Actualitate

Restricții de circulație pe un tronson al str. Gen. Grigore Bălan pentru lucrări la Linia Verde

Primăria Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții ”Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid cu normă de poluare redusă”.

Execuția lucrărilor pentru amenajarea pistelor de bicicliști și a traseului de circulație pentru autobuzele electrice prevede modificarea unor străzi din municipiul Bistrița și reconfigurarea lor, fapt pentru care municipalitatea aduce la cunoștință cetățenilor:

restricționarea circulației pentru realizarea străzii, a trotuarelor și a pistelor de bicicliști pe str. General Grigore Bălan pe tronsonul cuprins între sensul giratoriu din str. Bistricioarei și sensul giratoriu din str. Petre Ispirescu fără afectarea circulației în cele două sensuri, în perioada 4 octombrie – 3 decembrie.

În acest sens, toți participanții la trafic sunt rugați să dea dovadă de înțelegere și să respecte noile reglementări cu privire la restricționarea circulației.

Proiectul Liniei Verzi prevede reabilitarea infrastructurii rutiere pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

În iunie, bugetul proiectului Linia Verde a fost mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate. Din valoarea totală neeligibilă de 14.719.236,78 lei, se va recupera TVA-ul de 3.740.105,43 lei, aferent cheltuielilor privind furnizarea de autobuze electrice.

Lucrările vor fi realizate de MIS Grup Anieș, lider de asociere, alături de Drumserv din Mureș, Electrogrup din Cluj și o serie de subcontractanți.

21 comentarii

  • Foarte bine ca se lucreaza, mai ales pentru astfel de proiecte cu un mare si important impact social prin protejarea mediului! Sa va dea Dumnezeu sanatate si putere de munca sa le duceti la bun sfarsit! Succes!

    • O demisie de onoare ar fi tocmai potrivită înainte ca oameni să se revote după ce vor vedea ce dezastre vor produce aceste proiecte absurde.

  • Pe când instalează Primăria Bistrita și stații de incarcare pt masini electrice? Nu am văzut pe pagina Agenției Fondului de Mediu solicitarea Primăriei Bistrita pt solicitarea de fonduri in vederea amenajării de stații de incarcare , așa cum am văzut in alte orașe . Vreau implicare din partea administrației locale

    • PNL-ul îşi taie singur craca de sub picioare. PSD-ul nu mai trebuie să facă nimic numai stă şi râde.

  • Daca se lucreaza, de ce se lucreaza!! Daca nu se lucreaza, de ce nu se lucreaza!! Important e faptul ca se va reface toata strada General Grigore Balan care in momentul de fata arata ca dupa al doilea razboi mondial. Eu nu cred ca o reabilitare de strada se poate face sub trafic, deranjamentele celor orbiti de propriul confort instant e mare, dar sa nu fie mai mare placerea de a avea o strada reabilitata. Eu sincer evit acea strada tocmai din faptul ca e bombardata, da de ne-a fi mai mare dragul sa circulam pe acolo dupa. Spor la treaba!

    • @ Marcel, Dacă faci pe prostul rişti să rămâi aşa. Aici nu este vorba toată lumea este deacord ca carosabilul să fie bun, aici este vorba că după această lucrare strada va fi mult mai ÎNGUSTĂ şi astfel se va FUTE tot traficul din oraş.

    • @ Marcel, Strada va fi mult mai îngustă după aceea nu neapărat când este construită şi astfelt circulația va fi un dezastru. Toată lumea vrea un astfat bun dar asta nu cu prețul să fie distrusă toată circulația din oraş. Aici nu este vorba de incoveniente de moment ci este vorba de distrugerea traficului di oraş pe termen lung vor trebui să treacă generați întregi până să se reuşească să se repare dezastrele provocate de acestā stupizenie.

  • Aproape 50% din străzile din Bistrița sunt de pământ şi nu au văzut asfat niciodată dar voi înloc să le asfatați pe aceste distrugeți prin íngustare nişte străzi asfatate şi reasfatate pe care se circula relativ în condiții normale. Vă va mai vota mama lui proces verbal politrucilor.

  • Am o curiozitate poate mă lāmureşte wcu: După ce se va face naşpalitatea de Linie Verde cine va mai putea circula pe strada Bistricioarei ?!!!!!!!!!!!!!

  • Pistele de biciclete nu trebuie construite pe străzile înguste şi aglomerate din zona centrală unde vor încurca toată circulația .

    Pistele de biciclete trebuiau construite doar în zona industrială unde sunt străzi largi pentru a putea să se deplaseze oamenii cu bicicleta la muncă.

    Numai că şi acolo un oligofren de politruc sa gândit el în prostia lui să mute traseul foarte bun a pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății de lângă şanțul de gardă pe partea cealaltă a străzii unde distruge trotuarul.

    https://timponline.ro/proiectul-de-amenajare-a-pistelor-pentru-ciclisti-pe-drumul-cetatii-schimbat/

  • Degeaba va dati cu parerile aici pe acest subiect. Nu mai are rost sa scoateti o vorbulita din fleanca ca o faceti de pomana. Unde ati fost cand in CL se dadeau lupte grele intre VERZI si fosta administratie rosie. Am fost singur singurel din toti bravii guralivi care traiesc in Bistrita . Am vorbit cu peretii daca nu am fost sprijinit de nimeni. Suportati acuma si ciocu mic !

    • Bălanel , Îți reamintesc că este de datoria politicenilor şi a funcționarilor să vină în stradă la fața locului şi să întrebe cetățenii ce trebuie făcut mai ales când inițiază proiecte care vor f. tot oraşul. Nu este datoria cetățenilor să meargă la jegul din primărie.
      Astfel se întâmplă ca acum scuipați şi celalte vor fi încasate de politruci penibili şi funcționari din primărie.

  • Degeaba va dati cu parerile aici pe acest subiect. Nu mai are rost sa scoateti o vorbulita din fleanca ca o faceti de pomana. Unde ati fost cand in CL se dadeau lupte grele intre VERZI si fosta administratie rosie. Am fost singur singurel din toti bravii guralivi care traiesc in Bistrita . Am vorbit cu peretii daca nu am fost sprijinit de nimeni. Suportati acuma si ciocu mic !Proiectul nu are nimic cu ecologia si reducerile de noxe sunt nesemnificative.

  • Afacerile din centru vechi scârție tare rău şi acum după ce va fi gata linia verde datorită că clienți nu vor putea ajunge cu autovehiculele acolo fiindcă străzile vor fi extrem de înguste şi locuride parcare vor fi foarte puține şi ocupate ca şi acum de oameni din primărie vor da faliment toate. Vor rămâne în centru doar sediile de partide la care oricum nu merge nimeni niciodată şi câteva crâşme. Asta vreți asta o să aveți. Magazinele şi afacerile care vor să aibă profit se vor muta pe centură unde se circulă mai bine.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.