Politică

S-a parafat contractul pentru modernizarea DJ 154

S-a semnat contractul de finanțare pentru modernizarea DJ 154, limită de județ Mureș – Sărata – DN 17 (34,7 km), proiect derulat de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, în valoare de 140 de milioane lei.

”Am semnat contractul de finanțare pentru modernizarea drumului județean 154. Un contract în valoare de 140.000.000 lei, finanțat prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”. Mulțumesc domnului ministru al Dezvoltării, lucrărilor publice și administrației, Cseke Attila, domnului deputat Bogdan Ivan, domnului secretar de stat Marcel-Alexandru Stoica și doamnei secretar de stat Monica Săsărman, fără de care acest proiect nu putea să devină realitate. Continuăm să facem proiecte și investiții pentru oameni și să punem județul Bistrița-Năsăud pe harta dezvoltării”, spune președintele CJ Radu Moldovan.

DJ 154 se întinde pe 34,5 km și are următorul traseu: DN 17 – Sărata – Domnești – Mărișelu – Bârla – Șieu – Șieuț – Monor – lim. jud. Mureș.

Lucrări proiectate: structură rutieră mixtă pe toată lungimea drumului.

Pe zonele pe care se păstrează împietruirea existentă:

  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • min. 40 cm structură rutieră existentă;
    Pe sectoarele de drum pe care se va executa sistem rutier integral nou:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 25 cm strat fundație superior din piatră spartă împănată;
  • 30 cm strat de fundație inferior din blocaj din piatră brută;
  • Structura rutieră pe casete (acostamente consolidate și bandă de încadrare), stații de autobuz, parcări, supralărgiri:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat de baza obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 30 cm strat de fundație din balast;

Principalii indicatori tehnico-economici:

  • lățimea părții carosabile: 6, m;
  • lățimea platformă drum 6,25-8 m;
  • suprafață carosabil, inclusiv acostamente și supralărgiri: 259.390,00 mp;
  • lucrări de terasamente;
  • lucrări de sistem rutier, inclusive pe casete, acostamente, supralărgiri, stații de autobuz, parcări, intersecții și drumuri laterale;
  • 22930 m de șanț de pământ;
  • 4070 m de șanț din beton;
  • 895 m de dren sub fund de șanț cu 14 cămine de dren și 7 evacuări transversale;
  • 4045 m decolmatări șanț existent;
  • 12905 m rigolă carosabilă;
  • 14395 m de trotuare;
  • 160 m de șanț din beton ranforsat (element prefabricat);
  • 290 m rigolă carosabilă ranforsată;
  • 1275 m fundație adâncită tip L he=1.9 m;
  • 160 m fundație adâncită tip L he=1.3 m;
  • 2080 m parapet tip N2;
  • 1475 m parapet tip H2;
  • 125 m parapet tip H3;
  • 785 m parapet pietonal;
  • 125 m zid de sprijin de rambleu, He= 3 m;
  • 160 de tuburi D=300 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 16 tuburi D=400 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 7 podețe tubulare d=600 mm;
  • 46 de podețe tubulare d=800 mm;
  • 10 podețe tubulare d=1000 mm;
  • 3 podețe tubulare d=1500 mm;
  • 4 podețe din table ondulată;
  • 3 poduri noi;
  • 5 reabilitări de poduri;
  • 8 podețe existente la care se execută reparații;
  • 50 de drumuri laterale amenajate cu structură rutieră nouă;
  • 40 de drumuri laterale pe care se așterne stratul de uzură;
  • marcaje rutiere longitudinale, transversal, indicatoare rutiere, borne kilometrice si hectometrice, inclusiv semnalizare rutieră orizontală și verticală provizorie pe durata execuției;
  • 2080 m parapet metalic de siguranță N2;
  • 1475 m parapet metalic de siguranță H2;
  • 125 m parapet metalic de siguranță H3;
  • 785 m parapet pietonal.

6 comentarii

  • O veste senzațională!
    S-o punem în context.

