Actualitate

Când vor începe lucrările la pasajul rutier subteran str. Gării – str. Tărpiului

Finanțarea pentru realizarea pasajului rutier subteran care va lega strada Gării de strada Tărpiului și va descongestiona traficul prin Bistrița este asigurată, a declarat primarul Ioan Turc, potrivit căruia lucrările vor începe în 2024.

”Pasajul subteran care va leaga str. Tărpului de str. Gării va ajuta mult la descongestionarea traficului în oraș. Avem asigurate 42,1 milioane de lei prin Programul Anghel Saligny. Am parcurs etapa Planului Urbanistic Zonal (PUZ), intrăm pe studiu de fezabilitate (SF) care va dura puțin, după care trecem la proiectare cu execuție. În a doua jumătate a anului viitor vom demara lucrările la pasajul care va uni strada Gării cu strada Tărpiului, cea mai importantă lucrare de infrastructură realizată în Bistrița în ultimii 30 de ani”, a spus primarul Ioan Turc într-o conferință de presă.

Edilul a reamintit că de ce administrația pe care o conduce a renunțat la Centrul Intermodal de Transport pentru care fosta conducere PSD a orașului a primit finanțare europeană.

”Am renunțat fiindcă era un proiect prost. Ar fi avut mașini pe la ferestre cei care locuiesc în blocul Dallas, casele de pe Tărpiului ar fi rămas sub pod până la jumătatea străzii. Cum mai trăiești acolo, cui o mai vinzi? Urma ca autobusele să fie cocoțate undeva la etajul trei, pe o platformă. Vă dați seama, iarna, pornite, turate… Acesta nu era un proiect care să răspundă așteptărilor oamenilor în 2023. De aceea, am anulat acel proiect, iar dacă-l demaram și pe acela chiar nu se mai putea circula deloc prin oraș, toată zona de nord ar fi fost ruptă”, a mai spus primarul Ioan Turc.

Etichete

22 comentarii

  • Ups ! 🤣 Când se va organiza dezbaterea publică pentru prostia de PUZ Pasaj subteran Gării – Tărpiului ?!

    84
    25
  • Minciuni electorale ! Nici primarul nu crede ce spune , dar o da inainte. Daca acel centru intermodal era un proiect prost (initiat de precedesor , la fel ca toate proiectele derulate pe timpul mandatului , toate proaste dupa cum a declarat in nenumarate randuri , noroc cu mintea stralucita a dansului care le-a corectat din mers , singur !…) cum mama zmaului de a fost acceptat si finantat de UE? Cum sau de ce (acum) nu se fac demersuri pentru accesarea unor fonduri europene pentru acest proiect care e atat de smart ? Va spun eu ! Pentru ca nu exista nicio documentatie ! Nicio firma nu poate face in 6 luni o documentatie viabila pentru asa ceva. Desigur ar exista ceva solutii viabile daca s-ar apela la tehnologiile HAMAS (acest lucru s-ar fi putut face si in Piata Decebal , fara chetuieli inutie si „deschiderea” Terrei ) numai ca accesti „specialisti” lucreaza fara SF , fara PE (proiect de executie) si evident fara DE (detaii de executie)…Si nu intr-o tara cu democratie functionala (mai mult , sau mai putin…) asa cum este Romania.Dar tehnologiie se pot adapta …Dragi romani , va doresc multa sanatate si bucurii . Traiasca si infloreasca Romania , intru multi si fericiti ani !

    43
    7
  • Ce stiu impostorii comentaci fata de ce se va face acolo.
    Ei doar se leaga de Primar si de un civic insa daca nu s-au nascut in Bistrita nu pot cantari situatia.
    Va fi cea mai grozava lucrare din toate punctele de vedre mai ales a circulatiei auto.
    Orasul asa a fost proiectat si de sasi si de romani si din totdeauna str. Garii avea continuitate cu Tarpiului.
    Dupa realizarea acestui important proiect scurgerea traficului dintr-o parte in alta a liniilor ferate va fi extrem de bine conturat.
    Nu vom mai avea cozi de zeci de masini la Piata Decebal si alegerea traseului spre fosta centura va fi rapid ales.
    Nu va duce capul deloc la ce urmeaza stimati comentaci, sunt si lucruri bune pentru noi, trebuie recunoscute si judecate daca mai aveti un gram de minte.

