Actualitate

Studiul de fezabilitate pentru autostrada Bistrița – Vatra Dornei, aproape de final

Rombat

Studiul de fezabilitate pentru tronsonul de drum Bistrița – Vatra Dornei, parte din Autostrada Nordului care va lega Baia Mare de Suceava, se apropie de finalizare.

Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan, a postat pe Facebook:

”Județul Bistrița-Năsăud, în centrul autostrăzii care unește Nordul României! Ne apropiem de obținerea ultimelor avize pentru finalizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Nordului • Baia Mare – Suceava (Lotul 2: Bistrița – Vatra Dornei), care traversează județul nostru pe o lungime de 41 km, aducând dezvoltare și conexiuni rapide cu restul țării!

Lucrări ce se vor realiza pe raza județului nostru:

  • 4 noduri rutiere, care vor asigura acces fluid către DN 17 și localitățile din jur
  • 132 structuri (poduri, pasaje, viaducte) pe traseu și în noduri
  • 15 tuneluri, însumând 6.400 metri, care vor străbate zone greu accesibile din Munții Bârgăului
  • 26 relocări de drumuri pentru integrarea perfectă în infrastructura existentă
  • 2 spații de servicii pentru șoferi și transportatori
  • 2 centre de informare și control (CIC-uri) – siguranță sporită și supraveghere modernă

Platformă rutieră conformă cu standardele europene:

  • 2 benzi pe sens
  • bandă mediană și benzi de urgență
  • 29-32 m lățime totală în zonele cu noduri rutiere
  • parapet marginal pentru siguranță maximă

Acest tronson de autostradă va lega Bistrița de Vatra Dornei și mai departe de Suceava!”.

Reamintim că tronsonul Bistrița – Vatra Dornei, stabilit să fie autostradă, ar urma să fie realizat în județul Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului Bistriţa – Vatra Dornei este SC Explan SRL Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA. 

Drumul de mare viteză Baia Mare – Bistrița este împărțit în Lotul 1 Baia Mare – Dej și Lotul 2 Dej – Bistrița. Valoarea contractului de servicii (studii) pentru Lotul 1 este de 12.746.666,57 lei fără TVA. Valoarea contractului de servicii pentru Lotul 2: 8.376.369,89 lei fără TVA. În primăvară au început studiile de teren pentru drumul expres Dej – Beclean – Bistrița, care cuprinde și varianta ocolitoare a municipiului. Traseul agreat (începând cu centura Bistriței spre Dej) este următorul: Livezile – Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – Șintereag – Beclean – Braniștea – Uriu – Reteag – Ciceu Mihăiești – Cuzdrioara – Dej.

Etichete

4 comentarii

  • Construcția Autostrăzii Transilvania a început în anul 2003….termenul de finalizare a ajuns in 2031….Vă dați seama cât o să dureze asta…

    13
    12
  • Să o iei din Livezile prin Ghinda – Jelna – Buduș – Simionești – Monariu – Sărata – Sigmir – Blăjenii de Sus – ca să ajungi la Șintereag e o tâmpenie! O să ajute asta la scoaterea traficului de tranzit din Bistrița fix cât ajută podul spre Beclenuț la decongestionarea circulației în Beclean.
    Singura rațiune pentru care reprezentanții politici ai PSD au decis varianta asta în locul variantei Livezile – Slătinița – Șintereag e aceea că e mai lungă cu 40 de kilometri și speră să împartă ei banii firmelor de casă pentru execuție. O prostie costisitoare. Încă una!

    11
    15
    • Nu e o tampenie. Centurile inconjoara localitatile. Mai trebuie sa faca consiliul judetean centura de nord Livezile Slatinita Sigmir si atunci ai centura tot roata in jurul orasului ceea ce e foarte bine.

      14
  • Drumul cel mai scurt intre 2 puncte este cel in linie dreapta. Distanta Sigmir – Bistrita-Livezile=16km.Distanta Sigmir-Sarata- Monariu-Simionesti- Budus- Jelna-Ghinda-Livezile=34km.Deci centura o sa fie folosita doar de tirurile in tranzit care au interdictie de a intra in oras.

    1
    14
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.