    Deși, conform domnului președinte pare că fără doamna Monica de la ADIGaz și mai nou de la TAROM acest proiect nu putea să devină realitate, realitatea e că din 2021 tot povestim de drumul ăsta. Am aflat pas cu pas când s-a făcut lista proiectelor, cum ne-am dus la mediu să întrebăm dacă n-au ceva împotrivă păpușile din râpă, am aflat apoi cum se face, apoi că s-a scos proiectul la licitație, etc. etc. etc. Ce să faci, rețeaua de drumuri județene a județului este limitată așa că trebuie vorbit mai mult de ce ai că drumurile nu se înmulțesc și timpul precampaniei electorale trece.

    Culmea ridicolului în înscenarea semnării contractului e faptul că domnul președinte al tuturor lucrurilor semnează contractul singur, cu doamna Monica care a fost chemată să facă o cafea și domnul Ivan cu lumânarea de Paști în buzunar. Cealaltă parte a contractului, finanțatorul adică reprezentat de dl.ministru Cseke Attila a semnat contractul de finanțare în data de 30 martie 2023 (vezi ultimul link).
    Așa ceva, mai rar! Ce poștă militară, ce digitalizare! Sanchi, alea-s scheme pentru proști, mega-contracte de consultanță și poze pe care și le face Burduja cu șeful de la Binance! Nu ne băgăm! Noi la chestii de astea tradiționale, să priceapă electoratul. Ceremonie oficială de semnare a unui document, unilateral, de către o singură parte care a venit pentru poză, cu avionul de la Bistrița la București unde îl așteptau curtenii fără de care acest proiect nu putea să devină realitate că doar nu era să semneze pe un colț de masă, singur, ca un trist. Aplauze!

    Poate și de rușine domnul ministru a avut o jenă. Modernizarea din PNDL a DJ 154 care se face pe 28 de milioane Euro s-a mai făcut o dată acum 7 ani cu doar 3 milioane de Euro. Nu e de mirare că din 27 de „proiecte” depuse de CJ s-a finanțat „decât unul”. Oricât ar fi guvernul de generos cu banii noștri, de la 1 milion de euro în sus pe kilometru, în alte țări se fac autostrăzi.

    Urmează ordinul de începere a lucrărilor cu ceremonie oficială cu popi și tămâie. Doamne Ajută!

    https://timponline.ro/cj-vrea-sa-depuna-27-de-proiecte-pentru-drumuri-si-poduri-pe-programul-anghel-saligny/
    https://timponline.ro/in-ce-conditii-poate-fi-reabilitat-dj-154-care-trece-prin-doua-arii-naturale-protejate/
    https://timponline.ro/cum-va-fi-modernizat-dj-154-de-la-sarata-pana-la-limita-cu-judetul-mures/
    https://timponline.ro/140-mil-lei-prin-pni-anghel-saligny-pentru-modernizarea-dj-154-contractul-scos-la-licitatie/
    https://timponline.ro/zilele-monorului/
    https://timponline.ro/contract-de-finantare-semnat-pentru-modernizarea-dj-154-cu-bani-din-pni-anghel-saligny/

    16
  • Dacă am avea cel puțin 10 ca Bogdan Ivan la nivel de județ am putea ieși cu capul sus în toată țara, el are meritul cel mai mare, băiat deștept, ce mai!D-na Săsărman,mare băsistă, care se dădea lovită de „hoardele” P.S.D. prin Bârgău acu ceva vreme, nu are nici-o contribuție, i-a aruncat P.S.D.-ul un oscior pe care-l roade acum…Secretar de stat, ce să-ți spun?Viitorul îl reprezintă Bogdan Ivan, asta e!

    14
    21
    • Viziune veche, oameni noi, mentalitati retrograde; lumina vine de la rasarit, viitorul de la Moscova. Ivan pe care-l cheama Gruia este viitorul celor de teapa ta: bugetari, asistati social, politruci care sug de la bugetul de stat in pozitia capra, aplaudaci de profesie. Ceea ce, iata, faci si acum. Viitorul oamenilor inteligenti este fara dinastii si conjuratii ale imbecililor, fara coruptie, fara prostia institutionalizata si devenita putere in stat.

      14
      9
  • Dacă ești tâmpit prin naștere, asta e, prostia ereditară macină, un punct de vedere este doar atât, o părere personală fără a jigni pe cineva, dormi liniștit că nu ai priceput nimic!Nu toți gândim la fel de prost, frustrați sunt peste tot…Hai sictir!

    9
    10
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.