    27
    65
    • Se spune ”dram” nu ”gram”. Da` tu ai facut scoala in vremurile…de aur.

      31
      12
    • Sper sa nu fiu crucificat dar am și eu o întrebare?de ce lumea este împotriva conectării Tărpiului cu gării ?eu care locuiesc pe Tărpiului trebuie sa înconjor ori pe la Dedeman ori prin decebal ca sa ajung la policlinica de ex…după un calcul rapid…îmi surâde idea de a merge “tot drept”

      20
      15
    • Marius, nu e lumea împotrivă, ci doar un analfabet nefuncțional, care postează sub sute de nickuri și își dă singur like-uri. Este ușor de recunoscut, niciodată nu știe câte iii-uri să folosească și reia mereu aceleași teme. Îl atacă și îl jignește permanent pe dl. Bălan. Unde vezi zeci de like-uri sau dislike-uri (20+), știi că este mâna lui. Mai are obiceiul să își răspundă singur. De exemplu, primele 5 comentarii de la acest articol sunt ale lui (Hallelujah!). Acest pasaj va fi foarte util, va descărca traficul din Decebal și de peste pasarela veche, va scurta timpii și implicit va scădea poluarea. Pasajul trebuia făcut încă din anii ’90.

      20
      32
    • @ Marius De unde ai scos asta ? Nimeni nu a spus că este împotriva rezolvări intersecților dintre stăzile Gării – Tărpiului – Rordnei – Arțarilor – Indusriei – Dimitrie Cantemir problema este că acest pasaj aşa cum este acum în PUZ este o prostie care va produce numai acidente !

      21
    • @ Marius. Mergi pe jos daca vrei sa ajungi mai rpd. Cu masina e totuna daca mergi prin pasaj, sau prin Decebal. Problema e ca n-ai unde sa parchezi la Policlinica. Hai sa fim seriosi!

      13
  • In comentariul meu , in loc de cuvantul precedesor (incorect) se va considera cuvantul predecesor. A fost o necorelare intre organul decident (creier) si cel de executie (mana). Primul a avut incredere in celalalt si n-a mai verificat. Se vede ca de multe ori nu putem avea incredere nici in noi insine… Scuze.

    5
    5
  • E o idee bună! Dar acolo sunt mai multe linii pentru că este spațiul de triaj și se fac manevre. S-a propus să se mute triajul în jos de Dedeman, dar într-un final se pare că pasajul a ieșit câștigător.

    9
    22
  • In anii care vin astept cu nerabdare executarea a inca trei treceri subterane in punctele indicate de mine si care se regasesc in stenogramele de sedinta si in dezbaterea pe Bugete.
    Aceste lucrari importante fluidizeaza traficul iar pe cetatenii care traverseaza acele portiuni periculoase si aglomerate ii scuteste de accidente si situatii nefericite.
    Bravo Primaria pe aceste subiecte si proiecte absolut necesare in epoca vitezei.
    Sunt mandru ca odata cu inceperea acestor santiere se regaseste din plin propunerile mele personale chiar daca eram prin partd la acea data.
    A venit vremea sa regasesc pe concret ce credeam ca nu se va realiza niciodata.
    Sunt fix primele propuneri facute mai bine de 10 ani.

    5
    28
    • Bălane din nou vrei să blochezi Bistrița pentru nişte lucruri inutile pe care nu le va folosi aproape nimeni ?!

      21
      2
  • Ganditorule, nu de fapt esti fix un biet ANALFABET FUNCTIONAL daca tu imi pui in carca ca blochez Bistrita.
    Nu nu poti face diferenta dintre un pensionar civic desigur care face o prpunere sau mai multe in cadrul dezbaterilor publice sau sedinte de CL si faptul ca eu nu pot lua decizii nici de blocare nici de deblocare a orasului.Ma bucur insa ca multe propuneri de-a lungul anilor trimise de mine au fost luate in calcul.
    Esti de groaza omule !

    16
    • Bălan adică tu vrei să spui că propunerile bazaconilor de pasaje subterane și Puz-ul Codrișor nu sunt propunerile tale sau a asociației bistrițea civică ?

      15
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.