când oameni nu sunt de acord declara tot de „utilitate” publică numa aşa că vrea el.😭

    El a spus că nu-l interesează că oameni sunt nemulțumiți că şi dacă peste 4 ani nu-l vor alege totuşi oameni o să-i mulțumească.
    Sunt sigur că şi oameni duşi de Stalin în Siberia după 4 ani iau mulțumit , ăia care mai erau în viaţă după 4 ani.
    😭

    138
    1
    • Păi ce Turc este mai breaz habarnistu nici măcar nu îşi cunoaşte oraşu în ședința de buget a venit cu un amendament aiurea cu o parcare pe Colibiţei pentru cei de la blocurile de pe Decebal şi Andrei Mureşanu fără să cunoască că terenul vizat de el este de fapt în alt cartier este în Cartierul de Case Goldiş ( UTR 27) unde oamenii au curţi unde îşi ţin maşinile şi nu au nevoie de parcare ci au nevoie de un parc cu locuri de joacă pentru copii. Şi văd pe cei din Decebal traversând în fiecare zi linia ferată să-şi parcheze maşinile ha, ha .

      84
      1
    • Niciodată nu vor veni peste linie cei din Decebal să parcheze pe strada Poienii.
      În realitate pe ascuns Turc vrea să se facă o parcare pe bani publici pentru policlinica privată aşa cum a mai făcut o parcare pe bani publici la podul Jelnei pentru dezvoltatorul care a făcut blocul privat care a distrus malurile pârâului Jelna şi drumul.

      76
    • Mâine încep 4 ani de păcăleli în Bistriţa.
      Mâine începe taxa pe incopetenţa administrativă = vinietea albastră + taxa de parcare.

      Au văzut că nu ţine minciuna că vinieta albastă este o facilitate şi nu o nouă taxa aşa acum încearcă să mai dreagă penibilul spunând că este de 4 ori mai ieftină 🤣 . Nu are cu să fie mai ieftină când pe majoritatea străzilor unde acum sa băgat vinieta aceaste taxe nu a existat deloc!
      Ăştia mint cu neruşinare mai des decât respiră.!

      https://timponline.ro/cu-vinieta-albastra-care-o-inlocuieste-pe-cea-alba-platesti-de-patru-ori-mai-putin/

      15
  • ” Fără o Centură prin afara intravilanului Bistriťei, fără o Autostradă, fără un Aeroport, fără toate acestea Bistriţa va rămâne un cătun nenorocit uitat de lume „.

    Treceți şi faceți lucrările de infrastructură vitale pentru oraș şi județ nu cheltuiți banii şi timpul pe nervii cetatenilor orașului pentru lărgirii imposibile de străzi.

    78
    • Are Becleanul centură? Atunci de ce trece tot traficul greu prin CENTRU? Dacă ar avea Becleanul CENTURĂ, s-ar interzice accesul peste 3,5t prin centru, exact cum e la Bistrița. Podul de 1 km duce tot în orașul Beclean, unde s-a surpat drumul după ce au trecut pe acolo câteva TIR-uri. Se stă la semafor în Beclenuț 10-30 de minute, în funcție de perioada din zi. Du-te pe acel drum și după aceea să ne povestești cum e centura care nu există. Bistrița are o centură, așa cum e ea, e o centură, e la periferia orașului, trece prin zona industrială, printre fabrici și uzine, adică exact pe unde au treabă mașinile de marfă. Chiar dacă s-ar face o centură nouă, TIR-urile tot vor circula pe vechea centură, căci, nu-i așa, aprovizionează fabricile cu materii prime și ridică de acolo produsele finite.

      77
    • Zi-mi două oraș din județele învecinate care au centuri noi, care scot traficul complet din oraș. Clujul nu are, Bulevardul Muncii chiar că e prin oraș, Târgu Mureș nici pe atât, ăia n-au chiar DELOC, Dej, Reghin, nu au, Gherla să zicem că e un caz mai fericit, deși prin Gherla nu e interzis accesul de peste 3,5t, dar măcar tranzitul nu trece prin Gherla decât 2-3 km la ieșirea spre Cluj, unde nu mai e centură… Nu mai vorbi inepții, sau „inepți”, să înțeleagă și „uni” ca tine.

      74
    • Cares străzile de pe fosta centură a Bistriţei sunt clar în mijlocul orașului fiind înconjurate de cartiere de blocuri şi case nu de pădure.

      62
    • dupa logica asta, chiar si fabricile sunt in mijlocul orasului. Ce oras are centura prin padure?

      58
    • Cares eşti într-o eroare gravă : se numeşte Variantă OCOLITOARE tocmai pentru a OCOLI oraşul şi nu a trece prin mijlocului lui nu are nici-o legătură cu fabricile.
      Pentru fabrici sunt drumuri industriale de interes local.

      60
  • Ce ar fi să ne imaginăm că axa de transport va lărgită la 4 benzi şi va trece pe strada Alunului pe sub fereastra primarului Lazany ?

    76
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.